نقد و بررسی تخصصی مشخصات گوشی OnePlus 9

بررسی گوشی وان پلاس 9

سلام! سری جدید گوشی‌های وان پلاس دوتا نماینده داره؛ OnePlus 9 و OnePlus 9 Pro. قطعا عضو بزرگ‌تر این خانواده یعنی OnePlus 9 Pro، بهترین انتخاب ممکن برای طرفدارهای اندروید مخصوصا شیفتگان وان پلاس میتونه باشه اما این نباید باعث شه تا از وان پلاس 9 غافل بشید. نسخه ارزون قیمت پرچمدار جدید وان پلاس شاید بعضی از ویژگی‌های برادر بزرگ‌تر خودش مثل نرخ تازه‌سازی پویا، لنز تله‌فوتو و شارژ بی‌سیم سریع رو نداشته باشه اما همچنان با یه قیمت کمتر آمادست تا با بهترین گوشی‌های اندرویدی رقابت کنه.OnePlus 9 با شارژ سریع، عملکرد پردازشی فوق‌العاده و طول عمر مناسب باتری اصلی‌ترین انتظارات شما رو برآورده میکنه. سری جدید خانواده وانپلاس با همکاری کمپانی سوئدی Hasselblad سعی کرده تا حد زیادی نقطه ضعف دیرینه گوشی‌های وان پلاس یعنی عملکرد ضعیف دوربین رو برطرف کنه. آیا این همکاری نتیجه خوبی داشته یا نه؟ با بررسی تخصصی وان پلاس 9 همراه ما باشید تا ببینیم آیا این گوشی به اندازه کافی خوبه که بتونه گوشی بعدی شما باشه یا نه.

طراحی و کیفیت ساخت OnePlus 9

همیشه طراحی و کیفیت ساخت بخشی بوده که کمپانی‌ها برای کاهش قیمت گوشی از اون میزنن. حالا این کاهش کیفیت نسبت به عضو بزرگ‌تر رو توی وان پلاس 9 هم می‌بینیم. پنل پشتی شیشه‌ایه که با استفاده از گوریلاگلس 5 محافظت میشه. این اولین نقطه ضعف این گوشیه، چون گوریلاگلس 5 دیگه قدیمی شده و اکثر رقبای این گوشی از گوریلاگلس 6 یا وکتوس استفاده می‌کنن. برخلاف OnePlus 8 که  دوربین‌ها به طور خطی و عمودی تو مرکز قاب پشتی به چشم می‌خوردن، وان پلاس 9 دوربین‌های خودش رو داخل یه قاب مستطیلی با یه بیرون‌زدگی خیلی کم، تو سمت چپ بالای قاب پشتی جا داده. دوتا لنز اصلی و اولتراواید، مقداری از این قاب مستطیلی بیرون زدن، اما لنز مونوکروم با این قاب هم سطح شده. مثل همیشه یه فلش LED هم در کنار لنزها قرار گرفته. اما لوگوی Hasselblad  جذاب‌ترین نکته این قابه که خبر از همکاری این دو کمپانی میده. لوگوی وان پلاس هم که مثل همیشه تو مرکز قاب پشتی خودنمایی میکنه. این گوشی تو سه رنگ آبی، ارغوانی و مشکی تولید شده که هر سه پنل پشتی براق دارن و اثرانگشت رو به شدت به خودشون جذب میکنن. البته نمیشه این رو یه نقطه ضعف حساب کرد.خبری از ترکیب دوست داشتنی شیشه و فلز نیست و حالا فریم آلومینیوم جای خودش رو به پلاستیک تقویت شده داده. تو نگاه اول این تغییر خیلی به چشم نمیاد علاوه بر این ساختار پلاستیکی باعث شده تا خبری از خطوط آنتن روی فریم نباشه و یه فریم یه دست و جذاب رو شاهد باشیم.اینفورگرافی بخش طراحی وان پلاس 9این فریم پلاستیکی تو لبه پایینی خودش درگاه شارژ Type-C، میکروفون، اسپیکر اصلی و خشاب سیم کارت رو جا داده. قابل ذکره که این خشاب جایی برای کارت حافظه جانبی نداره. لبه سمت راستی هم دکمه پاور و دکمه اختصاصی بی‌صدا، باصدا و ویبره، دقیقا مثل همون چیزی که تو آیفون‌ها می‌بینیم رو تو خودش جا داده. نکته منفی نسبت به OnePlus 9 Pro اینه که این دکمه حالا کیفیت ساخت خودش رو از دست داده و به نرمی و روانی نسخه Pro نیست. لبه بالایی میکروفون ثانویه قرار گرفته و تو لبه سمت چپ هم چیزی جز دکمه‌های تنظیم صدا دیده نمیشه.طراحی فریم های میانی OnePlus 9بیشترین تفاوت تو پنل جلویی به چشم میخوره؛ در حالی که OnePlus 9 Pro یه نمایشگر منحنی داره، این گوشی به یه نمایشگر تخت مجهز شده. ما نمایشگر تخت رو ترجیح میدیم چون نگه داشتن یه گوشی با نمایشگر تخت و ابعاد 160*74*8.7 میلی متری خیلی راحت‌تره. علاوه بر این مشکل لمس‌های تصادفی نمایشگر هم وجود نداره. دوربین سلفی تو یه حفره ریز بالا سمت چپ دیده میشه و اسپیکر مکالمه هم تو بالاترین قسمت این پنل خودنمایی میکنه.حاشیه های نمایشگر OnePlus 9طراحی دوربین سلفی و اسپیکر OnePlus 9OnePlus 9 نسبت به نسخه Pro و بقیه پرچمدارهای بازار خیلی خوش‌دست‌تره. همونطور که اشاره کردیم گوریلاگلس 5 خیلی قدیمی شده و فریم پلاستیکی هم از جذابیت طراحی کم کرده. درباره ضد آب بودن این گوشی هم نمیشه جواب قاطعی داد چون فقط یه نسخه خاصی از وان پلاس 9 تونسته گواهیIP68 رو دریافت کنه. در مجموع این گوشی یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی‌هاییه که میشه تو بازار پیدا کرد.

نمایشگر وان پلاس 9

وان پلاس برای این گوشی یه نمایشگر 6.55 اینچی از نوع  Fluid AMOLED رو انتخاب کرده. این نمایشگر 87.6 درصد پنل جلویی رو به خودش اختصاص داده،رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل داره و از HDR10+ هم پشتیبانی میکنه. تو قسمت رنگ اما نمایشگر غوغا میکنه و میتونه تا 1 میلیارد رنگ رو به نمایش بذاره البته که به راحتی با چشم قابل تشخیص نیست. ترند پرچمداران چند سال اخیر یعنی نرخ تازه سازی 120 هرتزی هم تو این نمایشگر به چشم میخوره.اینفور گرافی بخش طراحی وان پلاس 9کیفیت نمایشگر واقعا خوبه و حالت‌های رنگی مختلفی که می‌تونید برای اون انتخاب کنید، جذابیت نمایشگر رو دوچندان میکنه. چه تو حالت Natural  و چه تو حالت Vivid رنگ‌ها با دقت بسیار بالایی نمایش داده میشن. کنتراست نمایشگر خیلی خوبه و زاویه دید گسترده‌ای رو هم پوشش میده. این نمایشگر با اینکه رزولوشن Full HD+ داره اما هیچی نسبت به رقباش کم نداره.قابلیت های خاص نمایشگر OnePlus 9اصلاح رنگ و کیفیت تصحیح رنگ OnePlus 9کیفیت پخش تصویر OnePlus 9این نمایشگر نسبت به رقبای خودش دوتا ضعف داره. اولین مورد روشنایی 1100 نیتی اونه که نسبت به رقیب خودش از سامسونگ کمتره. اما خب هنوز هم به اندازه کافی روشنه و حتی تو شدیدترین نورها هم به راحتی محتویات نمایشگر قابل مشاهدست. اما دومین ضعف که خیلی هم مهمه برمی‌گرده به LTPO نبودن نمایشگر. نمایشگرهای LTPO این اجازه رو به گوشی میدن تا بر اساس کاری که انجام میدید نرخ تازه سازی رو بین 1 تا 120 تنظیم کنه. این کار باعث مصرف بهینه‌تر باتری میشه. متاسفانه OnePlus 9 این قابلیت رو تو خودش نمی‌بینه فقط دو حالت 60 هرتزی و 120 هرتزی رو در اختیار کاربر میذاره. پیشنهاد ما اینه که حالت 120 هرتزی رو انتخاب کنید و از روان بودن نمایشگر نهایت لذت رو ببرید.

باتری و شارژدهی OnePlus 9

ظرفیت باتری نسبت به نسخه Pro تغییری نکرده و همچنان دو سلول 2250 میلی‌آمپر ساعتی رو می‌بینیم که در مجموع ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی رو در اختیار کاربر میذاره. بر خلاف ظرفیت یکسان، میزان شارژدهی نسبت به نسخه Pro  یه مقدار کمتر شده و این اتفاق احتمالا بخاطر LTPO نبودن نمایشگر رخ میده. اگه استفاده معمولی از گوشی داشته باشید می تونید به راحتی  یه روز کامل رو روی اون حساب باز کنید اما اگه با گوشی بازی کنید، کلاس آنلاین برید یا وبگردی کنید دیگه نزدیکای غروب باید گوشی رو به شارژ بزنید.پکیج شارژر OnePlus 9باتری OnePlus 9مصرف باتریOnePlus 9قابلیت خاص باتری OnePlus 9اصلی‌ترین، مهم‌ترین و بهترین مزیت OnePlus 9 تو این بخش به سرعت شارژ وان پلاس 9 برمی‌گرده. دو سلوله شدن باتری باعث میشه تا هر دو سلول به طور موازی و همزمان شارژ بشن و سرعت شارژ بشدت بالا بره. تا حدی که پیت لاو، مدیرعامل وان پلاس، ادعا میکنه آداپتوری که تو جعبه قرار داره میتونه تو مدت زمانی کمتر از 30 دقیقه گوشی رو به طور کامل شارژ کنه. اما تو تست‌های ما شارژ کامل این باتری حدودا 35 دقیقه طول کشید که واقعا یه عدد فوق‌العادست. متاسفانه این گوشی دیگه از شارژ بی‌سیم 50واتی پشتیبانی نمی‌کنه و توان شارژ بی‌سیم به 15 وات محدود شده. شارژ کامل هم با استفاده از شارژر بی‌سیم حدودا 3 ساعت طول میکشه که واقعا زمان زیادیه!

امنیت وان پلاس 9

به لطف استفاده از پنل AMOLED امکان استفاده از سنسور اثرانگشت اپتیکال زیر نمایشگر تو این گوشی فراهم شده. سنسور اندازه خوبی و سرعت به شدت شگفت انگیزی داره و تو کسری از ثانیه انگشت رو شناسایی و گوشی رو باز میکنه. تنها ایرادی که میشه به این سنسور گرفت جای بد اونه که خیلی پایین‌تر از حد انتظار و نزدیک به لبه پایینی قرار گرفته که برای یه گوشی با این اندازه میتونه اذیت کننده باشه.حسگر اثر انگشت OnePlus 9تشخیص چهره OnePlus 9سیستم تشخیص چهره دو بعدی هم درست مثل سنسور اثرانگشت عملکرد خیلی سریعی داره ولی خب بخاطر همون ماجرای دوبعدی بودن، امنیتش به اندازه سنسور اثرانگشت نیست. متاسفانه سیستم تشخیص چهره تو نور کم عملکرد نسبتا ضعیفی داره و حتی اگه به گوشی هم نگاه نکنید، قفل گوشی رو باز میکنه!

دوربین وان پلاس 9

همونطور که گفتیم دوربین‌ گوشی‌های وان پلاس همواره یکی از نقاط ضعف این گوشی‌ها محسوب میشدن. مثل خیلی از کمپانی‌ های دیگه وانپلاس هم سراغ یه شرکت اسم و رسم دار تو زمینه عکاسی رفته و یه همکاری سه ساله رو با Hasselblad شروع کرده؛ ماحصل این همکاری، سیستم دوربین پرچمداران جدید وان پلاسه.اینفوگرافی بخش دوربین وان پلاس 9تو این همکاری بیشترین تمرکز روی دقت نمایش رنگ‌ها گذاشته شده و تصاویری که با OnePlus 9 ثبت میشن دقت رنگ بسیار بالایی دارن. البته یه سری تغییرات دیگه مثل تغییر رنگ دکمه شاتر به نارنجی هم ایحاد شده که برای افرادی که از دوربین‌های Hasselblad استفاده کردن آشناست. از نظر سخت افزاری هم این گوشی لنزهای قابل قبولی داره. یه سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی در کنار یه سنسور 50 مگاپیکسلی اولتراواید. خبری از سنسور تله فوتو نیست و زوم به صورت دیجیتالی انجام میشه.  یه سنسور 2 مگاپیکسلی هم وجود داره که کاربردی چندان خاصی نداره. وان پلاس 9 برای دوربین سلفی هم از یه سنسور 16 مگاپیکسلی بهره میبره.قابلیت ویژه دوربین های OnePlus 9

  • سنسور اصلی:

سنسور اصلی دقیقا همون چیزیه که تو OnePlus 8 Pro  دیده بودیم. یه سنسور 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.8 که توسط سونی ساخته‌شده. عکس‌هایی که با دوربین اصلی گرفته میشن واقعا خوبن و رضایت شما رو جلب میکنن. گسترده دینامیکی و شارپنس عکس‌ها بالاست و جزئیات عکس‌ها هم به خوبی نمایش داده میشن. اما اگه ذره‌بین برداریم و دقیق‎تر عکس‌ها رو بررسی کنیم می‌بینیم که وقتی رو عکس‌ها زوم می‌کنیم شارپنس مقداری بهم میریزه و جزئیات از دست میرن.

نمونه عکس سنسور اصلی OnePlus 9
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
نمونه عکس تله فوتو OnePlus 9
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

اما تو بخش وایت بالانس به لطف همکاری با Hasselblad، دقت نمایش رنگ‌ها به شدت بالا رفته و رنگ‌ها تا حد خیلی زیادی به واقعیت نزدیکن. دوربین این گوشی قطعا در حد و اندازه پرچمدارها نیست اما به خوبی از پس رقابت با گوشی‌های بالارده بر میاد و به نسبت هزینه‌ای که برای پرداخت میشه عملکرد قابل قبولی داره.

  • سنسور اولترا واید:

یه سنسور 50 مگاپیکسلی اولتراواید با گشودگی دیافراگم 2.2 که اونم توسط سونی ساخته شده وظیفه ثبت عکس تو حالت اولتراواید رو برعهده داره. این لنز دقیقا همون لنزیه که تو OnePlus 9 Pro هم استفاده شده و کیفیت تصاویر اون مثال‌زدنیه! علی رغم 50 مگاپیکسلی بودن این سنسور تصاویری خروجی 12.5 مگاپیکسلی رو در اختیار شما میذاره. این کار باعث میشه جزئیات تصاویر افزایش و حجم اون‌ها کاهش پیدا کنه. شارپنس عکس‌های اولتراواید واقعا خوبه. مشکل همیشگی عکس‌های اولتراواید، یعنی کشیدگی لبه‌ها تا حد خیلی زیادی برطرف شده و عملا عکس‌های اولتراواید این گوشی یه اعوجاجی ندارن.

نمونه عکس اولترا واید OnePlus 9
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

این لنز نسبت به لنزی که تو نسخه Pro  استفاده شده بود یه ضعفی داره! تو نسخه Pro شاهد این بودیم که وقتی با حالت اولتراواید بیش از حد به یه سوژه نزدیک می‌شیم گوشی به طور خودکار حالت Super Macro رو فعال میکنه. این یعنی با استفاده از سنسور اولتراواید شما قادر به گرفتن عکس‌های ماکرو هم هستید. اما متاسفانه این اتفاق توی وان پلاس 9 رخ نمیده و خبری از حالت Super Macro نیست. البته شاید بشه این قابلیت رو از طریق آپدیت‌های نرم‌افزاری به این گوشی اضافه کرد.

  • سنسور مونوکروم:

لنز مونوکروم 2 مگاپیکسلی آخرین لنزیه که تو قاب پشتی به چشم میخوره. این سنسور به خودی خود نمیتونه هیچ عکسی رو ثبت کنه و فقط به لنز اصلی تو ثبت عکس‎های سیاه سفید کمک میکنه. تصاویر سیاه سفید، کیفیت واقعا خوبی دارن. اما نتیجه کار تفاوت زیادی با عکسی که به صورت نرم‌افزاری سیاه سفید میشن، نداره. با این حساب آیا واقعا ارزش داره تا یه لنز اختصاصی برای ثبت عکس‌های سیاه سفید درنظر گرفته بشه یا نه؟ به نظر این کار بیشتر برای پر کردن مشخصات و افزایش تعداد لنزها باشه چون این لنز اصلا کاربردی نیست!

نمونه عکس مونوکروم OnePlus 9
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • فیلم برداری:

OnePlus 9 قابلیت فیلم‌برداری 1080، 4K و 8K رو داره. هر دو لنز اصلی و اولتراواید می‌تونن ویدیوهای 1080 و 30/60/240 فریم بر ثانیه، ویدیوهای 4K و 30/60 فریم بر ثانیه و ویدیوهای 8Kو 30 فریم بر ثانیه رو ضبط کنن. از اونجایی که خبری از لنز تله فوتو نیست زوم به صورت دیجیتالی اعمال میشه.ویدیوهای ضبط شده تو ثبت جزئیات عملکرد درخشانی دارن،  گسترده دینامیکی خوبه و در مجموع ویدیوهایی با کیفیت خیلی خوب رو در اختیار شما میذارن. عملکرد لرزشگیر هم واقعا خوبه. یا فعال کردن حالت Super Stable، گوشی از دوربین اولتراواید استفاده میکنه و تا حد زیادی لرزش‌های موجود رو حذف میکنه. فوکوس خودکار هم عملکرد خیلی خوبی داره و تغییر فوکوس خیلی سریع بین سوژه‌ها انجام میشه. اگه هدف شما از خریدن گوشی فیلمبرداریه پس حتما وان پلاس 9 رو به اول لیستتون اضافه کنید. دو حالت اسلوموشن هم برای این گوشی در نظر گرفته شده؛ کیفیت 1080 با نرخ 240 فریم بر ثانیه و کیفیت 720 با نرخ 480 فریم بر ثانیه که اگه طرفدار ویدیوهای اسلوموشن باشید قطعا نظر شما رو جلب میکنن.

  • دوربین سلفی:

دوربین سلفی دقیقا همون چیزیه که تو OnePlus 7 Pro  شاهدش بودیم. یه سنسور 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 و فوکوس ثابت. این سنسور تو زمان خودش واقعا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و هنوز هم میتونه عکس‌های سلفی خیلی خوبی رو ثبت کنه اما اصلا نمیشه برچسب فوق‌العاده رو براش انتخاب کرد. همین باعث میشه تا تو بخش سلفی از رقبای خودش عقب بمونه. شارپنس و جزئیات عکس‌ها خوبن اما اگه زوم کنید یه مقدار همه چی بهم می‌ریزه. از نکات منفی دیگه دوربین سلفی میشه به نبود حالت شب و سرعت پایین ثبت عکس اشاره کرد. البته آخرین مورد به طور کلی تو همه عکس‌هایی که با این گوشی گرفته میشه چه با لنز اصلی ، چه اولتراواید و چه سلفی دیده میشه. بنظر ما بزرگترین مشکل این سنسور به عدم ضبط ویدیوهای 4K برمیگرده؛ امروزه حتی گوشی‌های میان‌رده هم این قابلیت رو دارن  که نبودش بشدت به چشم میاد!

نمونه عکس سلفی OnePlus 9
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

پردازنده و سخت افزار OnePlus 9

اپل، سامسونگ، وان پلاس و سایر کمپانی‌ها معمولا همه اعضای خانواده پرچمداران خودشون رو به یک سخت افزار مشابه مجهز میکنن و بیشتر تغییرات معمولا تو بخش دوربین و صفحه نمایش رخ میده. این یعنی وان پلاس 9 هم دقیقا از همون سخت‌افزاز قدرتمند و فوق‌العاده OnePlus 9 Pro بهره میبره.اینفوگرافی بخش پردازنده وان پلاس 9OnePlus 9 از قوی‌ترین پردازنده حال حاضر گوشی‎های اندرویدی یعنی Snapdragon 888استفاده میکنه. یه پردازنده 8 هسته‌ای با مهندسی 5 نانومتری که نسبت به Snapdragon 865، 25 درصد عملکرد بهتری داره. از مجموع 8 هسته پردازشی، 1 هسته 2.84 گیگاهرتزی برای انجام کارهای فوق سنگین در نظر گرفته شده که خیال شما رو بابت انجام سنگین‌ترین کارهای ممکن هم راحت میکنه. 3 هسته با فرکانس 2.42 گیگاهرتزی تو انجام کارهای سبک‌تر به کارتون میاد و در نهایت 6 هسته فوق کم‌مصرف با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی شما رو تو انجام کارهای معمولی همراهی میکنه. به لطف ساختار جدید این پردازنده، مصرف باتری هم بهینه‌تر شده. این گوشی تنها دو نسخه رم 8 و حافظه 128 گیگابایتی و رم 12 و حافظه 256 گیگابایتی داره. حتی اگه مقدار رم براتون مهم نیست بخاطر حافظه بیشتر هم که شده سراغ نسخه 256 گیگابایتی برید چون این گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمیکنه!عملرکد پردازشی OnePlus 9 موقع بازی کردندمای OnePlus 9 موقع بازی کردنبرای تست سخت افزار و عملکرد پردازشی این گوشی، سراغ اجرای سنگین‌ترین بازی‌های ممکن رفتیم. همونطور که انتظار میرفت وان پلاس 9 بدون هیچ مشکل و لگ و باگی تونست به خوبی از عهده اجرای این بازی‌ها بربیاد. به لطف مقدار رم بالا، گوشی تو اجرای همزمان چندین برنامه خیلی سریع و راحت کار میکنه و از نظر رابط کاربری به هیچ مشکلی برنمی‌خورید. قدرت سخت‌افزاری این گوشی به قدری بالاست که به جرات میشه اون رو بین برترین‌ها بازار قرار داد. با خرید این گوشی حداقل تا یک دوسال خیالتون بابت سخت‌افزار گوشی راحت باشه.تنظیمات و قدرت پردازنده OnePlus 9 در بازیتنها مورد منفی که تو این گوشی به چشم میخوره داغ کردن اون بعد از انجام تقریبا 1 ساعت کار سنگینه. تو این حالتا معمولا دمای گوشی تا 43 درجه بالا میره. این مورد تو نسخه Proهم دیده میشد که خب طبیعیه بعد از انجام چنین کارهای سنگینی گوشی داغ کنه اما اگه این حرارت کمتر میشد خیلی بهتر بود!

نرم افزار و رابط کاربری OnePlus 9

این گوشی به طور پیشفرض با رابط کاربری اختصاصی وان پلاس یعنی Oxygen OS 11 سوار بر اندروید 11 عرضه میشه. وان پلاس به خوبی از تجربیات چندین و چندساله خودش استفاده کرده و نتیجه این کار به خوبی تو رابط کاربری اون دیده میشه. اگه نگیم بهترین، قطعا یکی از بهترین رابط‌های کاربری گوشی‌های اندروید برای وانپلاسه!سیستم عامل OnePlus 9این رابط کاربری یه سری ویژگی‌های جذاب مثل تغییر فونت، شخصی سازی صفحه نمایش همیشه روشن و Zen mode رو به اندروید 11 اضافه کرده. با فعالسازی Zen Mode همه عملکردهای گوشی به جز برقراری تماس و گرفتن عکس غیرفعال میشن و این به تمرکز بیشتر شما مخصوصا موقع کار کمک میکنه! نوار اعلانات هم دستخوش تغییرات شده و حالا ظاهر دلنشین‌تری داره و دسترسی بهش آسون‌تر شده. تنظیمات فوق‌العاده زیادی تو بخش نمایشگر دیده میشه که می‌تونید حالت‌های مختلف رنگی رو برای نمایشگر تعریف کنید. حالا حتی می تونید انیمیشن سنسور اثرانگشت رو هم شخصی سازی کنید.رابط کاربری OnePlus 9آیکون های OnePlus 9قابلیت رابط کاربری اختصاصی OnePlus 9در مجموع این رابط کاربری به خوبی تونسته با سخت‌افزار هماهنگ بشه و یه عملکرد بی‌نقص رو رو رقم بزنه. وان پلاس قول داده که این گوشی حداقل تا نسخه 13 اندروید رو دریافت کنه و تا سه سال هم آپدیت‌های امنیتی برای اون منتشر بشه.

اسپیکر وان پلاس 9

اسپیکرهای OnePlus 9 محشره! اگه گیمر باشید قطعا این اسپیکرها شما رو به وجد میاره. طبق انتظار شاهد حضور اسپیکر استریو تو این گوشی هستیم. اسپیکر لبه پایینی و اسپیکر مکالمه برای همین منظور مورد استفاده قرار میگیرن. کلمه «فوق‌العاده» واقعا برازنده این اسپیکره! بلندی صدا خیلی خوبه و یه سر و گردن از رقباش بالاتره. نکته مثبت اینه که حتی تو بالاترین حجم صدا هم، کیفیت صدا به شدت بالاست و تفکیک صدا با دقت و ظرافت خاصی انجام میشه. وانپلاس تو بخش استیکر یه شاهکار رو رقم زده!اسپیکر استریو OnePlus 9

جمع بندی

همونطور که ابتدای این مقاله گفتیم OnePlus 9 حرف‌های زیادی برای گفتن داره. درسته که نسخه Pro  امکانات بیشتری رو در اختیار کاربر میذاره اما نباید تفاوت قیمت اون رو هم نادید گرفت.  عملکرد پردازشی در حد و اندازه پرچمدارها و حتی بهتر از اون‌ها این گوشی رو تبدیل به یکی از بهترین‌ها میکنه. علاوه بر این، ترکیب درخشان سخت‌افزار و نرم‌افزار حس سرعت و قدرت خارق‌العاده‌ای رو به کاربر القا میکنه. اسپیکرهای استریو یه تجربه دلنشین و بی‌نظیر از گوشی دادن به موسیقی رو براتون رقم میزنه و شارژ فوق سریع و خفن 65 واتی باعث میشه تا این گوشی به بهترین گوشی تو بازه قیمتی خودش تبدیل بشه.  در مقابل اما اگه خیلی با گوشیتون مشغول عکسبرداری هستید و و زیاد با گوشیتون فیلم می‌بینید رقبای این گوشی دوربین و نمایشگر بهتری رو به شما ارائه میدن.

خرید گوشی oneplus 9
نقاط قوت
سخت افزار قوی
اسپیکر استریو
طراحی جذاب
آداپتور 65W
نقاط ضعف
نمایشگر
عملکرد دوربین
نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱۷ خرداد, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 110
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
godrati

گوشی خوشگلیه

۲۷ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
godrati

طراحی خوبی داره

۲۷ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
mjasghari44

مشتی 😍❤️

۲۳ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
mjasghari80

طراحیش جذبت نمیکنه 🤎🥳

۲۳ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
_IRShadow80_

عالیه ❤️🤩

۲۳ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
iman

طراحی خوشگلی داره و به نظر ارزش خردی هم داره 👍🏻

۰۸ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
zenith

برند کار درستی به نظر میاد👍🏻👍🏻

۳۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
zenith

چرا تو بازار ایران استقبال نشده نمیدونم
و چرا کم وارد شده بازم جای تعجب داره

۳۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
zenith

❤️❤️❤️

۳۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
zenith

عالیه این گوشی

۳۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
zenith

👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻

۳۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
a.s_momeni

👍🏻👍🏻👍🏻

۰۷ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
AliNajafiJahani

👏🏻👏🏻👏🏻

۰۷ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
mjasghari44

مشتی هستی و تاثیر گذار 😍👏

۰۶ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
_IRShadow80_

خیلی معرکه و عالی 😍

۰۶ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
mjasghari80

خیلی هم خوب 🤍

۰۶ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
A.H.H

💪💪💪

۲۸ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
godrati

👏🏻👏🏻👏🏻❤❤❤

۲۸ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
godrati

عالییی بود

۲۸ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
hossein.ham

عالیی

۲۶ آبان ۱۴۰۰