نقد و بررسی مشخصات گوشی A20s سامسونگ

نقد و بررسی گوشی گلکسی A20s سامسونگ

شاید فکر کنید برای اینکه بتونین رتبه اول فروش گوشی های اندرویدی رو داشته باشین کافیه پرچم دار های بی عیب و نقص و خفنی تولید کنین که فروش خوبی داشته باشن. ولی نه؛ توی بازار گوشی های اندرویدی برندی برنده ست که علاوه بر پرچمدار هاش به بخش میانی بازار هم اهمیت ویژه ای بده. و سامسونگ به خوبی میدونه توی این بخش از بازار چیکارکنه. سری A سامسونگ پرفروش ترین گوشی های این کمپانی مطرح کره ایه که طیف وسیعی از کاربرا رو هدف گرفته. طوری که با هر بودجه و انتظاراتی که دارید توی مدل های سری آ سامسونگ حداقل یه گوشی مناسب خودتون پیدا خواهید کرد. گلکسی A20s اومده که بین گوشی های اقتصادی بدرخشه و با دوربین مطلوب، صفحه نمایش با کیفیت و اندازه مناسبش سعی داره رقابت رو از هواوی و شیائومی در این بازه قیمتی ببره. با بررسی GALAXY A20s خوش قیمت در استودیو موبونیوز همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت GALAXY A20s

گلکسی A20s از یه بدنه تماما پلاستیکی ساخته شده، تعجبی هم نداره رسالت گوشی های سری آ سامسونگ توی یکی دو سال اخیر بدنه پلاستیکی بوده و بدنه پلاستیکی تقریبا تنها وجه مشترک تمام گوشی های سری آ هست. بالا سمت چپ  قاب پشتی سه تا دوربین توی یک قاب بیضی شکل عمودی قرار داره، بیرون زدگی کمی داره و یه فلش هم زیرش جا خوش کرده. وسط قاب حسگر اثر انگشت بالای لوگوی سامسونگ به چشم میخوره و پایین قاب هم یک سری نماد متداول دیده میشه. رنگ مدلی که ما بررسی کردیم یه سرمه ای جذابه که جای اثر انگشت زیادی روش میمونه.طراحی قاب پشتی A20sلبه پایینی درگاه تایپ سی (Type C)، میکروفون، اسپیکر، جک 3.5 میلیمتری هندزفری دیده میشه. بالای گوشی کویره! لبه­ی سمت راست گوشی دکمه پاور و لبه سمت چپ هم خشاب سیم کارت و دکمه کم و زیاد کردن صدا قرار­داره. پنل جلویی رو یه نمایشگر 6.5 اینچی پوشونده که 81 درصد از قاب جلویی رو به خودش اختصاص داده. بالای گوشی دوربین سلفی توی یه ناچ قطره ای وجود داره که اسپیکر مکالمه هم بالای اون تعبیه شده. مجموعا درباره طراحی گوشی نسبت به رقبا نمایشگر بزرگتری داره ولی وزن بالایی نداره و در کل طراحی قابل قبولی داره و گوشی خوش ساختیه.ظراحی بالای A20sطراحی سمت چپ A20sطراحی زیر گوشی A20s

کیفیت نمایشگر GALAXY A20s

 احتمالا منتظر دیدن اسم امولد در این بخش هستید ولی نه! اینبار سامسونگ از پنل IPS LCD برای این گوشی استفاده کرده تا بتونه قیمت تمام شده گوشی رو کاهش بده و متناسب با رنج قیمت هدفگلکسی A20s  عمل کنه. اما با اینکه مثل بقیه رقباش از پنل IPS استفاده میکنه کیفیت تصاویرش خوبه و از رقبا بهتره. رزولوشن این نمایشگر 720 در 1560 هست، روشنایی صفحه قابل قبوله و در مجموع با توجه به اندازه بزرگتر و کیفیتش، نسبت مابقی رقباش نمایشگر بهتری داره.نمایشگر A20s

باتری و شارژدهی GALAXY A20s

باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر گوشی A20s رو در بخش باتری سربلند میکنه. این باتری تقریبا یک روز و نیم میتونه شارژ دهی کنه و اگه باهاش دایم به نت وصل باشید و کارای سنگین کنید میتونه یک روز  رو بهتون کامل شارژ بده. وظیفه شارژ این گوشی رو آداپتور 18 واتی فست شارژ به عهده داره که فول شارژ شدنش 1 ساعت و نیم طول میکشه. نسبت به رقبای دیگش که فست شارژ ندارن، برتری داره اما آداپتور 18 واتی ردمی 8 گوشی شیائومی رو زودتر شارژ میکنه. درکل توی بخش باتری سربلنده.باتری و شارژ دهی A20s

امنیت GALAXY A20s

حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی قرار داره که هم سرعت خوبی داره و هم جاش مناسبه. اما اگر صفحه گوشی خاموش باشه و بخواین گوشی رو با اثر انگشت روشن کنید یکم تاخیر داره که در مواقعی که با صفحه روشن این کار رو انجام میدید این باگ کوچیک دیده نمیشه. سیستم تشخیص چهره این گوشی هم دو بعدیه و از دوربین سلفی استفاده میکنه که سرعتش رضایت بخشه.امنیت A20s

عملکرد دوربین GALAXY A20s

توی این بازه قیمتی A20s تنها گوشی ایه که سه دوربین داره. لنز واید، اولترا واید و لنز عمق میدان.فریم دوربین های A20s

  • سنسور اصلی :

سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی گوشی کیفیت قابل قبولی داره، داینامیک رنج خوبی داره و جزییات خوبی رو به نمایش میزاره. منتها وقتی زوم می کنید روی تصویر جزییات از بین میره و تصاویر آبرنگی میشه. از نکات منفی اپ دوربین هم اینه که درش خبری از حالت شب نیست و عکاسی توی شب رو براتون دشوار میکنه. در مقایسه کلی دوربین A20s ااز رقیباش با اختلاف جزیی بالاتره.

عکس سنسور اصلی A20s
برای دیدن سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • سنسور اولترا واید :

عکاسی در حالت اولترا واید هم شبیه لنز اصلیه. داینامیک رنج و جزئیات خوبی داره ولی روشنایی تصاویر کمی پایین تره. اعوجاج یا به هم ریختگی تصویر در لبه ها هم طوری نیست که اذیتتون کنه و میتونید روی این بنز حساب کنید.

 

عکس سنسور اولترا واید A20s
برای دیدن سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • سنسور عمق میدان:

لنز 5 مگاپیکسلی عمق میدان کمک میکنه تصاویر پرتره خوبی با این گوشی بگیرید. جداسازی سوژه از بکگراند خوبه و شارپنس سوژه هم قابل قبوله. در کل برای گوشی توی این رنج تصاویر پرتره خوبی میگیره.

حالت عکس پرتره A20s
برای دیدن سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • فیلم برداری :

این گوشی مثل بقیه  رقبای خودش قابلیت فیلم برداری فول اچ دی 30 فریم بر ثانیه  رو داره. کیفیت فیلمبرداری با توجه به این بازه قیمتی قابل قبوله، عملکرد لرزشگیرش معمولیه و سرعت تغییر فوکوسش هم بد نیست.

  • دوربین سلفی:

لنز 8 مگاپیکسلی A20s توی شرایط نوری خوب کیفیت رضای بخشی داره اما اگه یکم نورتون کم و زیاد شه خیلی نمیتونه سلفی های خوبی براتون بگیره. توی رتبه بندی دوربین سلفی قابل قبولی نسبت به رقباش داره.

عکس سلفی A20s
برای دیدن سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

 

سخت افزار و پردازنده GALAXY A20s

اسنپدراگون 420 نوی A20s دیده میشه که یه پردازنده میان رده ست. ما نسخه 32 گیگابایتی رم 3 رو بررسی کردیم. توی اجرای بازی های سنگین خیلی فوق العاده عمل نمیکنه اما با توجه به قیمتش رضایت بخشه. با توجه به استفاده از پردازنده اسنپدراگون داغ شدن خاصی هم در استفاده های سنگین مشاهده نمیکنیم و همه چیز نرماله. حرکت توی منوها هم خوب و روون اجرا میشه و مشکل خاصی نیست. توی بخش پردازشی خیلی تفاوتی بین رقیبا نیست و خیلی به هم نزدیکن.عملکرد پردازشی A20s

نرم افزار و رابط کاربری GALAXY A20s

نسخه 9 اندروید و رابط کاربری وان یو آی 2 (One UI2)  روی A20s سوار شده که اندروید 10 رو هم به صورت اپدیت دریافت میکنه. رابط کاربری سامسونگ محیط روون و خوبی داره و برای اغلب کاربرا ی اندروید جزو بهترین رابط های کاربری ای هست که تابه حال با اون کار کردن؛ البته که رابط کاربری در مجموع سلیقه ای هست و شما در این بخش باید به صورت سلیقه ای بین رابط های کاربری شیائومی، هواوی و سامسونگ انتخاب کنید.

عملکرد اسپیکر GALAXY A20s

اسپیکر مونو، چیزیه که قطعا از این گوشی انتظار داریم!  صدا از تک اسپیکر پایین پخش میشه. کیفیت صدا معمولیه و بلندی صدا هم همینطور و خیلی خفن نیست؛ اما توی لول اخر صدا که معمولا همه چی به هم میریزه این گوشی عملکرد مطلوبی داره. در مجموع اسپیکر این گوشی همون چیزیه که باید باشه.

جمع بندی

سامسونگ باز هم با سری A موفق بود. بعد از معرفی چندین مدل مختلف در بازه های قیمتی مختلف، حالا A20s اومده تا بازار میان رده های اقتصادی رو دست بگیره که تا حدودی هم موفق بوده. صفحه نمایش بزرگ و خوب، دوربین مطلوب، باتری عالی و طراحی و کیفیت ساخت خوب از نقاط مثبت این گوشی هستن. تنها نقطه ضعفی که میشه بهش وارد کرد اثر انگشت یه کم کندشه که گاهی اذیت میکنه. اگر قصد خریدش رو داشتید نسخه رم 4 این گوشی رو بخرید چرا که رم سه در دراز مدت باعث کند شدن گوشی تون میشه. توی این بازه قیمتی A20s یکی از بهترین انتخاب ها میتونه باشه.

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۲۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 34
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

ali.sh2004

گوشی جالبی نیس

۰۴ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

A20رو دارم سبک و خوش دسته ولی تو بازی و برنامه ها فاجعست

۰۳ بهمن ۱۴۰۲
mahdir1387

وقتی حافظه میره بالا هنگ میکنه. رام ۳ هم که اصلا بدتر کرده کار رو

۱۸ دی ۱۴۰۲
mahdir1387

گوشیه بدی نیست ولی وقتی حافظه میره بالا هنگ میکنه. رام ۳ هم که اصلا بدتر کرده کار رو

۱۸ دی ۱۴۰۲
sayyedhamidreza

به خاطر تراشه از رده خارج شده اش فقط اینشات و کلش آف کلنز روش روون اجرا میشن 😥
حتی برنامه های خود سیستم هم کند هستن 😭

۱۳ تیر ۱۴۰۲
Bardiya.najjar

سه سال ازش استفاده کردم و پشیمونم که بخاطرش پول دادم.اشغالللللله

۱۰ آذر ۱۴۰۱
abasi6658

مثل بیشتر گوشیهای میان رده لگ و باگ هم داره

۲۲ آبان ۱۴۰۱
Amir2433

مهدی جان آداپتورش 15 واته

۲۸ خرداد ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

گوشی ضعیفه 👎🏻

۰۱ اسفند ۱۴۰۰
godrati

دمت گرم🙃🙃

۲۹ دی ۱۴۰۰
godrati

گوشی خوبییی

۲۹ دی ۱۴۰۰
godrati

عالیییههه

۲۹ دی ۱۴۰۰
alireza

و اینکه دوربینشم مثل همه دوربینا تو نور خوب غوغا میکنه.ولی نکته خوبش اینه که تو این یه سال هنوزم یه عکسایی میگیره که خیلی قشنگ سوژه از بکگراند جدا شده
ممنونم که این کامنتو خوندید به امید اینکه گوشی بعدیم رو با حقوق خودم بخرم(شما فکر کنین اینجا ایموجی چشمکه)
با پی سی اومدم

۲۲ دی ۱۴۰۰