نقد و بررسی مشخصات گوشی MI 11 شیائومی

نقد و بررسی گوشی می 11 شیائومی

سلام! شیائومی چند وقتیه تونسته رتبه اول فروش گوشی هوشمند رو از سامسونگ بگیره. شیائومی تونست با ساخت گوشی هایی با مشخصات فنی بالا و قیمت میان رده، رتبه اول رو برای خودش کنه. شیائومی بر خلاف باور مردم توی ایران که فقط گوشی های اقتصادی یا میان رده های خوب تولید میکنه، هر سال پرچمدار های جذابی رو معرفی میکنه که به راحتی میتونه با پرچمدار های دیگه رقابت کنه. شیائومی آخرین پرچمدار خودش یعنی MI 11 رو توی آخرین روز های سال 2020 معرفی کرد و دقیقا روز اول سال 2021 این گوشی رو به صورت رسمی عرضه کرد. می 11 یکی از بهترین پرچمدار های موجود توی بازار محسوب میشه! حالا چرا این لقب رو بهش میدن؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا ببینید آیا واقعا یکی از بهترین پرچمدار ها هستش یا نه؟!

طراحی و کیفیت ساخت MI 11

شیائومی دقیقا شبیه میان رده های خودش از بهترین متریال و طراحی برای پرچمدار خودش استفاده کرده. زمانی که سامسونگ پرچمدار خودش رو با قاب پشتی پلاستیکی عرضه میکنه، شیائومی میاد و پرچمدار خودش رو با ترکیب شیشه و آلومینیوم میسازه و همین کیفیت ساخت بالا یکی از اون دلایلیه که لقب بهترین پرچمدار و به خودش اختصاص میده.قاب پشتی از جنس شیشه ساخته شده و از شیشه مات برای ساخت قاب پشتی استفاده کرده. طراحی کاملا مینیمال این گوشی رو واقعا زیبا کرده. فریم دوربین ها به تقلید از اپل به صورت مربعی و سمت چپ بالا دیده میشه. این فریم دوربین توی چند سطح طراحی شده و تمام مجموعه دوربین می 11 رو به همراه دوربین داخل خودش قرار داده. توی قاب پشتی خبری از لوگو بزرگ شیائومی نیست و لوگو خیلی جمع و جور اون پایین سمت چپ دیده میشه که روی 5G بودن گوشی تاکید زیادی شده! همچنین قاب پشتی با لبه های خمیده طراحی شده که حس خوبی موقع دست گرفتن به مخاطب منتقل میکنه!طراحی قاب پشتی می 11فریم میانی از آلومینیوم براق ساخته شده که تضاد بین قاب پشتی مات و فریم میانی براق این گوشی رو جذاب تر میکنه. زیر گوشی درگاه شارژ Type-C، اسپیکر، میکروفون و خشاب سیم کارت دیده میشه که قابلیت پشتیبانی از دوسیم کارت رو به صورت همزمان داره. همونطور که میبینید خبری از جک هندزفری توی این گوشی نیست! بالای گوشی هم اسپیکر دوم، IR Blaster و میکروفون دوم قرار داره. لبه سمت راستی فریم میانی به دکمه پاور و کلید های کنترل کننده صدا اختصاص داده و روی لبه سمت چپ هم هیچ خبری نیست!طراحی فریم میانی می 11پنل جلویی به صورت خمیده طراحی شده و ترکیب پنل جلویی خمیده و قاب پشتی خمیده باعث میشه MI 11 یکی از بهترین و خوش دست ترین گوشی سال 2021 باشه! خمیده بودن پنل جلویی و حاشیه های به شدت کم، باعث شده 91.4 درصد از پنل جلویی به نمایشگر اختصاص پیدا کنه! عملا حاشیه های نمایشگر می 11 به چشم نمیاد و به شما این حس رو منتقل میکنه که تمام پنل جلویی نمایشگره! دوربین سلفی توی پانچ هول خیلی جمع و جور اون بالا سمت چپ دیده میشه و اسپیکر هم خیلی کوچیک اون بالا دیده میشه!نماتیشگر می 11دوربین سلفی و اسپیکر می 11در مجموع میشه گفت این بهترین طراحیه که میتونید توی پرچمدار ها ببینید. کیفیت ساخت، ترکیب شیشه و آلومینیوم و لبه های خمیده باعث شده این گوشی به شدت خوش دست باشه! علاوه بر طراحی خاص، وزن 196 گرمی باعث میشه شما از کار کردن با این گوشی اصلا خسته نشید. اگر فیدبک صفحه نمایش رو روشن کنید میتونید از موتور ویبره این گوشی لذت ببرید! این گوشی توی طراحی تقریبا هیچ نقصی نداره.

نمایشگر می 11 شیائومی

شیائومی هر چیزی که لازم بوده تا یه نمایشگر بی نظیر برای MI 11 بسازه استفاده کرده! نمایشگری با پنل امولد و رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل که تراکم پیکسلی 515 پیکسل در اینچ همراه خودش داره. هیمن رزولوشن به شدت بالا باعث میشه تصاویری با نسبت 20:9 رو به کاربر نمایش بده. شیائومی از نرخ تازه سازی 120 هرتز هم استفاده کرده که این نمایشگر رو بی نقص میکنه. در ضمن این گوشی قابلیت پخش تصاویر HDR10+ رو هم پشتیبانی میشکنه.رزولوشن تصویر می 11کیفیت نمایشگر می 11نرخ تازه سازی تصویر می 11حالت دارک مود می 11تنظیمات رنگی نمایشگر می 11تمام این مشخصات فنی باعث میشه نمایشگر می 11 یکی از خفن ترین نمایشگر های بازار محسوب بشه. روشنایی و عمق رنگ مشکی توی این نمایشگر عالیه! تراکم پیکسلی بالا باعث میشه شما بهترین کیفیت تصویر رو از این نمایشگر شاهد باشید. همچنین شما میتونید کیفیت نمایشگر رو متناسب با سلیقه خودتون بالا ببرید. این نمایشگر از یک میلیارد رنگ پشتیبانی میکنه و رنگ ها تا جایی که ممکنه بدون اغراق و طبیعی نمایش داده میشن. نمایشگر MI 11 یکی دیگه از اون بخش هاییه که باعث شده این گوشی بهترین پرچمدار لقب بگیره!

باتری و شارژدهی MI 11

بخش باتری میتونه یکی از نقاط ضعف این گوشی محسوب بشه! شیائومی از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4600 میلی آمپر برای این گوشی استفاده کرده. اگر ظرفیت باتری رو میبرد بالای 5000 میلی آمپر واقعا نمیشد به بخش باتری این گوشی ایراد وارد کرد! می 11 قابلیت شارژ سریع 55 واتی رو همراه خودش داره که نسبت به رقبای خودش این سرعت شارژ بی نظیره! در ضمن این گوشی از شارژ وایرلس سریع 50 واتی پشتیبانی میکنه که برخلاف بیشتر گوشی های که شارژ وایرلس بیشتر فانتزی هستش، توی این گوشی واقعا کاربردیه. البته شیائومی بیخیال نشده و شارژ معکوس وایرلسی 10 واتی رو هم برای این گوشی در نظر گرفته تا بخش باتری این گوشی رو کامل کامل کنه!کابل آداپتور می 11تنظیمات بخش باتری می 11مصرف باتری می 11روند شارژ شدن می 11این باتری توی استفاده های معمولی میتونه شما رو تا یک روز کامل همراهی کنه و اگر استفاده های سنگین مثل بازی کردن، فیلم دیدن یا کار های سنگین گرافیکی باهاش انجام بدید، طی روز باید این گوشی رو شارژر وصل کنید. تقریبا یک ساعت بازی کالاف دیوتی موبایل 18 درصد از شارژ این گوشی رو کم میکنه! با توجه به شارژ سریعی که MI 11 همراه خودش داره فقط 45 دقیقه زمان لازم داره تا به صورت 100 درصد شارژ بشه. سرعت شارژ این گوشی بینظریه! در مجموع میشه گفت شیائومی امکانات به شدت خوب و کاملی رو برای بخش باتری این گوشی در نظر گرفته و تنها ایرادی که داره شارژدهی اون میتونه باشه که البته باید به این نکته توجه کنید، رقبای دیگه هم عملکرد مشابهی توی بخش شارژدهی دارن!

امنیت MI 11

شیائومی توی بخش امنیت هم برای می 11 چیزی کم نذاشته. بر خلاف تمام گوشی های میان رده، شیائومی برای پرچمدار خودش از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کرده. سنسور اپتیکالی که عملکرد به شدت سریع و دقیقی رو از خودش نشون میده. میشه گفت این یکی از سریع ترین حسگر های اثر انگشت زیر نمایشگر موجود توی بازاره!حسگراثر انگشتمی 11بخش امنیت می 11سیستم تشخیص چهره می 11البته MI 11 از سیستم تشخیص چهره دو بعدی هم برای بخش امنیت استفاده میکنه. این سیستم تشخیص چهره از دوربین سلفی برای تشخیص چهره استفاده میکنه که عملکرد به شدت سریعی داره و شیائومی سعی کرده با آپدیت های نرم افزاری نقص های موجود توی سیستم های تشخیص چهره دو بعدی رو تا حد زیادی رفع کنه و همین باعث میشه احساس امنیت بیشتری به این سیستم چهره دو بعدی نسبت به قبل پیدا کنید!

دوربین MI 11

شیائومی برای پرچمدار خودش از سه تا سنسور استفاده کرده که سنسور واید 108 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 13 مگاپیکسل و سنسور ماکرو 5 مگاپیکسل! البته شیائومی توی رقابت با پرچمدارهای سامسونگ چیزی کم نذاشته و قابلیت های جذابی که تو نرم افزار دوربین این گوشی وجود داره، دست شما رو باز میزاره تا تجربه های جدید رو با دوربین MI 11 تجربه کنید!فریم دوربین های می 11

  • سنسور اصلی:

سنسور 108 مگاپیکسلی مثل تمام سنسور های 108 مگاپیکسلی فقط یه عدده و شما اختلاف خیلی زیادی رو بین این سنسور و سنسور های دیگه نمی بینید. عکس های ثبت شده با سنسور اصلی این گوشی در حد و اندازه های یه گوشی پرچمدار ظاهر میشن. شارپنس و داینامیک رنج عکس های ثبت شده با سنسور اصلی این گوشی واقعا قابل قبول و عالیه! البته این سنسور بدون نقص هم نیست! بعضی اوقات وایت بالانس عکس ها بهم میریزه و رنگ های ثبت شده با اون چیزی که توی طبیعت وجود داره فرق میکنه و نقص دوم مربوط میشه به زمانی که شما از منبع نور مصنوعی برای نوردهی سوژه استفاده میکنید. وقتی پای نور مصنوعی میاد وسط گاهی اوقات شارپنس و جزئیات سوژه اصلی از بین میره و اصطلاحات عکس ها سافت میشه!

نمو.نه عکس حالت شب MI 11
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
نمونه عکس معمولی MI 11
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • سنسور اولترا واید:

عکس های ثبت شده با سنسور 13 مگاپیکسلی اولترا واید هم راضی کننده و مطلوبه اما اون ایراد شارپنس که توی سنسور اصلی گاهی اوقات پیش میومد، توی سنسور اولترا واید خودش رو بیشتر نشون میده البته ایراد وایت بالانس توی این سنسور دیده نمیشه و رنگ ها تا جای ممکن کاملا شبیه رنگ های طبیعی ثبت میشه. اگر شرایط نوری خوبی رو بتونید فراهم کنید، قطعا میتونید عکس های اولترا واید به شدت خوبی رو با سنسور اولترا واید این گوشی ثبت کنید.

نمونه عکس اولترا واید MI 11
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • سنسور ماکرو:

سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی میتونه شما رو به وجد بیاره و شما رو وارد یه دنیای دیگه از عکاسی بکنه. سنسور این گوشی آدم رو یاد سنسور بی نظیر REDMI NOTE 10 PRO شیائومی میندازه. سنسوری که واقعا قابلیت عکاسی ماکرو رو به گوشی شما اضافه میکنه. نکته مثبت در مورد سنسور ماکرو MI 11 اینه که شما تا حد امکان میتونید به سوژه نزدیک بشید و حتی توی این حالت از فوکوس اتومات یا دستی استفاده کنید. عکس های ماکرو با کیفیت واقعا بی نظیری ثبت میشن که اگر به عکاسی ماکرو علاقه مند باشید میتونید عکس های به شدت جذابی رو ثبت کنید!

نمونه عکس ماکرو MI 11
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

فیلمبرداری:

این گوشی از فیلمبرداری با کیفیت  8K@24/30fps پشتیبانی میکنه! فیلم های ضبط شده با می 11 واقعا کیفیت به شدت بالا و خوبی رو دارن اما وقتی روی حالت 8K و 4K فیلمبرداری میکنید زیاد نمیتونید روی سیستم لرزشگیر این گوشی حساب کنید اما جزئیات و سرعت فوکوس به شدت خوبی رو در اختیار شما قرار میده. البته توی بقیه کیفیت ها عماکرد لرزشگیر هم بهبود چشمگیری پیدا میکنه و به راحتی میتونید فیلم های خوبی رو با این گوشی ضبط کنید!

سنسور سلفی:

شیائومی برای MI 11 از سنسور سلفی 20 مگاپیکسلی استفاده کرده. عکس های سلفی این گوشی قابله قبوله و دقیقا شبیه سنسور اصلی وقتی شرایط نوری مناسب نباشه یا منبع نور مصنوعی داشته باشید شارپنس عکس های سلفی تا حد زیادی کم میشه. البته توی نور طبیعی عکس های سلفی به شدت خوبی رو میتونید با دوربین سلفی این گوشی ثبت کنید.

نمونه عکس سلفی MI 11
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

در مجموع بخش دوربین این گوشی در حد و اندازه رقابت با پرچمدارهای دیگه هستش و به جز نداشتن قابلیت تله فوتو هیچ چیز از رقیب سامسونگی خودش کم نداره و توی بیشتر بخش ها میتونه با اختلاف خیلی کم از رقیب خودش جلو تر باشه. البته گوشی های شیائومی قابلیت ها و حالت های عکاسی بیشتری رو در اختیار کاربر قرار میدن و همین میتونه باعث این بشه که کاربر ها حس متفاوتی  ور با گوشی های شیائومی تجربه کنن!

سخت افزار و پردازنده می 11

وقتی صحبت از گوشی پرچمدار میشه حتما پایه آخرین نسل از پردازنده های اسنپدراگون هم میاد وسط. شیائومی برای پرچمدار خودش از اسنپدراگون 888 5G با معماری 5 نانومتری استفاده میکنه و این پردازنده به راحتی از پس تمام کار های پردازشی برمیاد. همچنین با کمک پردازنده گرافیکی آدرنو 660 شما میتونید بازی محبوب کالاف دیوتی موبایل رو توی بالاترین کیفیت گرافیکی و پردازشی تجربه کنید. این گوشی توی دوتا نسخه 128 گیگابایتی با دو حافظه رو 6 و 8 گیگابایتی و نسخه 256 گیگابایتی با حافظه رم 8 و 12 گیگابایتی روونه بازار شده!سخت افزار می 11گیم پلی کالاف در می 11تنظیمات گرافیکی و پردازشی بازی کالاف در می 11دمای بعد از بازی می 11تنها ایرادی که میشه به اسنپدراگون 888 گرفت داغ کردن اون موقع بازی کردنه. این ایراد تقریبا توی تمام گوشی هایی که از این پردازنده استفاده میکنن وجود داره. البته تا حد زیادی داغ کردن گوشی اونم توی بازی کردن با بالاترین حد کیفیت طبیعیه اما از یه جایی به بعد واقعا داغ میکنه. اما این داغ کردن فقط مخصوص زمان بازی کردنه و زمانی که دارید از دوربین این گوشی یا توی فضای رابط کاربری این گوشی میچرخید خبری از داغ کردن نیست!

نرم افزار و رابط کاربری MI 11

می 11 هم مثل تمام گوشی های سال 2021 از اندروید 11 به عنوان سیستم عامل استفاده میکنه و شیائومی این سیستم عامل رو با رابط کاربری اختصاصی خودش یعنی MI UI 12.5 بهینه سازی کرده. رابط کاربری ای که بین طرفدار های شیائومی به شدت محبوبه و کلی امکانات شخصی سازی رو در اختیار شما قرار میده اما این رابط کاربری زیاد نتونسته نظر تمام طرفدار های اندرویدی رو جلب کنه! در مجموع رابط کاربری واقعا روون و جذاب طراحی شده و شما به راحتی میتونید تمام بخش های گوشی کاملا مطابق سلیقه خودتون شخصی سازی کنید!اطلاعات گوشی می 11سیستم عامل می 11طراحی آیکون های می 11حالت مخصوص بازی می 11رابط کاربری می 11

اسپیکر MI 11

شیائومی برای پرچمدار خودش از سیستم پخش صدای استریو استفاده کرده و یکی از اسپیکر ها روی لبه بالایی و اون یکی رو روی لبه پایینی گوشی قرار داده. حجم صدا و بلندی صدای قابل قبولی رو با این گوشی میتونید تجربه کنید اما کیفیت و تفکیکی صدای این اسپیکر ها بی نظیره! ظاهرا شیائومی بلندی صدای زیاد رو فدای کیفیت صدا نکرده! این گوشی به شما اجازه میده با بهترین کیفیت موزیک گوشی بدی، فیلم ببینید یا بازی کنید!اسپیکر های می 11

جمع بندی

MI 11 در حال حاضر توی بازار ایران چیزی حدود 20 میلیون قیمت داره که با توجه به امکانات و قابلیت هایی که در اختیار کاربر قرار میده ارزش خرید به شدت بالایی داره. این گوشی تقریبا توی تمام بخش ها نقطه ضعف جدی ای نداره و از نقاط قوتش میشه به طراحی و کیفیت ساخت به شدت بالا، نمایشگر عالی، پردازنده و رابط کاربری هماهنگ و قوی اشاره کرد. اگر بخوایم سخت گیرانه به این گوشی نگاه کنیم عملکرد شارژدهی این گوشی جای بهتر شدن داره. حالا که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید متوجه شدید چرا به این گوشی لقب برترین پرچمدار سال رو دادن. ممنون که تا انتها همراه ما بودید.

سوالات متداول
(3 سوال)
آیا MI 11 گواهی IP دارد؟

خود شیائومی توی مراسم معرفی این گوشی در مورد گواهی های ضد آب و گرد و غبار چیزی نگفته و بعد از عرضه این گوشی هم در مورد اینکه آیا این گوشی ضد آب هست یا نیست هم از طرف خود شیائومی مطلب بیرون نیومده. در نتیجه زمانیکه کمپانی سازنده در مورد ضد آب بودن این گوشی حرفی نزده پس بهتره شما هم فرض کنید که این گوشی ضد آب نیست!

آپدیت نرم افزاری با می 11 تا چه زمانی در دسترس قرار میگیره؟

با توجه به اینکه گوشی های شیائومی توی رام های مختلف تولید و مال توی ایران به صورت رسمی نمیتونیم سفارشی رو ثبت کنیم. در نتیجه رام های مختلفی توی بازار ایران وجود داره که شیائومی متناسب با رامی که گوشی داره تصمیم میگیره که آپدیت های نرم افزاری رو براش در نظر بگیره یا نه! در نهایت گوشی های شیائومی توی بخش آپدیت نرم افزاری نسبت به گوشی های اندرویدی دیگه حرف و حدیث بیشتری دارن.

نمایشگر این گوشی و قاب پشتی با گوریلا گلس محافظت میشه؟

بله. شیائومی توی مراسم رونمایی از این گوشی اعلام کرد که قاب پشتی توی دو نسخه شیشه ای و چرم عرضه میشه که قاب چرمی وارد ایران نمیشه اما قاب پشتی شیشه ای  با گوریلا گلس 5 و نمایشگر این گوشی با گوریلا گلس وکتوس محافظت میشه. در نتیجه تا حد زیادی میتونید روی مقاومت این گوشی حساب باز کنید!

نقاط قوت
مجموعه دوربین واقعا خوب
عملکرد فوق العاده اسپیکر
پردازنده به شدت قوی
کیفیت ساخت عالیه
طراحی بدون نقص
رابط کاربری جذاب
نمایشگر بی نظیر
نقاط ضعف
عملکرد شارژدهی باتری
نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱۳ شهریور, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 271
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
Mahayd24

حیف قدیمی شده..!

۰۱ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
Amirmohammad08

گوشی فوق العاده آیه اما تقریبا پیدا کردنش غیر ممکن شده

۲۶ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Yousef100

دمت گرم خدا قوت

۲۲ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Nurse

فک کنم دیگ پیدا نشه

۱۸ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
MeHrAd 1402

سلام
قیمت این گوشی در کجا موجود
تو سایتت میزنم نمیاره
ولی زیر برسی نوشته 19,599,00تومان
این قیمت چه سایتیه

۱۱ فروردین ۱۴۰۲
comment-user-img
AMIRXER 112233QQWWEE

دمت گرم

۲۹ بهمن ۱۴۰۱
comment-user-img
AMIRXER 112233QQWWEE

عالی

۲۹ بهمن ۱۴۰۱
comment-user-img
Arshiya 1388

به نظر شما می ۱۱ تولید میشه
اگه هست قیمتش چنده
ارزش خرید داره
یا ۱۱تی پرو بجاش بخرم

۳۰ تیر ۱۴۰۱
comment-user-img
salman2002

Mi 11 دارای گواهی IP68 هستش
برای مطمئن شدن از حرفم رجوع کنید به سایت https://m.gsmarena.com/
اون جا mi 11 رو سرچ کنید بعد قسمت گواهی ها نوشته که دارای گواهیIP68 هستش.

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    comment-user-img
    YazdanSI

    با اینکه می ۱۱ امکانات فوق العاده ای داره ولی گواهی IP نداره من به همین سایتی ک گفتی هم رفتم و چیزی توش راجب IP ننوشته بود ولی در کل گوشی فوق العادیه

    ۰۸ آذر ۱۴۰۱
comment-user-img
artin 8898

و 👌👌👌👌

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
comment-user-img
artin 8898

واقعا عالی 👌👌👌👌

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
comment-user-img
artin 8898

واقعا عالی من عاشق آغای شجاری هستم مرسی

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
comment-user-img
thisabasi

ارزش خرید بالایی داره 👌

۰۷ فروردین ۱۴۰۱
comment-user-img
M88

می ۱۱ بهتره یا ۱۱ تی پرو؟

۲۶ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
M88

عالیه

۲۶ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
AliNajafiJahani

گوشی خوبی به نظر می‌رسه ❤👌🏻

۱۱ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
Khashayar 1389

11t pro آمده جایگزین mi 11

۰۳ بهمن ۱۴۰۰
    comment-user-img
    amk.amirmohammad

    یک قاتل پرچم دار مثل ۱۱t خوبه ولی اصلا قابل مقایسه با mi11 نیست

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
AMIRREZA1234

خیلللللی خوبه

۰۲ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
ABEDI.HASAN

شب خوش
موفق و پیروز باشی
🤩🤩🤩😎😎😎✌✌✌

۳۰ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
ABEDI.HASAN

حاشیه های خیلی کمی داره

۳۰ دی ۱۴۰۰