بررسی مشخصات گوشی A52 سامسونگ

بررسی گوشی گلکسی ای 52 سامسونگ

شاید برچسب «همه فن حریف» بهترین توصیف برای گوشی های سری A سامسونگ باشه. تنوع گوشی تو این سری خیلی زیاده از گوشی‌های اقتصادی گرفته، تا میان‌رده و یا حتی قاتل پرچمدار! طوری که حتی به عنوان یه برند جداگونه هم میتونه اعلام استقلال کنه! سامسونگ این غول کره‌ای تمرکز زیادی رو روی سری A گذاشته؛ به طوری که سری A بیشترین سهم فروش سامسونگ رو به خودش اختصاص داده. ارائه ویژگی‌های چشمگیر با قیمت بسیار مناسب، راز موفقیت سری A سامسونگ محسوب میشه. با توجه به آمار Galaxy A51 پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی سال 2020 دنیا معرفی شد. حالا سامسونگ با معرفی Galaxy A52 تصمیم داره تا راه A51 رو ادامه بده. A52 در مقایسه با A51 قیمت نسبتا بالاتری داره. این افزایش قیمت کاملا منطقیه چون حالا شما با داشتن A52 به امکاناتی مثل نرخ‌ تازه سازی90 هرتزی صفحه نمایش، باتری 4500 میلی آمپری و دوربین با رزولوشن بالاتر دسترسی دارید. با بررسی گوشی GALAXY A52 یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار همراه موبونیوز باشید.

طراحی و کیفیت ساخت GALAXY A52

سامسونگ سعی کرده تا تو گوشی‌های سری A سال 2021 علاوه بر ارتقا سخت افزاری، تمرکز بیشتری رو ظاهر گوشی هم بذاره. خداروشکر به خوبی تونسته از پس این کار بر بیاد و یه گوشی با طراحی جذاب و کاربر پسند رو به بازار معرفی کرده.طراحی جدید عمدتا به قاب پشتی گوشی برمیگرده. جایی که سامسونگ هنوز از پلاستیک استفاده کرده اما این پلاستیک به شدت باکیفیت شده و حالا ساختاری مات هم داره. بیرون زدگی دوربین کمتر شده اما در مقایسه با بقیه گوشی‌ها نه میتونیم بگیم بهتره و نه بدتر، فقط یه چیز جدید، متفاوت و البته زیباست!  GALAXY A52 تو رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش و آبی تولید شده.طراحی قاب پشتی GALAXY A52از نظر کیفیت ساخت هم A52 ارتقا پیدا کرده اما هنوز اون حسی که گوشی‌هایی که ترکیب فلز و شیشه دارن رو به کاربر انتقال نمیده. با اینکه ضخامت A52 نسبت به A51 بیشتر شده و به 8.4 میلی متر رسیده؛ اما این گوشی 189 گرمی اصلا گوشی سنگینی نیست. فریم میانی پلاستیکیه و نمیشه خیلی روش حساب کرد. پیشرفت دیگه تو بخش طراحی A52 اضافه شدن گواهینامه IP67 به این گوشیه که اون رو در مقابل آب مقاوم میکنه.وقتی به لبه پایینی گوشی نگاه کنید وجود جک 3.5 میلی‌متری صدا قطعا شما رو به وجد میاره! در کنار این جک میکروفون مکالمه، درگاه شارژ (Type C) و اسپیکر اصلی قرار دارن. با اینکه GALAXY A52 قابلیت پخش صوت به صورت استریو رو داره اما خبری از اسپیکر ثانویه نیست و اسپیکر مکالمه وظیفه پخش صدای استریو رو داره؛ به این ترتیب تو لبه بالایی گوشی جز میکروفن ثانویه و خشاب سیم کارت چیز دیگه‌ای به چشم نمیخوره. مثل همیشه دکمه‌های تنظیم صدا و پاور تو لبه سمتی راستی نشستن و لبه سمت چپ هم کاملا خالیه.طراحی فریم میانی GALAXY A52جلوی گوشی یه نمایشگر تخت دیده میشه که نسبت به A51 حاشیه‌های بیشتری داره و فقط 84.1 درصد پنل جلویی به نمایشگر اختصاص داده شده. دوربین سلفی هم مثل همه گوشی‌های سری A تو یه حفره ریز قرار گرفته و بالاتر از اون هم اسپیکر مکالمه با اندازه‌ای متوسط دیده میشه.مجموعا درباره طراحی GALAXY A52 باید گفت گوشی به شدت خوش دست و زیباییه و تنها ایرادی که بهش وارده پلاستیکی بودن اونه. با این که سامسونگ تو بخش طراحی پیشرفت خوبی داشته اما باز هم رقبای GALAXY A52 طراحی و مخصوصا کیفیت ساخت بهتری دارن.

نمایشگر GALAXY A52

سامسونگ امسال برای نمایشگر گوشی‌های سری A گل کاشته و برای اولین بار پای نرخ تازه سازی 90 هرتزی رو به گوشی‌های سری A بازکرده. GALAXY A52 یه صفحه نمایش 6.5 اینچی از نوع Super AMOLED و رزولوشن 1080 در 2400 داره که توسط لایه گوریلا گلس 5 محافظت میشه. این نمایشگر نه تنها سریع‌تر شده بلکه در زمینه روشنایی هم افزایش داشته و حالا سامسونگ ادعا میکنه روشنایی این نمایشگر به 800 نیت میرسه. این مقدار روشنایی به طور کامل و حتی زیر نور مستقیم خورشید پاسخگوی نیاز شماست.نمایشگر GALAXY A52همون طور که از نمایشگرهای سامسونگ انتظار میره، نمایشگر GALAXY A52 هم کیفیت بشدت بالایی داره، رنگ‌ها رو با بیشترین دقت ممکن نمایش میده، روشنایی خیلی خوبی هم داره. به جرات میشه گفت GALAXY A52 بهترین نمایشگر تو این بازه قیمتی رو به خودش اختصاص داده. شاید تنها ایراد نمایشگر این گوشی نبود امکان نرخ تازه‌سازی پویا باشه که باعث افزایش مصرف باتری میشه. امکانی که تو پرچمداران سامسونگ وجود داره و با توجه به استفاده کاربر نرخ تازه سازی رو کم و زیاد میکنه.

باتری و شارژدهی GALAXY A52

این گوشی همه چیش خوبه جز باتریش! نه که بد باشه، اما خب انتظار بیشتری ازش میره. ما شاهد حضور یه باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت تو GALAXY A52 هستیم. این مقدار نسبت به نسل قبلی خودش یعنی Galaxy A51 افزایش 500 میلی آمپر ساعتی داشته. عملکرد این باتری کاملا معمولیه. اگه استفاده معمولی رو به پایین از گوشی دارید، GALAXY A52 میتونه پاسخگوی نیاز شما باشه. اما اگه اهل بازی و وب‌گردی زیاد هستید نمیتونید یه روز کامل روی باتری این گوشی حساب باز کنید و نزدیک غروب نیازمند شارژر میشید.آداپتور GALAXY A52کابل شارژGALAXY A52تو جعبه A52 یه آداپتور 25 واتی دیده میشه. با توجه به همین عدد میشه فهمید که A52 از تکنولوژی شارژ سریع بهره میبره. سامسونگ ادعا میکنه که با استفاده از همین آداپتور حدودا نیم ساعت طول میکشه تا گوشی به مرز 50 درصد شارژ برسه. شارژ 0 تا 100 این گوشی هم حدودا 80 تا 90 دقیقه طول میکشه. این گوشی به تکنولوژی Power Delivery مجهز شده. برای استفاده از این قابلیت باید آداپتوری که از Power Delivery پشتیبانی میکنه رو بصورت جداگونه تهیه کنید. در کل درباره باتری و شارژدهی باید بگیم که با یه گوشی کاملا معمولی طرفیم، نه خیلی ضعیفه و نه خیلی خوب. تو این بازه قیمتی میتونید گوشی‌های بهتری رو نسبت GALAXY A52 تو بخش باتری پیدا کنید.

امنیت GALAXY A52

به لطف استفاده از پنل Super AMOLED، حسگر اثرانگشت A52 رفته و زیر نمایشگر قرار گرفته. خبری از حسگرهای اولتراسونیک پرچمداران  تو A52 نیست و این حسگر اپتیکالیه. حسگرهای اثرانگشت اپتیکالی که سامسونگ تو میان رده های استفاده میکنه دقت خوبی دارن اما متاسفانه تو بحث سرعت واقعا اذیتتون میکنن تا جایی که شما ترجیح میدین تا از پین کد برای ورود به گوشیتون استفاده کنید. دومین ایرادی که به این حسگر میشه گرفت جای خیلی بده اونه. متاسفانه حسگر اثر انگشت GALAXY A52 خیلی متمایل به پایین صفحه‌است و تو دسترسی بهش قطعا به مشکل میخورید.سنسور تشخیص چهره GALAXY A52اما اگه زیاد تمایلی به استفاده از اثرانگشت برای باز کردن گوشی ندارید، می‌تونید از سیستم تشخیص چهره استفاده کنید.  اگه شرایط نوری فراهم باشه استفاده از سیستم تشخیص چهره خیلی آسون‌تر از اثرانگشته اما از اونجایی که فقط بر اساس دوربین سلفی کار میکنه امنیت کمتری داره.

دوربین GALAXY A52

سیستم دوربین GALAXY A52 از 4 لنز تشکیل میشه که به زیبایی در کنار هم قرار گرفتن. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلیه که به طور پیش فرض عکس‌های 12 مگاپیکسلی میگیره تا عکس‌ها حجم کمتری داشته باشن. سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسلی، سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو و در آخر سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان سایر اعضای خانواده دوربین GALAXY A52 هستند.فریم دوربین های GALAXY A52

  • سنسور اصلی:

سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.8 قوی ترین سنسوریه که تو این گوشی استفاده شده. این سنسور از تکنولوژی ادغام چهارتایی پیکسل‌ها استفاده میکنه و عکس‌های خروجی به طور پیشفرض 16 مگاپیکسلی ثبت میشن. با این کار در کنار حفظ کیفیت، حجم عکس‌ها به طور چشمگیری کاهش پیدا میکنه.

نمونه عکس سنسور اصلی GALAXY A52
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

با توجه به بازه قیمتی GALAXY A52، عکس‌هایی که ثبت میشن تو سطح خیلی خوبی قرار میگیرن. به لطف گشودگی مناسب دیافراگم لنز، نور به خوبی جذب میشه و عکس‌ها روشنایی خیلی خوبی دارن. همین روشنایی خوب باعث میشه تا این لنز تو ثبت جزئیات عملکرد چشمگیری داشته باشه. شارپنس عکس‌ها هم واقعا خوبه. اما تراز سفیدی رنگ ها به خوبی رعایت نمیشه و رنگ‌ها از واقعیت خودشون دورن! مورد دیگه هم که خیلی به چشم می‌خوره دستکاری نرم‌افزاری عکس‌هاست که بعد از ثبت عکس انجام میشه و باعث میشه تا یکم تو نمایش رنگ‌ها اغراق بشه. عکاسی تو حالت شب هم رضایت شما رو جلب میکنه اما نباید خیلی روش حساب کنید. در کل GALAXY A52 میتونه عکس‌های فوق‌العاده‌ای رو براتون بگیره و اگه از رقبای خودش بهتر نباشه بدتر هم نیست!

  • سنسور اولترا واید:

برای گرفتن عکس‌هایی با زاویه دید بالا A52 یه سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 رو در اختیارتون میذاره. این لنز زاویه دید 123 درجه‌ای داره که برای یه گوشی میان‌رده کاملا مناسب و کافیه.عکس‌های اولترا واید واقعا کیفیت خوبی دارن. شارپنس و جزئیات نسبت به سنسور اصلی مقداری افت میکنن که خب این کاملا طبیعیه. تنها ایرادی که میشه به سنسور اولترا واید گرفت عدم مدیریت گسترده دینامیکی تو عکس‌هاست. لنز اولترا واید تو روشنایی روز عملکرد خیلی خوبی داره، اما تو حالت شب نقاط روشن تصویر خیلی روشن میشن و این باعث از بین رفتن جزئیات میشه.

نمونه عکس اولترا واید GALAXY A52
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • سنسور ماکرو:

وقتی حرف از عکس‌های ماکرو میشه لنز ماکروی 5 مگاپیکسلی GALAXY A52 به خوبی خودنمایی میکنه. عکس‌های ماکرو واقعا رضایت شما رو جلب میکنن و جزئیات توشون به خوبی نمایش داده میشه. به طور کلی این لنز خیلی بهتر از انواع لنزهای ماکروی 2 مگاپیکسلیه که تو بقیه میان‌رده‌ها دیدیم. موردی که باز هم تو این لنز تکرار شده، عدم کنترل تراز سفیدیه که باعث میشه رنگ‌ها اونجور که واقعا هستند نمایش داده نشن.

نمونه عکس ماکرو GALAXY A52
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  •  سنسور تشخیص عمق میدان:

به لطف سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق، عکس‌های پرتره یا همون Live Focus که تو گوشی‌های سامسونگ دیده میشه کیفیت خوبی دارن، اما شما رو شگفت‌زده نمی‌کنن. سنسور تشخیص عمق میدان کار خودش رو به خوبی انجام میده. تقریبا تو 80 درصد موارد تشخیص سوژه از پس زمینه به خوبی انجام میشه مگه اینکه پس زمینه خیلی پیچیده یا لبه‌های سوژه خیلی باریک باشه. نکته بعدی برمیگرده به افکت ماتی که روی پس زمینه اعمال میشه. این افکت بیشتر از اینکه طبیعی باشه حس مصنوعی بودن رو بهتون منتقل میکنه. خوشبختانه با امکان تنظیم درجه ماتی میتونید از مصنوعی بودن این افکت کم کنید.

نمونه عکس پرتره GALAXY A52
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • فیلم برداری:

GALAXY A52 با هر سه لنز اصلی خودش یعنی لنز واید، اولترا واید و سلفی میتونه ویدیوهایی با کیفیت 4K و 30 فریم بر ثانیه ضبط کنه. اما متاسفانه فیلم برداری با نرخ 60 فریم بر ثانیه فقط تو کیفیت 1080 دیده میشه. این تنها ایرادیه که میشه به دوربین این گوشی تو بخش فیلمبرداری گرفت. حضور لرزشگیر اپتیکال باعث شده تا لرزش ویدیوها تا حد زیادی کاهش پیدا کنه. سطح نمایش جزئیات تو ویدیوها بالاست. ویدیوهای ضبط شده نویز خیلی کم و گسترده دینامیکی وسیعی دارن. سرعت فوکوس هم نه خیلی خوبه نه خیلی بد و میتونه شما رو راضی نگه داره. خوشبختانه GALAXY A52 تو بخش فیلم‌برداری هم جلوی رقباش کم نمیاره!

  • دوربین سلفی:

دوربین سلفی یه لنز 32 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 داره. این لنز هم از روش ادغام چهارتایی پیکسل‌ها استفاده میکنه و عکس‌ نهایی، رزولوشن 8 مگاپیکسلی دارن. دوربین سلفی دو حالت واید و اولترا واید داره. کیفیت عکس‌ها تو هر دو حالت خیلی شبیه به همه با این تفاوت که عکس‌های حالت اولترا واید به طور پیشفرض 12 مگاپیکسلی ذخیره میشن. عکس‌های سلفی که با GALAXY A52 گرفته میشه شارپنس و گستره دینامیکی خوبی دارن. سوژه رو به خوبی تشخیص میده و جزئیات سوژه را با بیشترین دقت به نمایش میذاره. موردی که حتی تو دوربین سلفی این گوشی هم دیده میشه همون اغراق تو نمایش رنگ‌هاست. اما در کل کیفیت عکس‌های سلفی A52 از رقبای خودش بهتره.

نمونه عکس سلفی GALAXY A52
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

پردازنده و سخت افزار GALAXY A52

خوشبختانه خبری از پردازنده‌های Exynos نیست و سامسونگ برای GALAXY A52 از پردازنده 8 نانومتری Snapdragon 720G استفاده کرده. این پردازنده 8 هسته پردازشی داره که 2 هسته با فرکانس 2.3 گیگاهرتز برای کارهای سنگین و 6 هسته با فرکانس 1.8 گیگاهرتز برای انجام کارهای سبک در نظر گرفته شده. در کنار پردازنده خوب و قدرتمند GALAXY A52 4/6/8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی هم داره. نسخه‌ای که ما در اختیار داشتیم رم 8 و حافظه 128 گیگابایت بود.سخت افزار GALAXY A52دمای پردازنده GALAXY A52تست‌های همیشگی رو برای این گوشی هم انجام دادیم. میتونیم بگیم که عملکرد GALAXY A52 با توجه به میان‌رده‌ بودنش خیلی خوبه نه در حدی که بشه با بالارده‌ها مقایسش کرد. شما برای اجرای بازی‌ها تو بالاترین سطح گرافیک قاعدتا به مشکل برمیخورید و گوشی دچار لگ و افت فریم میشه. اما اگه یکم توقعتون رو کم کنید و سطح گرافیک بازی ها رو بیارید پایین اون موقع بدون هیچ لگ و باگ و افت فریمی میتونید ساعت‌ها با GALAXY A52 بازی کنید. تنها موردی که تو استفاده‌های سنگین دیده میشه افزایش دمای گوشیه که گاها تا 41 درجه سانتی گراد هم میرسه اما خوشبختانه تاثیر زیادی روی عملکرد پردازشی گوشی نمیذاره و پردازنده پایداری خودش رو حفظ میکنه.عملکرد پردازشی GALAXY A52اما درباره انجام کارهای سبک مثل جابجایی بین منوها، وب گردی و… باید خیالتون راحت باشه چون GALAXY A52 عملکرد کاملا روان و خوبی داره.

نرم افزار و رابط کاربری GALAXY A52

سامسونگ به خوبی میدونه تا برای نمایش نهایت توان سخت‌افزاری گوشی باید یه نرم‌افزار فوق‌العاده رو هم به کار بگیره. خوشبختانه GALAXY A52 به جدیدترین نرم‌افزار و رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ یعنی اندروید 11 و One UI 3.1 مجهز شده. سامسونگ دست به کار بزرگی زده و حالا وعده داده تا GALAXY A52 تا سه سال بروزرسانی های نرم‌افزاری وچهارسال بروزرسانی های امنیتی رو دریافت کنه. این یعنی GALAXY A52 نسخه 14 اندروید تو سال 2023 رو دریافت میکنه. این بهترین پشتیبانیه که تا به حال تو میان‌رده‌های اندرویدی دیدیم.درباره رابط کاربری One UI هم قبلا به طور مفصل حرف زدیم. میتونید لینک اون مطلب رو در انتهای همین متن پیدا کنید. One UI 3.1 نسبت به نسل قبلی خودش تغییرات چشمگیری نداشته اما در کل امکانات و قابلیت‌های زیادی رو در اختیار شما میذاره تا شما هر چه بهتر بتونید از تمام توان گوشی خودتون استفاده کنید. علاوه بر این، قابلیت‌های شخصی سازی One UI 3.1 حالا از همیشه بیشتر شده و میتونید حتی جزئی‌ترین موارد رو بر اساس سلیقه خودتون انتخاب کنید. به لطف مقدار رم مناسب اجرای همزمان چند برنامه خیلی راحت انجام میشه. در کل میشه گفت نرم‌افزار خوب در کنار سخت‌افزار مناسب باعث میشه تا کار کردن با GALAXY A52 خیلی لذت بخش باشه.

اسپیکر GALAXY A52

وقتی پیشرفت‌های GALAXY A52 نسبت به نسل قبلی خودش رو مرور میکنیم اسپیکر استریو یکی از مواردی هست که به چشم میخوره. نمیشه انتظار داشتن اسپیکرهای استریو خیلی خوبی رو از GALAXY A52 داشت، چون فقط یه اسپیکر خوب برای استریو داره و دومین اسپیکر همون اسپیکر مکالمه که تو لبه بالاییه. قاعدتا این اسپیکر قدرت اسپیکر اصلی رو نداره و تو حالت استریو یکم عدم تعادل حس میشه. با این حال حضور اسپیکر استریو بهتر از عدم حضورشه! معمولا ما وقتی حجم صدا رو میبریم بالا کیفیت افت میکنه این طبیعیه. حالا سامسونگ اومده یه راهکاری رو پیدا کرده تا این مشکل رو رفع کنه. سامسونگ مقدار بیشینه صدا رو کاهش داده و همین باعث میشه تو بالاترین سطح بلندی هم، کیفیت هم چنان تو سطح قابل قبولی باشه.

جمع بندی

سامسونگ امسال تونسته تا یه تکونی به میان‌رده‌های خودش بده و این رو به وضوح میشه تو GALAXY A52 دید. این گوشی یه مجموعه کامل از مشخصات قوی، عملکرد عالی و قیمت مناسب رو تو خودش جمع کرده. نمایشگر 90 هرتزی و روشن Super AMOLED، گواهینامه IP67، اسپیکر استریو، دوربین‌ چهارتایی با کیفیت، لرزشگیر اپتیکال و آخرین نسخه اندروید همراه پشتیبانی بلند مدت، از مواردی هستند که باعث میشه تا GALAXY A52 بتونه لقب پرفروش ترین گوشی سامسونگ رو به خودش اختصاص بده. اما قطعا GALAXY A52 نقاط ضعفی هم داره. اگه صادق باشیم Snapdragon 720G بهترین پردازنده موجود نیست و میشد انتخاب بهتری برای این گوشی کرد. با این که طراحی جدید و چشم نوازی رو تو GALAXY A52 شاهدیم اما هنوز هم بدنه پلاستیکی میتونه تو ذوق خیلی‌ها بزنه، متاسفانه تو بخش طراحی و کیفیت ساخت سامسونگ راه زیادی رو باید طی کنه تا به رقبای خودش برسه. ممنون که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید.

خرید گوشی a52
نقاط قوت
نمایشگر با کیفیت
اسپیکر استریو
گواهی IP67
طراحی جذاب
نقاط ضعف
عملکرد پردازشی ممعمولی
کیفیت ساخت معمولی
عملکرد سنسور اولترا واید
نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 129
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
mohamad__slv55

❤❤❤

۰۷ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
mohamad__slv55

عالی

۰۷ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
sina_sn

عالی😍👏🌹

۰۶ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
faramarz.aram

صفحه نمایش ودوربین خوب وپردازنده پایبن نیبت رقبا وقیمت

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
mahsa-m

خیلی خوبه

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
Amir2811

الان که من دارم نظرمو پست می کنم ۴ آبان ۱۴۰۰ هستش
خودم A52 5G دارم اواسط اردیبهشت ۱۴۰۰ نقد 10.500 میلیون گرفتم.همه ی گرمارو تست کردم FPS خوبی میده و درکل باهاش حال میکنم.
در حال حاضر گوشی A52 سه نسخه داره:
A52 4G
A52 5G
A52s 5G
ظاهرا از اونجایی مردم از گوشی A52 استقبال خوبی کردن
سامسونگ A52s 5G هم راهی بازار کرد.

فرق بین A52 5G و A52 4G و A52s 5G توی سه چیزه:
A52s 5G:اسنپ دراگون 778-صفحه نمایش 120هرتز-5G
A52 5G: اسنپ دراگون 750-صفحه نماش 120 هرتز-5G
A52 4G: اسنپ دراگون 720-صفحه نمایش 90 هرتز-4G
و اینکه صفحه نمایش های A52 4G و A52 5G سوپر امولد هست ولی A52s 5G اینفینیتی هستش که فرقشو با امولد نمیدونم.و توی A52s 5G رنگ آبی حذف شده و به جاش سبز جایگزین شده.

ببینید من خودم با گوشیم بازی می کنم
خداییش اسنپ دراگون 750 قدرت خوبی داره
ولی میتونید A52s 5G هم بگیرید که خیالتون راحت تر باشه چون اون اسنپ دراگون 778 و 6 نانومترِ ولی اسنپ دراگون 750 و 8 نانومترِ.
امیدوارم نظر من به دردتون بخوره.

۰۴ آبان ۱۴۰۰
    comment-user-img
    Mj_P

    ممنون از بررسی دقیقت،من دارم تحقیق میکنم در موردش،به یه سری نکات اشاره کرده بودی که تا حالا دقت نکرده بودم.

    ۱۷ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
Excalibure

داره دوستم.. خوشم نمیاد و نمیدونم چرا

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
Sajjad panah

توی این نسل بهتر شدن از نظر طراحی اما خب بابا لامصب رو پلاستیک کار نکن

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
reza_gharajeh_82

🌷🤩🍂❤

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
reza_gharajeh_82

بهترین🌷🙏🏻❤❤🍂🍂🤩🌷🤩🌷🤩🌷

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
reza_gharajeh_82

عالی و درجه یک🌷🤩🍂🍂❤❤خیلی خیلی عالی بود مرسی از موبونیوز🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🍂🍂🍂🍂🍂🌷🌷🌷🌷

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
matinhaa

به نظرتون بخرم یا منتظر a53 باشم؟؟

۰۳ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
MeysamHB

کاش اینم تله فتو داشت … که تنها فرقش با 72 سایز بود

۰۳ آبان ۱۴۰۰
    comment-user-img
    matinhaa

    به نظرتون بخرم یا منتظر a53 باشم؟؟

    ۰۳ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
rezataghavi

سلام می ارزه که گوشی a525g رو با یک و نیم میلیون اختلاف قیمت با 4g بخریم ؟؟؟

۰۱ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
Mohammad_B_8586

سلام خدمت موبو بکس عزیز
بنده این گوشی رو دارم و میخوام چند تا نکته بهتون بگم
. پردازنده این گوشی برای کسانی ک استفاده معمولی دارن عالیه
من خودم با این گوشی کلاس آنلاین میرم وب گردی میکنم تقریبا با اپلیکیشن های زیادی سر و کار دارم و تقریبا روزی یک ساعت هم بازی میکنم و خیلی از بابت پردازنده این گوشی راضی هستم ولی برای کسایی ک طراحی میکنن و گیمر حرفه ای هستن توسیه نمیکنم
. باتری این گوشی هم اگه استفاده عادی دارید کارتون رو راه میندازه ولی اگه مثل من استفاده طولانی داشته باشید نهایتا از صبح ک از خواب بیدار میشید تا ساعت ۸ و ۹ شب بتونه براتون شارژ نگه داره
. اثر انگشت این گوشی از A51 خیلی بهتر شده ولی خب اگه صفحه گوشیتون کثیف باشه یا دستتون چرب باشه شاید برای بار اول ک انگشتتون رو روی حسگر میزارید تشخیص نده و مجبور بشید ۲ یا ۳ بار اینکار رو انجام بدی
فک نمیکنم نکته دیگه ای مونده باشه امید وارم تجربه های من به دردتون خورده باشه

۰۱ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
wmir

من این گوشی رو گرفتم با بالاترین تنظیمات کالاف اصلا داغ نمیکنه حتی بعد از یک ساعت نمیدونم چرا گفتید داغ میکنه . مال من در نهایت داغی دماش به 38 میرسه . در ضمن واقعا باتریش خیلی خوبه الان بعد از دو هفته با استفاده روزی 7 ساعت راحت دو روز تا 3 روز شارژدهی داره .
حسگر اثر انگشتش هم خیلی خوبه. سریع تشخیص میده بدون اشتباه کردن .

۳۰ مرداد ۱۴۰۰
comment-user-img
Soheil Ghorbani

ولی در کل این گوشی بهترین انتخاب میتونه باشه در رنج قیمتی ده تومن…

Mobonews/SoheilGhorbani

۳۰ تیر ۱۴۰۰
comment-user-img
Soheil Ghorbani

این گوشی واقعا از نظر طراحی عالیه؛ شما با یه گوشی مواجه هستید که پشت اون به مثل ایفون تخت هستش و این عالیه ،همچنین چیدمان دوربین فوق العادست به مثل پرچمدار رده یک سامسونگ و هچنین‌ از همه بهتر پشت اون ماته و این واقعا حس عالی رو به شما القا میکنه…

۳۰ تیر ۱۴۰۰
comment-user-img
Soheil Ghorbani

در مورد حسگر اثر انگشت این گوشی باید بگم که این گوشی به نسبت a51 و a71 خیلی بهتر شده و شما رو به مثل a51 کلافه نمیکنه…

۳۰ تیر ۱۴۰۰
comment-user-img
Soheil Ghorbani

به نظر من این گوشی ارزش خریدش نسبت به a72 خیلی بالاست پس شما باید برید سراغ همین گوشی a52 چون اینکه خیلی فرقی با گوشی a72 نداره

۳۰ تیر ۱۴۰۰