تاریخچه سری GALAXY S سامسونگ

تاریخچه سری گلکسی اس سامسونگ

سلام! یکی از محبوب ترین سری گوشی های سامسونگ، Galaxy S هستش که از معروف ترین سری گوشی های اندرویدی محسوب میشه. سامسونگ از سال 2010 شروع به تولید سری گلکسی اس کرد. قبلا در مورد تاریخچه سری گلکسی نوت سامسونگ صحبت کرده بودیم. توی این مطلب قصد داریم در مورد تاریخچه سری اس سامسونگ و تمام اتفاق هایی که از ابتدا برای این سری از سامسونگ افتاده صحبت کنیم. اگر طرفدار برند سامسونگ هستید حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

Galaxy S

همونطور که توی مقدمه اشاره کردم سری اس سامسونگ از سال 2010 وارد بازار شد. اولین گوشی از این سری Galaxy S بود که توی همون سال 2010 معرفی شد! سامسونگ این گوشی رو با قیمت 399 دلار عرضه کرد. البته سامسونگ قبل از Galaxy S هم گوشی های خودش رو با نام گلکسی تولید کرده بود اما این گوشی اولین گوشی سامسونگ بود که به سیستم عامل اندروید مجهز شد! این گوشی توی زمان خودش یکی از قدرتمند ترین گوشی های بازار بود که درصد زیادی از بازار رو برای خود کرد. گلکسی اس با ظاهر جذاب تر و باریکتر خودش نسبت به IPhone 3G تونست رکورد فروش این گوشی رو با 25 میلیون دستگاه بشکونه که همین اتفاق سر و صدای زیادی رو توی دنیای تکنولوژی به پا کرد! این گوشی با اندروید 2.1 و رم 512 مگابایت منتشر شد که این ظرفیت حافظه داخلی برای سال 2010 خیلی زیاد بود! سامسونگ روی اولین گوشی سری اس هم پنل سوپر امولد استفاده کرد  و رزولوشن این نمایشگر 480p بود.توی اون دوران این مشخصات سخت افزاری واقعا عالی محسوب میشد. سامسونگ تو همون اول کار با این حرکت با کیفیت بودن نمایشگر هاش رو به همه ثابت کرد! گلکسی اس

Galaxy S2

بعد از تجربه موفق سامسونگ توی فروش Galaxy S، نوبت میرسه به تولید Galaxy S2 سامسونگ! این گوشی توی سال 2011 با قیمت 549 دلاری معرفی شد. افزایش قیمت این گوشی نسبت به گوشی سال قبل توجه همه رو به خودش جلب کرد. جالبه که گلکسی اس 2 تونست توی 55 روز اول، 3 میلیون نسخه فروش داشته باشه و این آمار یه پیشرفت چشمگیر برای سامسونگ محسوب میشد. سامسونگ نسخه های متعددی مثل نسخه چین ، آمریکای شمالی ، آمریکای جنوبی ، ان اف سی و … از این گوشی تولید کرد که تغییرات خیلی جزئی ای داشتن ولی این مسئله باعث شده بود که مردم توی انتخاب مدل این گوشی حسابی گیج بشن! این گوشی تغییر بزرگی نسبت به نسل قبلی خودش نداشت و صرفا توی اندازه کمی بزرگتر شده بود و این تغییرات کم با جامپ قیمتی 150 دلاری زیاد با عقل جور در نمیومد!

Galaxy S3

سال 2012 وقتش رسیده بود که سامسونگ انقلاب و انفجاری توی دنیای تکنولوژی ایجاد کنه! کمتر کسی قبل از انتشار این گوشی فکر میکرد که این گوشی بتونه به عدد 70 میلیون فروش برسه و دومین گوشی پرفروش جهان بشه! سامسونگ سعی کرد اشتباهی که توی Galaxy S2 رو انجام داده بود که نسخه های مختلفی از گوشی سال قبل خودش تولید کرده بود، توی این گوشی جدید اصلاح کنه! Galaxy S3 یه نسخه معمولی و یه نسخه مینی داشت که بعد ها سامسونگ این گوشی کمی ارتقا سخت افزاری داد و Galaxy S3 Neo رو عرضه کرد! گلکسی اس 3 با اندروید 4.0.4 عرضه شد که رم این گوشی تنها 1 گیگابایت ظرفیت داشت! سامسونگ توی این گوشی از پنل سوپر امولد با رزولوشن 720 استفاده کرده بود که پیشرفت تقریبا بزرگی نسبت به پنل 480 اس و اس 2  محسوب میشد. همچین این گوشی یه پیشرفت خوب هم توی اندازه نمایشگر  داشت که نسبت به نسل قبلی 1 اینچ بزرگتر شده بود.

Galaxy S4

سال 2013 سال رکورد زنی برای سامسونگ بود. سامسونگ توی این سال با تولید Galaxy S4 با قیمت 649 دلار تونست لقب پرفروش ترین گوشی اندرویدی رو برای خودش کنه! جالبه بدونید این گوشی تونست 80 میلیون دستگاه به فروش برسونه و این رکورد تا همین امروز هم پا برجاست و هیچ گوشی و هیچ برندی نتونسته به این رکورد برسه. گلکسی اس 4 فقط توی 2 ماه اول تونسته بود 20 میلیون دستگاه بفروشه. همه این ها باعث شد این گوشی پرفروش ترین گوشی اندرویدی باشه!گلکسی اس 4سامسونگ توی این گوشی به تمام موفقیت هایی که توی Galaxy S3 کسب کرده بود ، باز هم رسید و با ارتقا هایی توی بخش سخت افزار ، باتری و صفحه نمایش که از رزولوشن 720 به 1080 رسیده بود تونست یه گوشی رویایی رو توی زمان خودش بسازه! سامسونگ برای طراحی یه قابلیت توی این گوشی خیلی زمان گذاشت که اونم ایر جسچر بود که با این قابلیت میتونستید بدون اینکه گوشی رو لمس کنید صفحه رو به پایین و بالا اسکرول کنید ، ولی خب باگ های این قابلیت به حدی زیاد بود که سامسونگ عطا اش رو به لقایش بخشید و هیچ تلاشی  برای دیباگ کردن این قابلیت انجام نداد و اون رو از گوشی هاش حذف کرد. این گوشی با اندروید 4.2.2 عرضه شد و همچنین این گوشی اولین گوشی اندرویدی ای بود که از قابلیت رادیو بهره مند میشد. سامسونگ یه نسخه دیگه از این گوشی معرفی کرد به اسم Galaxy S4 Zoom ، این گوشی یک لنز حرفه دوربین پشتش داشت که تا زوم 5 برابری اپتیکال رو پشتیبانی میکرد! 

Galaxy S5

سال 2014 شروع روند نزولی سامسونگ توی فروش بود! Galaxy S5 توی این سال با قیمت 649 دلار معرفی شد که  این گوشی 40% کاهش فروش داشت نسبت به گلکسی اس 4 ! دلیل این عدم موفقیت هم عدم بازاریابی خوب سامسونگ برای این گوشی اعلام شد. این گوشی با اندروید 4.4.2 منتشر شد همچنین اولین گوشی از سری اس بود که ابزار های سلامتی هم بهش اضافه شده بود. بعضی از گوشی ها هم با مشکل جدی ای توی بخش دوربین مواجه بودن که سامسونگ طی اعلامیه ای گفت که تمام گوشی های خراب رو بدون حرف پس میگیره و یه گوشی جدید تحویل میده! همچنین این گوشی اولین گوشی بود که از سری 8 پردازنده های کوالکام یعنی اسنپدراگون 801 استفاده میکرد. سامسونگ برای اولین از حسگر اثر انگشت توی گوشی هاش استفاده کرد. این حسگر اثر انگشت روی دکمه هوم این گوشی قرار داشت.

Galaxy S6

سال 2015 سامسونگ اومده بود تا خاطره بدی که از فروش و تولید Galaxy S5 توی ذهن کاربر ها مونده بود رو جبران کنه. در نتیجه Galaxy S6 رو با قیمت 649 و 799 دلار روونه بازار کرد. گلکسی اس 6 توی دو نسخه طراحی شد و همچنین زبان طراحی سری اس توی این گوشی کاملا تغییر کرد. شیشه و فلز به گوشی های سامسونگ اضافه شد! سامسونگ توی این گوشی نه تنها زبان طراحیش رو تغییر داد بلکه این گوشی رو در دو نسخه با تفاوت های اساسی رونمایی کرد! یکی نسخه معمولی و یکی نسخه با لبه های خمیده. سامسونگ توی این دو گوشی پلاستیک رو از طراحیش حذف کرد و متریال های بدنه گوشی تماما از فلز و شیشه شد. نسخه معمولی نمایشگر کاملا تخت  و صاف، نسخه Galaxy S6 Edge  نمایشگری با لبه های خمیده داشت! این اولین گوشی از سری اس بود که قاب پشتیش باز نمیشد و باتریش قابل تعویض نبود. هر کدوم از گلکسی اس 6 ها  در دو نسخه معمولی و پلاس عرضه شدن و این شروعی بود برای دو نسخه ای کردن گوشی های سامسونگ، همچنین سامسونگ هیچ وقت آماری از میزان فروش این گوشی منتشر نکرد ولی حدس و گمان ها حاکی از اینه که این گوشی از گلکسی اس 5 هم فروش کمتری داشت! این گوشی با اندروید 5.0.2 عرضه شد ، یکی از نکات عجیب این گوشی این بود که گواهی خاصی نداشت و در برابر آب و گرد وغبار مقاوم نبود ، این در حالیه که نسل قبلی این گوشی، گلکسی  اس 5 گواهی IP67 رو داشت! 

Galaxy S7

میرسیم به سال 2016 که سامسونگ Galaxy S7 رو با قیمت های 669 و 769 دلار معرفی کرد. سامسونگ توی تمام سری گلکسی اس 6 اشتباهات زیادی داشت مثل حذف قابلیت پشتیبانی از sd card ، حذف گواهی IP67 و همچنین تفاوت 150 دلاری نسخه Edge با نسخه معمولی از جمله تغییراتی بود که سامسونگ باید برای گوشی جدید خودش اعمال میکرد! وقتش بود که سامسونگ یه تکونی به خودش بده، سامسونگ توی این گوشی خیلی از مشکلات رو رفع کرد و همچنین سامسونگ کار حافظه رو برگردوند.سامسونگ گواهی IP68 رو برای گوشیش گرفت و تفاوت 150 دلاری دو نسخه رو به 100 دلار رسوند، اما خب باتری غیر قابل تعویض دیگه هیچ وقت به حالت قبل بر نگشت! سامسونگ این دفعه تونست 55 میلیون دستگاه از این گوشی رو بفروشه که با مقایسه با دو گوشی قبلیش ، واقعا خوب بود! خیلی خوب بود! این گوشی با اندروید 6.0.1 منتشر شد و همچنین سامسونگ سنسور مادون قرمز رو توی این گوشی برای همیشه حذف کرد. یکی از نکات عجیب این گوشی این بود که پورت شارژ این گوشی همچنان Micro USB باقی موند در حالی که خیلی از گوشی های اندرویدی اون زمان و حتی خود Note 7 سامسونگ ( که متاسفانه اونم ناکام موند ) به Type-C کوچ کرده بودن!

Galaxy S8

سال 2017 نوبت به تولید Galaxy S8 رسیده بود! سامسونگ این گوشی با قیمت 749 معرفی و روونه بازار کرد. توی این سال بر خلاف وضعیت خوب سامسونگ بر اثر فروش خوب Galaxy S7، اتفاق ناگوار Note 7  ضربه بدی رو به سامسونگ زد. سامسونگ توی این گوشی سنت شکنی کرد و دکمه هوم رو از گوشی هاش حذف کرد و حسگر اثر انگشت رو برد روی قاب پشتی گوشی، همچنین حاشیه بالای نمایشگر رو هم به اندازه قابل توجهی کاهش داد. حسگر اثر انگشت هم دقیقا کنار دوربین بود که خیلی از کاربرا از این شکایت داشتن و میگفتن ما لنز دوربین رو با حسگر اشتباه میگیریم و اذیتمون میکنه و از طرفی باعث میشه لنز دوربین همیشه کثیف باشه!گلکسی اس 5یکی از تغییرات دیگه این گوشی این بود که در دونسخه طراحی عرضه نشد بلکه هر دو نسخه معمولی و پلاس لبه های خمیده داشتن! به همراه این گوشی دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ به نام بیکسبی هم معرفی شد همچین سامسونگ یه دکمه فیزیکی مجزا هم برای بیکسبی قرار داد که زیاد دوام نداشت! سامسونگ توی این سال هم آماری از فروش خودش اعلام نکرد ولی این احتمال داده میشه که بخاطر انفجار گلکسی نوت 7 ، کلا فروش تمامی محصولات سامسونگ افت شدیدی پیدا کرد که این گوشی هم از این قاعده مستثنی نیست و خیلی ها احتمال انفجار این گوشی رو هم میدادن !گلکسی اس 8  با اندروید  7 معرفی شد. این گوشی اولین گوشی سری اس بود که از بلوتوث نسخه 5 برخوردار شد البته بعد از رونمایی این گوشی یه ویدیو وایرال شد که توش سنسور تشخیص چهره این گوشی با نشون دادن یک عکس بهش از چهره کاربر، گول میخورد و گوشی رو باز  میکرد ، سامسونگ این رو پذیرفت و اعلام کرد که سیستم تشخیص چهره اش سیستم قابل اعتمادی نیست! 

Galaxy S9

گلکسی اس 9 توی سال سال 2018 با قسمت 719 دلار معرفی شد. یکی از بزرگترین مشکلات اس 8 توی این گوشی حل شد! حسگر اثر انگشتی که رفته بود توی قاب پشتی و کنار دوربین جا گرفته بود که عصبانیت خیلی از کاربر هارو به همراه داشت، به مقدار قابل توجهی اومد پایین و همچنین بزرگتر و دسترسی بهش خیلی راحت تر شد. Galaxy S9 Plus اولین گوشی سامسونگ بود که به دو دوربین توی قاب پشتیش مجهز شد ، یک لنز معمولی و یک لنز با زوم اپتیکال 2 برابری! همچنین توی این گوشی حاشیه بالای نمایشگر نسبت به گلکسی اس 8 به مقدار قابل توجهی کم شد و نگاه کردن به نمایشگر این گوشی واقعا حس جذابی داشت! سامسونگ برای بهبود فروش این گوشی 30 دلار نسخه پایه این گوشی رو کاهش قیمت داد ، اما این گوشی باز هم از گوشی سال قبل سامسونگ فروش کمتری داشت و سامسونگ باز هم نتونست به هدفش توی فروش این گوشی برسه! این گوشی با اندروید 8 منتشر شد و همچنین سامسونگ تصمیم گرفت توی این گوشی ظرفیت باتری رو نسبت به نسل قبلی خودش افزایش نده که البته این موضوع به مشکل انفجار  نوت 7 بی ربط نبود.  سامسونگ توی این گوشی اولین بار از اسپیکر های استریو و تقویت شده استفاده کرد که تغییرش نسبت به نسل قبلی خودش واقعا اعجاب انگیز بود! این گوشی همزمان با آیفون 7 عرضه شد که جک 3.5 میلیمتری صدا رو نداشت و نگرانی هایی وجود داشت که این گوشی هم جک هندزفری  رو به همراه نداشته باشه ، ولی خب این گوشی آخرین پرچمدار سامسونگ بود که جک هندزفری رو پشتیبانی میکرد! این گوشی اولین گوشی از سری اس بود که از رابط کاربری One UI بجای تاچ ویز استفاده کرد که یکی از بهترین رابط کاربری های حال حاضر دنیاست! 

Galaxy S10

سال 2019 سامسونگ یهویی تصمیم گرفت گوشی های خودش رو به شدت گرون کنه. سامسونگ GALAXY S10 رو با 1299 دلار روونه بازار کرد! دیگه وقتش شده بود که سامسونگ روند نزولی فروش گوشی های خودش رو بهبود ببخشه، برای همین به تغییرات اساسی ای توی Galaxy S10 نیاز داشت! برای اولین بار توی تاریخ سری گلکسی اس ، سامسونگ 4 نسخه از یک گوشی رو منتشر کرد ، S10 ، S10 Plus ، S10 5G و S10 E! توی تمام این مدل ها سامسونگ از پردازنده اسنپدراگون 855 استفاده کرد که یکی از نکات عجیب این گوشی تفاوت 550 دلاری نسخه معمولی با نسخه پلاس بود! البته خب فرق های زیادی هم توی دو نسخه دیده میشه. این گوشی اولین گوشی از سری گلکسی اس بود که حاشیه بالای نمایشگرش حذف شد و دوربین سلفی توی پانچ هول رفت! همچین حسگر اثر انگشت این گوشی هم از قاب پشتی حذف شد و به زیر نمایشگر رفت! این گوشی همچین فناوری شارژ معکوس رو هم پشتیبانی میکرد که خودش یه اتفاق خاص به حساب میومد! 

Galaxy S20

سال 2020 وقتش رسیده بود که تغییر اساسی توی گوشی های سامسونگ به وجود بیاد. توی این سال سامسونگ تصمیم گرفت به جای گلکسی اس 11، Galaxy S20 رو با دو نسخه به قیمت های 999 و 1399 دلار معرفی کرد! کاربر ها احتمال میدن که سامسونگ میخواسته عدد گوشی های سری گلکسی اس اش رو با عدد سال رونمایی یکی بکنه ، این گوشی هم توی 3 نسخه عرضه شد ولی دیگه خبری از نسخه E نبود و نسخه اولترا به این گوشی اضافه شد! افزایش قیمت 250 دلاری این گوشی نسبت به نسل قبلی خودش اتفاق نا امید کننده ای بود که توی این گوشی رخ داد و باعث شد این گوشی اون طور که باید و شاید فروش نداشته باشه در ضمن کلا گوشی های سری اس سامسونگ هیچ وقت نتونستن موفقیت فروش سری نوت رو بدست بیارن! واقعا چرا سامسونگ تولید سری نوت رو متوقف کرد؟ گلکسی اس 20پردازنده اسنپدراگون 865، دوربین های قدرتمند و صفحه نمایش بی نظیر این گوشی رو به یکی از بهترین گوشی های بازار تبدیل کرد، اما خب حذف جک هندزفری یکی از نکات منفی این گوشی بود که زیاد هم کم اهمیت نیست! سامسونگ توی دوربین نسخه اولترای این گوشی یه زوم 100 برابری گذاشت که فقط تا 10 برابرش اپتیکال بود و بقیه اش زوم دیجیتال بود و همین باعث شد تا سر و صدای رسانه ای خفن برای خودش راه بندازه! البته همون زوم 10 برابری اپتیکال هم عدد خوبی بود! ولی خب دوربین این گوشی یه باگ بزرگ توی فوکوس کردن داشت که به یکی از نقاط ضعف قابل توجه این گوشی تبدیل شد ،  همچنین سامسونگ بعدها یه نسخه ضعیف تر از این گوشی به اسم اس 20 فن ادیشن منتشر کرد ، این گوشی پردازنده اس 20 یعنی اسنپدراگون 865 رو داشت داخل بدن یک میان رده که همین موضوع باعث شد قیمت این گوشی تا حد زیادی کاهش پیدا کنه و یکی از گوشی های پرفروش سامسونگ در حال حاضر بشه!

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۲ شهریور, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 167
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
Don14

من اولین گوشیم اس 3 نئو بود خیلی خفن بود هنوز دارمش به عنوان گوشی دوم

۱۵ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
ramtindezyani

من S4 داشتم

۰۷ آبان ۱۴۰۱
comment-user-img
Arya1500

من تا ۳ سال پیش s3 داشتم و واقعا ازش راضی بودم

۲۹ مهر ۱۴۰۱
comment-user-img
Ehsankashani

من هم s8. وهمs3 استفاده کردم که خیلی خوب بودن

۲۲ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
i-mAn

حال کردیم شجری جان

۰۷ تیر ۱۴۰۱
comment-user-img
thisabasi

سری اس از ۲۰۱۰ داره تولید میشه من تازه از سه چهارسال پیش دونستم این سری مثل اون سری نیست یه سری دیگه س 😄

۳۰ فروردین ۱۴۰۱
comment-user-img
iman

خیلی جالب بود

۱۲ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
mahan.2009

عالی خسته نباشی 🌹❤️❤️❤️🌹

۲۶ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
mms2099

سگ جون ترین گوشیا مال سری s بودن و هستن خودم ی s3 دارم لامصب پابجی اجرا میکنه

۲۵ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
amiralaee

👌👌

۲۴ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
aliqadiri

بسیار عالی و مفید خیلی جالب بود کلا سری اس سامسونگ بیشترشون عالین

۲۳ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
AliNajafiJahani

سامسونگ بی‌نظیره 👌🏻

۲۱ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
mmdwtf

در مورد عکاسی پرتره و نحوه تنظیمش که کادر خراب نشه بیشتر توضیح بده خیلی وقتا رو حالت پرتره می‌ذاریم ولی بخاطر فاصله یا پرتره نمی‌شه یا خوب نمی‌گیره …

۱۷ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
Mahdi 1388

خوبه عالی

۱۷ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
mjasghari44

واقعا کجاییم و میخوایم کجا بریم ؟؟؟؟🤔🤔🤔

۱۳ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
_IRShadow80_

S6 که اومد گفتیم از این خفن تر دیگه نداریم. کلا هر گوشی خفنی میاد اکثریت همینو میگن ولی بازم جای پیشرفت هست ❤️💖

۱۳ دی ۱۴۰۰
    comment-user-img
    mjasghari80

    عالی بود 😍👏

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
2079-soroush

🔥 🔥

۱۵ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
2079-soroush

🔥🔥

۱۵ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
2079-soroush

🔥

۱۵ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
amirdante

جسم بی جان اس 2 رو هنوز دارم

۲۴ آبان ۱۴۰۰