مقایسه میانرده های سامسونگ تفاوت نسل جدید و قدیم سری A

مقایسه گوشی های جدید و قدیم سری A سامسونگ

سلام! سامسونگ تا قبل از اینکه شیائومی وارد بازار گوشی ها بشه، بازار گوشی های میان رده رو بدون رقیب میدید و برای خودش یکه تازی میکرد. شیائومی زمانی که وارد بازار شد تمرکزش روی گوشی های میان رده و اقتصادی گذاشت. وقتی توی این بازار برای خودش جایگاه خوبی پیدا کرد اتفاقای عجیبی رو رقم زد! طراحی گوشی های میان رده خیلی شبیه به گوشی های پرچمدار و بالارده شد، از طراحی مشخصات سخت افزاری بالایی رو برای گوشی های میان رده خودش در نظر گرفت. همین باعث شد بازار رو برای خودش کنه. سامسونگ احساس خطر کرد و تصمیم گرفت یه دستی به سر و گوش میان رده های خودش بکشه. توی این مطلب قصد داریم تفاوت گوشی های میان رده سال قبل و امسال سامسونگ رو بررسی کنیم. اگر قصد خرید گوشی های میان رده سامسونگ رو دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

  • مقایسه GALAXY A31 & A32

طراحی و کیفیت ساخت 

طراحی A32 نسبت به A31 کاملا تغییر کرده و سامسونگ زیان طراحی گوشی های میان رده خودش رو شبیه به گوشی های پرچمدارش کرده و این باعث شده حس خیلی خوبی رو موقع کار کردن با گوشی های میان رده جدید سامسونگ تحجربه کنید. درسته که هر دوتای این گوشی ها از جنس پلاستیک ساخته شده اما ظاهرا کیفیت پلاستیکی که برای A32 استفاده شده به مراتب از A31 بالاتره. بزرگترین تفاوت این دو مدل توی بخش طراحی، قاب پشتی اوناست! قاب پشتی A32 به صورت مات و یکدست طراحی شده و فریم دوربین ها به صورت کامل حذف شده و سنسور ها به صورت جداگانه و بدون فریم کلی، روی قاب پشتی دیده میشن. در صورتیکه که قاب پشتی A31 از نظر طراحی بین رقبای خودش هیچ حرفی برای گفتن نداره! در نتیجه میشه گفت A32 نسبت به A31 خیلی خوش دست تر و جذاب تر شده!تفاوت بخش طراحی ای31 با ای32

نمایشگر

سامسونگ توی بخش نمایشگر زیاد دست به تغییر نزده و دقیقا از پنل نمایشگر A31 برای A32 هم استفاده کرده. از نمایشگر امولد با رزولوشن 1080 در 2400 برای هر دوتا گوشی استفاده کرده، اما نمایشگر A32 نرخ تازه سازی تصویر 90Hz رو پشتیبانی میکنه. همین باعث میشه A32 نمایشگر بهتری نسبت به A31 داشته باشه. تفاوت نرخ تازه سازی زمانی مشخص میشه که شما با گوشی زیاد بازی کنید و همچنین نمایشگر 90Hz توی محیط کاربری حس روون تر بودن محیط کاربری رو به شما القا میکنه. A32 توی این بخش هم نسبت به A31 پیشرفت داشته!

باتری و شارژدهی

با توجه به اینکه این دو مدل گوشی ارزون ترین میان رده های سری A سامسونگ محسوب میشن، سامسونگ توی بخش باتری هیچ تغییری ایجاد نکرده و از همون باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع 15W برای هر دوتا گوشی استفاده کرده. در نتیجه توی باتری و شارژدهی برتری خاصی وجود نداره!

دوربین

بخش دوربین هم یکی دیگه از تفاوت های اصلی این دوتا گوشی باهم محسوب میشه. تعداد سنسور ها تغییری نکرده اما کیفیت سنسور اصلی A32 نسبت به A31 افزایش پیدا کرده.خانواده دوربین های A32 دقیقا مثل A31 از سه تا سنسور تشکیل شده اما سنسور اصلی A32 کیفیت 64 مگاپیکسلی داره در صورتیکه A31 از سنسور 48 مگاپیکسلی برای سنسور اصلی استفاده میکنه! این تفاوت توی عکس های ثبت شده با سنسور اصلی A32 کاملا حس میشه و کیفیت عکس های A32 نسبت به A31 بهتر شده. در نتیجه دوربین A32 نسبت به A31 پیشرفته قابل توجهی داره!تفاوت بخش دوربین ای 31 با ای32

سخت افزار

سامسونگ توی بخش سخت افزار هم دست به تغییر زده اما این تغییر زیاد اساسی و چشمگیر نیست. هر دوتای این گوشی های از پردازنده های مدیاتک هلیو استفاده میکنن اما A31 از Mediatek Helio P65 استفاده میکنه در صورتیکه A32 از Mediatek Helio G80 استفاده میکنه. درسته که هر دوتا پردازنده عملکرد خیلی خوبی ندارن و اصلا توی این بازه قیمتی نمیشه گوشی با عملکرد پردازشی مطلوب پیدا کرد اما سری G مدیاتک هلیو عملکرد بهتری نسبت به سری P دارن و این تفاوت رو توی بنچ مارک ها و تجربه کار کردن با این دو تا گوشی کاملا میتونید حس کنید!

جمع بندی 

اگر قصد خرید گوشی سامسونگ توی این بازه قیمتی رو دارید قطعا A32 ارزش خرید بالاتری نسبت به A31 داره. اگر هم الان A31 دارید و قصد دارید توی این بازه قیمتی گوشی جدیدی بخرید، پیشنها میشه گوشی فعلیتون رو با قیمت مناسب بفروشید و یه مقدار روی بودجتون بزارید و گوشی A32 رو بخرید.

  • مقایسه GALAXY A51 & A52

طراحی و کیفیت ساخت 

همونطور که ابتدای این مطلب اشاره کردم ساسمونگ زبان طراحی گوشی های میان رده خودش رو کاملا شبیه به گوشی های پرچمدار خودش کرده. این تفاوت توی A52 هم دیده میشه! هردوتا گوشی تماما از پلاستیک ساخته شدن اما کیفیت ساخت A52 به مراتب از A51 بیشتره! در ضمن طراحی A52 کاملا به روز شده و قاب پشتی به صورت مات و جذاب طراحی شده و فریم دوربین ها به صورت یکدست با قاب پشتی ساخته شده. در ضمن A52 گواهی IP67 داره که این گوشی رو در برابر آب و گرد و غبار مقاوم میکنه. تمام این تغییرات باعث شده A52 نسبت به A51 خیلی جذاب تر باشه و اگر دوست دارید گوشی به روز داشته باشید این گوشی میتونه شما رور راضی کنه!

نمایشگر

سامسونگ دوباره برای بخش نمایشگر تفاوت زیادی رو توی گوشی های میان رده جدیدش ایجاد نکرده! دقیاق هون نمایشگر A51 رو توی A52 هم میبینیم. نمایشگر سوپر امولد با رزولوشن 1080 در 2400 که باعث میشه تصاویر جذابی رو به شما نمایش میده! اما نمایشگر A52 نرخ تازه سازی تصویر 90Hz رو پشتیبانی میکنه. این افزایش نرخ تازه سازی باعث میشه موقع بازی کردن حس بهتری داشته باشید و از بازی کردن لذت ببرید!تفاوت بخش نمایشگر ای51 با ای52

باتری و شارژدهی

برخلاف A31 و A32 که توی بخش باتری تفاوتی نداشتن این دوتا گوشی توی بخش باتری تفاوت های چشمگیری با هم دارن. A51 از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر و قابلیت شارژ سریع 15W استفاده میکنه. سامسونگ ظرفیت A52 رو 500 میلی آمپر بیشتر کرده و این یعنی A52 باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی آمپری رو همراه خودش داره. علاوه بر اینکه ظرفیت باتری بیشتر شده، قابلیت شارژ سریع 25W به این گوشی اضافه شده. در نتیجه عملکرد شارژدهی و شارژ شدن گوشی پیشرفت چشمگیری داشته که اتفاق به شدت جذاب و خوبیه!

دوربین

ساسموسنگ دوباره برای این بخش هم کاملا شبیه به A31 و A32 عمل کرده. سنسور اصلی A52 نسبت به A51 افزایش کیفیت داشته. A52 از سنسور 64 مگاپیکسلی استفاده میکنه که این افزایش کیفیت باعث شده، عکس های ثبت شده با این سنسور نسبت به سنسور 48 مگاپیکسلی A51 کیفیت بیشتری رو در اختیار شما قرار بده! این افزایش به قدری چشمگیر بوده که باعث شده A52 توی بخش دوربین نسبت به رقبای هم قیمت خودش بهترین عملکرد رو داشته باشه.

سخت افزار

بالاخره سامسونگ تصمیم گرفت بیخیال پردازنده های اختصاصی خودش یعنی اگزینوس ها بشه! A51 از پردازنده اختصاصی سامسونگ یعنی Exynos 9611 با معماری 10 نانومتری استفاده میکرده اما A52 پیشرفت زیادی توی بخش پردازنده داشته و از Snapdragon 720G با معماری 8 نانومتری استفاده میکنه. همونطور که میدونید عملکرد پردازنده های اسنپدراگون نسبت به اگزینوس ها پایدار تره! اگر در مورد پردازنده های اطلاعاتی ندارید میتونید برید سراغ مطلب انواع پردازنده های گوشی موبایل. در نتیجه با خیال راحت میتونید روی پردازنده A52 حساب باز کنید و بازی های سنگین رو توی حالت گرافیکی مدیوم به راحتی و بدون لگ و باگ اجرا کنید.تفاوت بخش سخت افزار ای 51 با ای 52

جمع بندی

سامسونگ گوشی های میان رده جدید خودش رو جوری تولید کرده که ارزش خرید بیشتری نسبت به میان رده های قدیمی خودش دارن. در نتیجه اگر قصد خرید گوشی تو این بازه قیمتی رو دارید A52 میتونه یکی از بهترین انتخاب های شما باشه و اگر هم شک دارید که A51 رو به A52 تبدیل کنید، بدون شک این کار رو انجام بدید چون A52 ارزش خرید به شدت بالاتری نسبت به نسخه قدیمی خودش داره!

  • مقایسه GALAXY A71 & A72

طراحی و کیفیت ساخت 

A71 و A72 توی بخش طراحی کاملا شبیه چهار مدل قبلیه! این دوتا گوشی از ترکیب پلاستیک و شیشه ساخته شدن. فریم پشتی هر دوتای این گوشی ها از جنس شیشه ساخته شده اما A72 از شیشه مات ساخته شده که طراحی این گوشی رو به شدت خاص و جذاب میکنه. فریم دوربین ها کاملا شبیه A52 با قاب پشتی به صورت یکپارچه طراحی شده. همین تفاوت طراحی باعث میشه A72 طراحی جذاب تر و خوش دست تری رو نسبت به نسخه قدیمی خودش داشته باشه! در ضمن A72 دقیقا شبیه به A52 گواهی IP67 داره که باعث میشه این گوشی نسبت به گرد و غبار و آب مقاوم باشه.

نمایشگر

توی بخش نمایشگر هم مثل مدل های قبلی A72 نرخ تازه سازی تصویر 90Hz رو پشتیبانی میکنه و علاوه بر بهبود نرخ تازه سازی تصویر، روشنایی نمایشگر A72 هم نسبت به A71 بیشتر شده و باعث شده کیفیت نمایشگر این گوشی نسبت به نسخه قدیمی خودش بالاتر بره و شما از نگاه کردن به این نمایشگر خسته نشید و موقع بازی کردن این نمایشگر لذت بازی کردن رو برای شما بیشتر میکنه!

باتری و شارژدهی

توی بخش باتری و شارژدهی فقط ظرفیت باتری A72 از 4500 میلی آمپر به 5000 میلی آمپر تغییر پیدا کرده و حتی قابلیت شارژ سریع 25W بین این دوتا گوشی مشترکه. از نظر عملکرد شارژدهی هم این دوتا گوشی عملکرد کاملا مشابهی بهم دارن و نهایت چند ساعت شارژدهی A72 نسبت به A71 بیشتره!تفاوت بخش باتری ای 71 و ای 72

دوربین

بر خلاف دو مدل قبلی توی این بخش اتفاقی نیفتاده و پکیج دوربین A71 و A72 کاملا شبیه! اما تجربه کاربری و بررسی عکس ها نشون میده که کیفیت دوربین و عکس های ثبت شده A72 نسبت به A71 بیشتره. نکته جذاب در مورد پکیج دوربین A72 اینه که سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسلی جایگزین سنسور تشخیص عمق میدان 5 مگاپیکسلی شده  و همین باعث میشه شما بتونید عکس های تله فوتو رو با زوم 3 برابری ثبت کنید و میتونید لذت عکاسی تله فوتو رو توی این گوشی تجربه کنید!

سخت افزار

سامسونگ توی این بخش دست به اقدام عجیبی زده! A71 از پردازنده Snapdragon 730G استفاده میکرده اما سامسونگ برای A72 از  Snapdragon 720G استفاده کرده. اولین چیزی که توی ذهن کاربر میاد اینه که چرا سامسونگ رفته سراغ پردازنده ضعیف تر؟ درسته که روی کاغذ پردازنده A72 نسبت به A71 ضعیف تر شده اما توی بنچ مارک ها و تجربه کاربری دیده میشه کع عملکرد Snapdragon 720G، عملکرد پایدار تر و قابل قبولی رو داره. این موضوع توی تجربه کاربری هم کاملا مشهوده و شما میتونید تفاوت عملکرد پردازشی رو توی این دوتا گوشی ببینید!تفاوت بخش سخت سخت افزار ای 71 با ای 72

جمع بندی

در مورد ارزش خرید A72 نسبت به A71 میشه گفت اتفاقی که توی دو مدل قبلی افتاده اینجا دیده نمیشه. یعنی ارزش خرید A72 نسبت به A71 اندازه ارزش خرید A52 نسبت به A51 زیاد نیست. در نتیجه اگر قصد خرید گوشی سامسونگ توی این بازه قیمتی رو دارید برید سراغ A72 چون هم طراحی به روز تری داره هم آپدیت ها نرم افزاری بیشتری رو دریافت میکنه اما اگر در حال حاضر گوشی A71 دارید و قصد دارید گوشیتون رو عوض کنید، منطقی نیست که گوشیتون رو بفروشید و یه مقدار بودجه تون رو بیشتر کنید تا بتونید A72 بخرید! توی این مطلب سعی کردیم میان رده های جدید و قدیم سری A سامسونگ به صورت کامل باهم مقایسه و ارزش خرید هر کدوم رو بررسی کنیم. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۹ تیر, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 1439
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
khakshoor

👍

۰۱ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
ali_reza3631

باحاله

۰۱ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
navidlb

نسبت ارزش به خرید روی گوشیای بالارده سامسونگ بهتره

۰۱ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
erfan_r2

عالی

۰۱ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
masoud.amir.1387

عالیههه

۰۱ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
masoud.amir.1387

فقط شیایومی

۰۱ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
ili_kh

وا اینکه وقتی من اطلاعات A71وA72 رونگاه کردم گوشیA71واقعا نسبت به A72 بهتر بود

۳۰ مهر ۱۴۰۰
comment-user-img
ili_kh

ولی a31 کمی نسبت به A32 بهتره

۳۰ مهر ۱۴۰۰
comment-user-img
ili_kh

واقعا این ویدیو منی که میخوام گوشی بخرم راه میندازه

۳۰ مهر ۱۴۰۰
comment-user-img
mohamad__slv55

a52 طراحیش قشنگ شده واقعا

۳۰ مهر ۱۴۰۰
comment-user-img
mohamad__slv55

مثل همیشه خوب

۳۰ مهر ۱۴۰۰
comment-user-img
mohamad__slv55

👍👍👍

۳۰ مهر ۱۴۰۰
comment-user-img
mohamad__slv55

❤❤❤

۳۰ مهر ۱۴۰۰
comment-user-img
mohamad__slv55

عالی

۳۰ مهر ۱۴۰۰
comment-user-img
ili_kh

واقعا برای خرید بین گیر میکنه آدم

۲۷ مهر ۱۴۰۰
comment-user-img
Mr.Mtr

ایول به این مقایسه 🔥💪

۲۷ مهر ۱۴۰۰
comment-user-img
Mr.Mtr

🔥🔥🔥

۲۷ مهر ۱۴۰۰
comment-user-img
Mr.Mtr

A32 واقعا گوشی توپیه قیمتش میومد پایین عالی میشد

۲۷ مهر ۱۴۰۰
comment-user-img
D.m

عالیه

۲۶ مهر ۱۴۰۰
comment-user-img
s.sh

باحاله باحاله باحاله

۲۴ مهر ۱۴۰۰