این 20 گوشی رو نخرید!

20 مدل از گوشی هایی که ارزش خرید ندارن!

کمپانی های بزرگ برای اینکه بتونن همیشه توی صحنه رقابت بمونن هر سال گوشی های جدیدی رو توی بازه های قیمتی یکسان وارد بازار میکنن! همین موضوع باعث میشه مثلا یه گوشی با مشخصات و ارزش خرید به شدت بالایی روونه بازار بشه و وقتی فروش خودش رو کرد، اون کمپانی گوشی جدید یا نسخه آپدیت شده همون گوشی رو وارد بازار کنه تا بتونه توی صحنه رقابت حرفی برای گفتن داشته باشه. توی این مطلب قرار در مورد 20 تا از گوشی هایی که تا چند ماه پیش ارزش خرید بالایی داشتن اما الان دیگه خریدشون برای مشتری به صرفه نیست صحبت کنیم. اگر قصد خرید گوشی توی هر بازه قیمتی رو دارید حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا بتونید بهترین انتخاب رو داشته باشید!

(اطلاعات این مقاله با توجه به گذشت زمان دیگه خیلی قدیمی شده و بهتره برای دستیابی به اطلاعات مدل های جدید برای پیدا کردن با ارزش  خرید ترین گوشی ها، به راهنمای خرید بهترین گوشی هر بازه قیمتی موبونیوز مراجعه کنید.)

GALAXY A11 / GALAXY M11

این دو مدل گوشی از برند سامسونگ تا چند ماه قبل ارزش خرید بالایی داشتن اما با معرفی  GALAXY A12 که یه مقدار نسبت به GALAXY A11 / GALAXY M11 قیمت بالاتری داره، ارزش خرید این دو مدل گوشی رو کم کرده و شما میتونید با یه مقدار هزینه بیشتر گوشی به روز تری داشته باشید و خیالتون از بابت آپدیت های نرم افزاری راحت باشه. البته اگر نمیخواید بیشتر هزینه کنید میتونید برید سراغ GALAXY A02 نسخه 4 گیگابایت حافظه رم که قیمت پایین تری نسبت به این مدل گوشی داره و جدید تر هم هست! 

REDMI 9A / REDMI 9C

این دو مدل گوشی از کمپانی شیائومی تقریبا یک سال و نیم از تاریخ عرضشون میگذره! همونطور که میدونید این دو تا گوشی نسخه های ضعیف تره REDMI 9 هستن و موقع عرضه به دلیل قیمت پایین تری که اشتن ارزش خرید بالاتری نسبت به ردمی 9 داشتن اما الان با افت قیمت ردمی 9 بهترین جایگزین توی این بازه قیمتی، خود REDMI 9 هستش که با یه مقدار هزینه بیشتری شما میتونید پردازنده قوی تری رو داشته باشید. در نتیجه اگر قصد خرید REDMI 9A / REDMI 9C رو دارید بهتره بیخیال بشید و برید سراغ REDMI 9!

GALAXY A21s / GALAXY A31

 این دو مدل گوشی از برند سامسونگ یه زمانی محبوبیت و فروش به شدت زیادی توی بازار ایران داشتن و دلیل این استقبال کاربر ها، ارزش خرید بالایی این دو مدل بود اما سامسونگ با معرفی GALAXY A22 5G توی همین بازه قیمتی، عملا این دو مدل گوشی رو از صحنه رقابت حذف کرد. شما میتونید با همون قیمت یه گوشی جدیدتر، امکانات بیشتر و همچنین پشتیبانی از تکنولوژی 5G رو داشته باشید! در ضمن اگر قدرت پردازشی و پردازنده اولویت اصلیتون نباشه میتونید با هزینه کمتر GALAXY A12 رو بخرید که قیمت پایین تری نسبت به این مدل گوشی داره!

REDMI 9T / POCO M3

شیائومی با تولید این دو مدل گوشی اومده بود و کل بازار توی این بازه قیمتی رو مال خودش کرده بود! گوشی هایی که ارزش خرید به شدت بالایی داشتن و هر کاربری رو وسوسه میکرد که این دو مدل گوشی رو بخرن. البته بعد از یه مدتی که فروش خوبی داشتن باگ های عجیب غریبی پیدا کردن. مثلا بی دلیل داغ میشدن یا یهویی خاموش میشدن و دیگه روشن نمیشدن. قبلا در مورد باگ ها این دو مدل گوشی صحبت کردیم که میتونید به مطلب باگ های POCO M3 و REDMI 9T شیائومی سر بزنید! حالا بهترین گزینه برای جایگزینی توی این بازه قیمتی، REDMI NOTE 10 از برند شیائومی هستش که هم گوشی جدید تری محسوب میشه و هم امکانات بهتری رو نسبت به این دو مدل گوشی همراه خودش داره! البته یه مقدار قیمت بالاتری داره ولی متناسب با اون هزینه ای که میکنید امکانات خوبی رو در اختیار شما قرار میده و ارزش خرید خیلی بیشتری نسبت به REDMI 9T / POCO M3 داره!

REDMI NOTE 9 PRO / REDMI 10

بازم دو مدل از شیائومی رو داریم که در حال حاضر ارزش خرید بالایی ندارن. REDMI NOTE 9 PRO زمانی که معرفی شدن ارزش خرید فوق العاده ای داشت و فروش به شدت خوبی رو تجربه کرد اما الان تقریبا ددو سال از معرفی این گوشی میگذره و دیگه ارزش خرید سابق خودش رو نداره. از اون طرف هیچ کس متوجه نشد چرا شیائومی REDMI 10 رو معرفی کرد! چون هیچ فرقی با رقبای هم قیمت خودش نداشت و میشه گفت یکی از اشتباهات شیائومی ساخت همین گوشی بود. حالا با توجه به این توضیحات شما میتونید توی این بازه قیمتی برید سراغ REDMI NOTE 10 که ارزش خرید به شدت بالایی داره!

GALAXY A51 / GALAXY A71

گوشی های بعدی که نباید موقع خرید برید سراغشون از برند سامسونگ هستن! GALAXY A51 / GALAXY A71 توی زمان خودشون ارزش خرید نسبتا خوبی داشتن اما تقریبا یک سال و نیم از معرفی این دو مدل گوشی گذشته و افت قیمت آنچنانی نداشتن و همین باعث شده ارزش خرید کمتری توی این بازه قیمتی داشته باشن. اگر قصد خرید گوشی توی این بازه قیمتی رو دارید و طرفدار سامسونگ هستید بهتره برید سراغ GALAXY A52s که هم از نظر سخت افزاری بهتره و هم گوشیه جدید تریه! 

GALAXY S20 FE 4G

گلکسی ای 20 اف ایی 4جی همون موقعی هم که معرفی شد ارزش خرید خیلی بالایی نداشت! دلیل پایین بودن ارزش خرید این گوشی، برادر بزرگترش یعنی GALAXY S20 FE 5G هستش که شما با اختلاف قیمت خیلی کمی میتونید از تکنولوژی 5G هم استفاده کنید! البته نسخه 4G علاوه بر اختلاف قیمت کمی که نسبت به نسخه 5G داره، عملکرد پردازشی خوبی هم نداره و موقع بازی کردن بیش از حد داغ میکنه و همین باعث میشه عملکرد این گوشی نسبت به نسخه 5G ضعیف تر باشه. بهترین کار اینه که بیخیال GALAXY S20 FE 4G بشید و برید سراغ GALAXY S20 FE 5G!

POCO X3 / POCO X3 NFC / POCO X3 GT

نوبتی هم باشه نوبته خانواده محبوب پوکو ایکس 3 هستش! شیائومی با تولید سری پوکو ایکس 3 تمام رقبای خودش رو به راحتی از صحنه رقابت محو کرد. این سه مدل گوشی ارزش خرید به شدت بالایی داشتن تا وقتی که شیائومی تصمیم گرفت کار رو تموم کنه! شیائومی POCO X3 PRO رو تولید کرد و این گوشی کلمه ارزش خرید رو معنی میکرد. بهترین گزینه توی این بازه قیمتی بدون شک  POCO X3 PRO هستش! البته اگر دوربین براتون خیلی مهمه میتونید یه نیم نگاهی هم به POCO X3 GT داشته باشید چون توی بخش دوربین یه مقدار عملکرد بهتری نسبت به بقیه اعضای خانواده ایکس 3 داره!

IPHONE SE 2020

این گوشی موقع رونمایی هم ارزش خرید زیاد بالایی نداشت! چون طراحی نسبتا قدیمی رو همراه خودش داشت، به تکنولوژی دوربین چندگانه مجهز نبود و فقط یه حس نوستالژی رو به کاربر منتقل میکرد. اگر توی این بازه قیمتی قصد خرید آیفون دارید بهتره برید سراغ آیفون های دست دوم مثل  IPHONE XS MAX یا IPHONE 11 که انتخاب های به مراتب بهتری نسبت به IPHONE SE 2020 هستن! البته اگر توی این بازه قیمتی گوشی نو میخواید بهتره برید سراغ گوشی ها اندرویدی که کلا فضاشون با گوشی های اپل فرق میکنه!

GALAXY S20 ULTRA

یکی دیگه از گوشی هایی که توی بازار موجوده اما ارزش خرید نداره، اس 20 اولتراست! این گوشی در حال حاضر اصلا ارزش خرید نداره و بهتره برید سراغ GALAXY S21 PLUS! یه گوشی خوش ساخت با ارزش خرید بالا که نسبت به اس 20 اولترا گوشی جدید تریه و قطعا آپدیت های نرم افزاری بیشتری رو دریافت میکنه! در ضمن GALAXY S20 ULTRA بعد زا معرفی هم لگ و باگ کم نداشت و همون موقع هم انتخاب مناسبی توی این بازه قیمتی محسوب نمیشد!

GALAXY NOTE 20 ULTRA

نوت 20 اولترا موقعی که معرفی شد کلا بازی سری نوت رو عوض کرد و یکی از کامل ترین گوشی های سری نوت سامسونگ به حساب میومد. تا جایی که سامسونگ بعد از تولید این گوشی دیگه حس کرد سری نوت به بلوغ کامل رسیده و تولید سری نوت رو متوقف کرد. با توجه به این توضیحات باید بگیم که این گوشی هم در حال حاضر ارزش خرید بالایی نداره و بهتره GALAXY S21 ULTRA رو توی این بازه قیمتی خریداری کنید. این گوشی در حال حاضر بهترین ترکیب سری اس و سری نوت هستش و قابلیت پشتیبانی از قلم هوشمند سامسونگ رو هم همراه خودش داره! گلکسی اس 21 اولترا بدون شک ارزش خرید بالاتری داره!

IPHONE 12 PRO

آخرین گوشی ای که در حال حاضر ارزش خرید بالاتری نداره، آیفون 12 پرو هستش! اپل برنامه خاصی برای این گوشی نداشته و نسبت به آیفون 12 و آیفون 12 پرومکس برتری زیادی نداره. همین باعث میشه اگر قصد خرید آیفون های سری 12 رو دارید بهتره که برید سراغ IPHONE 12 PRO MAX یا IPHONE 13 بخرید.

جمع بندی

خب توی این مطلب سعی کردیم 20 تا از گوشی هایی که در حال حاضر ارزش خرید بالایی ندارن رو بهتون معرفی کنیم و همچنین برای هر کدوم از این گوشی ها بهترین جایگزین رو هم معرفی کردیم. البته حواستون به این نکته باشه که اگر یکی از این 20 مدل گوشی رو دارید اتفاق بدی نیفتاده و این مطلب بیشتری به درد  کسایی میخوره که همین الان قصد خرید گوشی دارن و بهتره که سراغ این 20 مدل گوشی نرن! اگر تجربه کار کردن با هر کدوم از این گوشی ها رو دارید توی کامنت ها با ما به اشتراک بزارید. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید!

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱۴ آذر, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 790
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Aria_A22 5G

عالی

۳۰ بهمن ۱۴۰۰
mjasghari44

مشتی هستی و تاثیر گذار 😍💖

۱۵ بهمن ۱۴۰۰
mjasghari44

کاربردی بود 😍👏

۱۵ بهمن ۱۴۰۰
_IRShadow80_

کاربردی بود دمت گرم 🤩

۱۵ بهمن ۱۴۰۰
_IRShadow80_

پوکو ام ۳ بعد یه سال استفاده فاجعه میشه، تازه اپدیت هم نمیتونی بکنی مبادا گوشی غیرفعال شه 🥳

۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    mjasghari44

    👍👍🦅

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
amirdante

الان تازگی باز خبر پخش شده از ممنوعیت واردات شیائومی یه پست جدید نیازه راجبش چون بازار رو تحت تاثیر قرار میده

۱۰ بهمن ۱۴۰۰
Abolfazl Nahidi

آقا مهدی خیلی کم کار شدی
قبلا بهانت این بود که نرفتید دفتر
الان چی؟؟

۰۸ بهمن ۱۴۰۰
kazrmi3050

عالی خیلی مفید بود

۰۲ بهمن ۱۴۰۰
amiralaee

👍

۲۹ دی ۱۴۰۰
Abbas Ahmadi

سلام من پوکو ام ۳ هم گرفتم ولی خوشبختانه باگ خاموش شدن و داغ شدن رو تا به حال که حدود ۵ ماه میگذره از خریدش نداشته.
دمت گرم💛💙

۲۷ دی ۱۴۰۰
EALIAVAKHSHIDAN

پس نباید دیگه این گوشی هارو بخریم

۲۵ دی ۱۴۰۰
iman

خیلی مفید و کاربردی بود این ویدیو

۲۲ دی ۱۴۰۰
aliqadiri

مثل همیشه عالی بود👌🏻👏🏻 این مدل ویدیو ها عالیه👌🏻 موافقم با نخریدن این گوشیا مخصوصا شیائومی هایی که گفتی کاربردی بود.

۱۹ دی ۱۴۰۰
ali.azizi

عاااااااالی بود

۱۵ دی ۱۴۰۰
ali.azizi

کاش راهنمایی خریدت فقط فیلم نبود فرم داشت فیلتر داشت و….

۱۵ دی ۱۴۰۰
    علیرضا صفویه

    سلام روز بخیر
    به زودی منتظر خبرای جذاب روی سایت باشید

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
sunpda

مزیت x3 gt به x3 pro فقط دوربین نیست . بلکه 5g هم هست. پردازنده‌ش هم تو بنچمارک ها با پردازنده x3pro در یک اندازه است (گرچه مسلما پردازنده اسنپدراگون نسبت به پردازنده مدیاتک بهتره حتی اگر پردازنده مدیاتک بنچمارک هاش کمی بالاتر باشند) از نظر ظاهر هم من gt رو بیشتر می‌پسندم گرچه این بخش یه مقدار سلیقه‌آیه.

۱۴ دی ۱۴۰۰
SINAANSARI

خانواده پوکو ایکس تری هنوز هم ارزش خرید بالایی دارن

۱۲ دی ۱۴۰۰
MiadHW

A03 چی !!؟

۱۱ دی ۱۴۰۰
MiadHW

خبری از A02s و A12 nacho نبود ….

۱۱ دی ۱۴۰۰
mmdwtf

ممنون از راهنمایی و ویدیوت

۱۰ دی ۱۴۰۰