نقد و بررسی مشخصات گوشی LG K52

نقد و بررسی گوشی کی 52 الجی

سلام! بعد از اینکه کمپانی الجی به صورت رسمی از دنیای تولید گوشی موبایل خداحافظی کرد، خیلی از طرفدار های برند ال جی شوکه شدن! از طرفی هم بعضی از گوشی های الجی وارد بازار شده بودن و کاربر های الجی نگران این بودن که دیگه خدماتی از طرف کمپانی ال جی براشون ارائه نشه. الجی طی خبری اعلام کرد تا سه سال آینده تمام گوشی های چند ماه اخیر این کمپانی آپدیت های و خدمات پشتیبانی در یافت میکنن. یکی از این گوشی های وجود توی بازار LG K52 بود. بعد از انتشار این خبر گوشی الجی کی 52 دوباره به لیست خرید مردم توی بازه قیمتی گوشی های میان رده قرار گرفت. توی این مطلب قصد داریم این گوشی رو مورد بررسی قرار بدیم و ببینیم این گوشی با توجه به اقتصادی بودن ارزش خرید داره یا نه؟ برای رسیدن به جواب این سوال تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

طراحی و کیفیت ساخت LG K52

الجی سعی کرده گوشی های اقتصادی خودش رو به طراحی روز دنیا نزدیک کنه. LG K52 طراحی منسجم و کیفیت ساخت خوبی داره که میتونه توی این بازه قیمتی یکی از نقاط قوتش محسوب بشه. گوشی کاملا پلاستیکیه که توی این بازه قیمتی دور از انتظار نیست. قاب پشتی از پلاستیک مات ساخته شده که اثر انگشت رو نسبت به خودش جذب میکنه. قاب پشتی کاملا ساده طراحی شده و اتفاق عجیب غریبی توی طراحی قاب پشتی نیفتاده. فریم دوربین ها به صورت مستطیلی سمت چپ بالای قاب پشتی دیده میشه. فریم دوربینی که 4 تا سنسور دوربین رو توی خودش جا داده. زیر سنسور ها تقریبا یه فلش دوربین خیلی بزرگ خودنمایی میکنه. پایین قاب پشتی هم لوگو الجی به چشم میخوره. نکته مثبت در مورد طراحی قاب پشتی بیرون زدگی نسبتا کمه دوربین هاست که نسبت به رقبای خودش طراحی بهتری داره.طراحی قاب پشتی LG K52فریم میانی هم از پلاستیک براق ساخته شده که روی لبه سمت راست به جز دکمه پاور که با حسگر اثر انگشت ادغام شده چیز دیگه ای وجود نداره. لبه سمت راست نسبتا شلوغه چون دکمه های کنترل کننده صدا، دکمه اختصاصی دستیار صوتی گوگل و خشاب سیم کارت کنار همدیگه قرار دارن. خشاب سیم کارتی که قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت و حافظه جانبی رو به صورت همزمان رو داره. زیر گوشی درگاه شارژ (Type-C)، جک هندزفری و اسپیکر قرار داره و نکته جالب در مورد اسپیکر این گوشی اینه که خروجی صدای بزرگتری نسبت به رقبای خودش از برند سامسونگ داره. بالای گوشی هیچ خبری نیست!طراحی فریم میانی LG K52پنل جلویی LG K52 نمایشگر تخت پوشش داده که حاشیه های زیادی داره و همین باعث میشه تقریبا 83 درصد از پنل جلویی رو نمایشگر به خودش اختصاص بده. دوربین سلفی توی پانچ هول نسبتا بزرگ وسط قرار داره و اسپیکر مکالمه هم بالای دوربین سلفی توی حاشیه نمایشگر دیده میشه.در مورد طراحی این گوشی میتونم بگم ال جی  تمام تمرکزش رو گذاشته تا گوشی خوش دستی رو تولید کنه و به هدفش هم رسیده. وزن 189 گرمی این گوشی باعث میشه موقع کار کردن با LG K52 زیاد اذیت نشید و حس خوبی رو به شما منتقل کنه. در مجموع این گوشی توی بخش طراحی و کیفیت ساخت با توجه به اقتصادی بودنش نمره خیلی خوبی نسبت به رقبای خودش میگیره.

نمایشگر LG K52

در مورد نمایشگر LG K52 باید گفت فاجعه رخ داده. نمایشگر با رزولوشن 720 که حتی برای این بازه قیمتی هم اصلا خوب نیست. پنل نمایشگر از تکنولوژی IPS استفاده میکنه که اگر در مورد پنل های نمایشگر اطلاع کافی ندارید، حتما پیشنهاد میکنم مطلب همه چیز در مورد انواع نمایشگر رو مطالعه کنید. نمایشگر LG K52تنظیمات رنگی مربوط به نمایشگر LG K52کیفیت نمایشگر LG K52این نمایشگر کیفیت آنچنان خوبی هم نداره و بیشتر اوقات تصویر رو به صورت پیکسلی به شما نمایش میده. پنل IPS باعث شده کیفیت رنگ ها خوب و به طبیعت نزدیک باشه از طرفی هم باعث شده روشنایی خوبی نداشته باشه و اگر با زاویه به این نمایشگر نگاه کنید تصاویر اصلا چنگی به دل نمیزنه. در مجموع الجی توی بخش نمایشگر بازی به رقبای خودش باخته و حرفی برای گفتن نداره.

باتری و شارژدهی LG K52

توی بخش باتری هم اتفاق عجیبی رخ نداده. LG K52 از باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 4000 میلی آمپر استفاده میکنه که ظرفیت کاملا معمولی داره. داستان جایی غم انگیز میشه که این گوشی از شارژ سریع پشتیبانی نمیکنه و برای شارژ شدن تقریبا دو ساعت زمان لازم داره.آداپتور و کابل شارژ LG K52

در مورد شارژدهی هم باید بگم که اگر استفاده های معمولی داشته باشید میتونید تا نصف روز روی باتری LG K52 حساب باز کنید. 1 ساعت بازی کال اف دیوتی چیزی حدود 21 تا 22 درصد از شارژ این گوشی رو خالی مکینه. الجی توی بخش باتری هم نسبت به رقبای خودش عملکرد کاملا معمولی داشته و مزیتی نسبت به رقبای خودش توی این بازه قیمتی نداره.

تنظیمات باتری LG K52 مصرف باتری LG K52

امنیت LG K52

LG K52 برای بخش امنیت از حسگر اثر انگشت استفاده میکنه. حسگر اثر انگشتی که با دکمه پاور ادغام شده و با تکنولوژی حسگر های خازنی کار میکنه. سرعت نسبتا پایینی داره و موقع باز شدن چند ثانیه شما رو معطل میکنه. جالبه که الجی برای این گوشی سیستم تشخیص چهره دو بعدی هم در نظر نگرفته! واقعا ال جی برای چی این گوشی رو تولید کرده؟حسگر اثر انگشت LG K52

دوربین LG K52

LG K52 از 4 تا سنسور برای بخش دوربین استفاده کرده. سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسلی، سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی به همراه سنسور تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی خانواده دوربین های LG K52 رو تشکیل میدن.فریم دوربین های LG K52

  • سنسور اصلی:

متاسفانه الجی توی بخش دوربین هم برای این گوشی کاری انجام نداده. سنسور 48 مگاپیکسلی که به صورت پیش فرض عکس های با کیفیت 12 مگاپیکسل ثبت میکنه. عکس های سنسور اصلی عملا شارپنس و جزئیات خوبی نداره اما وایت بالانس و روشنایی نسبتا خوبی رو در اختیار شما قرار میده. اگر شرایط نوری کاملا مناسب باشه از هر ده تا عکس میتونید 2 یا 3 تا عکس قابل قبول و خوب رو ثبت کنید.

نمونه عکس سنسور اصلی LG K52
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

 

  • سنسور اولترا واید:

سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسلی LG K52 فقط میتونه زاویه بیشتری رو پوشش بده و تمام مشخصات فنی سنسور اصلی رو دو پله کم کنید میشه مشخصات فنی سنسور اولترا واید. شارپنس و جزئیات که کلا میره رو هوا، وایت بالانس و روشنایی هم تا حد زیادی پایین میاد.

نمونه عکس سنسور اولترا واید LG K52
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

 

  • سنسور ماکرو:

سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو هم کاملا جنبه فانتزی داره. سنسور ماکرو قابلیت زوم اتوماتیک نداره و خیلی باید زحمت بکشید تا عکس نزدیک به عکس ماکرو رو با این گوشی ثبت کنید. عکس های ماکرو پر از نویز میشه و کیفیت زیاد خوبی نداره!

نمونه عکس سنسور ماکرو LG K52
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

 

  • سنسور تشخیص عمق میدان:

سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان میشه گفت توی این بازه قیمتی عملکرد خوبی داره و سعی خودش رو میکنه سوژه اصلی رو از بکگراند تصویر به خوبی جدا کنه و بکگراند رو به صورت غیر طبیعی تار میکنه. روشنایی نسبتا خوبی رو روی سوژه اصلی میتونید داشته باشید که نمره قابل قبولی رو میشه به عکس های پرتره با توجه به بازه قیمتی این گوشی میشه بهش داد!

نمونه عکس حالت پرتره LG K52
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • فیلم برداری:

LG K52 قابلیت فیلمبرداری 1080p با 30 فریم بر ثانیه رو پشتیبانی میکنه که نسبت به تمام رقبای خودش ضعیف ترین عملکرد رو داره. لرزشگیر که انگار اصلا وجود نداره. کیفیت تصاویر هم اصلا تعریفی نیست. اگر برای فیلمبرداری میخواید گوشی بخرید، هر گوشی بخرید به جز LG K52!

  • دوربین سلفی:

سنسور سلفی 13 مگاپیکسلیه این گوشی هم نتونسته عملکرد خوبی داشته باشه. عکس های سلفی ثبت شده با این سنسور عموما روشنایی و وایت بالانس خیلی خوبی نداره و تمام عکس ها اصطلاحا میسوزه!

نمونه عکس سلفی فضای باز LG K52
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
نمونه عکس سلفی فضای بسته LG K52
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

پردازنده و سخت افزار LG K52

ال جی از پردازنده مدیاتک هلیو پی 35 (Mediatek MT6765 Helio P35 ) با معماری 12 نانومتری استفاده کرده. این تنها توی یه نسخه سخت افزاری با 64 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 4 گیگابایت حافظه رم عرضه شده.تنظیمات گرافیکیکالاف برای LG K52گیم پلی کالاف بر روی LG K52دمای LG K52 بعد از بازی در مورد عملکرد پردازشی باید گفت که هم توی بازی و هم توی محیط کاربری با لگ و باگ مواجه هستید. بازی کالاف دیوتی رو توی کمترین کیفیت ممکن با باگ اجرا میکنه و بعد از چند دقیقه بازی کردن کلا بازی پر از لگ و باگ میشه!

نرم افزار و رابط کاربری LG K52

الجی از اندروید 10 برای سیستم عامل این گوشی استفاده کرده و این سیستم عامل رو با رابط کاربری اختصاصی الجی بهینه شده، که البته احتمال اپدیت به اندروید 11 هم برای این گوشی وجود داره. رابط کاربری LG K52 شباهت زیادی به اندروید وان داره. البته قابلیت های شخصی سازی داره اما نه به اندازه مابقی رابط های کاربری اندروید. محیط کاربری روون و ساده ای داره که میتونه حس خوبی رو به کاربر خودش منتقل کنه!

نرم افزار LG K52 رابط کاربری LG K52 آیکون های LG K52 قابلیت های رابط کاربری LG K52

اسپیکر LG K52

با توجه به اقتصادی بودن این گوشی، LG K52 از سیستم پخش صدای مونو برای پخش صدا استفاده میکنه. البته توی این بازه قیمتی نقطه ضعف محسوب نمیشه. عملکرد اسپیکر این گوشی یکی از نقاط قوتش به حساب میاد. بلندی و کیفیت صدای خوبی رو در اختیار شما قرار میده. البته توی بلندترین حالت تفکیک صدایی بهم میریزه اما در کل عملکرد خوبی رو توی بخش اسپیکر از خودش نشون میده!اسپیکر LG K52

جمع بندی

LG K52 تقریبا 4 میلیون تومن قیمت داره. اگر دنبال یه گوشی اقتصادی با مشخصات فنی و عملکرد مناسب هستید بهتره برید سراغ گوشی های شیائومی توی این بازه قیمتی! در مجموع میشه گفت نقاط قوت این گوشی طراحی و اسپیکر اون به حساب میاد و توی بقیه بخش ها هیچ مزیتی نسبت به رقبای خودش نداره و بازی رو به رقبای خودش از برند شیائومی و سامسونگ باخته. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.

سوالات متداول
(3 سوال)
مزایای LG K52 چیست؟ چرا این گوشی رو بخریم؟

از جمله مزایای K52 میشه کیفیت ساخت خوب، خوش دست بودن و کیفیت مناسب اسپیکرش نام برد.

معایب LG K52 چیست؟ چرا این گوشی رو نخریم؟

دوربین ضعیف، نمایشگر IPS با کیفیت پایین و سخت افزار و پردازنده ضعیف نقاط ضعف و معایب K52 الجی بشمار میرن. در این بازه ی قیمتی رقبا بهتر از الجی عمل کردن و انتخاب بهتری برای خرید وحود داره.

آیا LG K52 از رم میکرو پشتیبانی میکنه؟

بله، خشاب سیم کارت K52 قابلیت استفاده از دو تا سیم کارت و یک حافظه خارجی رو به صورت همزمان داره.

نقاط قوت
کیفیت ساخت قابل قبول
بلندی و کیفیت صدا اسپیکر
نقاط ضعف
سخت افزار و پردازنده ضعیف
نمایشگر IPS
دوربین ضعیف
نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۳۱ خرداد, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 126
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

mms2099

واقعا حیف

۱۶ آبان ۱۴۰۰
amir mahdi shiri

آخه کی میره الان الجی بخره

۱۵ آبان ۱۴۰۰
dMohammad

یکی از بدترین گوشی های لمسی در جهان هم از نظر دوربین و پردازنده

۱۴ آبان ۱۴۰۰
alireza81

👎👎

۱۳ آبان ۱۴۰۰
2079-soroush

همینارو معرفی میکرد ک سود نمیکرد دیگ

۱۲ آبان ۱۴۰۰
dMohammad

بسیار بد

۱۱ آبان ۱۴۰۰
mromidfh

اوضاع خیته

۱۱ آبان ۱۴۰۰
Milad.ap

❤️❤️❤️

۱۰ آبان ۱۴۰۰
sina88

💙💙💙

۰۸ آبان ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

❤❤❤

۰۷ آبان ۱۴۰۰
M.T.Programmer

——————————————-.

۰۶ آبان ۱۴۰۰
rman7913

^_^^_^

۰۶ آبان ۱۴۰۰
Arad85

هی

۰۴ آبان ۱۴۰۰
tahrie94

خسته نباشی

۰۴ آبان ۱۴۰۰
Mhgoli

بدرد نمیخوره

۰۴ آبان ۱۴۰۰
ali.a.z

خوب نیست

۰۴ آبان ۱۴۰۰
mahsa-m

🌸🙏

۰۴ آبان ۱۴۰۰
mehdi_soul

تو گوشی های اقتصادی خوبه ولی زیاد تعریفی نیست

۰۴ آبان ۱۴۰۰
reza.kzm84

عالی و درجه ۱ ❤

۰۴ آبان ۱۴۰۰
Sajjad panah

ال جی زمانش گذشت تمام

۰۴ آبان ۱۴۰۰