بررسی گوشی iPhone 12 اپل

طراحی iPhone12

آیفون 12 با ترکیبی از طراحی شگفت‌انگیز، امکانات پیشرفته و عملکرد بی‌نظیر، تونسته یک تجربه کاربری منحصر به‌فرد رو ارائه بده. ما این بار با بررسی آیفون 12، قصد داریم نگاهی دقیق به این گوشی شاهکار باامکانات پیشرفته و عملکرد بی‌نظیر بندازیم. برای اطلاع از سرعت پردازنده، باتری، صفحه نمایش و البته دوربین آیفون 12 همراه ما باشید.

نمایشگر iPhone 12

بخش نمایشگر iPhone 12 جاییه که ما یه صفحه نمایش Super Retina XDR OLED داریم و با توجه به رزولوشن 1170×2532 کیفیت تصاویر واقعا خوبه و کار کردن با نمایشگر این گوشی واقعا لذت بخشه، تنها نکته ای که میشه بهش اشاره کرد 60 هرتزی بودنشه و این ممکنه یه مقداری تو ذوق بزنه. اپل ادعا کرده که روی این گوشی محافظ سرامیک شیلد نصب شده و این محافظ مقاومت صفحه نمایش این گوشیو تا چهاربرابر بیشتر میکنه که میتونیم بگیم بیشتر یه چیز تجاریه، تو ویدیو هایی که تو یوتیوب و سایر شبکه های اجتماعی از تست مقاومت این گوشی گذاشته شده میبینیم که مقاومت خوبی داره اما تو تجربه های کاربری دیده شده که رو صفحه نمایش این گوشی خط و خش افتاده، این محافظ قرار بوده جلوی خط و خشو بگیره که مشخص نیست چرا اینطور شده، در کل یه چیز شانسیه و کاملا به شانس شما بستگی داره. نکته بعدی هم که بهش اشاره شد عدم پشتیبانی از 120 هرتزه، خیلیا به اپل ایراد گرفتن و تو سال جدید با آیفونای جدید باید از120 هرتز استفاده میکردی اما اپل همچنان تاکید داره که از 60 هرتز استفاده کنه. این گوشی نسبت به آیفون 12 پرومکس خوش دست تره و از این نظر توجه خیلیا رو به خودش جذب کرده.

نکته بعدی که بهش اشاره شد عدم پشتیبانی از 120 هرتزه، خیلیا به اپل ایراد گرفتن که تو سال جدید برای آیفون های جدید باید از 120 هرتز استفاده می کردی اما آیفون 13 رفرش ریت 60 هرتز داره. در مجموع درسته صفحه نمایش این گوشی 60 هرتزه اما تجربه کاربری خوبی داره و اصلا اذیت کننده نیست، یعنی در مقایسه با گوشی های پرچمدار سامسونگ که رفرش ریت 120 هرتزی دارن این گوشی هیچی کم نداره.

صفحه نمایش iPhone 12

باتری و شارژدهی آیفون 12

تو بررسی iPhone 12 بخش باتری جاییه که میتونیم در موردش حسابی بحث کنیم. اپل تو این گوشی از یه باتری با ظرفیت 2815 میلی آمپر استفاده کرده و اگر ویدیو آیفون 12 پرو دیده باشید متوجه میشید که تو استفاده های معمولی یه روز کامل جواب میده اما اگر استفاده های سنگین می کنید و در کل گیمر هستید این باتری نمیتونه به خوبی جواب بده و اذیتتون میکنه. اگر بخواید کال اف دیوتی بازی کنید یک ساعت بازی سنگین حدود 30 تا 35 درصد شارژ این گوشی رو کم میکنه و با دو سه ساعت کال اف دیوتی بازی کردن احتمالا گوشیتون خاموش میشه و اصلا بدرد کارای سنگین نمیخوره.

طبق رسم جدید اپل تو جعبه این گوشی هم شارژر وجود نداره و اگه با آداپتور 20 واتی آیفون 11 پرو مکس شارژرش کنید تقریبا یک ساعت و نیم طول میکشه تا فول شارژ بشه. با توجه به 2800 میلی آمپری بودن باتریش اصلا منطقی نیست. این گوشی از Magsafeهم پشتیبانی میکنه و میتونید با شارژر 15 واتی این گوشیو شارژ کنید. البته خیلی جاها اشاره شده مگ سیف برای این گوشی 10 وات شارژدهی داره و شارژ شدن این گوشی با مگ سیف دو ساعت و نیم تا سه ساعت زمان برد که این مقدار صبر کردن برای شارژ شدن باتری گوشی واقعا از حوصله خارجه.

در مجموع باتری این گوشی پاشنه آشیلشه و اپل میتونست تو این بخش خیلی بهتر عمل کنه. هم از نظر شارژ دهی تو کارای سنگین هم از نظر شارژ شدن چه با شارژر چه با مگ سیف و میتونیم بگیم نقطه ضعف این گوشی همین بخشه.

باتری iPhone 12

بررسی امنیت iPhone 12

بخش امنیت آیفون 12 جاییه که یه سنسور تشخیص چهره سه بعدی خیلی راحت میتونه چهرتون رو اسکن کنه و خیلی راحت و سریع گوشیتونو باز کنه. اگر یه حسگر اثر انگشت داشت خیلی بهتر میشد چون با توجه به اینکه کرونا در سال 2021 هم ادامه داره و همه ماسک داریم، پروسه تشخیص چهره کمی کار رو سخت کرده. البته اپل در تلاشه که با آپدیت های نرم افزاری قابلیت تشخیص چهره با ماسک رو هم روی گوشیهاش فراهم کنه.

بخش امنیت iPhone 12

دوربین آیفون 12

بخش دوربین قسمتی از بررسی هر گوشیه که حتی کسایی که قصد عکاسی و فیلمبرداری ندارن هم یه نیم نگاهی بهش دارن. میتونیم بگیم کیفیت دوربین گوشی های آیفون همیشه خوب بوده؛ چه واسه کارای معمولی چه واسه کارای حرفه ای خیلی خوب عمل میکنه. دوربین آیفون 12 از دوتا سنسور 12 مگاپیکسلی واید و اولترا واید تشکیل شده.

لنز اصلی iPhone 12
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

عکسای پرتره ای که با این دوربین ثبت میشن با توجه به این که سنسور تشخیص عمق نداره هیچ مشکلی ندارن. دوربین خیلی خوب و طبیعی میتونه سوژه اصلی رو از بک گراند جدا کنه. بعضی اوقات توی محو کردن پس زمینه کمی مشکل داره و ممکنه عکسا رو خوب بلر نکنه اما اکثر اوقات خوبه و قابلیت های نرم افزاری که برای عکس های پرتره داره باعث میشه بتونید عکسهای پرتره جذابی ثبت کنید.

لنز اولترا واید هم دقیقا همینطوره. کمی شارپنسش به نسبت سنسور اصلی میاد پایین، داینامیک رنج خوبی داره، رنگ ها به خوبی ثبت میشن و نور خوبی داره. مجموعا در مورد دوربینش تو حالت عکاسی میشه گفت که خیلی خوبه و مورد خاصی نداره.

لنز الترا واید iPhone 12
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • فیلمبرداری iPhone 12

تو بخش فیلمبرداری این گوشی از دالبی ویژن پشتیبانی میکنه که باعث میشه شما به عمق نور و رنگ بهتری برسید. درمورد فیلمبرداری آیفون 12 میتونیم بگیم فوق العادست، اگه گوشی میخواید که باهاش فیلمبرداری کنید قطعا یکی از بهترین انتخاب های شما میتونه آیفون 12 باشه. استبلایزر، شارپنس و کیفیت خیلی خوب و سرعت تغییر فوکوس عالی و در مجموع کیفیت فیلم برداری واقعا فوق العاده! نکته ای که تو بخش فیلمبرداری باید بهش اشاره کرد اینه که این گوشی با دالبی ویژن فیلمبرداری میکنه و اگه فیلمای ثبت شده با این گوشیو به جای دیگه این منتقل کنید، مثلا گوشی که دالبی ویژن نداره یا بخواید رو تلوزیونی ببینید که از دالبی ویژن پشتیبانی نمیکنه ممکنه ویدیو تغییر کنه! این چالش برای شبکه های اجتماعی هم هست و اگه بخواید ویدیو های ثبت شده با این گوشیو تو شبکه های اجتماعی منتشر کنید میتونه مشکل ساز باشه چون اینستاگرام و تیک تاک و … از دالبی ویژن پشتیبانی نمیکنن.

  • دوربین سلفی iPhone 12

دوربین سلفی iPhone 12 واقعا خوبه و از نظر کیفیت، نور، رنگ، داینامیک رنج واقعا فوق العادست و نمیتونیم هیچ عیب و ایراد خاصی بهش بگیریم، تنها نکته ای که میتونیم بهش اشاره کنیم زاویه عکس گرفتن و کراپ کردنشه که محدوده خاصیو پوشش میده و واسه گرفتن سلفی های دسته جمعی ممکنه به مونوپاد نیاز داشته باشین.

دوربین سلفی این گوشی هم مثل لنزای اصلیش از فیلمبرداری 4k با 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی میکنه و کیفیت فیلم ها هم خیلی خوبن. در مجموع دوربین این گوشی خیلی خوبه و اگه بخوایم منطقی به قضیه نگاه کنیم در قد و قامت یه پرچمدار واقعا خوب عمل کرده.

لنز سلفی iPhone 12
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

سخت افزار و پردازنده iPhone 12

بخش سخت افزار و پردازنده iPhone 12 جاییه که آخرین نسل پردازنده های اپل یعنی A14 Bionic رو این گوشی قرار داده شده و میتونیم بگیم تجربه کاربری با کل گوشی های آیفون امسال واقعا خوبه. پردازنده A14 Bionic اولین پردازنده 5 نانومتری بود که معرفی شد و در مجموع عملکرد سخت افزاری واقعا عالی رو برای کاربرا به همراه داره. چه تو بازی و کار های سنگین چه تو کارهای روزمره و عادی. با توجه به اینکه یه همخوانی خیلی خوبی بین سخت و افزار و نرم افزار این گوشی وجود داره لگ و باگ تو بازی نمیبینیم و چهار گیگابایت رم واقعا محدودیتی به وجود نمیاره و خیلی خوب و کافیه. در کل اپل تو بخش سخت افزار این گوشی خوب عمل کرده و نمره خیلی خوبی میگیره.

سخت افزار iPhone 12

نرم افزار و رابط کاربری iPhone 12

مکمل بخش سخت افزار نرم افزاره و ios 14.4 رو روی این گوشی دریافت کردیم. این نسخه قابلیت های خیلی خوبی داره و تو مقاله ای که در مورد قابلیت های IOS 14 نوشتیم میتونین در مورد ویژگی هاش بیشتر بخونین. محیط ساده و خوب و جذاب که قابلیت های خوبی بهتون میده اما تو ایران واسه کاربرای ایرانی کلی محدودیت داره و بازم میگیم شرم بر اپل.

رابط کاربری iPhone 12

بررسی اسپیکر iPhone 12

اسپیکر iPhone 12 بلندی معمولی رو به خوبی داره اما از نظر تفکیک صدا معرکست . اسپیکر استریو این گوشی موقع بازی کردن یا فیلم دیدن حس خیلی خوبی رو بهتون میده و تجربه رضایت بخشی داره.

شبکه 5G در iPhone 12

بخش بعدی که درموردش صحبت میکنیم شبکه فایو جیه (5G) که هنوز تو ایران آنچنان جا نیوفتاده و به تازگی یه سری صحبتا درموردش شده. گوشیای آیفون سیستمی دارن که باعث میشه هر وقت شما نیاز دارید از 5G استفاده شه یعنی اگه تو محوطه ای باشید که فایو جی پشتیبانی کنه خود این سیستم میاد شمارو میذاره تو شبکه 4G و اگه بخواید دانلود کنید، ویدیو کال کنید یا استفاده های سنگین کنید میاد رو شبکه فایو جی و وقتی استفاده هاتون تموم شد دوباره میاد رو 4G که این باعث میشه عملکرد باتری بهتر و بهینه تر شه. یکی از چالش های گوشی های جدید اینه، همونطور که صفحه نمایش 120 هرتز مصرف باتری زیادی دارن، شبکه فایو جی هم مصرف زیادی داره که اپل همچین راه حلی واسش گذاشته. آیفون 12

جمع بندی

در این مقاله به بررسی آیفون 12 و ویژگی های برجسته اون مثل طراحی زیبا، فناوری های پیشرفته، عملکرد خوب و امکانات عکاسی حرفه ای پرداختیم. این گوشی هوشمند با ترکیب هوش مصنوعی و نو آوری، تجربه کاربری منحصربه فری رو فراهم کرده و تونسته در بازار جایگاه برجسته ای داشته باشه. قیمت گوشی آیفون 12 اپل در کنار پکیجی که بهتون میده نسبت به بقیه آیفون ها خیلی مناسبه چون چیزای اضافه ای که ورژن پرو داره توش قرار داده نشده.

سوالات متداول
(3 سوال)
مزایای آیفون 12 چیست؟ چرا باید این گوشی رو بخریم؟

خوش دستی و طراحی زیبا، پردازنده بسیار قدرتمند، نمایشگر و دوربین با کیفیت نقاط قوت iPhone 12 هستن.

معایب iPhone 12 چیست؟ چرا این گوشی رو نخریم؟

عملکرد باتری و شارژدهی نه چندان خوب آیفون 12 نقطه ضعف این گوشیه.

آیا آیفون 12 از دو سیم کارت پشتیبانی میکنه؟

بله، iPhone 12 که بررسی کردیم با پارت نامبر ZA/A و پارت نامبر چین از دو سیم کارت فیزیکی پشتیبانی میکنن. اما نسخه های دیگه در ایران فقط یک سیمکارت فیزیکی رو پشتیبانی میکنن.

خرید گوشی iphone 12
نقاط قوت
طراحی و کیفیت ساخت مطلوب
نمایشگر فوق العاده
دوربین قابل قبول
پردازنده قوی
نقاط ضعف
باتری نسبتا ضعیف
نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۱۶ اسفند, ۱۳۹۹

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 64
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
_IRShadow80_

خیلی گوشی خفنیه 😍❤️🤩👏

۱۹ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
godrati

🧡🧡🧡🧡🧡

۱۷ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
godrati

چرا ظرفیت باتری های گوشی های اپل کمه؟🤔🤔

۱۷ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
a.s_momeni

💪💪💪

۱۳ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
AliNajafiJahani

👏🏻👏🏻👏🏻

۱۲ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
hossein.ham

عالییی

۰۵ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
Milad.ap

بهترینه

۱۸ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
2079-soroush

🔥🔥

۱۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
Sajjad_sf

12promax
❤️👍

۱۳ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
AliNajafiJahani

❤❤❤

۱۳ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
kamyab2211

🔥🔥🔥

۱۲ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
dMohammad

من که رنگش را بسیار دوست دارم.

۱۰ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
dMohammad

عالی

۰۹ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
ali_sayee63

نه به اپل…

۰۸ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
A.Arzandi

حال میکنم باهات خداییش

۰۶ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
mahsa-m

ممنون از معرفی خوبتون

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
amir.fr

من که راضی ام حرف نداره

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
Rezabargi

باتری خوبی نداره

۰۳ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
foad.81

این گوشی واقعا نسبت به ۱۲ پرو ارزش خرید بیشتری داره،
تنها عیب گوشی های اپل هم فقط باتریشه

۰۳ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
Dariush

سلام،ممنون .خیلی خوب بود.دستت درد نکنه.در مورد شارژر من کمی ابهام دارم.آقای چرکچی گفتن می تونید با هر برند شارژی شارژ کنید.
من شک دارم و توجیه نمی شم.

۲۷ شهریور ۱۴۰۰