بررسی ساعت هوشمند Huawei Watch Fit

بررسی ساعت هوشمند واچ فیت هواوی

سلام! ساعت های هوشمند یا بند های سلامتی چند سالیه تونستن جایگاه خودشون رو بین گجت و لوازم الکترونیکی پیدا کنن. در نتیجه کمپانی ها و برند های بزرگ ساخت گوشی به فکر این افتادن که ساعت هوشمند یا بند سلامتی مخصوص و سازگار با گوشی های موبایل خودشون رو تولید کنن. هواوی بعد از تحریم شدن توسط گوگل تقریبا بازار فروش گوشی های خودش رو توی بازار جهانی از دست داد به همین خاطر با تولید گجت هایی مثل همین ساعت های هوشمند و بند های سلامتی قصد داره تا بتونه دوباره به بازار جهانی برگرده. تمام این توضیحات رو دادم تا بهتون بگم توی این مطلب قراره بریم سراغ Huawei Watch Fit! همونطور که از اسم این گجت پیداست، هواوی واچ فیت یه چیزی بین ساعت هوشمند و بند های سلامتی محسوب میشه. هواوی سعی کرده تمام قابلیت های بند های سلامتی رو توی این ساعت هوشمند به کار بگیره تا محصول جدید و با کیفیتی رو تولید کنه. نکته جذاب در مورد گجت قیمت اونه! در حال حاضر شما میتونید این گجت رو توی بازار ایران تقریبا بین یک میلیون و ششصد تا یک میلیون هشتصد هزار تومن خریداری کنید. همراه این مطلب باشید تا ببینیم هواوی تونسته به هدف خودش برسه یا نه؟!

طراحی و کیفیت ساخت Huawei Watch Fit

همونطور که توی مقدمه اشاره کردم این گجت یه چیزی بین ساعت هوشمند و بند سلامتی محسوب میشه. توی طراحی Huawei Watch Fit میتونید به وضوح این نکته رو ببینید. بر خلاف بیشتر ساعت های هوشمند بدنه هواوی واچ فیت کاملا پلاستیکه. پلاستیکی که مخصوص بند های سلامتی بوده رو هواوس برای این گجت استفاده کرده. پلاستیکی که کیفیت ساخت به شدت بالایی داره و پلاستیکی بودن باعث شده در برابر آب خوردگی مقاومت بیشتری داشته باشه. جنس پلاستیک باعث شده این ساعت به همراه بند هاش کلا 21 گرم باشه. وزن سبک باعث میشه موقع ورزش کردن و استفاده های طولانی این ساعت به هیچ عنوان شما رو اذیت نکنه.طراحی بدنه پلاستیکی Huawei Watch Fitنمایشگر این گجت به صورت مستطیل کشیده طراحی شده که باز هم این محصول رو بیشتر شبیه بند های سلامتی میکنه. شاید توی نگاه اولیه اینطور برداشت کنید که هواوی واچ فیت بیشتر مناسب خانم ها باشه اما اگر ازش استفاده کنید متوجه میشید اصلا اینطور نیست و آقایون هم به راحتی میتونن از این گجت استفاده کنن. هواوی از نمایشگر 1.64 اینچی با تکنولوژی امولد برای هواوی واچ فیت استفاده کرده. تراکم پیکسلی 336ppi باعث شده این نمایشگر کیفیت به شدت خوبی داشته باشه و نگاه کردن به این نمایشگر حس خوبی رو به شما منتقل میکنه. 70 درصد از پنل جلویی به نمایشگر اختصاص داده شده و این یعنی حاشیه نمایشگر قابل قبوله!نمایشگر Huawei Watch Fitیکی از نکات منفی در مورد طراحی Huawei Watch Fit میتونه غیر قابل تعویض بودن، بند ها باشه. البته غیر قابل تعویض نیست اما به راحتی ساعت های هوشمند موجود توی بازار نیست که توی کمترین زمان ممکن تعویض بشه. البته اگر شما زیاد اهل تعویض بند و استفاده از بند های مختلف نیستیتد این موضوع برای شما نکته منفی محسوب نمیشه.بند های غیر قابل تعویض Huawei Watch Fitوقتی پشت این گجت رو نگاه کنید سنسور اندازه گیری اکسیژن خون رو میبینید که حسگر نسبتا بزرگیه. با توجه به اینکه سنسور spo2 بزرگی داره اما ضخامت این گجت کماکان نسبت به بقیه ساعت ها و بند های سلامتی کمتره. دومین چیزی که نظر شما رو جلب میکنه دوتا حفره برای اتصال شارژ مگنتیه این گجته. وقتی صحبت از شارژ اختصاصی مگنتی میشه یعنی هواوی واچ فیت از شارژ وایرلس پشتیبانی نمیکنه که شاید نکته منفی در مورد این گجت به حساب بیاد.طراحی بدنه پشتی Huawei Watch Fitاین گجت گواهی IP نداره اما هواوی موقع معرفی این محصول اشاره کرد که هواوی واچ فیت میتونه تا 5 اتمسفر فشار رو تحمل کنه. این یعنی شما با خیال راحت میتونید این ساعت رو در معرض آب قرار بدید اما نمیتونید با این ساعت شنا کنید یا ورزش های آبی رو انجام بدید. در مجموع در مورد طراحی باید گفت که هواوی تمام تلاش خودش رو کرده که این گجت یه چیزی بین ساعت هوشمند و بند سلامتی باشه. زبان طراحی این گجت کاملا شبیه بند های سلامتی کمپانی شیائومیه. در ضمن قابلیت ها و نمایشگر نسبتا بزرگ و با کیفیت باعث شده این گجت جز ساعت های هوشمند هم دسته بندی بشه. میشه گفت هواوی توی بخش طراحی به هدف خودش رسیده و تونسته گجتی طراحی کنه که راحتی بند های سلامتی رو داشته باشه و همزمان امکانات و قابلیت های ساعت هوشمند رو در اختیار شما قرار بده.

باتری و شارژدهی Huawei Watch Fit

طبق ادعای هواوی این گجت میتونه تا 14 روز به شما شارژدهی داشته باشه. با توجه به نمایشگر امولد و سنسور های موجود توی این گجت شاید این شارژدهی برای شما جنبه تبلیغاتی داشته باشه اما اصلا اینطور نیست. اگر استفاده معمولی از این گجت داشته باشید یعنی تمام سنسور ها و always on display به صورت مدوام فعال نباشه میتونید به راحتی تا 14 روز از Huawei Watch Fit استفاده کنید و نیازی به شارژ کردن نداشته باشید. با توجه به اینکه این گجت از شارژ سریع پشتیبانی میکنه، تقریبا یک ساعت و نیم زمان لازم داره تا بتونه به صورت کامل شارژ بشه.شارژ سریع Huawei Watch Fitاگر تمام سنسور ها و. قابلیت های هواوی واچ فیت فعال باشه میتونه یه چیزی بین 4 تا 5 روز شما رو همراهی کنه. نکته جذاب در مورد باتری و شارژدهی Huawei Watch Fit قابلیت شارژ سریع اونه که با 5 دقیقه شارژ کردن میتونید 1 روز کامل از این گجت استفاده کنید که عملکرد واقعا جذابی توی این بخش داره. در مجموع با توجه به قیمتی که این ساعت هوشمند داره عملکرد باتری و شارژدهی اون به شدت قابل قبوله.

حسگر ها و قابلیت های Huawei Watch Fit

Huawei Watch Fit تمام حسگر های معمول ساعت های هوشمند و بند های سلامتی؛ مثل سنجش استرس، پلایش خواب، قدم شمار اما مهم ترین حسگری که هواوی برای این گجت در نظر گرفته سنسور spo2 یا همون اندازه گیری سطح اکسیژن خونه! حسگری که بعد از همه گیری ویروس کرونا به یکی از حسگر های مهم ساعت های هوشمند تبدیل شده. با توجه به قیمتی که هواوی واچ فیت داره، میشه گفت ارزون ترین گجتی که از حسگر spo2 استفاده میکنه همین گجته! درسته که دقت بالایی نداره اما در کل وجود همچین حسگری یکی از بزرگترین مزیت های هواوی واچ فیت محسوب میشه.حالت های ورزشی Huawei Watch Fitهواوی واچ فیت یکی از کامل ترین گجت ها توی زمینه قابلیت های ورزشیه! هواوی 96 حالت ورزشی رو برای این گجت در نظر گرفته و تقریبا هیچ ورزشی نیست که اسمش توی قابلیت های ورزشی این ساعت دیده نشه. علاوه بر قابلیت های ورزشی کامل و جامع این گجت 12 انیمیشن برای حرکت پایه ای ورزشی رو هم همراه خودش داره. شما میتونید وارد تنظیمات خود ساعت بشید و این انیمیشن ها رو ببینید و انجام بدید. در مجموع اگر ورزشکار حرفه ای و یا حتی ورزشکار آماتور هستید این ساعت بهترین گجتیه که میتونه شما رو موقع ورزش کردن همراهی کنه و تمام فعالیت های ورزشی شما رو مورد پالایش قرار بده!قابلیت تمرین های ورزشی Huawei Watch Fit

سخت افزار Huawei Watch Fit

هواوی در مورد پردازنده هواوی واچ فیت چیزی منتشر نکرده اما به نظر میاد از پردازنده های اختصاصی برند هواوی برای این گجت استفاده شده. این گجت از بلوتوث ورژن 5 برای برقراری ارتباط با گوشی استفاده میکنه. البته نسخه سبک شده بلوتوث 5 رو توی این گجت میبینیم که قابلیت اتصال مستقیم هدفون رو نداره. همین میتونه یکی از نقاط ضعف هواوی واچ فیت باشه چون بیشتر ورزشکار ها موقع ورزش کردن هدفون استفاده میکنن و اگر ورزشکاری از این گجت استفاده کنه و بخواد همزمان موزیک گوش بده یا باید گوشی همراهش باشه یا هدفونی که داره حافظه داخلی داشته باشه.

نرم افزار و رابط کاربری Huawei Watch Fit

هواوی برای این گجت از رابط کاربری اختصاصی خودش استفاده کرده. رابط کاربری به شدت ساده و همچنین به شدت سبک و کاربردی! هواوی واچ فیت با نرم افزار huawei health به گوشی شما متصل میشه و شما میتونید تمام قسمت ها و تنظیمات این گجت رو توی این نرم افزار داشته باشید؛ البته برای اندروید! شاید سوال براتون پیش بیاد که آیا این گجت به درد گوشی های آیفون و سیستم عامل ios نمیخوره؟ برای جواب این سوال باید بگم شما میتونید این گجت رو به گوشی های آیفون متصل کنید اما خیلی از امکاناتی که توی نسخه اندرویدی نرم افزار huawei health وجود داره، توی نسخه ios در دسترس نیست! امکاناتی مثل کنترل کردن موزیک، تغییر واچ فیس و کلب امکانات مربوط به آنالیز حرکات ورزشی.نرم افزار اندرویدی Huawei Watch Fitطرح های واچ فیس Huawei Watch Fitدر ضمن این گجت هیچ اسپیکر و میکروفونی نداره و در نتیجه شما نمیتونید با هواوی واچ فیت مکالمه داشته باشید! همین باعث میشه توی بخش نرم افزار و رابط کاربری نسبت به ساعت های هوشمند و بند های سلامتی نقطه ضعف داشته باشه. البته باید به قیمت و هدف هواوی هم توجه داشته باشیم. توی بخش مقدمه اشاره کردم که این گجت یه چیزی نزدیک به یک میلیون و ششصد تا یک میلیون هشتصد هزار تومن قیمت داره و از طرفی هم هواوی این گجت رو به صورت حرفه ای برای ورزش ساخته. همین دوتا نکته باعث میشه این نقطه ضعف زیاد جدی و بزرگ نباشه.

جمع بندی

برای جمع بندی باید گفت نقاط قوت خیلی زیادی مثل نمایشگر، وزن به شدت پایین، باتری و شارژدهی فوق العاده و مهم ترین نقطه قوتش یعنی پشتیبانی از ورزش ها مختلف و آنالیز کردن تمام وزش ها به صورت اختصاصی! البته در مورد نمایشگر باید به این نکته اشاره کنم که در مورد لایه محافظه نمایشگر هواوی هیچ صحبتی نکرده اما تجربه کاربری نشون میده کیفیت ساخت قابل قبولی داره. در مورد نقاط ضعفش هم میتونم به رابط کاربری و نرم افزار، قابلیت سخت افزاری مثل نداشتن اسپیکر و میکروفون و همچنین پشتیبانی نکردن از حافظه خارجی، عدم تعویض بند و بهینه نبودن با گوشی های آیفون اشاره کنم! اگر قصد خرید گجتی رو دارید که هم بتونید به عنوان ساعت هوشمند و هم به عنوان بند سلامتی ازش استفاده کنید Huawei Watch Fit رو به شدت به شما توصیه میکنم. البته اگر کاربر گوشی های آیفون هستید با محدودیت نرم افزاری روبه رو هستید برای این گجت. اگر هم ورزشکار هستید این گجت یکی از بهترین بند های سلامتی موجود توی بازار محسوب میشه که علاوه بر حالت های ورزشی، قابلیت ساعت های هوشمند رو در اختیار شما قرار میده. امیدوارم الان که به آخر این مطلب رسیدید، این مطلب تونسته باشه شما رو راهنمایی کنه و نگاه کامل تری رو در اختیار شما قرار داده بشه. ممنون که همیشه همراه موبونیوز هستید.

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱۱ خرداد, ۱۴۰۰
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 91
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
abasi6658

از اینکه صفحه نمایشش نسبت به مدلهای دیگه یه خورده کشیده تره خوشم نیومد

۲۵ بهمن ۱۴۰۱
comment-user-img
Funzi_00

سلام ، میخواستم بدونم از نظر کاربری بین این مدل و Band 6 Huawei کدوم یکی به صرفه ترن ؟ کدوم دقیق تره به نظرتون ؟

۲۲ اسفند ۱۴۰۰
comment-user-img
Sobhan8897

میخوام بخرمش خیلی عالیه

۲۵ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
AliNajafiJahani

خوشم نیومد 👎🏻☹

۱۰ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
iman

باحال بود
طراحی اش هم خوبه

۰۸ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
iman

جالب بود

۰۸ دی ۱۴۰۰