استراتژی جدید سامسونگ

استراتژی جدید سامسونگ برای تولید محصولات جدید

سلام! هر کمپانی برای تولید محصولات خودش سیاست ها و استراتژی های خاص خودش رو دنبال میکنه. بعد از خبر تولید نشدن سری نوت از طرف سامسونگ احتمال میره که این کمپانی قصد داره استراتژی و سیاست های خودش رو برای تولید گوشی تغییر بده. شاید هم سامسونگ داره با تولید سری جدید از گوشی ها، خودش رو برای یه تغییر بزرگ آماده میکنه. اگر براتون جذابه که بدونید توی سر مدیران سامسونگ چی میگذره و احتمالا قراره چه روندی رو در آینده دنبال کنن، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

سری Z FLIP سامسونگ

دقیقا همین پارسال بود که خبر تولید اولین گوشی های هوشمند سامسونگ از رسانه ها بیرون اومد. همه کاربر ها و مخاطبین حوزه تکنولوژی بی صبرانه منتظر بودن که این گوشی و عملکردش رو ببینن! گوشی های تاشویی که توی نگاه اول خیلی جمع و جور هستن و زمانی که اونا رو باز میکنید یه گوشی با سایز گوشی های معمول بازار رو در اختیار دارید. سامسونگ این گوشی ها رو طراحی کرده بود تا با کمترین فضا بیشتر امکانات رو در اختیار کاربر هاش قرار بده. گوشی هایی اومدن تا بازار گوشی های هوشمند رو تغییر بدن. البته سامسونگ با تولید این سبک از گوشی ها، ظاهرا داره مخاطب های حوزه تکنولوژی رو برای تغییری بزرگ آماده میکنه.زد فلیپ 3مثلا شاید تا چند سال آینده گوشی های رول شونده وارد بازار بشن! گوشی هایی که سایز کوچیکی دارن اما هر وقت که کاربر نیاز داشته باشه میتونن به سایز بزرگتری تبدیل بشن و بعد از تموم شدن کار دوباره برگردن به همون حالت جمع و جور خودشون. اگر به روند این دوتا گوشی سری Z FLIP با دقت نگاه کنید می بینید سامسونگ بعد از نسخه اولیه که خیلی سر و صدا به پا کرد، نسخه دوم یا همون GALAXY Z FLIP 3 رو با تغییرات اساسی خیلی کمی روونه بازار کرده. سامسونگ سعی کرد این گوشی ها رو از نظر کیفیت ساخت بهینه تر کنه تا بین کاربر های گوشی های هوشمند جایگاه خودش رو پیدا کنه. البته باید منتظر باشیم تا ببینیم آینده ی این گوشی ها جدید سامسونگ به کجا میرسه! آیا در همین حد باقی میمونه یا قراره دنیای گوشی های هوشمند رو به کلی دچار تغییر کنه؟!

سری  Z  FOLD سامسونگ

همونطور که اشاره کردیم سامسونگ سری Z خودش رو توی دو مدل تولید کرده بود. استراتژی سامسونگ برای تولید سری Z  FOLD این بود که شما یه گوشی با سایز معمولی داشته باشد و هر وقت نیاز داشتید اون رو با یه حرکت تبدیل به یه تبلت بکنید. این گوشی هم میتونه شروع یه استراتژی و سیاست تاثیر گذار توی دنیای گوشی های هوشمند باشه. شما فکرش رو بکنید یه روزی میرسه که شما دیگه نیازی به لپ تاپ نداشته باشید و همه کار های روزانه خودتون رو با یه گوشی انجام بدید!طراحی خاص و جذاب زد فولد 3سامسونگ این سری از گوشی های خودش رو برای دانش آموز ها، استاد ها، بیزینس من ها و افرادی که طی روز نیاز دارن گجتی داشته باشن تا کار های روزمره رو بدون استفاده از تبلت، لپتاپ یا هر گجت دیگه ای به جز گوشی انجام بدن. GALAXY Z FOLD 3 تمام این امکانات رو در اختیار کاربر ها قرار میده. شما یه گوشی با سایز معمولی دارید و به راحتی میتونید اون رو به تبلت و یا حتی لپتاپ تبدیل کنید. با این استراتژی احتمالا در آینده استفاده از لپتاپ های شخصی که برای کار های روتین طراحی و ساخته شدن، به شدت پایین میاد. البته این میتونه اول راه استراتژی های جدید سامسونگ برای تولید گوشی ها هوشمند جذاب تر باشه.

سری NOTE سامسونگ

اگر یادتون باشه توی مطلب تاریخچه سری نوت سامسونگ اشاره کردیم که از ابتدا تا انتهای روند رشد سری نوت، سامسونگ همیشه به پیشرفت و کاربردی تر کردن گوشی های این سری اهمیت میداده. شاید یکی از دلایلی که تولید سری نوت سامسونگ متوقف شد، همین استراتژی سامسونگ باشه که میگه اگر یه مدل یا یه طرح به اوج بلوغ خودش رسید، دیگه دلیلی برای تولید کردنش وجود نداره. البته این سیاست و استراتژی کاملا درسته وقتی شما یه محصول بدون نقص رو تولید میکنه و سال بعد دوباره همون رو با یه کم تغییرات در اختیار کاربر قرار بدید. کاربر از این تکرار دلسرد میشه! اتفاقی که چند سالی هست داره برای محصولات اپل میافته و عملا بعد از آیفون ایکس تغییر چشمگیر و جذابی رو توی گوشی های آیفون شاهد نبودیم. در نتیجه سامسونگ تصمیم درستی برای متوقف کردن تولید سری نوت گرفته. در حالیکه طبق استراتژی جدید قلم سری نوت رو برای سری S و یا حتی Z  FOLD ها هم مورد استفاده قرار داده تا جای خالی سری نوت زیاد حس نشه!

جمع بندی

در مجموع میشه گفت سیاست و استراتژی جدید سامسونگ به این سمت رفته که بازار روب رای تغییرات بزرگ آماده کنه. سامسونگ قصد داره با تولید گوشی های کاربردی تر سهم خودش از بازار رو بیشتر کنه. اگر اخبار دنیای موبایل رو پیگیری کنید میدونید که شیائومی تونسته رتبه اول پر فروش ترین گوشی های دنیا رو از سامسونگ بگیره! در نتیجه سامسونگ با تغییر استراتژی قصد داره دوباره به اول لیست پرفروش ترین گوشی های جهان برگرده! به نظر شما آینده گوشی های هوشمند با این تغییر استراتژی سامسونگ دچار تغییر اساسی میشه یا سامسونگ این سری جدید از گوشی های خودش رو تولید میکنه و وقتی به بلوغ کامل رسید مثل سری نوت، تولید اون ها رو متوقف میکنه؟ ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید!

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱۲ شهریور, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 296
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
im_sadeghian

سامسونگ پیشرفت خیلی خوبه داشته کارای خفن و جالبی انجام میده

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
Morteza.P

چیه اینطوری تا کنی از وسط گوشی رو وسطش هم همش رو مخت باشه
فقط اپو ایکس 2021
خیلی خوشگله واقعا

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
amirsafaei

عالییی

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
amirsafaei

عللی

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
mohammad.r

عالی🙏🙏🙏🙏💙

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
[email protected]

نامبروان

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
AR7981

خیلی عالی

۰۳ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
hsn

من خودم دارم واقعا عالیه

۰۳ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
hsn

عالیه

۰۳ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
hosein9890

عالی👍

۰۳ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
MOHAMMAD ERFAN

😍👍

۰۲ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
masoud.amir.1387

🥲🥲🥲

۰۲ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
masoud.amir.1387

امان از بی پولی

۰۲ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
masoud.amir.1387

خیلی خوشگله

۰۲ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
arashzeinaly

عالی بود

۰۲ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
ArTroi

این که باز و بسته میشه حس خیلی خوبی داره!👌🏻

۰۱ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
HatakeMA

1 بله 2 بله

۰۱ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
mhahm

واقعا گوشی عالی هست

۲۶ مهر ۱۴۰۰
comment-user-img
poouwbdgud

1 بله 2 بله

۲۱ مهر ۱۴۰۰
comment-user-img
alirezanikkhah

ویدیو عالی👌👍

۰۳ مهر ۱۴۰۰