راهنمای خرید گوشی های آیفون دست دوم

راهنمای خرید گوشی های آیفون دست دوم

وقتی حرف از خرید آیفون دست دوم باشه، پیدا کردن گوشی مناسب دیگه به خوندن مشخصات اون گوشی تو سایت‌های مختلف محدود نمیشه. گوشی‌ها بخاطر کاربری زیادشون خیلی مهمن و لازمه تا حتما قبل از خرید گوشی دست دوم یه سری نکات مختلف رو چک کنید.حالا وقتی دست روی خرید گوشی آیفون دست دوم میذارید، اهمیت چک کردن چند برابر میشه. تو این مطلب قراره تا یه نگاهی به انواع مختلف آیفون‌های دست دوم بندازیم و تفاوتشون رو بهتر درک کنیم. در آخر کار با اپلیکیشن 3UTools رو یاد می‌گیریم.پس با موبونیوز همراه باشید.

آیفون دست دوم یا refurbished

معمولا وقتی یکی از قطعات گوشی‌های آیفون به مشکل میخوره، گوشی به نمایندگی اپل برگشت داده میشه. نمایندگی همه این گوشی‌های آسیب دیده رو جمع آوری میکنه و به کارخونه میفرسته. تو کارخونه قطعات خراب به دقت و با ظرافت با قطعات اصلی و نو جایگزین میشن. علاوه بر قطعه خراب، باتری همه این گوشی‌ها با باتری جدید جایگزین میشه. این نوع آیفون‌ها تو بسته‌بندی جدید همراه با همه لوازم جانبی ، یک برچسب refurbished و قیمت پایین‌تر مجددا وارد بازار میشن.آیفون دست دوم یا refurbishedهمین اتفاق برای یه سری دیگه از آیفون‌های خراب شده هم میوفته. اما تفاوت اصلی اینه که نه اون فردی که قطعات رو جایگزین میکنه از طرف کارخونه اپل اونجا نشسته و نه اون قطعات، قطعات اصلی و نو هستن. معمولا این افراد آیفون‌های خراب دسته دوم رو جمع ، از هر کدوم قطعات سالمش رو جدا میکنن و با ترکیب اینا یه گوشی ظاهرا سالم رو به شما تحویل میدن. جالب اینه که این گوشی‌ها حتی برچسب refurbished هم ندارن و به عنوان گوشی نو به فروش میرسن!

آیفون دست دوم یا  Repack

اما یه سری دیگه از آیفون‌های دست دوم هستند که هیچ مشکلی ندارن و کاملا از همه نظر سالمن. معمولا این گوشی‌ها تو خارج از کشور بدون نیاز به جعبه گوشی، به راحتی خرید و فروش میشن. اما همونطور که همه می‌دونیم تو ایران گوشی باید حتما جعبه داشته باشه، بخاطر همین این گوشی‌ها مجددا تو بسته‌بندی های شکیل قرار می گیرن و تو بازار ایران به فروش میرسن. این گوشی‌ها به عنوان آیفون‌های ریپک (Repack) شناخته میشن. پس میشه گفت آیفون‌های Repack، سالم‌ترین نوع آیفون‌های دسته دوم هستند که فقط جعبه اون‌ها عوض شده.برای اطلاعات بیشتر در مورد آیفون ریپک میتونید به پست آیفون ریپک مراجعه کنید که همه توضیحات اونجا به صورت کامل داده شده.

آیفون دست دوم یا  Repack

نرم‌افزار 3UTools

اما متاسفانه کلاهبرداری تو بازار گوشی‌های دسته دوم مخصوصا آیفون‌ها خیلی دیده میشه. خیلی‌ها میان آیفون‌های  دسته دوم داغون رو به عنوان نسخه Repack یا refurbished به مردم میفروشن. اما تری یه نرم‌افزاریه که به شما کمک میکنه تا نسبت به سلامت آیفون‌های دسته دوم اطمینان پیدا کنید. 3UTools یه نرم‌افزار همه کارست که برای مدیریت دستگاه‌های iPhone و iPad طراحی شده. این برنامه این امکان رو به کاربر میده تا با چند کلیک ساده همه اطلاعات و فایل های خودشون رو به راحتی مدیریت کنن. علاوه بر مدیریت دستگاهتون میتونید از 3UTools برای پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات و یا جیلبریک کردن آیفون هم استفاده کنید. این تمام ماجرا نیست و ابزارهای مختلف و کارآمدی مثل ساخت زنگ‌خور، فشرده سازی تصاویر، آپدیت سیستم عامل و… هم تو این برنامه دیده میشه.نرم افزار تست آیفون اما امکان تست سخت افزار گوشی، جذاب ترین امکانیه که تو این برنامه دیده میشه. به این صورت که به شما میگه که آیا قطعات داخلی گوشی شما تعویض شده یا نه. خب برای تست قطعات گوشی، کافیه تا بعد از نصب نرم‌افزار روی مک یا ویندوز، آیفون خودتون رو از طریق کابل به کامپیوتر وصل کنید. روی گوشی پیغامی ظاهر میشه که باید Trust رو بزنید. به محض زدن گزینه Trust همه اطلاعات مربوط به گوشی شما مثل مدل، ظرفیت، رنگ و… تو صفحه نمایش سیستم به شما نشون داده میشه.اما برای رسیدن به اصل کار یعنی چک کردن قطعات مختلف گوشی، کافیه تا روی گزینه View Verification Report کلیک کنید. وقتی وارد این قسمت بشید همه قطعات سخت افزاری گوشی مثل هارد، وای فای، بلوتوث، لنز دوربین و… تو یه لیست بهتون نمایش داده میشه. اگه جلوی هر بخش تو ستون Test Result، تیک سبز Normal خورده باشه یعنی اینکه اون قطعه از آیفون شما تعویض نشده. اما اگه تیک قرمز Abnormal رو دیدید باید بفهمید که اون قطعه مشکل داره و به احتمال زیاد تعویض شده.امکانات نرم افزار 3UToolsاما روال کار چجوریه و این برنامه از کجا تشخیص میده که یه قطعه عوض شده یا نه؟ هر گوشی که از کارخونه بیرون میاد یه سری اطلاعات مخصوص به خودش درباره نوع لنز، هارد، سریال نامبر و… رو با خودش داره. اگه قطعه ای تو گوشی عوض بشه اطلاعات قطعه جدید با قطعه اصلی که توسط کارخونه رو گوشی قرار داده شده تطابق ندارن، این یعنی اون قطعه تعویض شده. حالا 3UTools همه اطلاعات مربوط به قطعات اصلی و کارخونه ای رو تو خودش ذخیره داره.تو مرحله بعد با انجام یه سری بررسی‌ها اطلاعات مربوط به هر سخت افزار گوشی رو پیدا میکنه، بعد این اطلاعات رو باهم تطبیق میده و در صورت مغایرت به شما میگه که آیا اون قطعه تعویض شده. همونطور که دیدید این نرم‌افزار تو شناسایی و عیب یابی آیفون‌های دسته دوم بشدت کمکتون میکنه و این امکان رو به شما میده تا بفهمید آیفون دست دومی که قصد خریدش رو دارید از چه نوعیه!

جمع بندی

همونطور که اول این مطلب توضیح دادم خرید آیفون دست دوم توی بازار ایران واقعا کار سختیه! تمام تلاشم رو کردم تا بتونم بهترین روش های تست آیفون دست دوم رو توی این مطلب در اختیارتون قرار بدم که موقع خرید ازشون استفاده کنید. امیدوارم این مطلب موقع خرید آیفون دست دوم بتونه شما رو کمک کنه. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۰
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 41
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

abasi6658

دمت گرم بازهم یه ویدیوی راهنما و کاربردی دیگه 👏☺🌹

۱۵ بهمن ۱۴۰۱
mobolu

من گوشی نو رو ترجیح میدم

۲۲ دی ۱۴۰۱
mobolu

مفید

۲۲ دی ۱۴۰۱
Abbas 1386 kh

ایفون دسته دو تمیز

۰۸ تیر ۱۴۰۱
alirahmatpour

واقعا مفیده

۰۶ تیر ۱۴۰۱
thesinaza

بودجه نبس

۳۱ خرداد ۱۴۰۱
mohammadallahverdi

باور محدود کننده‌ای که آیفون دست دوم یا کلا گوشی دست دوم بده رو بریزید دور یه سری نکات رو آموزش ببینید و میشه با هزینه کمتر گوشی هایی رو خرید که شاید در اون مقطع زمانی هزینه اون رو نداشته باشیم این اموزش یه خیلی نکات خوب داشت دم آقا مهدی گرم

۱۲ اسفند ۱۴۰۰
iman

کاربردی بود
دمت گرم

۲۷ بهمن ۱۴۰۰
mahan.2009

من خرید آیفون رو توی ایران زیاد منطقی نمی‌بینم ولی باز اگر بخوام توی این قیمت بخرم نوش رو شاید بخرم

۲۷ آذر ۱۴۰۰
    AliNajafiJahani

    خرید آیفون دست دو منطقی نیست

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
mahan.2009

من باشم اصلا گوشی دست دوم نمیخرم به جاش میرم به گوشی مدل پایین تر میخرم ولی نو

۲۷ آذر ۱۴۰۰
mahan.2009

عالی خسته نباشی 🌹❤️❤️❤️🌹

۲۷ آذر ۱۴۰۰
.Rezaotdz

👌👌👌👌

۰۸ آذر ۱۴۰۰
iman

خوب بود

۰۱ آذر ۱۴۰۰
a.s_momeni

💪💪💪

۳۰ آبان ۱۴۰۰
dMohammad

کاربردی و عالی است.

۲۵ آبان ۱۴۰۰
AMIR_LN

کاربردی بود👌🏻

۲۲ آبان ۱۴۰۰
mjasghari44

خیلی خیلی عالی بود 😍👏❤️

۱۶ آبان ۱۴۰۰
_IRShadow80_

خیلی خیلی عالی. واقعا کاربردیه دمت گرم 🤩❤️👏

۱۶ آبان ۱۴۰۰
mjasghari80

خیلی عالی ❤️😍👏

۱۶ آبان ۱۴۰۰
iliya.s

عالی

۱۰ آبان ۱۴۰۰