بررسی مشخصات گوشی Oneplus 9 Pro

بررسی گوشی وان پلاس 9 پرو

OnePlus 9 Pro ماحصل تلاش‌های چندین و چند ساله این کمپانی چینیه و حالا میشه گفت وان‌پلاس برای اولین بار یه گوشی همه چی تموم رو تولید کرده. وان پلاس 9 پرو تقریبا هر چیزی که از یه پرچمدار انتظار دارید، از عملکرد پردازشی خوب تا دوربین باکیفیت، همه و همه رو تو خودش جا داده. حالا با قدرت میشه گفت که  وان‌پلاس دیگه دست از تولید گوشی‌های قاتل پرچمدار برداشته و رسما خودش رو وارد بازی گوشی‌های پرچمدار کرده به طوری که میتونه رقیب سرسختی برای نماینده‌های سامسونگ، اپل و شیائومی باشه. همین ویژگی‌های مثبت باعث افزایش قیمت این گوشی شده و این گوشی اصلا نمیتونه انتخاب ارزونی باشه. با موبونیوز همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به OnePlus 9 Pro بندازیم.

طراحی و کیفیت ساخت OnePlus 9 Pro

طراحی OnePlus 9 Pro تفاوت زیادی با نسل‌های قبلی خودش نداره و اگه از پرچمداران یکی دو سال اخیر وان‌پلاس استفاده کرده باشید، قطعا تو بخش طراحی شگفت‌زده نخواهید شد. مثل همیشه یه طراحی خوب رو می‌بینیم که اتفاق خارق‌العاده‌ای توش نیفتاده. این مدل طراحی رو تو پرچمدار قبلی هم دیده بودیم با این تفاوت که OnePlus 9 Pro حالا کوتاه‌تر و باریک‌تر شده. همین باعث میشه علی رغم اندازه بزرگ، OnePlus 9 Pro یه گوشی خوشدست به حساب بیاد.اینفوگرافی بخش طراحی

 

درست مثل اکثر گوشی‌های پرچمدار، از شیشه و فلز برای ساخت بدنه وان پلاس 9 پرو استفاده شده. این مورد باعث میشه تا کیفیت ساخت گوشی به شدت بالا بره و حس متفاوت بودن به کاربر القا بشه. این گوشی تو سه رنگ نقره‌ای، سبز و مشکی به بازار عرضه شده که بسته به موقعیت مکانی که زندگی می‌کنید ممکنه رنگ‌های مختلفی تو بازار موجود باشه. پس زیاد دلتون رو به یه رنگ خوش نکنید و اول از همه حتما موجودی بازار رو در نظر بگیرید.

طراحی قاب پشتی Oneplus 9 Pro

پنل پشتی جاییه که بیشترین تفاوت طراحی رو نسبت به نسل قبل می‌بینیم. OnePlus 8 Pro سه تا دوربین با ساختاری عمودی رو تو مرکز قاب پشتی جا داد بود. همین جای مناسب باعث میشد تا گوشی روی سطوح زیاد لق نزنه و ثابت بمونه. اما حالا چینش دوربین‌ها عوض شده و لنزها تو یه قاب مستطیلی شکل تو قسمت بالا سمت چپ گوشی قرار گرفتن. برآمدگی دوربین نسبت به رقبای خودش کم‌تره اما باز هم باعث میشه تا موقع قرار گرفتن گوشی روی سطوح صاف، گوشی مقداری لق بزنه. تو پنل پشتی به جز لوگوی وان‌پلاس چیز دیگه ای به چشم نمیخوره. رنگی که ما در اختیار داشتیم نقره‌ای بود که به شدت اثر انگشت رو به خودش جذب می کرد البته گفته شده که دو رنگ دیگه یعنی سبز و مشکی ساختاری مات و ضد اثر انگشت دارن. 

خب بریم سراغ فریم آلومینیومی. این فریم تو لبه پایینی خودش درگاه شارژ Type-C، میکروفون اصلی، اسپیکر اصلی و خشاب سیم کارت رو جا داده. خشاب سیم‌کارت فقط دو تا اسلات برای سیم کارت داره و خبری از پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تو این گوشی نیست. تو لبه سمت راستی هم دکمه پاور و یه دکمه اختصاصی مثل گوشی‌های آیفون برای حالت‌های باصدا‌، بی‌صدا و ویبره دیده میشه. حالا دکمه‌های تنظیم صدا به لبه سمت چپ رفتن و تو لبه بالایی هم میکروفون ثانویه خیلی تنها یه گوشه نشسته. 

طراحی فریم میانی Oneplus 9 Pro

اما پنل جلویی یه چیز خیلی خفنه. یه صفحه نمایش منحنی 6.7 اینچی که 90.3 درصد پنل جلویی رو به خودش اختصاص داده. یه بریدگی نسبتا متوسط هم تو بالا سمت چپ دیده میشه که دوربین سلفی رو تو خودش جا داده. بالاتر از همه این‌ها اسپیکر مکالمه هم با یه اندازه نسبتا بزرگ خودنمایی میکنه.

OnePlus 9 Pro گواهی IP68 رو هم کسب کرده که باعث میشه تا این گوشی تو عمق 1.5 متری و مدت زمان 30 دقیقه نسبت به آب مقاوم باشه. با توجه به اندازه مناسب یعنی ضخامت 8.7 میلیمتری و وزن 197 گرمی، این گوشی یکی از بهترین طراحی‌ها رو داره. شاید تنها ایرادی که بشه به این گوشی گرفت پوشش پنل جلویی و پشتی اون توسط گوریلاگلس5 باشه که برای یه گوشی پرچمدار اونم تو سال 2021 بهتره تا نسل‌های جدیدتر گوریلا گلس استفاده میشد. 

به طور کلی طراحی وان پلاس 9 پرو نسبت به نسل قبلی خودش ارتقا پیدا کرده و کیفیت ساخت خوبی هم داره؛ به طوری که به راحتی میتونه با سایر گوشی‌های پرچمدار رقابت کنه. البته خیلی بهتر میشد اگه وان‌پلاس یه تجدید نظری تو بخش طراحی میکرد و طراحی‌های مخصوص و منحصربفرد خودش رو ارائه میداد. 

نمایشگر OnePlus 9 Pro

OnePlus 9 Pro یه نمایشگر بزرگ داره که از یه گوشی با پسوند Pro چیزی غیر از این انتظار نمیره. این نمایشگر از پنل AMOLED استفاده میکنه، اندازه 6.7 اینچی داره، از رزولوشن بالای 1440 در 3216 و تراکم پیکسلی 525 پیکسل برا اینچ پشتیبانی می‌کنه. کیفیت بالای این نمایشگر تو همون نگاه اول به شدت به چشم میاد.اینفوگرافی بخش نمایشگر

 

روشنایی خوبه اما نه به خوبی پرچمداران سامسونگ و اپل و ممکنه بعضی وقت‌ها تو نور مستقیم خورشید یکم اذیتتون کنه. به غیر از روشنایی بقیه موارد تو این نمایشگر تو بهترین حالت خودشون قرار گرفتن. زاویه دید وسیع، نمایش دقیق رنگ‌ها، عمق زیاد رنگ مشکی و کنتراست بالای نمایشگر باعث میشه تا عملا نشه هیچ ایرادی به نمایشگر OnePlus 9 Pro گرفت.

کیفیت پخش ویدئو Oneplus 9 Proتنظیمات رنگی نمایشگر Oneplus 9 Pro

درست مثل نسل قبلی، OnePlus 9 Pro هم از نرخ تازه سازی 120 هرتزی LTPO بهره می‌بره؛ چیزی که دیگه حالا به یه استاندارد بین گوشی‌های پرچمدار تبدیل شده. نرخ تازه سازی 120 هرتزی یعنی اینکه نمایشگر 120 مرتبه تو یه ثانیه تازه میشه. عملا این یعنی موقع کار کردن با گوشی حس روان بودن خاصی رو تجربه می‌کنید. اما LTPO یعنی چی؟ این فناوری به گوشی این امکان رو میده تا نرخ تازه سازی رو بین 1 هرتز تا 120 هرتز متناسب با استفاده کاربر تغییر بده. یعنی وقتی شما دارید یه عکسی رو می‌بینید نرخ‌تازه سازی روی 1 هرتز قرار میگیره که باعث مصرف کمتر باتری میشه، اگه دارید یه ویدیو با نرخ 30 فریم بر ثانیه می‌بینید نرخ‎تازه سازی روی 30 هرتز و موقع انجام بازی نرخ تازه‌سازی روی 120 هرتز قرار میگیره. البته امکان این وجود داره که این عدد رو به طور ثابت روی 60 هرتز قرار بدید که پیشنهاد میشه از 120 هرتز هوشمند استفاده کنید. 

کیفیت نمایشگر Oneplus 9 Pro نرخ تازه سازی Oneplus 9 Pro

اما تنها مشکلی که تو این نمایشگر وجود داره منحنی بودنه اونه. درسته این مقدار نسبت به نسل قبلی خودش کمتر شده اما هنوز باعث میشه تا یه سری لمس ناخواسته روی گوشی اعمال شه، این مورد مخصوصا وقتی دارید از دوربین استفاده میکنید خیلی به چشم میاد. نکته دیگه این که منحنی بودن نمایشگر باعث میشه تا نمایشگر نسبت به ضربات وارده ناشی از سقوط هم مقاومت زیادی نداشته باشه.  صرف نظر از این مورد، نمایشگر OnePlus 9 Pro یکی از بهترین نمایشگرهاییه که در حال حاضر بین گوشی‌های پرچمدار میشه پیدا کرد.

باتری و شارژدهی OnePlus 9 Pro

وان پلاس 9 پرو از تکنولوژی باتری دو سلولی استفاده میکنه. هر کدوم از این سلول‌ها 2250 میلی آمپر ساعتی هستند که در مجموع ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت رو در اختیار کاربر میذارن. این مقدار نسبت به نسل قبل افزایشی نداشته اما به لطف نمایشگر LTPO و پردازنده کم‌مصرف‌تر، طول عمر باتری نسبت به نسل قبلی خودش مقداری بهتر شده. 4500 عدد خوبی برای باتریه و این گوشی به راحتی می‌تونه با بقیه پرچمداران رقابت کنه. تو تست‌های ما این گوشی تونست حدودا 10 ساعت دوام بیاره. این تست‌ها شامل فیلمبرداری، بازی، وبگردی و کلاس‌های آنلاین میشد که تقریبا همگی استفاده سنگین محسوب میشن. تو استفاده‌های معمولی هم می‌تونید تا یه روز کامل به این گوشی اعتماد کنید.تنظیمات باتری Oneplus 9 Proمصرف باتری Oneplus 9 Proاما معجزه اصلی تو بخش شارژ شدن اتفاق افتاده. این گوشی از شارژ سیمی 65W پشتیبانی میکنه. به لطف باتری دو سلولی و توان شارژ بالا، شارژ کامل این گوشی فقط 35 دقیقه طول میکشه! که این یه عدد شگفت انگیزه. علاوه بر این وان‌پلاس تو قسمت شارژ بی‌سیم هم یه انقلابی به پا کرده و حالا پرچمدار خودش رو به شارژ بی‌سیم 50W مجهز کرده. قضیه وقتی جالب میشه که بدونیم شارژ بی‌سیم وان‌پلاس از شارژ باسیم بقیه پرچمداران هم سریع‌تره! البته برای دستیابی به این سرعت شارژ بی‌سیم باید شارژر بی‌سیم مخصوص خود وان‌پلاس رو خریداری کنید. با استفاده از همین شارژر حدودا 50 دقیقه طول میکشه تا گوشی به طور کامل شارژ بشه.آداپتور و کابل شارژ Oneplus 9 Proقابلیت ریورس شارژ Oneplus 9 Proجذاب‌ترین نکته درباره باتری این گوشی رو باید تو جعبه گوشی پیدا کرد. بر خلاف سایر رقبا مثل سامسونگ و اپل که به بهونه‌های مختلف آداپتور رو از داخل جعبه حذف کردن، وان‌پلاس تصمیم گرفته تا یه آداپتور 65W رو داخل جعبه قرار بده. این میتونه برگ برنده OnePlus 9 Pro در مقایسه با رقبای خودش باشه.

امنیت OnePlus 9 Pro

وان‌پلاس تونسته تا نهایت سرعت رو چاشنی بخش امنیت کنه! اگه شما هنوز نظر مثبتی درباره سنسورهای اثر انگشت زیر نمایشگر ندارید، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر وان پلاس 9 پرو شما رو مجبور به تجدید نظر میکنه. فقط یه لمس کوچک لازمه تا گوشی به سرعت باز بشه. این حسگر سرعت به شدت بالایی داره حالا شما با اطمینان و سرعت کامل می‌تونید گوشیتون رو باز کنید. مثل اکثر گوشی‌ها، شما میتونید تا 5 اثرانگشت مختلف رو برای حسگر تعریف کنید. اما این حسگر یه مشکل خیلی بزرگ داره. متاسفانه این حسگر جای خیلی بدی داره، تقریبا کنار لبه پایینی قرار گرفته و دسترسی بهش خیلی دشواره. نکته مثبت درباره این حسگر اینه که اگه بعد از بازشدن گوشی انگشتتون رو روی نمایشگر نگه دارید یه سری میانبرها بهتون میده که می‌تونه بدرد بخور باشه.حسگر اثر انگشت Oneplus 9 Proسیستم تشخیص چهره Oneplus 9 Proاین گوشی از سیستم تشخیص چهره دو بعدی هم بهره میبره. سرعت این سیستم هم درست مثل حسگر اثرانگشت بالاست. سیستم‌های تشخیص دوبعدی چهره معمولا امنیت زیادی ندارن، اما این مشکل تو وان پلاس 9 پرو بیشتر دیده میشه چون این سیستم حتی بدون نگاه کردن مستقیم به گوشی هم چهره رو شناسایی و گوشی رو باز میکنه. این یه نقص بزرگه که احتمالا تو بروزرسانی‌های نرم‌افزاری برطرف بشه. 

دوربین OnePlus 9 Pro

وان‌پلاس همیشه سعی کرده تا دوربین گوشی‌های خودش رو تو بالاترین سطح و نزدیک به پرچمداران نگه داره. کمپانی‌های چینی خیلی وقته که به همکاری با شرکت‌های بزرگ تجهیزات دوربین روی آوردن و حالا نوبت به وان‌پلاس رسیده. وان پلاس سراغ غول سوئدی Hasselblad رفته و طی یه قرارداد تا 3 سال، تو دوربین گوشی‌های خودش از همکاری با Hasselblad بهره میبره. همین باعث شده تا OnePlus 9 Pro از نظر دوربین بهترین گوشی باشه که تاحالا از وان‌پلاس دیدیم. وان‌پلاس با استفاده از سنسورهای جدید ساخت سونی و همکاری با کمپانی مشهور Hasselblad، تونسته  تا دقت رنگ‌ها رو به شدت بالا ببره و رنگ‌ها تا بالاترین حد ممکن، دقیق تولید بشن.اینفوگرافی بخش دوربین

 

این همکاری دوتا اتفاق مهم رو رقم زده. حالا شما می‌تویند تنظیمات مختلفی رو که تو حالت پیشرفته تغییر میدین رو به عنوان یه قالب ذخیره کنید تا دیگه نیازی نباشه هر بار اون تنظیمات رو به صورت دستی اعمال کنید. اتفاق بعدی تمرکز بیشتر روی حالت‌های سینماییه که تو این گوشی دیده میشه و یکی از نتایج این کار اعوجاج خیلی کم تو تصاویر اولتراوایده. در حقیقت HasselBlad اومده دانش خودش تو بخش نرم‌افزار رو در اختیار وان پلاس گذاشته تا این غول چینی بتونه یه گوشی بی‌نقص از نظر دوربین رو ارائه بده. 

قابلیت های دوربین Oneplus 9 Pro قابلیت پرو عکاسی Oneplus 9 Pro

  • سنسور اصلی:

وان پلاس 9 پرو یه سنسور 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.8 داره که واقعا خفنه! اما در حد و اندازه رقبا با پرچمداران اپل و سامسونگ نیست. رنگ‌ها تو تصاویری که با این سنسور گرفته میشه دقت زیادی ندارن و مقداری به سمت رنگ آبی میزنن. یعضی وقت‌ها عکس‌هایی که گرفته میشن تو گستره دینامیکی هم بد عمل میکنن. از نظر روشنایی و شارپنس عملکرد واقعا خوبی دارن و تو این دو بخش نمیشه ایرادی گرفت. در کل میشه گفت عکس‌هایی که با لنز اصلی گرفته میشن تو حالت کلی خیلی عالیه اما وقتی یکم ریزتر بشیم و بیفتیم به جون عکس، متوجه می‌شیم که این سنسور قافیه رو به رقبای خودش می‌بازه.

نمونه عکس سنیور اصلی Oneplus 9 Pro
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
نمونه عکس پرتره Oneplus 9 Pro
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
نمونه عکس حالت شب Oneplus 9 Pro
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
نمونه عکس سنسور ماکرو Oneplus 9 Pro
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

عملکرد لنز اصلی تو ثبت عکس‌های پرتره در مقایسه با بقیه پرچمدارها ضعیفه. از اونجایی که خبری از لنز TOF نیست، تشخیص سوژه از پس‌زمینه گاها همراه با مشکله، همچنین پس‌زمینه هم مقداری غیرطبیعی مات میشه. 

  • سنسور اولترا واید:

عالی! عالی! عالی! یه سنسور اولتراواید 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 که به جرات میشه گفت بهترین سنسور اولتراوایدیه که تا به حال تو گوشی‌های هوشمند دیدیم. مشکل اعوجاج که ایراد همیشگی عکس‌های اولتراواید بوده به طور تمام و کمال برطرف شده. برخلاف دوربین اصلی دقت ثبت رنگ‌ها به شدت بالاست. جزئیات به بهترین حالت ممکن ثبت میشن و گسترده دینامیکی هم غوغا میکنه. این لنز حتی تو بعضی اوقات از لنز اصلی هم عملکرد بهتری داره. اما به طور کلی یه مقدار افت کیفیت نسبت به لنز اصلی وجود داره که این کاملا طبیعیه.

نمونه عکس سنسور اولترا واید Oneplus 9 Pro
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

این گوشی لنز ماکرو نداره اما وقتی تو حالا اولتراواید بیش از حد به یه سوژه نزدیک بشید به طور خودکار حالت سوپر ماکرو براتون فعال میشه. این قابلیت قبلا تو پرچمدار سامسونگ وجود داشت که حالا پاش به OnePlus 9 Pro هم باز شده. عکس‌های ماکروی گرفته شده، واقعا کیفیت خوبی دارن و میتونه تا مدت‌ها شما رو سرگرم خودشون کنن. 

  • سنسور تله فوتو:

یه لنز تله‌فوتوی 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 برای OnePlus 9 Pro درنظرگرفته شده. این لنز قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 3.3 برابری بدون افت کیفیت رو در اختیار کاربر میذاره. این عدد اگه بیشتر بود خیلی بهتر میشد چون الان اکثر پرچمدارها بزرگنمایی‌های اپتیکال 5 یا 10 برابری رو ارائه میدن.

نمونه عکس سنیور تله فوتو Oneplus 9 Pro
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

برخلاف دوتا لنز قبلی که عملکرد به شدت خوبی دارن، لنز تله فوتو شما رو ناامید میکنه. بزرگترین ایرادی هم که وجود داره، تغییر رنگ به شدت زیادیه که موقع جابجایی بین حالت اصلی یا اولتراوید با تله فوتو میوفته که واقعا میتونه اذیت کننده باشه. عکس‌های تله فوتو اصلا کیفیت خوبی ندارن، شارپنس کمه و نویز بشدت تو تصاویر دیده میشه. اما در کل بودن این لنز بهتر از نبودنشه.

  • سنسور مونوکروم:

دست مثل OnePlus 8T یه سنسور 2 مگاپیکسلی مونوکروم هم و این گوشی دیده میشه. این سنسور به خودی خود هیچ تصویری ثبت نمیکنه و فقط به دوربین اصلی تو گرفتن عکس‌های سیاه سفید کمک می‌کنه.

نمونه عکس سنسور مونوکروم Oneplus 9 Pro
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

معمولا کمپانی‌های صرفا برای افزایش تعداد لنزها، از لنزهای بی کیفیت ماکرو تو گوشی‌ها استفاده میکردن و ما هم به اون‌ها خرده می‌گرفتیم که عملا بیهوده هستن و عملکرد خوبی ندارن. اما حالا با وجود این لنز باید گفت صد رحمت به لنزهای ماکرو!! چرا که دوربین اصلی به تنهایی و با استفاده از فیلترهای نرم‌افزاری هم میتونه عکس‌های سیاه سفیدی رو بگیره. از طرفی کیفیت این عکس‌ها هم زیاد تعریفی ندارن و میشه گفت این لنز در همون راستای سینمایی‌تر شدن دوربین گوشی به کار برده شده.

  • فیلمبرداری:

مجموعه فیلمبرداری OnePlus 9 Pro یه چیز همه چی تمومه! لنز اصلی این گوشی قابلیت فیلمبرداری 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه و 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه داره! 120 فریم عالیه! عملا با این دوربین همه حالت‌های فیلمبرداری که از یه پرچمدار انتظار دارید رو تو خودش جا داده. لنز اولتراواید هم به جز نرخ 120 فریم بر ثانیه همه قابلیت‌های لنز اصلی رو داره. اما لنز تله‌فوتو به کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه محدود شده. تو کیفیت 8K جزئیات خیلی معلوم نیست و عملکرد لرزشگیر هم مقداری ایراد داره. اما ویدیوهای 8K کیفیت خیلی خوبی دارن. اما با توجه به حجم زیاد ویدیوهای 8K، ما همچنان باور داریم که این قابلیت برای گوشی‌های هوشمند کاربردی نیست و بیشتر جنبه تبلیغاتی داره.تو حالت 4K همه چی خوبه؛ لرزشگیر به خوبی عمل میکنه، کیفیت ویدیوهای مثال زدنیه و تغییر فوکوس رو سوژه ها خیلی سریع و دقیق انجام میشه. یه حالت شبیه به Super Steady سامسونگ هم تو این گوشی دیده میشه که فقط تو کیفیت 1080 در دسترسه. با فعالسازی این مورد، لرزش ویدیوها به قدری کاهش پیدا میکنه که انگار شما دارید از یه گیمبال استفاده میکنید. شاید تو بخش تصویربرداری OnePlus 9 Pro عملکردی در حد رقبای خودش نداره، اما قطعا تو بخش فیلمبرداری حرفی برای گفتن داره و میتونه رقیب سرسختی برای نماینده‌های سامسونگ و اپل باشه. 

  • دوربین سلفی:

وان پلاس 9 پرو یه سنسور سلفی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4 و فوکوس ثابت داره. این دقیقا همون سنسور ساخت سونی هست که تو دوربین سلفی OnePlus 7 Pro دیده بودیم. از اونجایی که این لنز همون لنز دوسال پیشه پس نباید خیلی روش حساب کرد. اما همچنان جزئیات عکس‌های خیلی خوبن، دقت رنگ‌ها بالاست و گسترده دینامیکی هم قابل قبوله. اما زاویه دید محدود یکی از ایرادات بزرگ این لنز محسوب میشه.

نمونه عکس سلفی فضای بسته Oneplus 9 Pro
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
نمونه عکس سلفی محیط باز Oneplus 9 Pro
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
نمونه عکس سلفی با حالت پرتره Oneplus 9 Pro
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

از اونجایی که دوربین سلفی حالت شب نداره نمیشه تو نور کم عکس‌های خوبی ثبت کرد. علاوه بر این عدم وجود فیلمبرداری 4K هم یکی از بزرگترین ضعف‌های این گوشیه. مخصوصا الان که حتی میان‌رده‌ها هم امکان فیلمبرداری 4K رو تو دوربین سلفی خودشون قرار دادن. قابلیت گرفتن عکس‌های پرتره توسط دوربین سلفی وجود داره. اما جداسازی سوژه از پس‌زمینه و مات کردن پس‌زمینه به صورت نرم‌افزاری صورت میگیره و اغلب به مشکل برمیخوره.

پردازنده و سخت افزار OnePlus 9 Pro

OnePlus 9 Pro هم مثل اکثر پرچمداران 2021 به جدیدترین تراشه کوالکام یعنی Snapdragon 888 مجهز شده. این گوشی با توجه به عملکرد فوق‌العاده‌ای که از خودش نشون میده شما رو مجذوب خودش میکنه. تقریبا بلافاصله بعد از راه اندازی گوشی متوجه قدرت و سرعت اون می شید. بسته به نسخه‌ای که انتخاب می‌کنید 8 یا 12 گیگابایت رم در اختیار خواهید داشت. البته این تفاوت 4 گیگابایتی مقدار رم برای اکثر کاربران تفاوت زیادی رو رقم نمیزنه. اما خب باید بدونید که مقدار حافظه رم، مقدار فضای ذخیره‌سازی شما رو هم مشخص میکنه. چرا که مدل رم 8 گیگابایتی فقط 128 گیگابایت حافظه داخلی و مدل رم 12 گیگابایتی، 256 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار شما میذاره. ما نسخه رم 12 گیگابایتی رو در اختیار داشتیم. با توجه به عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی پیشنهاد میشه که به سمت خرید نسخه 256 گیگابایتی برید.اینفوگرافی بخش سخت افزارمثل همیشه برای سنجش توانایی این گوشی سنگین‌ترین بازی‌ها رو روی اون اجرا کردیم. این گوشی می‌تونه با توجه به پردازنده قدرتمند و مقدار حافظه رم بالا به خوبی بازی‌ها رو با بالاترین تنظیمات گرافیکی و بدون هیچ لگ و باگی اجرا کنه. علاوه بر این به لطف نمایشگر 120 هرتزی شما میتونید از بازی کردن به طور کامل لذت ببرید و عملا کیف کنید! این دقیقا همون چیزیه که از یه گوشی پرچمدار انتظار داریم.سخت افزار Oneplus 9 Proعملکرد پردازشی Oneplus 9 Proتنظیمات گرافیکی موقع بازی Oneplus 9 Proدمای پردازنده موقع بازی Oneplus 9 Proگشت و گذار تو محیط رابط کاربری هم خیلی روانه و بخاطر مقدار رم بالا، اجرای همزمان چندین برنامه به بهترین حالت ممکن رخ میده. اما تنها مورد منفی داغ کردن گوشی بعد از حدودا 40 دقیقه کار سنگینه که باعث میشه گاها دمای گوشی تا 43 درجه هم افزایش پیدا کنه. به طور کل مجموعه سخت‌افزاری وان پلاس 9 پرو به قدری قدرتمنده که به جرات می‌تونیم بگیم سریع‌ترین گوشی اندرویدی حال حاضر بازاره.

نرم افزار و رابط کاربری OnePlus 9 Pro

اگه شما بهترین و قوی‌ترین سخت‌افزار ممکن رو هم داشته باشید، بدون یه رابط کاربری خوب، عملا نمیتونید ادعای درجه یک بودن داشته باشید. وان پلاس به خوبی تونسته از پس این کار بر بیاد و رابط کاربری اختصاصی خودش یعنی Oxygen OS رو به قدری خوب طراحی کرده که تونسته نهایت قدرت پردازشی رو به رخ همه بکشه. OnePlus 9 Pro به طور پیش فرض از اندروید 11 و رابط کاربری Oxygen OS 11 بهره میبره. همین عدد 11 نشون میده که وان پلاس چه راه طولانی رو برای ارتقای رابط کاربری خودش طی کرده. حالا تو Oxygen OS 11 تمرکز بیشتری بر روی آسون شدن کار با یه دست گذاشته شده و منوها و اپلیکیشن‌های مختلف برای این امر بهینه شدن.نرم افزار Oneplus 9 Proاندروید 11 Oneplus 9 ProTurbo Boost 3.0 قابلیت جدیدیه که به وان پلاس 9 پرو اضافه شده. با استفاده از این تکنولوژی وقتی مقدار رم شما به طور کامل اشغال شده باشه، یه مقداری از فضای ذخیره سازی به عنوان رم مشغول به کار میشه و این باعث میشه بتونید تا 25 درصد اپلیکیشن‌های بیشتری رو تو پس‌زمینه اجرا کنید.آیکون های رابط کاربری Oneplus 9 Proحالا دیگه موتور ویبره فقط برای زنگ خوردن گوشی استفاده نمیشه و وان پلاس اومده از موتور ویبره موقع کم و زیاد کردن صدا و روشنایی هم استفاده کرده و این باعث میشه حس تعامل بیشتری با گوشی داشته باشید. طراحی زیبا، تم‌های جذاب، سرعت بالا، هماهنگی کامل با سخت افزار و امکانات شخصی سازی زیادی که Oxygen OS در اختیار شما میذاره اون رو بی شک به یکی از بهترین رابط‌های کاربری اندروید تبدیل میکنه. 

اسپیکر OnePlus 9 Pro

OnePlus 9 Pro اسپیکرهای استریو داره که طبق روال همیشگی، علاوه بر استفاده از اسپیکر اصلی تو لبه پایینی، از اسپیکر مکالمه هم برای پخش صدای استریو استفاده میکنه. خب این امکانات برای یه پرچمدار کاملا یه مورد معمولی و استاندارده.اسپیکر استریو Oneplus 9 Proعملکرد اسپیکرها قطعا شما رو به وجد میاره. بلندی صدا بشدت خوبه، کیفیت تو بالاترین سطح قرار گرفته و تفکیک صدا هم با دقت زیادی انجام میشه. واقعا اسپیکرهای وان پلاس 9 پرو یکی از بهترین اسپیکرهاییه که هر شخصی آرزوی داشتنش رو داره!

جمع بندی

OnePlus 9 Pro تقریبا همون چیزیه که بعد از سالها از وان پلاس انتظار داشتیم. یه گوشی خارق‌العاده که همه نیازهای کاربر رو پوشش میده. اما این گوشی به قدری قدرتمند نیست که بتونه قاعده بازی پرچمدارها رو عوض کنه یا تغییر چشمگیری رو ایجاد کنه.صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت، اسپیکرهای استریوی به شدت خفن، دوربین اولتراواید واقعا عالی و هماهنگ بسیار بالای سخت افزار و نرم‌افزار در کنار سرعت شارژ فوق سریع از جمله ویژگی‌های مثبت این گوشیه. اما در مقابل دوربین سلفی و تله فوتوی نسبتا ناکارآمد، طول عمر کم باتری در مقایسه با سایر رقبا و قیمت نسبتا بالای این گوشی میتونه شما رو از خرید این گوشی منصرف کنه. اما اگه محدودیت مالی ندارید و دنبال یه تجربه بی‌نظیر تو گوشی‌های اندرویدی میگردید بدون شک باید سراغ وان پلاس 9 پرو برید.

خرید گوشی oneplus 9 pro
نقاط قوت
نمایشگر فوق العاده
طراحی جذاب
پردازنده بی نظیر
عملکرد دوربین
نقاط ضعف
عملکرد باتری
نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۵ خرداد, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 91
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
ABEDI.HASAN

✌✌✌

۰۸ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
ABEDI.HASAN

سلام
✌✌✌

۰۸ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
sina_sn

بسیار عالی❤🌹

۰۵ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
mahsa-m

🌸🙏

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
aryamobilebaz

وانپلاس تنها سازنده‌ای بود که تونستم گوشیش رو سه سال نگه دارم واقعا وانپلاس تو اندروید پادشاه هستش اگه می خواید یه تجربه بی نظیر از اندروید رو داشته باشید واقعا پیشنهاد میدم

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
Excalibure

❤️

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
Sajjad panah

پرچمدار برند شناخته شده در دنیا اما ناشناس در ایران
ای کاش اینم مثل شیائومی بشه مخصوصا اون رابط کاربری روونی که داره

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
MeysamHB

آیفون چینی

۰۳ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
mohamad__slv55

👍👍👍

۲۶ شهریور ۱۴۰۰
comment-user-img
mohamad__slv55

❤❤❤

۲۶ شهریور ۱۴۰۰
comment-user-img
mohamad__slv55

عالی

۲۶ شهریور ۱۴۰۰
comment-user-img
mohamad__slv55

خشکله

۲۶ شهریور ۱۴۰۰
comment-user-img
AbolfazlMB

طراحی و رنگ واقعا خفنه

۱۳ شهریور ۱۴۰۰
comment-user-img
parikr

من به شخصه اینو به اس ۲۱ اولترا ترجیح میدم

۰۹ شهریور ۱۴۰۰
comment-user-img
mehrab d

عالی

۲۵ مرداد ۱۴۰۰
comment-user-img
ABEDI.HASAN

سلام ✌✌✌

۲۹ تیر ۱۴۰۰
comment-user-img
alirezanikkhah

دوربین مونوکروم واقعا به درد نخوره از تجربه خودم میگم با هر دوربینی میشه عکس سیاه و سفید گرفت

۲۸ تیر ۱۴۰۰
comment-user-img
Soheil Ghorbani

در مقایسه با پرچمداران میگم

دوربین ضعیف تری داره
پردازنده مناسب و خوبی داره
صفحه نمایش خیلی خوبه
باتری معمولی

Mobonews/Soheil Ghorbani

۲۷ تیر ۱۴۰۰
comment-user-img
salman.rezaiezadeh

طراحیش واقعا شیک و خوشگله

۲۵ تیر ۱۴۰۰
comment-user-img
mamadreza2019

مهدی شجری کارت 20❤️

۲۴ تیر ۱۴۰۰