نقد و بررسی مشخصات گوشی HONOR 20 LITE

بررسی گوشی آنر 20 لایت

سلام. قبل از وارد شدن شیائومی به بازار ایران، برند هواوی بهترین تولید کننده گوشی های اقتصادی با قابلیت های مطلوب بود. هواوی تونسته بود تمام بازار گوشی های میان رده و اقتصادی ایران رو به خودش اختصاص بده. سری HONOR یکی از گوشی های خوش ساخت هواوی بود که قیمت معقول با امکانات گوشی پرچمدار بزرگترین و اصلی ترین مشخصه این سری محسوب میشد. کیفیت ساخت سری HONOR واقعا خوب و قابل قبول بوده هست. اما بعد از تحریم های گوگل، هواوی بخش بزرگی از بازار ایران رو از دست داد و بازی رو به برند هموطن خودش باخت. امروز در مورد یکی از مدل های HONOR یعنی HONOR 20 LITE صحبت می کنیم،  این گوشی یکی از گوشی های اقتصادی هواوی هست که برای بازه 3 تا 4 میلیون تومن عرضه شده. بریم ببینیم هواوی تونسته توی این بازه قیمتی بازی رو ببره یا نه؟؟؟

طراحی و کیفیت ساخت HONOR 20 LITE

وقتی حرف از گوشی اقتصادی زده میشه خبری از بدنه شیشه ای نیست. توی این گوشی هم همینطوره، بدنه این گوشی تماما پلاستیک هستش. اما هواوی خلاقیت به خرج داده رنگ های جذابی برای این بدنه پلاستیکی در نظر گرفته. البته این پلاستیک استفاده شده برای HONOR 20 LITE براق هست و تقریبا ظاهری شبیه به شیشه داره اما هم ما میدونیم و هم هواوی که این پلاستیکه نه شیشه!!!توی قاب پشتی این گوشی بالا سمت چپ فریم بیضی مانند دوربین ها قرار داره که 3 تا لنز دوربین به صورت خطی و زیر هم  داخل این فریم قرار دارن، فلش دوربین هم پایین این فریم جا خوش کرده. حسگر اثر انگشت توی نیمه بالای قاب پشتی اون وسط قرار داره و پایین قاب پشتی هم لوگو HONOR قرار داره و دیگه هیچ خبری توی قاب پشتی نیست.فریم این گوشی همونطور که گفته شده از جنس پلاستیک براق هستش. لبه پایینی فریم میانی جک هندزفری، درگاه شارژ، اسپیکر و میکروفون مکالمه دور هم جمع شدن. لبه سمت راست دکمه پاور به همراه دکمه های کنترل کننده صدا که با ظرافت خاصی طراحی شدن قرار دارن. لبه سمت چپ هیچ خبری نیست. لبه بالایی فریم میانی رو میکروفون و خشاب سیم کارت تشکیل دادن.طراحی بالای گوشی HONOR 20 LITEطراحی سمت راست HONOR 20 LITEطراحی زیر HONOR 20 LITEهواوی برای پنل جلویی از نمایشگر تخت استفاده کرده که حاشیه های نسبتا کمی داره که پنل جلویی HONOR 20 LITE رو به شدت جذاب کرده. دوربین سلفی هم اون بالا وسط توی ناچ قطره ای قرار داره که طراحی اون هم جذاب و اذیت کننده نیست.در کل باید بگم طراحی این گوشی واقعا خوب و جذابه، هواوی برای طراحی این گوشی حسابی وقت گذاشته و از متریال با کیفیتی استفاده کرد. نمیشه از رنگ های جذاب این گوشی چشم پوشی کرد که زیبایی HONOR 20 LITE چند برابر کرده. بیرون زدگی دوربین ها تقریبا حس نمیشه اما بخاطر براق بودن قاب پشتی اثر انگشت کاملا روی قاب پشتی میمونه. طراحی و کیفیت ساخت این گوشی توی بازه قیمتی خودش حرف برای گفتن داره!

نمایشگر HONOR 20 LITE

هواوس برای نمایشگر این گوشی از نمایشگر IPS LCD با اندازه 6.21 اینچی استفاده کرده. این نمایشگر رزولوشن 1080 در 2340 داره که تراکم پیکسلی 415ppi اون این نمایشگر رو جذاب و با کیفیت کرده. البته باید بگم به دلیل IPS LCD بودن این نمایشگر توقع روشنایی عجیب و غریب نداشته باشید و برای این بازه قیمتی این نمایشگر واقعا خوبه. نمایش رنگ ها به واقعیت خیلی نزدیکه و نگاه کردن به این نمایشگر قطعا شما رو راضی میکنه، خیالتون راحت!!!نمایشگر HONOR 20 LITE

باتری و شارژدهی HONOR 20 LITE

واقعا چرا باید هواوی ظرفیت 3400 میلی آمپری برای این گوشی در نظر گرفته باشه؟ این بخش یکی از بزرگترین نقاط ضعف این گوشی محسوب میشه. نکنه هواوی فکر کرده اپل هستش؟؟؟ این ظرفیت باتری توی این بازه قیمتی کمترین ظرفیت رو به خودش اختصاص میده. این باتری توی بهترین حالت 12 ساعت به شما شارژدهی میکنه و این واقعا خیلی کمه، خیلی!!! با توجه به درگاه شارژ این گوشی نباید انتظار پشتیبانی از شارژ سریع رو داشته باشید و برای شارژ کامل این باتری باید تقریبا 115 دقیقه منتظر بمونید. در مجموع هواوی برای باتری این گوشی واقعا کم گذاشته!

امنیت HONOR 20 LITE

هواوی برای امنیت این گوشی از حسگر اثر انگشت خازنی استفاده کرده که توی بخش طراحی اشاره کردم که این حسگر توی قاب پشتی قرار داره. جاش اصلا خوب نیست اما سرعت واقعا خوبی داره و جز سریع ترین حسگر های اثر انگشت خازنی قرار میگیره. البته سیستم تشخیص چهره هم داره که سرعت قابل قبولی داره اما توی نور کم عملکرد قابل قبولی نداره. بهتره که برای امنیت از حسگر اثر انگشت استفاده کنید.

دوربین HONOR 20 LITE

بعد زا طراحی جذاب HONOR 20 LITE که یکی از نقاط قوت این گوشی هست میرسیم به دومین نقطه قوت اون یعنی دوربین HONOR 20 LITE. هواوی از 3 تا لنز برای این گوشی استفاده کرده. سنسور اصلی 24 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسل و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل خانواده دوربین این گوشی رو تشکیل دادن.فریم دوربین های HONOR 20 LITE

  • سنسور اصلی:

عکس های ثبت شده با سنسور 24 مگاپیکسلی این گوش واقعا عالیه. این گوشی بهترین دوربین رو بین تمام رقبای خودش توی این بازه قیمتی داره. عکس های ثبت شده با سنسور اصلی وضوح و جزئیات رو به خوبی ثبت میکنه اما داینامیک رنج پایین و روشنایی کم عکس های ثبت شده نقاط ضعف بخش دوربین به حساب میاد. سنسور تشخیص به خوبی کار خودش رو انجام میده. عکس های پرتره به خوبی سوژه اصلی رو پس زمینه جدا میکنه اما پس زمینه به صورت غیر طبیعی تار میشه. عکاسی توی حالت شب این گوشی زیاد تعریفی نیست.

  • سنسور اولترا واید:

هرچی سنسور اصلی عملکرد خوب و قابل قبولی داره، سنسور اولترا واید عملکرد مطلوبی نداره! لبه های عکس ثبت شده با این سنسور کاملا بهم ریخته میشه اما رنگ ها خوب ثبت میشه ونمایش داده میشه. 

  • فیلم برداری:

هواوی برای فیلمبرداری از کیفیت 1080 (30 فریم بر ثانیه) استفاده کرده که عملکرد کاملا معمولی داره و اتفاق عجیبی توی این بخش قرار نیست رخ بده.

  • دوربین سلفی:

بریم سراغ عجیب ترین بخش این گوشی یعنی سنسور دوربین سلفی که کیفیت 32 مگاپیکسلی داره!!! از دوربین اصلی ه قوی تره. میشه گفت بهترین دوربین سلفی موجود توی این بازه قیمتی متعلق به HONOR 20 LITE هستش. عکس های سلفی واقعا کیفیت خوبی دارن اما داینامیک رنج پایینی دارن.در مجموع باید بگم که هواوی برای دوربین این گوشی هر کاری که میشد توی این بازه قمتی کرد و رو کرده و بهترین دوربین توی این بازه قیمتی رو برای این گوشی در نظر گرفته.

پردازنده و سخت افزار HONOR 20 LITE

هواوی از پردازنده اختصاصی خودش یعنی کایرین 710 (Kirin 710) استفاده کرده. این گوشی 128 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 4 گیگابایت رم داره که ترکیبش با تراشه کایرین ترکیب خوب و روونی رو ایجاد کرده. این گوشی برای بازی های سنگین مشکلی نداره اما بعضی اوقات وقتی از بازی بیرون میاید برای چند ثانیه گوشی گیج میزنه که سریع رفع میشه. این گوشی از نظر سخت افزاری برای بازی و کار های سنگین مشکل نداره اما باتری این گوشی شما رو قطعا اذیت میکنه.عملکرد پردازشی HONOR 20 LITE

نرم افزار و رابط کاربری HONOR 20 LITE

این گوشی برای سیستم عامل خودش از اندروید9 استفاده میکنه و با استفاده از رابط کاربری اختصاصی هواوی (EMUI 9) برای بهینه کردن استفاده شده. با توجه به زمان انتشار احتمالا از اندروید 10 هم پشتیبانی میکنه. در مجموع رابط کاربری و تجربه کاربری به شما خواهد داد و با نرم افزار این گوشی به مشکل جدی برنمیخورید.رابط کاربریHONOR 20 LITE

اسپیکر HONOR 20 LITE

از اسپیکر مونو برای پخش صدا استفاده میکنه که روی لبه پایینی قرار داره. عملکرد این اسپیکر از لحاظ بلندی و کیفیت صدا زیاد خوب نیست و میتونست بهتر از این باشه. رقباش توی این بازه قیمتی اسپیکر های بهتری دارن.

جمع بندی

برای جمع بندی باید بگم HONOR 20 LITE گوشی خوش دستی هست و طراحی جذابی داره. اما توی بخش باتری بزرگترین نقطه ضعف رو داره. بهترین دوربین توی بازه قیمتی خودش رو داره که بهترین نقطه قوت این گوشی هستش. مشکل سخت افزار و نرم افزاری خاصی نداره و فقط ای کاشی باتری بهتری داشت.

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۹

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 26
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

8787 Sajad

سلام گوشی خوبی میشه لطفا یک بررسی هم درباره آنر 30 لایت هم بزارین

۲۱ فروردین ۱۴۰۲
8787 Sajad

میشه آنر 30 لایت هم توضیح بدین

۲۰ فروردین ۱۴۰۲
abasi6658

توی این رنج قیمتی و این کیفیت دوربین از هواوی جای تشویق داشته 😮👏

۲۱ آبان ۱۴۰۱
Abolfazl Nahidi

اینجا چه پیراهن باحالی پوشیدی
و اینکه من این دکورتونو خیلی دوست داشتم
یادش بخیر
دیگه الان که رفتید دفتر جدید

۰۳ اسفند ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

بد نیست 🖖🏻

۰۱ اسفند ۱۴۰۰
godrati

گوشی اقتصادی خوبیه

۲۹ دی ۱۴۰۰