خرید گوشی از ترکیه

خرید گوشی از ترکیه

یکی از نزدیک ترین کشور ها از نظر مرزی به ایران میشه به ترکیه اشاره کرد. کشوری که سالانه میزبان چندین هزار ایرانیه و یکی از مقاصد اصلی هموطنان واسه سفر همین کشوره. مسافرهایی که وارد ترکیه میشن بعضا اجناس زیادی خریداری میکنن و به ایران میارن، یکی از این اجناس موبایله. در این مطلب اومدیم بررسی کنیم خرید گوشی از ترکیه چقدر با ایران اختلاف قیمت داره و اصلا میصرفه از ترکیه گوشی بیاریم یا نه. 

قیمت گوشی در ترکیه

قیمت موبایل در ترکیه از ایران بالاتره، این بالا بودن قیمت چندین دلیل داره، عوارض، مالیات،گمرکی که تو ترکیه رو گوشیا بسته میشه. کشور ترکیه یکی از سخت گیر ترین گمرکات دنیا رو داره و همین دلیل باعث شده تا قیمت گوشی تو ترکیه بالاتر از ایران باشه. اینکه شما به عنوان مسافر بیاید ترکیه و موقع برگشت یه گوشی بخرید با خودتون ببرید ایران کار منطقی نیست، چون گوشی که خریدید هم داخل خود ترکیه گمرک و عوارض و غیره میخوره بهش، هم وقتی وارد ایران شدید باید هزینه ریجستری بدید. اما یه سری مواقع گوشی تو ترکیه آف ها و تخفیف های خوبی میخوره، اگه شما تو تخفیف این گوشی ها رو بخرید و بیارید ایران بازم باید هزینه ریجستری بدید و قیمت گوشی با داخل ایران برابر میشه. 

قوانین ریجستری در ترکیه

قوانین ریجستری در ترکیه هم دقیقا مثل ایرانه و اگر شما وارد ترکیه شید سه ماه گوشیتون آنتن میده و بعد از سه ماه دسترسیتون به اوپراتور های موبایل قطع میشه و باید هزینه ریجستری پرداخت کنید. بعد از سه ماه باید 1500 لیر که بازهم هزینش از ریجستر گوشی داخل ایران بیشتر میشه.اپل استور ترکیه

آیا از ترکیه گوشی بیاریم؟

جواب این سوال که آیا از ترکیه گوشی بیاریم منفیه و منطقی نیستش که گوشی بیارید ایران چون ترکیه هم عوارض هم گمرک هم مالیات بیشتری رو گوشی بسته میشه و قیمت تموم شده نسبت به ایران بالاتره.  واسه خرید منطقی گوشی کشورایی مثل امارات پیشنهاد میشه چون با ایران زیاد اختلاف قیمت دارن و مثل ترکیه مواردی مثل گمرک و مالیات و ریجستر ندارن، مخصوصا تو منطقه آزاد دبی میتونید گوشی هایی با قیمت خیلی مناسب پیدا کنید.

نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۱۲ آذر, ۱۳۹۹

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 28
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
alirahmatpour

منطقیه

۰۶ تیر ۱۴۰۱
comment-user-img
iman

موفق باشی

۲۶ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
mohammad.r

خسته نباشی مهدی جان عالی بود

۰۹ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
mohammad.r

ممنون از راهنماییت

۰۹ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
mohammad.r

مفید

۰۹ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
mohammad.r

Good

۰۹ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
mohammad.r

Nice

۰۹ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
AliNajafiJahani

ممنون از راهنماییت ❤🙏🏻

۱۶ دی ۱۴۰۰