راهنمای خرید بهترین گوشی هر بازه قیمتی (فروردین 1403)

انتخاب بهترین گوشی هر بازه قیمتی همیشه سخت بوده و به خاطر تنوع بالا و نوسان قیمت گوشی های هوشمند و عرضه مدل های جدید در بازار، انتخاب یه گوشی با ارزش خرید خوب و عملکرد مناسب با توجه به بودجه در نظر گرفته شده، کمی سخت تر هم شده و نیاز به کمک گرفتن از بقیه یا استفاده از راهنمای خرید گوشی های هر بازه قیمتی وجود داره. اگه سایت موبونیوز رو چک کرده باشید یه بخشی داریم به نام راهنمای هوشمند خرید گوشی، که به صورت هوشمند با توجه به جواب سه سوال

  1. بودجه مد نظرتون برای خرید گوشی؟ (از کمتر از 3 میلیون تا بیشتر از 30 میلیون تومان به صورت نمایش بازه های قیمتی)
  2. اولویت های استفاده شما از گوشی؟ (سخت افزار، دوربین، باتری، صفحه نمایش و طراحی)
  3. و برند مد نظرتون؟ (فرقی نداره، سامسونگ، شیائومی، اپل، هواوی و نوکیا)

سه مدل از بهترین گوشی های قابل خریداری رو با توجه به نیازهای شما بهتون پیشنهاد میده. اما شاید راهنمای هوشمند خرید گوشی برای کسانی که اطلاعات خوبی از گوشی ها دارن و میدونن چقدر میخوان هزینه کنن و بین گزینه های موجود دنبال مقایسه اجمالی هستن، کاملا پاسخگو باشه. ولی خیلی از افرادی که دنبال خرید گوشی هستن شاید ندونن تو هر بازه قیمتی انتظار چه امکاناتی رو باید داشته باشن و برای استفاده مدنظر خودشون، چه مقدار برای خرید گوشی هزینه کنن بهتره. با مشاهده این نیاز، مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی هر بازه قیمتی به سایت موبونیوز اضافه شده تا با توضیحات مفصل تری بگیم در هر بازه قیمتی انتظار چه مشخصات و عملکردی رو باید داشته باشید و بهترین گزینه های خرید در هر بازه قیمتی کدوم گوشی ها هستند و یه بررسی مختصر در مورد نقاط قوت و ضعف و دلیل انتخاب بهترین گوشی هر بازه قیمتی رو هم داشته باشیم.

توضیحات عملکرد و انتظارات از هر بازه قیمتی و بررسی مختصر بهترین گوشی های معرفی شده هر بازه باعث شده تا مقاله خیلی جامع و طولانی باشه. ولی میتونید با استفاده از بخش فهرست مطالب، به بازه قیمتی حدودی مد نظرتون برید و خیلی سریع توضیحات مدنظرتون رو مطالعه کنید. مقاله های راهنمای خرید به صورت مداوم با توجه به تغییرات بازار به صورت ماهیانه یا فصلی بروزرسانی میشن تا با مراجعه به راهنمای خرید گوشی موبونیوز همیشه به اطلاعات بروز و قابل استنادی برای خرید بهترین گوشی موبایل دسترسی داشته باشید (میتونید این صفحه رو بوکمارک کنید چون هر ماه همین مقاله با همین آدرس آپدیت میشه). در انتهای بخش معرفی هر مدل گوشی هم لینک لیست قیمت گوشی مدل معرفی شده اومده که میتونید با مراجعه به صفحه قیمت هر گوشی، با قیمت روز خرید کانفیگ های مختلف هر گوشی از فروشگاه های اینترنتی معتبر معرفی شده توسط موبونیوز با خبر بشید.

 

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان؟

در این بازه قیمتی انتظاراتتون باید از گوشی های هوشمند معقول یا ساده تر بگیم خیلی دست پایین باشه. تو بازه قیمتی زیر 3 میلیون تومن برای اینکه قیمت های تمام شده رو پایین تر بیارن از ساده ترین متریال برای ساخت گوشی استفاده شده و کیفیت ساخت خیلی بالایی رو شاهد نیستیم.

پورت شارژ هم اکثرا محدود به میکرو USB میشه و استفاده از تایپ سی برای گوشی های زیر 3 میلیون مزیت بزرگی محسوب میشه. صفحه نمایش ها اکثر LCD با رزولوشن تصویر 720 و نرخ به روز رسانی 60 هرتزی هستن. دوربین ها بیشتر به درد اسکن کردن مدارک و یا گرفتن یه عکس خیلی ساده و با کمترین جزئیات ممکنه میخوره. قدرت سخت افزاری اکثرا در حدیه که فقط بتونید چت کنید و کمی وبگردی کنید و یا تو فضای مجازی به صورت محدود چرخی بزنید و به خاطر همین ضعیف بودن، اکثرا نسخه ساده شده رابط کاربری های معمول روی گوشی های این بازه قرار داره و خیلی امکانات خفن و خاصی در اونها استفاده نشده. تنها بخشی که عملکرد خوبی داره باتریه که اکثر گوشی ها با ظرفیت های بالا (حدود 5000 میلی آمپر ساعت) عرضه میشن و به راحتی میتونید ازشون دو روز شارژدهی بگیرید، فقط از فست شارژ خبری نیست و معمولا 2 الی 4 ساعت زمان میبره که شارژ بشن.

در این بازه قیمتی با توجه به قیمت دلار گزینه ای، به جز گوشی های دکمه ای پیدا نمیشه و اگه به دنبال یه گوشی معمولی هستید که یه سری کارهای ساده رو باهاش انجام بدید و یا می خواید برای بچه ها یا افراد میانسالی که اولین گوشی هوشمندشونه و قرار نیست کاری به جز زنگ زدن یا پیام دادن داشته باشن، برای خرید باید سراغ بازه بعدی برید.

 

بهترین گوشی تا 4 میلیون تومان؟

کیفیت ساخت گوشی ها این بازه قیمتی خیلی بهبود خاصی نکرده و با توجه به افزایش قیمت ها، گوشی های این بازه عملا گوشی های سوپر اقتصادی به حساب میان که رابط کاربری ساده شده ای دارن و از حداقل امکانات برای اونا استفاده شده.

از پورت تایپ سی زیاد خبری نیست ولی به صورت موردی در گوشی های این بازه استفاده شده و هنوز پورت میکرو USB رایج تر هست. حسگر اثر انگشت یه گزینه لاکچری در این بازه به حساب میاد و بیشتر گوشی ها از این قابلیت بهره ای نبردن. صفحه نمایش ها اکثرا از  پنل LCD با رزولوشن تصویر 720 و نرخ به روز رسانی 60 هرتزی استفاده میکنن و خبری از نرخ های بالاتر نیست. دوربین ها کمی وضعیت بهتری پیدا میکنن و از سنسور های نسبتا قوی تری استفاده شده، اما تنوع سنسور ها زیاد نیست و اکثرا از دوربین ماکرو یا لنز اولترا واید خبری نیست.

قدرت سخت افزاری خیلی بالا نیست و از تراشه های اقتصادی و قدیمی بیشتر استفاده میشه که بیشتر مناسب کارهای روزمره و سبک هستند و خیلی مناسب استفاده های سنگین و یا بازی کردن نیستند. باز هم تنها بخشی که عملکرد خیلی خوبی داره باتریه که اکثرا از ظرفیت های بالا (حدود 5000 میلی آمپر ساعت) استفاده شده و به راحتی میتونید ازشون یکی دو روز شارژدهی بگیرید. امکان فست شارژ با سرعت بالا تقریبا دیده نمیشه و برای شارژ شدن کامل گوشی اکثرا بین 2 الی 3 ساعت زمان نیاز هست. اگه به عنوان گوشی دوم یا یه گوشی اول برای بچه ها یا پدر مادرهاتون (که خیلی از گوشی استفاده نمی کنند)، به گوشی های این بازه نگاه کنید که نسبتا اقتصادی باشند و تجربه کاربری خوبی هم در اختیار شما بزارند و خیلی کار با این گوشی ها اذیت کننده نباشه، (مثل بازه قبلی) خرید گوشی از بازه قیمتی 3 تا 4 میلیون احتمالا بتونه نیاز شما رو برطرف کنه. البته اگه باز هم خیلی انتظاراتتون رو پایین نگه دارید، یعنی در حد زنگ زدن، پیام دادن به علاوه وبگردی و خوندن اخبار و بازی های سبک. بهترین گوشی ها تا 4 میلیون تومان عبارتند از:

  • شیائومی Redmi A2 Plus

که در ادامه نقاط قوت و ضعف گزینه های معرفی شده برای بهترین گوشی تا 4 میلیون تومان رو بررسی می کنیم.

 

شیائومی Redmi A2 Plus

گوشی شیائومی ردمی A2 Plus با اینکه مقداری گوشی قدیمی شده ولی تنها گزینه قابل پیشنهاد و با امکانات مناسب در این بازه به حساب میاد. در این بازه میتونید با قیمت حدودی 4 میلیون تومان سراغ نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 3/64 این گوشی برید. البته پیشنهاد میکنم با افزایش بودجه در حدود 500 600 هزار تومان سراغ گزینه های بازه بعدی برید که هم گوشی های به روزتری هستند و هم در مجموع امکانات بهتری در اختیار شما قرار میدهند.
بدنه کاملا پلاستیکی ساخته شده و دقیقا همون بدنه گوشی A1 plus رو اینجا شاهدیم ولی هنوز طراحی خوب و مناسبه و استفاده از یه تکسچر شبیه به چرم مصنوعی برای قسمت پشتی باعث میشه هم توی دست خوب قرار بگیره و هم خیلی چیپ و ارزون به نظر نیاد. هنوز از پورت میکرو USB استفاده میکنه و حسگر اثر انگشت هم روی پشت گوشی قرار داره که به نسبت رقبای دیگه بودنش نکته مثبتی به حساب میاد.

بررسی مشخصات گوشی Redmi A2 Plus شیائومی

یه صفحه نمایش 6.52 اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن 720 با حاشیه نسبتا زیاد نمایشگر این گوشی رو تشکیل میده و دقیقا همون مشخصات سال قبل رو داره ولی با توجه به قیمت نباید انتظار کیفیت و روشنایی خیلی بالا و زیادی رو از اون داشته باشید.
باتری 5000 میلی آمپری طبق روال معمول اینجا استفاده شده و میتونه حدود یک روز و نیم به شما شارژدهی کنه. البته سرعت شارژ به لطف آداپتور 10 واتی و پورت میکرو USB نسبتا پایینه و حدود 3 ساعت زمان میبره. سنسور های اصلی 8 مگاپیکسلی و تشخیص عمق 0.08 مگاپیکسلی در کنار دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مثل باقی گوشی های این بازه یه عملکرد کاملا معمولی و در حد ثبت خاطره رو به شما میدن و نباید انتظار زیادی داشته باشید.
تراشه مدیاتک هلیو G36 تنها جاییه که شیائومی تغییر ایجاد کرده و یه مقداری قدرت پردازشی مناسب تری به خصوص در مولتی تسک سبک به شما میده و مقداری لگ و باگ موقع کار با گوشی کمتر شده. با اینکه قدرت پردازش گرافیکی کمی بهبود پیدا کرده ولی هنوز مناسب بازی های نیمه سنگین و یا سنگین نیست و تجربه بدی بهتون میده. رابط کاربری اندروید 12 گو نسخه سبک شده اندرویده که شباهت زیادی به اندروید خام داره ولی یه مقداری امکانات شخصی سازی MIUI شیائومی اینجا دیده میشه.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi A2 Plus

 

بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان؟

با توجه به شرایط بازار ارز و وضعیت اقتصادی کشور اکثر گوشی های اقتصادی فروش بیشتر و طرفداران بیشتری هم دارند، اما با افزایش بی سابقه قیمت ارز در ماه های اخیر تنوع محصولات نسبتا به روز و با ارزش خرید بالا در این بازه قیمتی کم شده و اکثر گوشی های اقتصادی با کیفیت و مناسب، به خصوص از برند شیائومی به بازه های بعدی انتقال پیدا کردند. تو بازه قیمتی زیر 5 میلیون تومن، طراحی گوشی ها اکثرا مناسبه و سعی شده کمی توشون خلاقیت به کار بره، جنس بدنه گوشی ها از پلاستیکه و متریال استفاده شده کیفیت نسبتا خوبی داره. از این بازه قیمتی به بالا فقط از پورت تایپ سی استفاده میشه. جک 3.5 میلیمتری صدا هم برعکس گوشی های میان رده به بالا تو اکثر گوشی های این بازه استفاده شده. صفحه نمایش ها اکثر LCD با رزولوشن تصویر 720 اما به صورت محدود صفحه نمایش با رزولوشن بالات هم دیده میشه. اکثرا نرخ به روز رسانی 60 هرتزیه، اما نرخ به روز رسانی 90 هرتزی تو تعداد بیشتری از گوشی ها استفاده میشه.

تو بخش دوربین کیفیت و جزئیات خیلی پیشرفتی نکرده، فقط پکیج دوربین کامل شده و معمولا سنسور ماکرو هم در کنار بقیه سنسورها استفاده میشه. اسپیکرهای استفاده شده در گوشی های این بازه کیفیت و بلندی خوبی دارن هر چند که همشون استریو نیستن. حسگر اثر انگشت در گوشی های این بازه دیده میشه ولی اکثرا روی قسمت پشتی استفاده شدن و در چند مورد با دکمه پاور روی لبه گوشی ترکیب شدن تا هم ظاهر گوشی های جذاب تر و به روزتر باشه و هم دسترسی راحت تری داشته باشید.  قدرت سخت افزاری بخشیه که هنوز نسبت به قیمت مناسب نیست و فقط تو کاربری روزانه مناسبه اما در بعضی گوشی ها با توجه به استفاده از رابط کاربری به روز و نسخه اندروید 12 شاید کمی لگ و مشکل داشته باشه و انتظار اجرای بازی ها با جزئیات و فریم خوب رو هم نداشته باشید. تو بخش باتری بیشتر به حجم و مدت زمان شارژدهی توجه شده و همچنان با شارژدهی خوب اما سرعت شارژ پایین طرفیم. برای افرادی که نمیخوان زیاد برای گوشی هزینه کنن و دنبال یه گوشی کار راه بنداز با دوربین مناسب، صفحه نمایش نسبتا با کیفیت و شارژدهی بالا هستن و زیاد قدرت پردازشی براشون مهم نیست با انتخاب گوشی از بازه قیمتی 4 تا 5 میلیون تومن میتونن کارشون رو راه بندازن.

گوشی های پیشنهادی برای بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان عبارتند از:

  • سامسونگ A05s
  • Honor X7a

 

سامسونگ A05s

گوشی A05s سامسونگ جدیدترین عضو خانواده اقتصادی های سامسونگه و با توجه به بهبودهایی که در بخش های مختلف، به خصوص نمایشگر و پردازنده ایجاد شده هم از لحاظ عملکرد سخت افزاری و نمایشگر به نسبت گوشی A04s در این بازه برای طرفداران سامسونگ گزینه مناسب تری هست. برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 4/64 قیمت حدودا 4.9 میلیون تومانی داره که به نسبت گوشی های دیگه این بازه هم طراحی به روز و مدرنی داره و هم از لحاظ سخت افزار و نرم افزار کاملا کار شما رو راه میندازه.

سامسونگ A05s

طراحی گوشی های سامسونگ در یکی دو سال اخیر در تمامی مدل ها از اقتصادی تا پرچمدار تقریبا یکسان شده و همگی طراحی زیبایی و به روزی دارند. بدنه پلاستیکی استفاده شده حس مناسبی داره و به نسبت با وزن 194 گرمی و لبه های تقریبا گرد گوشی خوش دستی به حساب میاد. پنل 6.7 اینچی PLS LCD جزئیات مناسبی رو به نمایش میذاره و با داشتن رفرش ریت 90 هرتزی عملکرد روون و سریعی هم داره. البته طراحی قدیمی و حاشیه زیادی داره و کمی هم روشنایی پایینه اما برای یک گوشی اقتصادی 5 6 تومنی گزینه بسیار خوبیه.
تراشه اسنپدراگون 680 به نسبت تراشه های استفاده شده برای باقی گوشی های اقتصادی با اینکه نسبتا قدیمیه اما عملکرد قابل قبولی در استفاده روزمره داره و فقط شاید مقداری در اجرای بازی های جدید و به روز کم بیاره. اندروید 13 و One UI Core 5.1 استفاده شده در کنار تراشه با قدرت کافی تجربه خوب و نسبتا روونی رو با امکانات شخصی سازی مناسب در اختیار شما قرار میده. عملکرد شارژدهی باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بسیار مناسبه و یک روز رو به راحتی در استفاده های نیمه سنگین به شما شارژ میده. گوشی توی حدود 1 ساعت و 20 دقیقه کاملا شارژ میشه ولی باید شارژر 25 واتی رو جداگانه تهیه کنید.
عکس های گرفته شده با دوربین اصلی جزئیات، کیفیت و دینامیک رنج مناسبی دارند و رنگ ها رو طبیعی و زنده نشون میدن. دوربین سلفی هم میتونه عکس های خوبی رو به ثبت برسونه و برای یه گوشی اقتصادی کاملا کاربردیه. اما در شرایط نوری نامناسب نباید انتظار عکس های با کیفیت و بدون نویز رو داشته باشید. اسپیکر مونو استفاده شده بلندی صدای خوب و قابل قبولی داره.

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A05s

Honor X7a

گوشی X7a با قیمت حدودی 5 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 4/128، علاوه بر امکانات به روز و قدرت سخت افزاری مناسب، شارژدهی بسیار خوبی رو به شما میده و اگه در طول روز خیلی از گوشی استفاده میکنید و شارژدهی برای شما اهمیت خیلی زیادی داره و با گوشی های دیگه همش درگیر شارژ کردن گوشی هستید و دنبال پریز برق میگردید، گوشی آنر X7a میتونه یه گزینه مناسب برای شما باشه. البته قدرت سخت افزاری و عملکرد نمایشگر خیلی خوبی نداره اما به عنوان یه گوشی با شارژدهی بسیار خوب میتونه برای استفاده معمولی و روزمره بسیار مناسب باشه.

بررسی مشخصات گوشی Honor X7a

آنر X7a مثل گوشی های گرون قیمت تر آنر خیلی طراحی جذاب و خفنی نداره اما به نسبت گوشی های اقتصادی دیگه از یه بدنه پلاستیکی با کیفیت ساخت مناسب و طراحی ساده و جذاب استفاده میکنه که به نسبت وزن و قطر زیادی نداره و به خاطر خمیدگی قاب پشتی نسبتا گوشی خوش دست و راحتی به حساب میاد.
صفحه نمایش بزرگ 6.75 اینچی حاشیه نسبتا زیادی داره و از یه طراحی قدیمی با ناچ قطره ای استفاده میکنه و پنل TFT LCD اون با رزولوشن 720 خیلی جزئیات خفن و زیادی رو برای شما به نمایش نمیزاره و به خاطر روشنایی کم و زاویه دید محدود، توی محیط بیرون نمیشه به راحتی ازش استفاده کرد، البته داشتن رفرش ریت 90 هرتزی هوشمند کمی به داد این بخش میرسه.
نقطه قوت بزرگ گوشی بخش باتریه اون که با یه باتری 6000 میلی آمپر ساعتی میتونه حدود 3 روز به شما استند بای بده و با استفاده معمولی و عادی حدود یک روز و نیم می تونید از گوشی استفاده کنید. شارژر 22.5 واتی داخل جعبه سرعت شارژر مناسبی به گوشی میده و میتونه در حدود 2 ساعت و 20 دقیقه کاملا این باتری حجیم رو شارژ کنه. قابلیت شارژ معکوس هم برای مواقع ضروری برای شارژ دستگاه های دیگه در نظر گرفته شده.
چهار تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و دو عدد 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق بخش دوربین گوشی آنر X7a رو تشکیل میدن. در شرایط نوری مناسب لنز اصلی عکس های خوبی میگیره و شارپنس و جزئیات خوبی در عکس ها دیده میشه اما دینامیک رنج خیلی خوب نیست و کمی عکس ها روشن تر از واقعیت ثبت میشن. لنز های فرعی عملکرد ضعیف تری نسبت به لنز اصلی دارند و شاید هر از گاهی بتونید عکس های خوبی با این لنز ها ثبت کنید. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی عملکرد معمولی داره ولی با کاهش نور نویز زیادی پیدا میکنه و در کل بخش دوربین عملکرد کاملا متوسطی از خودش نشون میده ولی میتونه در استفاده معمولی کار شما رو راه بندازه.
تراشه مدیاتک هلیو G37 استفاده شده قدرت کافی برای اجرای بهینه و سریع رابط کاربری Magic ui 6.1 نداره و باعث میشه حتی در استفاده معمولی و روزمره لگ و باگ بزنه و آنر باید از یه نسخه سبک تر رابط کاربری خودش برای این گوشی استفاده میکرد. تجربه بازی خیلی خوبی نیست و بهتره سراغ بازی های سنگین تر نرید وگرنه با لگ و باگ و داغ شدن بعد از چند دست بازی کردن طرف میشید. اندروید 12 و Magic ui 6.1 یه تجربه کاربری مناسب اما نسبتا سنگین رو به شما میده که احتمال دریافت آپدیت های نرم افزاری هم به خاطر سابقه نه چندان درخشان آنر خیلی کمه. تک اسپیکر گوشی صدای بلند و نسبتا با کیفیتی رو به شما میده.

مشاهده قیمت روز گوشی Honor X7a

 

بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان؟

تو بازه قیمتی 5 تا 6 میلیون تومان گوشی های اقتصادی ولی با کیفیت ساخت و امکانات خوب رو میبینیم که چند تا از گوشی های پرفروش بازار هم در این بازه قرار میگیرن. حاشیه صفحه نمایش ها هنوز زیاده و از طراحی قدیمی با ناچ قطره ای استفاده میشه. جنس بدنه گوشی ها از پلاستیکه و متریال استفاده شده کیفیت مناسبی داره. جک 3.5 میلیمتری صدا هم وجود داره. هنوز از پنل های امولد با جزئیات رنگ بالا خبری نیست و بیشتر از پنل های LCD با زاویه دید نسبتا محدود و روشنایی نسبتا کم استفاده میشه ولی رزولوشن 1080 در بعضی از گوشی ها استفاده شده تا کیفیت تصویر نمایش داده به شما تا حدودی زیباتر به نظر بیاد.

بخش دوربین پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته و فقط تعداد سنسورهای فرعی کمی بیشتر شده و تا حدودی پردازش عکس ها بهتر انجام میگیره ولی در کل بهبود خیلی زیادی انجام نگرفته. اسپیکر مونو در بیشتر گوشی های این بازه استفاده شده و خیلی خبری از اسپیکر استریو نیست. پردازنده های استفاده شده خیلی قدرت مناسبی برای اجرای بازی ها روز و سنگین تر با کیفیت بالا و با لگ کم ندارند ولی تا حدودی تجربه کاربری بهتر شده و لگ و باگ خیلی زیادی دیده نمیشه. در بخش باتری حجم و شارژدهی تغییر زیادی نکرده. سرعت شارژ خیلی بهبود پیدا نکرده، البته استفاده از پورت تایپ سی در اکثر گوشی های این بازه باعث شده کمی سرعت شارژ بهتر باشه. اگه دنبال یه گوشی با قیمت مناسب که از پس بیشتر کارها بدون مشکل خاصی بربیاد میگردید، گزینه های معرفی شده در این بازه میتونه نظرتون رو جلب کنه.

گزینه های پیشنهادی خرید برای بهترین گوشی تا 6 میلیون عبارتند از:

  • سامسونگ A15 4G
  • شیائومی Poco M5s

 

سامسونگ A15 4G

گوشی A15 4G سامسونگ یکی از گوشی های جذاب و اقتصادی سامسونگه که با داشتن نمایشگر سوپر امولد، طراحی جذاب، نرم افزار به روز و همچنین قدرت سخت افزاری مناسبی یکی از بهترین گوشی های اقتصادی امسال به حساب میاد و به نسبت باقی گوشی های این بازه میتونه تجربه بسیار بهتری رو با حدود قیمت 6 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 4/128 در اختیار شما بزاره و به نسبت گوشی قدیمی تر A14 4G ارزش خرید بسیار بیشتری داره.

بررسی گوشی A15 سامسونگ

بدنه کاملا پلاستیکی طراحی به روز و مدرنی دارد و ویژگی Key Island که دکمه های پاور و صدا به روی آن قرار دارد یکی از ویژگی های جدید طراحی این گوشی اقتصادی به شمار میرود. گوشی نسبتا قطور و سنگینی به شمار میرود ولی حس خوبی موقع استفاده گوشی به شما منتقل میشود. صفحه نمایش 6.5 اینچی هم از لحاظ ابعاد گزینه مناسبی است و هم با داشتن پنل سوپر امولد یکی از بهترین گزینه های در این بازه برای تماشای ویدیو و یا استفاده روزمره به شمار میرود. رزولوشن 1080 و رفرش ریت 90 هرتزی چند تا از ویژگی های جذاب این گوشی اقتصادی هستند. البته روشنایی بیشینه خیلی بالا نیست و نباید انتظار روشنایی گوشی های میان رده رو از این گوشی داشته باشید.
تراشه مدیاتک هلیو G99 با اینکه خیلی تراشه قدرتمندی نیست اما با توجه به قیمت عملکرد مناسب و با لگ و باگ کمی دارد. البته عملکرد گوشی در اجرای بازی های سنگین و به روز مثل کالاف دیوتی و PubG خیلی مناسب و روون نیست. استفاده از اندروید 14 به همراه One Ui 6 باعث میشه این گوشی تجربه نرم افزاری بسیار مناسب و به روزی را در اختیار شما قرار دهد که این مورد یکی دیگه از نکات جذاب و مثبت این گوشی است. سامسونگ قول عرضه 4 سال آپدیت های نرم افزاری را برای این گوشی داده تا اگر خیلی به گوشی وابسته هستید، بتونید سال ها تجربه به روزی داشته باشید.
سه لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو برای این گوشی استفاده شده که کیفیت عکاسی مناسب و خوبی با توجه به قیمت در نور مناسب به شما میدهند. البته در نور کم و محیط های داخلی با نویز و کاهش جزئیات طرف هستیم. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی عکس هایی با کیفیت خوب و رنگ های مناسب، در شرایط نوری خوب به شما تحویل میدهد. هر دو لنز اصلی و سلفی میتونن ویدیوهای 1080 و 30 فریم بر ثانیه ضبط کنند. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی مناسبی داره و میتونه تا حدودی یک روز و نیم در استفاده معمولی به شما شارژ بده. گوشی A15 4G از آداپتور 25 واتی پشتیبانی میکنه که در جعبه گوشی قرار نداره ولی میتونید توی حدود یک ساعت و 20 دقیقه کاملا گوشی رو شارژ کنید.

مشاهده قیمت روز گوشی Samsung A15 4G

 

شیائومی Poco M5s

گوشی پوکو M5s با اینکه مقداری قدیمی شده اما با داشتن قیمت حدودی 5.8 میلیون تومان برای نسخه 4/128 که در ماه اخیر حدود 100 هزار تومان افزایش قیمت داشته، به نسبت گوشی های دیگه این بازه از شیائومی مثل redmi 13C عملکرد کلی بهتری مخصوصا در بخش دوربین داره اما در بخش صفحه نمایش با داشتن رفرش ریت 60 هرتزی و طراحی نسبتا قدیمی که برای سری نوت 10 هستش، نمی‌تونه با گوشی های جدیدتری مثل redmi note 12 4g رقابت کنه ولی از لحاظ سخت افزاری به خوبی میتونه گلیم خودش رو در این بازه از آب بیرون بکشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت poco m5s

شیائومی همون بدنه گوشی ردمی نوت 10 رو به پوکو داده و این شرکت هم با چسباندن لوگوش کنار برآمدگی دوربین، Poco m5s رو ساخته و همون بدنه پلاستیکی و متریال با کیفیت رو با رعایت گواهی IP53  برای این گوشی هم استفاده کرده. به خاطر وزن کم 178 گرمی و ساختار خمیده قسمت پشتی، پوکو ام 5 اس گوشی خوش دستی به حساب میاد و در استفاده طولانی مدت اذیتتون نمیکنه. صفحه نمایش 6.43 اینچی امولد با رزولوشن 1080 کیفیت و جزئیات مناسبی داره و رنگ های دقیقی بهتون نشون میده. رفرش ریت گوشی هم 60 هرتزه که نسبت به گوشی های دیگه این بازه قیمتی خیلی خوب نیست ولی کیفیت و روشنایی زیاد صفحه، این مشکل رو تا حدودی برطرف میکنه.

صفحه نمایش 6.43 اینچی امولد با رزولوشن 1080 کیفیت و جزئیات مناسبی داره و رنگ های دقیقی بهتون نشون میده. رفرش ریت گوشی هم 60 هرتزه که نسبت به گوشی های دیگه این بازه قیمتی خیلی خوب نیست ولی کیفیت و روشنایی زیاد صفحه، این مشکل رو تا حدودی برطرف میکنه.

چهار سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق در کنار دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی بخش دوربین گوشی پوکو ام 5 اس رو تشکیل میدن. عملکرد دوربین برای یه گوشی میان رده اقتصادی خوبه و توی شرایط نوری خوب و متوسط عکس های با کیفیت و خوبی ثبت میکنه. سنسور اولترا واید هم یه مقداری نسبت به سنسور اصلی افت کیفیت داره ولی بازم میشه روش حساب باز کرد. دوربین ماکرو هم تقریبا جنبه فانتزی داره و خیلی عکس های مناسبی نمیشه باهاش ثبت کرد. امکان فیلمبرداری 4k با 30 فریم امکان پذیره و کیفیت رضایت بخش و خوبی هم دارن اما اگه بخوایید لرزشگیر دیجیتال رو فعال کنید باید رزولوشن فیلم ها رو کاهش بدید. کیفیت دوربین سلفی هم با توجه به قیمت خیلی خوبه و امکانات مناسبی داره.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی و سرعت شارژ خوبی داره. توی استفاده معمولی یک روز کامل بهتون شارژ میده و با استفاده از آداپتور 33 واتی توی یک ساعت گوشی کاملا شارژ میشه. تراشه مدیاتک هلیو G95 در کنار 4/6 گیگ رم و 64/128 گیگ حافظه داخلی بخش سخت افزاری گوشی poco m5s رو تشکیل میده که عملکرد قابل قبولی رو بهش داده. بازی های سنگین گرافیکی رو میتونه با جزئیات متوسط و فریم قابل قبولی اجرا کنه ولی به خاطر یک سری ناهماهنگی ها بین سخت افزار و نرم افزار بعضی وقت های توی استفاده معمولی لگ و باگ میبینیم که ممکنه در آینده با آپدیت های نرم افزاری برطرف بشه.

از رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 برای این گوشی استفاده شده که امکانات شخصی سازی مناسبی دارن و به خاطر جدید بودن تجربه نرم افزاری به روزی می تونید با این گوشی داشته باشید. کیفیت صدای اسپیکر استریو پوکو m5s خوبه اما بلندی خیلی زیاد نیست. جک 3.5 میلیمتری هنوز حذف نشده که میتونه خبر خوبی برای کسانی باشه که از هندزفری های با سیم استفاده میکنن.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco M5s

 

بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان؟

موجودی کمتر گوشی ها در کنار روندی افزایشی قیمت دلار باعث شده بعضی گوشی های پرفروش این بازه مجدد افزایش قیمت داشته باشند و به بازه های بالاتر منتقل بشن، به خاطر همین موضوع گوشی های این بازه قیمتی خیلی تفاوت خاصی با بازه قبلی ندارند و بهبودهای ایجاد شده خیلی کم و نامحسوسه. تو بخش طراحی گوشی های هنوز از بدنه یکپارچه پلاستیکی استفاده میکنن و خیلی با توجه به قیمت حس خوبی موقع استفاده به شما دست نمیده. اکثر صفحه نمایش ها از LCD استفاده میکنن و با اینکه رزولوشن 1080 استفاده شده جزئیات و کیفیت خوبی به شما نمایش میده ولی ترکیب رنگ و روشنایی معمولیه. نرخ به روز رسانی 90 هرتزی کمابیش استفاده میشه و از نرخ 120 هرتزی فعلا خبری نیست.

دوربین گوشی ها نسبت به بازه قبلی بهبود خیلی زیادی نداشته و هنوز با کیفیت عکس های معمولی رو به خوب طرفیم. اسپیکر استریو هنوز خیلی استفاده نمیشه ولی اسپیکر های مونو استفاده شده کیفیت مناسب و قابل قبولی دارند. تو بخش سخت افزار و قدرت پردازشی هم یه بهبود ریزی داریم و دیگه توی استفاده معمولی خیلی لگ و باگ دیده نمیشه. در بخش باتری حجم و شارژدهی تغییر زیادی نکرده اما سرعت شارژ خیلی بهتر شده و به خصوص در گوشی های شیائومی شاهد سرعت شارژ های زیر 80 دقیقه هستیم. اگه دنبال یه گوشی با مشخصات و طراحی خوب میگردید و خیلی دوربین با کیفیت خفن و قدرت پردازشی بالا براتون مهم نیست، این بازه قیمتی تقریبا اکثر نیاز های شما رو برآورده میکنه. به خاطر تغییرات قیمت ها در این بازه انتخاب های خیلی زیادی ندارید و دو گزینه پیشنهادی هم با مقداری ارفاق در این بخش قرار گرفتن و بیشتر گوشی های مناسب با کمی افزایش قیمت به بازه بعدی منتقل شدند. اگه طرفدار برند شیائومی هستید به غیر از چند گزینه نسبتا قدیمی چیز خاصی در این بخش پیدا نمی کنید و بهتره برای خرید یه گوشی مناسب از این برند سراغ بازه بعدی برید. گوشی های پیشنهادی برای بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان عبارتند از:

  • سامسونگ A24
  • شیائومی ردمی Note 12 4G

 

سامسونگ A24

گوشی سامسونگ A24 برای نسخه با رم و حافظه 4/128 قیمت حدودی 7.9 میلیون تومانی داره و تنها گزینه مناسب و قابل قبول برای خرید یه گوشی میان رده اقتصادی در این بازه قیمتی به حساب میاد. در مقایسه با ماه قبلی با افزایش قیمت نسبتا زیادی مواجه شده و به جای نسخه با رم 6 باید سراغ نسخه با رم 4 این گوشی برید. البته بهتره سراغ نسخه با رم 6 برید که حدود 600 700 هزار تومان گرونتره و لگ و باگ نسبتا کمتری به نسبت نسخه پایه داره. به نسبت نسل قبلی خودش یعنی A23 ارزش خرید بسیار بالاتری داره و تقریبا مشکل و باگ خاصی در عملکرد کلی اون دیده نمیشه، فقط یه مقداری طراحی صفحه نمایش قدیمیه و نرخ به روز رسانی پایین تری نسبت به رقبای خودش داره، اما شارژدهی خوب و قدرت پردازشی کافی میتونه کار رو در استفاده روزمره و عادی برای شما در بیاره.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت A24 سامسونگ

طراحی دستخوش تغییر شده و جزیره دوربین قدیمی حذف شده و به جای اون از طراحی یکپارچه شبیه به سری S23 استفاده شده و متریال استفاده شده هم خیلی حس چیپ و ارزون بودن نمیده. با اینکه از پلاستیک ساخته شده خیلی وزن کمی نداره و نه خیلی گوشی خوش دستی به حساب میاد و نه خیلی یغور و اذیت کننده است.

صفحه نمایش 6.5 اینچی از یه پنل سوپر امولد استفاده میکنه که جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی داره و مثل نسل قبلی خیلی زاویه دید محدود نیست و روشنایی میتونه به خوبی توی محیط های روشن شما رو همراهی کنه تا کمبودی احساس نکنید. حاشیه هنوز زیاده و از یه ناچ قطره ای برای گوشی استفاده شده و رفرش ریت 90 هرتزی هم ثابت مونده که باعث شده این بخش خیلی عالی نباشه.

پکیج باتری اکثر گوشی های سامسونگ تقریبا یکسان شده و اکثرا از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژدهی یک روزه استفاده میکنن و از آداپتور 25 واتی پشتیبانی میکنن که میتونه توی حدود یک ساعت و 45 دقیقه کاملا گوشی رو شارژ کنه. از آداپتور داخل جعبه هم خبری نیست.

سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو باعث میشن کیفیت عکاسی به نسبت خوب باشه و بتونه توی نور مناسب عکس هایی با جزئیات خوب و ترکیب رنگ مناسب بگیره که یه مقداری دستکاری نرم افزاری هم توی اونها دیده میشه. دو تا لنز فرعی هم تقریبا استفاده خاصی ندارند. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی کار راه بندازه و تا حدودی عکس های با جزئیات مناسبی میگیره.

تراشه مدیاتک هلیو G99 در استفاده معمولی عملکرد خوب و روونی داره فقط بعضی مواقع در مولتی تسک سنگین اذیت میکنه و برای بازی هم نسبتا مناسبه و میتونه بازی های جدیدی مثل کالاف دیوتی و Pubg رو با جزئیات مناسب و فریم مناسبی اجرا کنه و با چند دست بازی کردن خیلی داغ نکنه و دچار افت قدرت شدیدی نشه. اندروید 13 و One UI 5.1 یه رابط کاربری به روز و سبک رو به گوشی میدن که امکانات شخصی سازی مناسبی داره و تا حدود 2 3 سال میتونه آپدیت های نرم افزاری جدید رو دریافت کنه.  اسپیکر مونو بلندی مناسب ولی کیفیت صدای معمولی داره و بهتره از جک 3.5 میلیمتری صدا برای گرفتن صدای بهتر کمک بگیرید.

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A24 

 

شیائومی Redmi Note 12 4G

گوشی ردمی Note 12 4G با اینکه با عرضه گوشی ردمی نوت 13 4 جی ممکنه دیگه خیلی گزینه جذابی به نظر نرسه اما توجه به تفاوت کمی که بین این دو گوشی وجود داره و همچنین قیمت حدودی 8 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 8/128، هنوز خرید گوشی ردمی نوت 12 4 جی به صرفه تره و ارزش خرید بیشتری داره. پس اگه قصد خرید یه گوشی میان رده اقتصادی از شیائومی رو دارید و حدود 8 میلیون تومان هم بودجه دارید، میتونید با خیال راحت سراغ خرید این گوشی برید.

بررسی گوشی Redmi Note 12 4G شیائومی

 

به جای یه طراحی خمیده، مثل نسخه های پرو امسال از بدنه کاملا تخت با لبه های تیزی استفاده شده که در کنار وزن کم 184 گرمی و قطر مناسب گوشی خوش دستی به حساب میاد. البته کیفیت ساخت بدنه خیلی تغییر خاصی نکرده و هنوز از پلاستیک برای ساخت گوشی استفاده شده که مثل قبل حس شیشه رو به شما منتقل میکنه. گواهی IP53 و گوریلا گلس 3 برای محافظت گوشی در مقابل خط و خش و نفوذ مایعات و گرد و غبار استفاده شدن.

صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل امولد با اینکه نسبتا حاشیه زیادی داره اما جزئیات مناسبی به شما نمایش میده و ترکیب و کنتراست رنگ با اینکه عالی نیست اما یه تجربه مناسب در کنار رفرش ریت 120 هرتزی به شما میده. روشنایی صفحه هم خوبه و میتونه در محیط خارج از خونه و روشن به خوبی شما رو همراهی کنه.

باتری 5000 میلی آمپری به استاندارد اکثر گوشی ها تبدیل شده و گوشی ردمی Note 12 4G با این باتری و پردازنده جدید میتونه در استفاده سبک تا یک روز و نیم بهتون شارژدهی کنه. آداپتور 33 واتی داخل جعبه به نسبت باقی برندهای این بازه سرعت شارژ خوبی داره و میتونه توی حدود یک ساعت و 10 دقیقه گوشی رو کاملا شارژ کنه.

از سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو برای گوشی ردمی Note 12 استفاده شده که به نسبت نسل قبل یه لنز تشخیص عمق حذف شده و خیلی عملکرد خیلی خوبی به نسبت باقی گوشی های این بازه نداره. لنز اصلی توی نور خوب عکس های به نسبت مناسبی میگیره که شارپنس خوبی دارن اما با زوم کردن روی عکس کمی جزئیات از دست میره و کمی آبرنگی میشن. عکس های پرتره با لنز اصلی سوژه رو به خوبی از پس زمینه جدا میکنن ولی اگه سوژه کمی سخت باشه به مشکل میخوره. عکس های لنز اولترا واید کمی نویز دارن ولی رنگ و کنتراست اونها بد نیست. لنز ماکرو هم بیشتر جنبه فانتزی داره. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی اگه نور مناسب نباشه کمی محو میشه و ترکیب رنگ اون به هم میریزه.

تراشه اسنپدراگون 685 عملکرد پردازشی مناسبی توی استفاده معمولی و عادی از گوشی داره و لگ و باگ خاصی در اون دیده نمیشه اما به خاطر پردازنده گرافیکی معمولی خیلی مناسب بازی نیست و یه تجربه معمولی با جزئیات متوسط و فریم معقول بهتون میده و لگ و باگ خاصی در این حالت نداره. رابط کاربری MIUI 14 و اندروید 13 یه تجربه نرم افزاری به روز به این گوشی میدن. امکانات شخصی سازی خیلی بهبود خاصی نکرده اما تجربه و سرعت اون بهتر شده و مقداری روون شده. اسپیکر استریو نسل قبلی با یه اسپیکر مونو جایگزین شده که خیلی کیفیت صدای خوبی نداره و یکی از نقاط ضعف این گوشی به حساب میاد.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 12 4G

 

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان؟

صفحه نمایش خوب، بازدهی باتری مناسب و عملکرد سخت افزاری بدون دردسر از ویژگی های مهم بازه میان رده اقتصادی به حساب میاد که در کنار دوربین خوب یه پکیج مناسب رو در اختیارتون میزاره اما با توجه به افزایش قیمت ها اکثر گوشی های میان رده اقتصادی به بازه های قیمتی بالاتر منتقل شدن و این بازه قیمتی در حال حاضر بیشتر نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی گوشی های رده قبلی و چند نمونه گوشی های بازارهای هند و شرق آسیا قرار داره. طراحی و کیفیت ساخت خیلی با بازه قبلی تفاوت آنچنانی نمیکنه و اکثرا گوشی ها کیفیت ساخت و طراحی مناسبی دارند. پنل های امولد تا حدودی استفاده میشه ولی بیشتر از صفحه نمایش های LCD بهره میبرند. رزولوشن تصویر 1080 و وضوح رنگ و کیفیت تصویر خوب تقریبا دیگه عادی شده. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی هم بیشتر استفاده میشه اما هنوز گوشی های با نرخ پایین تر هم بین گوشی های این بازه وجود داره. دوربین با کیفیت مناسب عکس و فیلمبرداری هم میشه تو این بازه قیمتی پیدا کرد. جک 3.5 میلیمتری صدا از این بازه به بالا ممکنه در بعضی گوشی ها استفاده نشه و اگه گوشی استفاده کنه جز نقاط مثبتش به حساب میاد. قدرت سخت افزاری عملکرد مناسبی داره و در استفاده معمولی مشکلی با این گوشی ها ندارید و توی بازی یا استفاده سنگین هم خیلی شما رو اذیت نمیکنن. بازدهی باتری خیلی تفاوت و پیشرفت خاصی نسبت به بازه قبلی نداره و در هر دو بخش شارژدهی و سرعت شارژ میشه گفت راضی کننده است.

توی این بازه تنوع بالایی از محصولات با کانفیگ های مختلف رو میشه پیدا کرد و تقریبا برای هر سلیقه ای یه گزینه وجود داره و از گوشی قدیمی جدید و هر برندی توی این بازه میتونید پیدا کنید اما با بالا رفتن نرخ دلار در ماه اخیر در این بازه خیلی گوشی های جدید و جذابی پیدا نمیشه و بیشتر گوشی های قدیمی سال قبل و یا نسخه های با رم و حافظه بالاتر بازه قبلی دیده میشه اما بهترین گوشی ها تا 10 میلیون تومان عبارتند از:

  • سامسونگ A25
  • شیائومی Redmi Note 13 4G
  • شیائومی Poco M6 Pro 4G

 

سامسونگ A25

برای خرید از برند سامسونگ در این بازه قیمتی میتونید سراغ گوشی A25 سامسونگ برید که با مقداری کاهش قیمت به حدود 8.9 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 6/128 برید که با توجه تغییرات ظاهری ایجاد شده در بده و همچنین استفاده از سخت افزار و نرم افزاری مناسب و با لگ و باگ نسبتا کم گزینه بسیار خوب و با ارزش خرید بالایی در این بازه قیمتی به شمار میره.

سامسونگ A25

صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED با رزولوشن +FHD کیفیت تصویر بسیار خوبی به نمایش میزاره و با داشتن تراکم پیکسلی 396ppi در هر اینچ کیفیت بالاست. نرخ تازه‌سازی بالای 120Hz و بیشینه روشنایی 1000 نیتی باعث شده تجربه روان و سریعی هنگام کار با گوشی داشته باشید و در محیط خارجی تجربه مناسبی داشته باشید.

صفحه نمایش گوشی با محافظ گوریلا گلس ۵ (Gorilla Glass 5) تقویت شده است و از استاندارد IP54 استفاده می‌کند تا در مقابل نفوذ گرد و غبار و آب مقاوم باشد. گوشی گلکسی A25 از سنسور 50 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، سنسور 8 مگاپیکسلی برای دوربین فوق عریض، و یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی استفاده میکند. عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی قابل قبول هستند و دارای جزئیات بالا و دامنه دینامیکی خوبی دارند. عکس های ثبت شده با گوشی ای 25 سامسونگ به نسبت رقبا عکس های جذاب و زنده تری به نظر میرسد. دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی حتی در نور کم، تصاویر خوب و قابل استفاده ای ثبت میکند.

گوشی ای 25 سامسونگ دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است. این ظرفیت باتری تقریبا در صورت استفاده روزمره و عادی حدود 1 یک روز و نیم به شما شارژدهی میکند. از آداپتور شارژ سریع با سیم 25 واتی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند گوشی را در حدود 80 دقیقه به طور کامل شارژ کند. البته باید این آداپتور را به صورت مجزا تهیه کنید.

گلکسی A25 در زمان عرضه، از اندروید 14 و One UI 6 استفاده میکند. رابط کاربری گوشی های سامسونگ تجربه ای با امکانات شخصی سازی خوب و متنوع در اختیار شما قرار میدهد. سامسونگ وعده داده است که برای این گوشی 4 سال به‌روزرسانی اندروید و 5 سال به‌روزرسانی امنیتی ارائه میشود.

سامسونگ، گوشی Galaxy A25 را به چیپست Exynos 1280 5G مجهز کرده است. این چیپست دارای یک پیکربندی CPU هشت هسته‌ای با دو هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55 است که قدرت کافی برای اجرای برنامه ها، بازی و قابلیت های مولتی تسکینگ را با لگ و باگ نسبتا کم دارد.

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A25

 

شیائومی Redmi Note 13 4G

جدیدترین میان رده اقتصادی شیائومی با اینکه تفاوت های خیلی زیادی با نسل قبلی نکرده و در برخی بخش ها مثل پردازنده عملا تفاوتی بین دو نسل وجود نداره، اما اگر دنبال جدیدترین و به روزترین گوشی های شیائومی با رابط کاربری HyperOS هستید، این گوشی با قیمت حدودی 8.8 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 انتخاب مناسبی برای طرفداران برند شیائومی و در کل گوشی های اقتصادی به صرفه و با ارزش خرید بالا به شمار میره.

بررسی گوشی Redmi Note 13 4G شیائومی

ویژگی های مهم و فنی گوشی ردمی Note 13 4G به صورت زیر هست:

  • صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد با رزولوشن +FHD، تراکم پیکسلی 395، رفرش ریت 120 هرتزی و روشنایی بیشینه 1800 نیتی تجربه مناسبی در زمان کار با گوشی به شما ارائه میدهد.
  • استفاده از بدنه پلاستیکی با طراحی تخت و وزن حدودا 189 گرمی و خوش دست
  • استفاده از گواهی IP54 و گوریلا گلس 3 برای محافظت نسبی گوشی در مقابل گرد و غبار و خط و خش های ریز
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی حدود یک روز و نیم در استفاده معمولی شارژدهی میکند و با شارژر 33 واتی توی حدود 1 ساعت و 20 دقیقه شارژ می شود.
  • سنسور های ۱۰۸ مگاپیکسلی واید، ۸ مکاپیکسلی اولترا واید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 16 مگاپیکسلی سلفی برای گوشی ردمی نوت 13 4 جی استفاده شده. این پکیج روی کاغذ مناسب است اما در عمل به نسبت گزینه های دیگه این بازه قیمتی عملکرد خوبی ندارد.
  • پردازنده اسنپدراگون 685 سال قبل برای این گوشی استفاده شده که عملکرد مناسبی دارد اما هنوز لگ و باگ گاه و بی گاه در زمان کار با گوشی مشاهده می شود.
  • اندروید 13 و MIUI 14 به صورت پیش فرض برای گوشی نوت 13 4 جی عرضه شده که به اندروید 14 و HyperOS 1.0 آپدیت می شود.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 13 4G

 

شیائومی Poco M6 Pro 4G

شیائومی در این بازه قیمتی یک نماینده با ارزش خرید بالا دیگه هم داره تا طرفداران این برند با دست باز بتونن گوشی مورد نظر خودشون رو تهیه کنن. گوشی Poco M6 Pro 4G با قیمت حدودی 9.7 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 با داشتن سرعت شارژ بالاتر و شارژدهی بهتر و همچنین مقداری پردازنده قدرتمندتر گزینه مناسب تری برای بازی و کارهای پردازشی نسبتا سنگین در این بازه در مقایسه با گوشی های پیشنهادی دیگه به شمار میره.

بررسی گوشی Poco M6 Pro 4G شیائومی

مشخصات فنی و ویژگی های مهم گوشی Poco M6 Pro 4G به شرح زیر است:

  • طراحی تخت با لبه های تیز و شبیه به گوشی Note 13 4G برای این گوشی استفاده شده که با طراحی دو رنگ قاب پشتی زیباتر شده. گواهی IP54 نیز در ساخت گوشی به کار رفته.
  • بدنه از ترکیب شیشه و پلاستیک ساخته شده و با داشتن قطر 8 میلی متری و وزن 179 گرمی گوشی خوش دستی به حساب میاد.
  • صفحه نمایش 6.67 اینچی از پنل امولد استفاده میکنه و با گوریلا گلس 5 محافظت شده. با داشتن رزولوشن 1080، روشنایی بیشینه 1300 نیتی و رفرش ریت 120 هرتزی میتونه تصویری با کیفیت بالا و سریع به نمایش بزاره.
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی میتونه ب راحتی در استفاده معمولی تا 1 یک روز و نیم به شما شارژدهی کنه. 100 درصد باتری با استفاده از شارژر 67 واتی داخل جعبه در حدود 44 دقیقه شارژ میشه.
  • برای گوشی پوکو ام 6 پرو 4 جی سه لنز با سنسورهای 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک لنز 16 مگاپیکسلی سلفی استفاده شده. دوربین اصلی لرزشگیر اپتیکال داره ولی کیفیت عکس ها به نسبت گزینه های دیگه این بازه خیلی بالاتر نیست.
  • تراشه مدیاتک هلیو G99 Ultra استفاده شده برای این گوشی عملکرد سخت افزاری مناسبی برای یک میان رده اقتصادی داره و میتونه با لگ و باگ خیلی کم از پس اجرای اکثر بازی ها و برنامه ها برمیاد.
  • این گوشی از اندروید 13 و MIUI 14 به صورت پیش فرض استفاده میکنه ولی هنوز اندروید 14 و HyperOS برای این گوشی عرضه نشده.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco M6 Pro 4G

 

بهترین گوشی تا 12 میلیون تومان؟

تو گوشی های میان رده امکانات و قابلیت های به روز با مناسب ترین قیمت در کنار همدیگه قرار گرفته تا یه گزینه بسیار عالی برای کسایی که میخوان تو اکثر زمینه ها یه عملکرد خوب داشته باشه، اما نمیخوان هزینه خیلی زیادی کنن به وجود بیاره. البته با افزایش قیمت دلار تا حدودی گوشی های میان رده خوب افزایش قیمت داشتند و تقریبا تمامی گوشی ها یه رده قیمتی جابجا شدند. پنل امولد با تراکم پیکسلی بالا و وضوح رنگ خوب و روشنایی صفحه نمایش کافی که توی محیط بیرون هم مشکلی براتون ایجاد نمیکنه تو اکثر صفحه نمایش های این بازه دیده میشه. رفرش ریت 120 هرتزی هم استفاده بیشتری میشه اما هنوز نرخ های 90 هرتزی هم دیده میشه. هنوز خیلی از شیشه و فلز برای ساخت گوشی های استفاده نمیشه و بیشتر از ترکیب پلاستیک و بعضی موارد شیشه استفاده میکنن. طراحی هم در عین سادگی بسیار زیبا و خوش دسته. حسگر اثر انگشت هم مثل بازه های اقتصادی تر روی دکمه پاور قرار گرفته و از حسگر های بی کیفیت روی صفحه نمایش کمتر استفاده شده. قدرت سخت افزاری خیلی پیشرفت زیادی نکرده اما اکثر گوشی های تجربه مناسب و بدون مشکل خاصی در استفاده روزمره و عادی به شما میدن ولی هنوز در بازی و استفاده های سنگین تر خیلی نباید انتظار جزئیات و فریم های بالا رو داشته باشید. بازدهی باتری و سرعت شارژ تقریبا مشابه بازه قبلیه ولی گوشی های بیشتری از شارژرهای با توان بالا استفاده میکنن. امکانات عکسبرداری و فیلمبرداری متنوع به همراه جزئیات مناسب رو می تونید تو بخش دوربین گوشی های این بازه ببینید. وای فای ورژن 6، بلوتوث ورژن 5.2 و 5G از این بازه به بالا توی اکثر گوشی ها استفاده میشه و اما جک 3.5 میلیمتری صدا تقریبا دیگه از گوشی ها حذف میشه و استفاده از اون جزو نقاط مثبت حساب میشه! اسپیکر استریو با کیفیت و صدای خوبم بخشیه که تو بیشتر گوشی های این بازه استفاده شده.

گوشی های پیشنهادی برای بهترین گوشی تا 12 میلیون عبارتند از:

  • سامسونگ A34
  • شیائومی ردمی Note 13 pro 4g

 

سامسونگ A34

گزینه پیشنهادی این بازه از برند سامسونگ گوشی A34 که قیمت حدودی 10.9 میلیون تومانی برای نسخه 8/128 داره و به نسبت ماه قبلی افزایش قیمت حدود 1 میلیون تومانی پیدا کرده. با توجه به قدرت پردازشی، پشتیبانی و امکانات نرم افزاری و همچنین عملکرد باتری ارزش خرید مناسبی به نسبت گوشی های دیگه موجود در این بازه از سامسونگ داره و اگه دنبال خرید یه گوشی با عملکرد مناسب و ارزش خرید بالا از سامسونگ هستید، هنوز گزینه بسیار خوبی به حساب میاد.

مشخصات رنگ بندی گوشی samsung a34 5g

گوشی a34 با یه زبون طراحی جدید که به گوشی های پرچمدار سامسونگ شباهت داره عرضه شده که ظاهر جذابی به اون داده ولی هنوز از پلاستیک برای ساخت گوشی استفاده میشه. با اینکه ابعاد گوشی کمی بزرگ شده باز به نسبت گوشی خوش دستی به حساب میاد و از گواهی IP67 هم برای محافظت در مقابل نفوذ آب استفاده میکنه. البته طراحی صفحه نمایش هنوز عوض نشده و با یه صفحه قدیمی، با حاشیه زیاد و ناچ قطره ای طرفیم.

صفحه نمایش سوپر امولد 6.6 اینچی با کیفیت عالی و پر جزئیات که ترکیب رنگ و کنتراست بسیار خوبی داره در کنار نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی یه تجربه خیلی خوب و روون رو به شما میده. روشنایی بیشینه 1000 نیتی هم باعث میشه در محیط های روشن بتونید به راحتی از گوشی استفاده کنید.

تراشه مدیاتک Dimensity 1080 استفاده شده در این گوشی باعث شده حتی به نسبت گوشی های شیائومی در این بازه عملکرد بهتری داشته باشه و اگه اهل بازی یا استفاده نسبتا سنگین تر از گوشی هستید، گوشی سامسونگ a34 بتونه به خوبی از پس نیازهای شما بربیاد. رابط کاربری کاملا به روزه و پشتیبانی 4 ساله نرم افزاری این گوشی میتونه تا سال ها خیالتون رو از این بخش راحت کنه.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی میتونه در حدود یک روز کامل به شما در استفاده معمولی از گوشی شارژ بده، اما سرعت شارژ به نسبت گوشی های شیائومی خیلی بالا نیست و شارژ کامل حدود 1 ساعت و ربع زمان میبره و آداپتور 25 واتی قابل پشتیبانی رو باید جداگانه تهیه کنید. بخش دوربین جز نقاط قوت این گوشی به حساب میاد و اگه بخش عکاسی براتون مهمه باید سراغ این گوشی برید، حتی در شرایط نوری نسبتا سخت عکس های روشن و با کیفیت خوبی بهتون میده. امکانات دوربین هم تقریبا کامله و تمامی سنسور های کاربردی رو با کیفیت مناسبی توی خودش قرار داده. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی خیلی عالی نیست ولی میتونه عکس های مناسبی ثبت کنه. اسپیکر استریو استفاده شده کیفیت و بلندی مناسبی داره ولی از جک 3.5 میلیمتری صدا خبری نیست.

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A34

 

شیائومی Redmi Note 13 Pro 4G

میان رده جدید خانواده ردمی نوت 13، گزینه پیشنهادی ما در این بازه است که با یه طراحی عجیب و غریب و مشخصات سخت افزاری خوبی مثل دوربین 200 مگاپیکسلی عرضه شده اما به جز بخش دوربین تفاوت خیلی خاصی با گوشی Poco M6 Pro 4G نداره. با داشتن قیمت حدودی 11.5 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 به نسبت نسل قبلی یعنی نوت 12 پرو 4 جی ارزش خرید بیشتری در این بازه داره. با توجه به نسخه 5G سال قبل خیلی پیشرفته نیست ولی به دلیل به روز بودن و دریافت بیشتر آپدیت های نرم افزاری و قیمت تقریبا یکسان انتخاب مناسب تری به شمار میره.

بررسی گوشی Redmi Note 13 Pro 4G شیائومی

بدنه گوشی به صورب کاملا تخت و وزن 188 گرمی ساخته شده که باعث میشه این گوشی میان رده طراحی مناسب و خوش دستی داشته باشه. گواهی IP54 و گوریلا گلس 5 باعث میشن این گوشی مقاومت مناسبی در مقابل ضربه و خط و خش داشته باشه. صفحه نمایش 6.67 اینچی رزولوشن 1080 پیکسلی داره و میتونه بیش از یک میلیارد رنگ رو به نمایش بزاره. روشنایی بالای 1300 نیتی اجازه استفاده راحت این گوشی در محیط های بیرون از خونه رو میده. رفرش ریت 120 هرتزی باعث استفاده روون و سریع شما از گوشی میشه.
پردازنده Helio G99 Ultra یکی از نقاط ضعف این گوشی به شمار میرود و آنچنان عملکرد مناسبی در بازی ها و برنامه های نسبتا سنگین ندارد. البته استفاده روزمره از گوشی بدون مشکل انجام میشه. از اندروید 13 و MIUI 14 برای این گوشی استفاده شده که خیلی تجربه به روزی را در اختیار شما قرار نمی دهد اما با توجه به اینکه آپدیت HyperOS به زودی برای این گوشی نیز عرضه میشود میتوان این بخش رو هم بدون باگ خاصی در نظر گرفت.
لنز 200 مگاپیکسلی اصلی چه در نور روز و چه شب عکس های با کیفیت و ترکیب رنگی مناسبی را ثبت میکند و یکی از نقاط قوت و برتری این گوشی به شمار میرود. لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی عملکرد چندان خوب و جذابی ندارند. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی عکس های قابل قبول اما نه چندان با کیفیت و جزئیات بالایی را ثبت میکند. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در استفاده معمولی و ترکیبی حدود یک روز کامل شما را همراهی میکند. البته شارژر 67 واتی قرار گرفته در جعبه میتونه این باتری رو توی حدود پنجاه دقیقه کاملا شارژ کنه. اسپیکر استریو استفاده شده کیفیت و بلندی خوبی دارد.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 4G

 

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان؟

توی این بازه قیمتی بالاخره میتونید سراغ گوشی های میان رده بازار برید که تقریبا اکثر امکانات و قابلیت های لازمه یه گوشی خوب رو میتونید توی اونا ببیند و نسبت به بازه قیمتی قبلی در کنار بهبود ظاهر و امکانات داخلی باعث میشن تجربه بهتری موقع استفاده از گوشی داشته باشید. پنل امولد با تراکم پیکسلی بالا و وضوح رنگ عالی، نرخ به روز رسانی 120 هرتزی، روشنایی صفحه بالا و HDR10+ امکاناتیه که تو اکثر صفحه نمایش های این بازه دیده میشه. متریال استفاده شده اکثرا از شیشه و فلزه ولی هنوز گوشی های سامسونگ از پلاستیک استفاده میکنن که تا حدودی کیفیت ساخت اونها نسبت به گوشی های اقتصادی تر بهتر شده. صفحه نمایش ها حاشیه خیلی کمتری دارند و بیشتر از طراحی پانچ هول برای قرار گرفتن دوربین سلفی استفاده میشه. حسگر اثر انگشت هم بیشتر روی صفحه نمایش قرار گرفته و سرعت و دقت خوبی داره و خیلی از حسگر روی دکمه پاور استفاده نمیشه. قدرت سخت افزاری و پردازشی بخشیه که تقریبا بهبود نسبتا زیادی نسبت به بازه قبلی کرده و یکی از دلایلی به حساب میاد که شما رو مجبور به خرید از این بازه نسبت به بازه قبلی میکنه. عملکرد شارژدهی و سرعت شارژ باتری هم تقریبا تغییر خاصی نکرده. فیلمبرداری 4k و قابلیت لرزشگیر و سنسور های واید و ماکرو بهتر از مواردیه که تو بخش دوربین این بازه بیشتر استفاده شده. امکانات ارتباطی مثل بلوتوث و وای فای هم مثل بازه قبلی چیزی کم و کسر نداره. اسپیکر استریو هم دیگه تقریبا عادیه و استفاده از اسپیکر مونو با کیفیت و بلندی پایین جزو نقاط ضعف گوشی ها به حساب میاد.

گوشی های پیشنهادی برای بهترین گوشی تا 15 میلیون عبارتند از:

  • سامسونگ A54
  • شیائومی Poco X6

 

سامسونگ A54

گوشی A54 سامسونگ حدود 14 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/128 قیمت داره و در ماه اخیر حدود 500 هزار تومان افزایش قیمت داشته. با اینکه گوشی A55 به صورت خیلی محدود به بازار ایران وارد شده و به احتمال زیاد تا یکی دو ماه دیگه هنوز قیمت خیلی بالایی خواهد داشت، این گوشی هنوز جزو میان رده های خیلی خوب بازار و یک گزینه بسیار خوب و با ارزش خرید بالا در این بازه به حساب میاد. دوربین و شارژدهی بسیار خوبی با توجه به قیمت داره، و به نسبت امکانات مناسب تری هم برای این گوشی استفاده شده، مثلا امکان ارتقا فضای ذخیره سازی از طریق کارت حافظه جانبی رو داره. a54 یه گوشی خوش دست و با قدرت پردازشی مناسب هست که شارژدهی و دوربین بسیار خوبی به نسبت قیمت داره و میتونه طرفداران سامسونگ رو کاملا راضی نگه داره و بهترین میان رده سامسونگی بازار به حساب میاد.

بررسی مشخصات گوشی A54 سامسونگ

ظاهر گوشی تغییرات مثبتی کرده و با حذف جزیره دوربین شباهت نسبتا زیادی به گوشی های پرچمدار شیائومی پیدا کرده. استفاده از گلس برای قسمت پشتی باعث بالا رفتن کیفیت ساخت و حس بهتر موقع استفاده شده ولی مقداری وزن گوشی بیشتر شده اما با کوچیک شدن ابعاد هنوز گوشی خوش دستی به حساب میاد. گواهی IP67 مثل سال قبل اینجا هم استفاده شده.

صفحه نمایش 6.4 اینچی ابعاد مناسبی داره ولی یه مقداری حاشیه نسبتا زیاده اما پنل سوپر امولد با کیفیت و ترکیب رنگ خیلی خوب باعث میشه استفاده از گوشی راحت و لذت بخش باشه. روشنایی به خوبی توی محیط های خیلی روشن کار رو براتون در میاره. رفرش ریت 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی تجربه استفاده از گوشی رو روون و راحت کرده.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با توجه به مصرف پردازنده و صفحه نمایش شارژدهی خوبی داره و در استفاده معمولی میتونه به راحتی یک روز شما رو همراهی کنه. از آداپتور داخل جعبه خبری نیست و باید از شارژر 25 واتی استفاده کنید که میتونه توی حدود یک ساعت و ربع باتری گوشی رو شارژ کنه.

از سه تا لنز برای گوشی a54 استفاده شده که سنسور اصلی همون سنسور گوشی S23 سامسونگه و باعث میشه کیفیت و جزئیات عکس ها بسیار مناسب باشه و حتی در شرایط نوری سخت عکس های مناسبی بگیره. لنزهای فرعی اما تفاوتی نسبت به نسل قبلی نداشتند و تقریبا عملکرد متوسط رو به خوب دارند. دوربین 32 مگاپیکسلی سلفی هنوز عکس های با کیفیت و ترکیب رنگ مناسبی میگیره و میتونه شما رو راضی نگه داره.

تراشه اگزینوس 1380 با اینکه قدرت خوبی داره و میتونه با مصرف انرژی مناسب از پس اکثر کارهای روزمره و بازی یا برنامه سنگین بر بیاد اما به خاطر مشکلات نرم افزاری خیلی مناسب بازی نیست و یه تجربه خیلی با جزئیات و فریم بالا به شما نمیده. رابط کاربری اندروید 13 و One UI 5.1 تجربه نرم افزاری به روزی به شما میدن و پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله سامسونگ از این گوشی عمر نرم افزاری اون رو بالا میبره. اسپیکر استریو بلندی بسیار خوب و کیفیت مناسبی داره و به راحتی توی یه محیط شلوغ میتونید صدای اون رو بشنوید. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست.

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A54

 

شیائومی Poco X6

گوشی Poco X6 میان رده جدید خانواده پوکو، گزینه پیشنهادی ما در این بازه به جای گوشی های قدیمی تر پوکو ایکس 5 و 5 پرو هست که با داشتن قیمت حدودی 14 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 12/256 گیگی میتونه یه عملکرد خوب چه در استفاده روزمره و چه در بازی های به شما بده و روند انتخابی مناسب و به صرفه برای گیمرهای نسل های قبلیش رو ادامه میده. به نسبت ماه قبلی حدود 700 800 هزار تومان گرونتر شده ولی هنوز جزو گزینه های با ارزش خرید بالای این بازه به شمار میره.

بررسی گوشی Poco X6 شیائومی

این گوشی با طراحی آشنای برند پوکو و بدنه ای کاملا پلاستیکی و تخت ساخته شده که در کنار زیبایی حس و کیفیت ساخت خوبی هم دارد. روی نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس قرار گرفته که به خوبی از صفحه نمایش در برابر خط و خش های احتمالی محافظت میکنه. از گواهی IP54 توی ساخت این گوشی استفاده شده و تا حدودی در مقابل پاشیدن قطرات آب مقاومه. صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد جزئیات رو با ترکیب رنگ خوبی به نمایش میزاره و با داشتن روشنایی بالایی 1800 نیتی تجربه بسیار خوبی در محیط بیرون به شما میده.
تراشه Snapdragon 7s Gen 2 قدرت سخت افزاری خوبی به این گوشی میان رده داده و نسبت به نسل قبلی تغییر مثبتی به شمار میرود. این تراشه پایداری بسیار خوبی در استفاده های سنگین مثل بازی از خودش نشون میده و به نسبت گزینه های دیگه بازار عملکرد بسیار خوب و بدون لگ و باگ خاصی دارد. این گوشی با اندروید 13 و MIUI 14 عرضه شده و تا سه سال آپدیت های نرم افزاری برای این گوشی عرضه میشود و در آینده بسیار نزدیک نیز به HyperOS شیائومی آپدیت می شود.
لنز 64 مگاپیکسلی اصلی به قابلیت OIS مجهز شده و میتونه عکس هایی با جزئیات مناسب و رنگ خوب حتی در زوم دو برابری ثبت کند. لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید و 2 مگاپیکسلی ماکرو عملکرد نه چندان درخشانی دارند و عکس های نسبتا قابل قبولی ثبت میکنند. دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی عکس هایی با جزئیات معمولی اما ترکیب رنگ مناسب ثبت میکند. باتری 5100 میلی آمپر ساعتی شارژدهی نسبتا خوبی دارد و در استفاده های ترکیبی میتواند حدود یک روز به شما شارژدهی کند. شارژر 67 واتی که در داخل جعبه قرار دارد میتونه توی حدود 50 دقیقه گوشی رو کاملا شارژ کنه. اسپیکرهای استریو این گوشی صدایی نه چندان بالانس اما با کیفیت مناسب و بلند پخش میکنن.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco X6

 

بهترین گوشی تا 20 میلیون تومان؟

کم کم داریم به بازه قیمتی گوشی های پرچمدار نزدیک میشیم و تقریبا تو اکثر بخش ها عملکرد نزدیکی به گوشی های پرچمدار دیده میشه، فقط یه سری امکانات خاص که تو گوشی های پرچمدار اکثرا استفاده میشه رو اینجا نمی بینید. تو این بازه عملکرد در اکثر بخش ها بهتر شده نسبت به قبل و تقریبا اکثر گوشی های تو بیشتر بخش ها کاملا نیاز های شما رو برطرف میکنن. پنل امولد با تراکم پیکسلی بالا و وضوح رنگ عالی، نرخ به روز رسانی 120 هرتزی، روشنایی صفحه بالا و HDR10+ امکاناتیه که تو اکثر صفحه نمایش های این بازه استفاده شده و کاملا شما رو از خریدتون راضی میکنه. توی ساخت بدنه اکثر گوشی ها از فلز و شیشه استفاده شده و تقریبا استفاده از پلاستیک خیلی کم شده ولی هنوز گوشی های سامسونگ سر این موضوع کوتاه نیومدن! گوشی های بیشتری هم از گواهی IP با مقاومت بالا استفاده میکنن. از حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش هم بیشتر استفاده میشه که سرعت و دقت خوبی هم دارند.

از تراشه های پرچمدار سال قبل در بیشتر گوشی های این بازه استفاده شده و همین باعث میشه قدرت سخت افزاری بیشتر و بهتری رو توی گوشی ها شاهد باشیم. تغییر دیگه استفاده از رم های LPDDR5 که تو مولتی تسکینگ و سرعت اجرای برنامه ها عملکرد بهتری نسبت به بازه قبلی میده. عملکرد و سرعت شارژ باتریم تقریبا مشابه بازه قبله و تغییر خاصی توش دیده نمیشه، فقط امکان شارژ بیسیم به بعضی از گوشی ها اضافه میشه. فیلمبرداری 8k، قابلیت لرزشگیر، سنسورهای واید و ماکرو بهتر و زوم اپتیکال از مواردیه که تو بخش دوربین این بازه بیشتر استفاده شده. امکانات ارتباطی مثل بلوتوث و وای فای هم مثل بازه قبلی چیزی کم و کسر نداره، تو بعضی از گوشی ها از تایپ سی ورژن 3.1 به بالا هم استفاده میشه ولی خیلی محدود تره و در بازه های بعدی بیشتر ازشون استفاده شده.

گزینه های پیشنهادی برای خرید از بازه قیمتی 15 تا 20  میلیون تومان (بهترین گوشی تا 20 میلیون) عبارتند از:

  • شیائومی Poco X6 Pro
  • شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus
  • Honor X9b

 

شیائومی Poco X6 Pro

با عرضه نسل جدید گوشی های سری X پوکو تقریبا اکثر موبایل گیمرها و افرادی که دنبال یه گوشی قدرتمند و به صرفه هستند، میتونن با خیال راحت و بدون تحقیق خیلی خاصی سراغ این گوشی ها برند. گوشی پوکو X6 Pro با قیمت حدودی 18.2 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 12/512 گیگابایتی علاوه بار طراحی و نمایشگر زیبا یه پردازنده قدرتمند رو در اختیار شما قرار میده و میتونه به عنوان بهترین انتخاب برای طرفداران گوشی های شیائومی بالاتر از گوشی های پوکو F5 و ردمی نوت 13 پرو پلاس قرار بگیره. البته در ماه اخیر افزایش قیمت نسبتا زیادی (در حدود 2 میلیون تومان) داشته اما هنوز بهترین انتخاب برای موبایل گیمرها، همین گوشی Poco X6 Pro هست.

بررسی گوشی Poco X6 Pro شیائومی: نقد و بررسی جامع و تخصصی پوکو X6 پرو

بدنه پلاستیکی با طراحی نسبتا گرد و وزن کم 186 گرمی علاوه بر خوش دست بودن به نسبت قیمت کیفیت ساخت خوبی هم داره. از گوریلا گلس 5 و گواهی IP54 برای گوشی استفاده شده که مقاومت مناسبی به گوشی در برابر خط و خش و پاشیدن مایعات دادن. صفحه نمایش 6.67 اینچی تراکم پیکسلی و ترکیب رنگی بالایی دارد و با داشتن روشنایی بیشینه 1800 نیتی به خوبی در محیط های روشن جواب کار شما را می دهد. بازخورد لمسی 2160 هرتزی و رزولوشن 1.5K تجربه بسیار خوبی را در هنگام بازی های آنلاین به شما می دهد.
شارژر 67 واتی قرار گرفته در جعبه توی حدود 43 دقیقه کاملا باتری گوشی را شارژ میکند. باتری 5000 در استفاده سنگین و ترکیبی میتواند حدود یک روز کامل به شما شارژدهی کند.
دوربین پوکو X6 پرو شامل یک لنز 64 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و نهایتا لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو می شود. عکس های اصلی جزئیات خوب و ترکیب رنگ مناسبی دارند ولی کمی ترکیب رنگی به سمت گرمی میل میکنند. دوربین اولترا واید جزئیات معمولی ولی دینامیک رنج مناسبی دارد. دوربین ماکرو هم مثل همیشه عملکرد مناسبی ندارد. لنز سلفی 16 مگاپیکسلی عملکرد مناسبی ندارد و وایت بالانس عکس ها خیلی مناسب نیست.
تراشه Dimensity 8300-Ultra عملکرد بسیار خوب و پایداری را در اکثر بازی های سنگین از خودش نشون میده و میتونه به راحتی و بدون لگ و باگ خاصی اکثر بازی ها رو با گرافیک و فریم ریت بالا اجرا کند. گوشی پوکو X6 پرو به صورت پیش فرض به HyperOS و اندروید ۱۴ مجهز شده و یکی از برزوترین گوشی های شیائومی به شمار میرود. آپدیت های جدید اندروید نیز تا سه سال برای این گوشی عرضه میشود.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco X6 Pro

 

شیائومی ردمی Note 13 Pro Plus

ردمی نوت 13 پرو پلاس با قیمت حدودی 19 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256، جدیدترین بالارده خانواده سری ردمی نوت، با داشتن طراحی جذاب و خوش دست، دوربین بسیار خوب و با کیفیت، نمایشگر 1.5K با تراکم پیکسلی بالا، باتری خوب و با سرعت شارژ بالا تقریبا یک گوشی همه چی تمام به شمار میره و به نسبت گوشی قدیمی تر Poco F5 به جز در بخش سخت افزار در بقیه بخش ها، به خصوص طراحی و دوربین گوشی بهتر و با ارزش خرید بیشتری به شمار میره.

بررسی گوشی Redmi Note 13 Pro Plus شیائومی

مشخصات فنی و ویژگی های مهم گوشی Redmi Note 13 Pro Plus به شرح زیر است:

  • بدنه از جنس شیشه و آلومینیوم ساخته شده که حس با کیفیت بودن رو به خوبی منتقل میکنه. نسخه با بدنه چرمی وزن کمتر و همچنین حس بهتری در زمان استفاده داره. برای محافظت از گوشی از گواهی IP68 و گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده تا به خوبی در مقابل نفوذ آب و خط و خش از گوشی محافظت بشه.
  • با داشتن وزن حدودا 200 گرمی و همچنین طراحی خمیده در قسمت پشتی و جلوی گوشی با یک گوشی خوش دست طرف هستید.
  • نمایشگر 6.67 اینچی امولد خمیده با داشتن رزولوشن 1.5k تصاویر با کیفیت و زیبایی رو به نمایش میزاره. با داشتن رفرش ریت 120  هرتزی و روشنایی بیشینه 1800 نیتی، میتونید به راحتی و با سرعت زیاد در محیط های بیرون از خانه از گوشی استفاده کنید.
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در استفاده سنگین و نیمه سنگین در حدود 1 روز به شما شارژدهی میکنه. با استفاده از شارژر 120 واتی قرار گرفته داخل جعبه میتونید در حدود 25 دقیقه کاملا گوشی رو شارژ کنید.
  • پکیح دوربین این گوشی شامل یک لنز اصلی 200 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است. عکس های دوربین اصلی جزئیات و نور بیشتری به نسبت سال قبل ثبت میکنن و تصاویر خوبی به نمایش میزاند. دوربین های فرعی تعریف چندانی ندارند. دوربین سلفی هم در شرایط نوری مناسب عکس های خوبی ثبت میکند.
  • پردازنده Dimensity 7200-Ultra عملکرد خوبی در استفاده های سنگین دارد و میتواند بازی های جدید رو با گرافیک بالا و فریم ریت تقریبا ثابت اجرا کند. در استفاده طولانی مدت نیز با افزایش دمای زیادی مواجه نیستیم.
  • گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس به صورت پیش فرض از اندروید 13 و MIUI 14 استفاده میکند و تا سه سال آینده آپدیت های نرم افزاری برای این گوشی عرضه می شود.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus

 

بهترین گوشی تا 25 میلیون تومان؟

در این بازه قیمتی گوشی های پرچمدار اقتصادی برندهای چینی یا قاتل پرچمدار جدید پیدا میشه که به خاطر افزایش قیمت ها به اینجا منتقل شدن. از لحاظ کیفیت ساخت بدنه اکثر از فلز و شیشه استفاده میکنن و صفحه نمایش ها تقریبا به جز قابلیت LTPO تفاوت خاصی با گوشی های پرچمدار ندارند. عملکرد پردازشی عالی که از پس هر بازی و برنامه ای برمیاد در کنار شارژدهی مناسب و سرعت شارژ خیلی خوب چند تا از ویژگی های دیگه این بازه است. البته یه تفاوت بزرگ این بخش با گوشی های پرچمدار توی دوربین دیده میشه و هنوز این بخش خیلی عملکرد خفن و جذابی نداره.

با عرضه شدن گوشی های شبه پرچمدار از برندهای شیائومی و سامسونگ بعد از چند مدت در این بازه گوشی های جذاب و جدیدی قابل انتخاب هستند که میتونن عملکرد بسیار خوبی و نزدیک به گوشی های پرچمدار اما با قیمت بسیار مناسب تر به شما بدن. میان رده تازه وارد سامسونگ، یعنی گلکسی A55 با قیمت حدودی 23 میلیون تومان در این بازه دیده میشه اما بهتره تا منطقی شدن قیمت این گوشی و واردات بیشتر اون، فعلا در خریدش دست نگه دارید. گوشی های شیائومی 13t، پیکسل 7 و سامسونگ S23 FE گزینه های پیشنهادی این بازه هستند که در ادامه با دلایل این انتخاب ها بیشتر آشنا میشید.

 

Xiaomi 13T

شما میتونید با قیمت حدودی 24 میلیون تومان نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 12/256 گیگ گوشی 13T، شبه پرچمدار شیائومی رو تهیه کنید. در ماه اخیر حدود 1 میلیون تومان تومان افزایش قیمت داشته ولی هنوز جزو گزینه های خوب و جذاب این بازه مخصوصا برای طرفداران عکاسی از برند شیائومی به حساب میاد. گوشی 13 تی با داشتن صفحه نمایش عالی، دوربین بسیار خوب و قدرت سخت افزاری مناسب میتونه یک گزینه خیلی عالی در این بازه باشه که به نسبت رقبای دیگه اش، عملکرد بهتری در بخش عکاسی و فیلمبرداری داره. به نسبت نسخه پرو هم بیشترین تغییر رو در بخش سخت افزاری دیده میشه و اگه براتون ارزش خرید به نسبت قیمت اهمیت بیشتری داره، این گوشی میتونه انتخاب بسیار مناسب‌تری باشه.

بررسی مشخصات گوشی Xiaomi 13T

طراحی این نسل بیشتر به سمت تخت مایل شده و فقط مقداری در لبه ها خمیده شده تا مقداری بهتر توی دست قرار بگیره. کیفیت ساخت مناسبی هم داره و با استفاده از شیشه و پلاستیک توی ساخت گوشی و همچنین گواهی IP68 باعث جذاب تر شدن این بخش شده. وزن 193 گرمی و قطر 8.5 میلیمتری گوشی باعث میشه نسبتا گوشی خوش دستی باشه. صفحه نمایش 6.67 اینچی حاشیه بسیار کمی داره و از پنل امولد با کیفیت و جزئیات بالایی استفاده میکنه که 68 میلیارد رنگ رو نمایش میده و تجربه خوبی موقع بازی و یا تماشای ویدیو به شما میده. مثل نسخه پرو رفرش ریت 144 هرتزی و روشنایی بیشینه 2600 نیتی داره.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خیلی عملکرد خوبی مثل گوشی F5 Pro نداره و توی استفاده معمولی رو به سنگین کمتر از یک روز به شما شارژ میده. شارژر 67 واتی قرار گرفته توی باکس میتونه توی حدود 45 دقیقه کاملا باتری رو شارژ کنه. تراشه Mediatek Dimensity 8200 Ultra در استفاده روزمره و عادی عملکرد مناسبی داره اما مثل نسخه پرو خیلی خفن نیست و ممکنه در بازی های خیلی سنگین یه مقداری افت فریم داشته باشه. از وای فای نسخه 6 و نوع حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 استفاده میکنه. از اندروید 13 و MIUI 14 هم برای این گوشی استفاده شده که میتونه تجربه مناسبی رو به شما بده و تا 4 سال هم آپدیت های نرم افزاری رو دریافت میکنه.

شیائومی در این بخش از چینش دوربین یکسانی برای این گوشی و نسخه پرو استفاده کرده و همون دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی اصلی، 50 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم دو برابری و یه لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید توی این گوشی هم دیده میشه. عملکرد لنز اصلی و تله فوتو خیلی خوبه اما لنزهای اولترا واید و سلفی خیلی تعریفی ندارند. تنها تفاوت با نسخه پرو امکان فیلمبرداری با کیفیت 8K و 24 فریم و 4K با 60 فریم هست.

مشاهده قیمت روز گوشی Xiaomi 13T 

 

سامسونگ S23 FE

گوشی سامسونگ S23 FE در حال حاضر قیمت حدودی 24.5 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 8/256 گیگ داره و به نسبت ماه گذشته حدود 2 میلیون تومان گرونتره شده. گوشی S23 FE وارث گوشی S21 FE یکی از پیشنهادهای خیلی خوب برای خرید یه گوشی شبه پرچمدار از سامسونگه که میتونه عملکردی نزدیک به گوشی S23 البته با تفاوت های نسبتا زیاد در بخش پردازنده و دوربین به شما بده. اگر از طرفدران گوشی های سامسونگی هستید، این گوشی میتونه یه انتخاب به روز و جذاب برای شما باشه و جایگزینی خوب برای گوشی پرچمدار S23 با قیمت مناسب باشه. در این بازه به نسبت گوشی تازه وارد A55 با قیمت تقریبا نزدیک در حال حاظر ارزش خرید بیشتری داره.

سامسونگ S23 FE

از لحاظ طراحی گوشی تغییرات زیادی کرده. شبیه به گوشی های سری S23 شده و جزیره دوربین مجزا حذف شده. قسمت پشتی به جای پلاستیک از شیشه ساخته شده و با اینکه از لحاظ ابعاد نمایشگر تغییر نکرده اما به خاطر متریال جدید و همچنین بیشتر شدن قطر دیگه خیلی گوشی سبک و خوش دستی نیست و با بیشتر شدن حاشیه نمایشگر تا حدودی به گوشی A54 سامسونگ شباهت پیدا کرده. پنل 6.4 اینچی Dynamic AMOLED 2X تغییر خیلی زیادی نکرده و همون کیفیت و دقت تصاویر گوشی های سامسونگی رو به شما میده. البته زیاد شدن روشنایی نمایشگر و همچنین هوشمند شدن رفرش ریت جزو تغییرات مناسب و خوب این بخش به حساب میاد.
شارژدهی باتری و سرعت شارژ خیلی تغییر پیدا نکرده و همون باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از آداپتور 25 واتی برای این گوشی هم استفاده شده. شارژدهی خیلی اذیت کننده نیست اما اگه استفاده سنگینی از گوشی داشته باشید باید آخرای روز گوشی رو مجددا شارژ کنید که شارژ کامل گوشی حدود یک ساعت و نیم زمان میبره. با دو تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 برای آمریکا و تراشه اگزینوس 2200 برای باقی بازارها عرضه میشه که در ایران هم نسخه اگزینوس موجوده. با اینکه این تراشه در گوشی S22 مشکل داغ شدن و افت عملکرد خیلی زیادی داشت اما روی این گوشی با استفاده از سیستم خنک کننده مناسب تونسته عملکرد خوبی از خودش نشون بده و در استفاده طولانی مدت خیلی افت عملکرد زیادی رو شاهد نیستیم.

از یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده شده که تقریبا همون سنسور استفاده شده برای گوشی S23 هست. اما بقیه لنزهای پشتی ثابت باقی موندن و از همون لنزهای 8 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 3 برابری و 12 مگاپیکسلی اولترا واید استفاده شده. عکس های لنز اصلی کیفیت خوب و رنگ های زنده و مناسبی دارند و میتونید عکس های خوبی با این دوربین ثبت کنید. لنز تله فوتو در زوم های کم کیفیت خوبی به شما میده اما در زوم بالاتر مقداری جزئیات افت پیدا میکنه. عکس های پرتره خوبی هم میتونید با این لنز ثبت کنید. لنز اولترا واید هم با مقداری افت کیفیت به نسبت دوربین اصلی میتونه عکس های مناسبی رو ثبت کنه. لنز 10 مگاپیکسلی سلفی عکس های با جزئیات و دقت رنگ و دینامیک رنج مناسبی رو ثبت میکنه. کیفیت فیلمبرداری گوشی در حد پرچمدار سال قبل سامسونگ یعنی S22 و با استفاده از لرزشگیر مناسب میتونه ویدیوهای خوبی رو به ثبت برسونه.

مشاهده قیمت روز گوشی Samsung S23 FE

 

Google Pixel 7

گوشی پیکسل 7 که از لحاظ سخت افزاری و امکانات مثل گوشی های برندهای دیگه خیلی روی کاغذ خفن و جذاب نیست اما رابط کاربری تمیز و تجربه استفاده خاص این گوشی که هماهنگی مناسبی بین سخت افزار و نرم افزار داره میتونه یه تجربه منحصر به فرد رو به شما بده. البته با واردات بیشتر این گوشی قیمت بسیار مناسبی پیدا کرده و شما میتونید نسخه با رم و حافظه 8/128 این گوشی رو با قیمت حدودی 22.5 میلیون تومان تهیه کنید و اگه دنبال یه تجربه خاص از اندروید خام با دوربین خوب ولی کمی مشکلات سخت افزاری هستید، این گوشی بهترین انتخاب برای شماست.

بررسی مشخصات گوشی Pixel 7 گوگل

طراحی گوشی خیلی چیز خاصی نداره و همون زبون گوشی های پیکسل قبلی اینجا دیده میشه. پنل پشتی از جنس شیشه براق ساخته شده و یه نوار فلزی برای جزیره دوربین استفاده شده که ظاهر گوشی رو جذاب تر کنه. متریال استفاده کیفیت بسیار خوبی داره و باعث شده گوشی خیلی خوش دست باشه و حس خوبی منتقل کنه. بابت مقاومت گوشی هم گوگل از گوریلا گلس ویکتوس برای پشت و جلوی گوشی استفاده کرده و توی ساختش گواهی IP68 رعایت شده.

نمایشگر ۶.۳ اینچی با پنل امولد و رزولوشن ۱۰۸۰ جزئیات و رنگ های خوبی رو نمایش میده ولی یه مقداری به نسبت گوشی های پرچمدار دار دیگه حاشیه زیادی داره. روشنایی بسیار مناسبی داره که میتونه تا حدود ۱۴۰۰ نیت در حالت خودکار افزایش پیدا کنه. در کمال تعجب این گوشی هنوز از نرخ به روزرسانی ۹۰ هرتزی استفاده میکنه و خبری از ۱۲۰ نیست که در استفاده معمولی ممکنه خیلی این مشکل رو احساس نکنید.

باتری ۴۳۵۵ میلی آمپر ساعتی به نسبت اندازه گوشی عملکرد مناسبی داره و میتونه در استفاده معمولی و نسبتا سبک یک روز کامل به شما شارژ بده اما با استفاده سنگین تر باید وسطای روز گوشی رو شارژ کنید. از شارژر توی جعبه خبری نیست ولی با شارژر ۲۰ واتی قابل پشتیبانی میتونید توی حدود ۱ ساعت و نیم گوشی رو کاملا شارژ کنید که خیلی عدد عجیب و غریبی نیست.

پیکسل ۷ از دو تا لنز ۵۰ و ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و اولترا واید استفاده میکنه که میتونه به راحتی ضعف های بخش های دیگه رو پوشش بده. عکس های لنز اصلی میشه گفت عالیه و جزئيات زیاد و روشنایی خوبی توی عکس ها دیده میشه ولی یه مقداری رنگ ها رو گرم تر از واقعیت میکنه که خیلی اذیت کننده نیست. دوربین اولترا واید یه مقداری به نسبت لنز اصلی افت کیفیت داره ولی هنوز به نسبت گوشی های دیگه عملکرد بسیار خوبی داره. به هم ریختگی خاصی توی گوشه عکس ها دیده نمیشه و جزئيات و روشنایی بسیار خوبی دارند. با این لنز میتونید عکس های ماکرو هم ثبت کنید که کیفیت خوبی دارند. دوربین سلفی ۱۰.۸ مگاپیکسلی کیفیت بسیار خوبی داره و عکس هایی شبیه به لنز اصلی با جزئیات و ترکیب رنگ خوبی میگیره.

تراشه اختصاصی Google Tensor G2 عملکرد بسیار خوبی در استفاده معمولی و سنگین داره و به راحتی میتونه از پس اکثر کارها با کیفیت مناسب بر‌بیاد البته به پای تراشه های بالارده کوالکام نمیرسه ولی عملکرد بسیار مناسبی برای یه گوشی بالارده داره. در استفاده سنگین طولانی مدت هم تا حدودی داغ میکنه. اندروید ۱۳ خام و خالص که هماهنگی خیلی خوبی با سخت افزار داره باعث شده تجربه خیلی روون و سبکی رو به شما بده که امکانات شخصی سازی خیلی متنوع و مختلفی هم همراه خودش داره و اگه عاشق یه رابط تر و تمیز و بدون مزاحم هستید این گوشی کاملا میتونه شما رو راضی نگه داره. اسپیکر استریو استفاده شده کیفیت صدای مناسبی داره اما خیلی بلند نیست و از جک ۳.۵ میلیمتری هم مثل باقی گوشی های پرچمدار خبری نیست.

مشاهده قیمت روز گوشی Google Pixel 7

 

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان؟

گوشی های پرچمدار اقتصادی اسمیه که می تونیم برای این بازه انتخاب کنیم! تو این بازه می تونید بهترین امکانات و قابلیت ها در کنار قیمت نسبتا مناسب با توجه به شرایط ایران رو داشته باشید. تقریبا تو تمام بخش های بهترین عملکرد رو دارن به خصوص بخش دوربین و سخت افزار که مهم ترین تغییرها رو نسبت به بازه قبلی دارن. پنل امولد با رزولوشن WQHD+ و وضوح رنگ عالی، نرخ به روز رسانی 120 هرتزی، روشنایی صفحه بالا، حاشیه صفحه نمایش خیلی کم و HDR10+ امکاناتیه که تو اکثر صفحه نمایش های این بازه استفاده میشه. سعی شده بهترین متریال واسه ساخته گوشی های استفاده بشه و بخشیه که با دست گرفتن گوشی حس پرچمدار بودن رو بهتون منتقل میکنه. جدیدترین و پرقدرت ترین تراشه ها در کنار رم و حافظه پر سرعت باعث شده موقع کار با گوشی و یا بازی هیچ مشکل و نقطه ضعفی نبینید. عملکرد باتری و شارژدهی بخشیه که سعی شده نسبت به بازه قبلی بهتر بشه و باتری با حجم بالا، سرعت شارژر سریع، شارژ معکوس، شارژ بیسیم از امکاناتیه که تو این بخش استفاده میشه. امکانات ارتباطی مثل بلوتوث ۵.۲،  وای فای ورژن ۶ و تایپ سی ورژن ۳.۲ تو اکثر گوشی های این بازه استفاده میشه بخش ارتباطی رو کامل کرده. اسپیکرهای استفاده شده همگی بلندی و کیفیت خوبی دارن.

در این بازه قیمتی با توجه به افزایش قیمت دلار و کاهش موجودی برخی گوشی های پرفروش خیلی گزینه مناسبی برای خرید پیدا نمیشه و اگه دنبال گوشی با قیمت مناسب و در حد پرچمدار هستید، گزینه های بازه قبلی هنوز انتخاب های مناسبی هستند. اگر به دنبال گوشی های پرچمدار و خفن و تقریبا گرون قیمت هستید، باید سراغ گزینه های بازه بعدی برید.

 

بهترین گوشی تا 40 میلیون تومان؟

به خاطر افزایش قیمت های بعضی گوشی های اپل و قاتل پرچمدار افزایش قیمت شدیدی پیدا کردن و به خاطر اینکه با گوشی های پرچمدار رقابت نکنن این بازه قیمتی اضافه شده تا اگه قصد دارید گوشی های پرچمدار قدیمی و یا قاتل پرچمدار خفن رو تهیه کنید سراغ این بازه برید. گوشی های این بازه تفاوت خیلی خاصی به جز نسبتا قدیمی بودن با گوشی های پرچمدار ندارن و میتونید تقریبا انتظار یه عملکرد خوب رو از گوشی های این بازه داشته باشید.

گزینه های پیشنهادی این بازه پیکسل 8 گوگل، آیفون 13 و Nothing Phone 2 هستند که یک پرچمدار به روز و کامپکت رو در کنار یه گوشی پرچمدار پرطرفدار اما پر حاشیه ولی گرون قیمت در اختیار شما میزارن. اگه هم میخواید گوشی خاص باشه و هم رابط کاربری تمیزی داشته باشه و هم قدرت سخت افزاری و صفحه نمایش قابل قبولی به نسبت قیمت داشته باشه، گوشی ناتینگ فون 2 پیشنهاد ما به شماست. پس بهترین گوشی ها تا 40 میلیون تومان عبارتند از:

  • آیفون 13
  • Pixel 8
  • Nothing Phone 2

 

Apple iPhone 13

گوشی آیفون 13 آخرین نسل از گوشی های اپله که توی ایران رجیستر شده و برای وارد شدن به اکوسیستم اپل گزینه مناسبی به حساب میاد و با توجه به قیمت حدودی 41 میلیون تومانی برای حافظه 128 گیگابایتی، برای وارد شدن به اکوسیستم اپل تنها گزینه معقول و کاربردی به شمار میره که در ماه اخیر افزایش قیمت زیادی هم داشته. اما یه مقداری به نسبت امکانات و قدیمی بودن گوشی باید قیمت بیشتری رو برای داشتن برند اپل پرداخت کنید ولی اگه دوستدار رابط کاربری و تجربه کار با یه گوشی خوش دست و جذاب از این برند هستید، آیفون 13 میتونه انتخاب مناسبی برای شما باشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت آیفون 13 اپل

طراحی همون گوشی آیفون 12 اپله، فقط چینش دوربین ها به جای عمودی به صورت ضربدری در اومده و با همون بدنه خوش ساخت و با کیفیت طرفیم. وزنش هم نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده و کمی سنگین تر شده  که بیشتر به خاطر حجم بالاتر باتریه ولی هنوز به خاطر سایز مناسب و وزن 174 گرمیش از آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس خوش دست تره و اگه طولانی مدت از گوشی استفاده میکنید این گوشی برای شما ساخته شده! صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED که جزئیات و کیفیت رنگ فوق العاده ای داره و از استفاده ازش و دیدن ویدیو روش کاملا لذت میبرید. البته به خاطر نبود قابلیت پروموشن نسخه های پرو تجربه کار با صفحه گوشی iPhone 13 به روونی اونها نیست. ناچ دوربین سلفی هم تا حدودی نسبت به سال قبل کوچیک تر شده اما ارتفاعش بیشتر شده.

بخشی که اپل امسال تغییرات خوبی رو توی گوشی هاش ایجاد کرده باتریه و دیگه مثل قبل روزی سه بار نباید گوشیتون رو شارژ کنید! باتری 3240 میلی آمپر ساعتی توی استفاده معمولی رو به سنگین یه روز کامل بهتون شارژ میده و دیگه بدون دغدغه می تونید از گوشیتون استفاده کنید. سرعت شارژ هم خوبه و با استفاده از آداپتور 20 واتی که باید جدا تهیه کنید شارژ کامل گوشی حدود 80 دقیقه طول میکشه و از مگ سیف 15 واتی هم پشتیبانی میکنه.

آیفون 13 مثل نسل قبلی از دو سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی و اولترا واید استفاده میکنه که به خاطر پردازنده قوی تر و جدیدترش کیفیت عکس ها بهتر شده و شارپنس و روشنایی و رنگ بهتری ثبت میکنن. قابلیت اتوفوکوس هم به سنسور اولترا واید اضافه شده و دستتون توی عکاسی با این گوشی بازتره ولی کیفیت عکس های این سنسور کمی نسبت به سنسور اصلی کمتره. عکاسی توی شب هم بهتر شده و نویز کمتری توی نور کم دیده میشه. حالت سینماتیک مود اضافه شده به شما اجازه میده فیلم های خیلی جذاب تر و سینمایی تری بگیرید اما کیفیتش نسبت به فیلم های معمولی کمتره. دوربین سلفی خیلی پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته و هنوز توی نور معمولی نویز توش دیده میشه ولی اگه شرایط نوری عالی باشه عکس های خیلی خوبی می تونید باهاش بگیرید.

تراشه جدید A15 اپل در کنار 4 گیگ رم به خوبی از پس اکثر برنامه ها و بازی های سنگین بر میاد و می تونید با خیال راحت و بدون لگ و باگ بازی ها رو با گرافیک بالا و بدون هیچ لگی اجرا کنید. البته به خاطر اندازه کوچیک تر گوشی سیستم خنک کننده به خوبی آیفون 13 پرومکس عمل نمیکنه و بعد از حدود نیم ساعت بازی کردن یا کار سنگین گوشی شروع به داغ شدن میکنه. به خاطر رابط کاربری iOS استفاده شده و مچ بودن با سخت افزار گوشی 4 گیگ رم به خوبی کفاف این گوشی رو میده و همچی روون و به خوبی اجرا میشه و با یه رابط کاربری خیلی سبک و زیبا طرفید که تا 5 6 سال آینده هم پشتیبانی میشه و خیالتون بابت طول عمر گوشی راحته. اسپیکر استریو هم بلندی خوبی داره و تفکیک صداش عالیه اما به کیفیت آیفون 13 پرو مکس نمیرسه ولی از اکثر گوشی های بهتره.

مشاهده قیمت روز گوشی iPhone 13

 

Pixel 8

پیکسل 8 جدیدترین گوشی از خانواده پیکسل گوگله که با بهبودها و تغییراتی نه چندان زیاد به نسبت نسل قبلی عرضه شده و در مراسم گوگل با قول آپدیت نرم افزاری 7 ساله و همچنین کلی قابلیت هوش مصنوعی معرفی شد. در حال حاضر قیمت حدودی 41 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 8/128 داره که در ماه اخیر حدود 4 5 میلیون تومان گرون شده. اگه دنبال یه گوشی پرچمدار اندرویدی با یه رابط کاربری تمیز و خالص اندروید هستید که عملکردی شبیه به گوشی آیفون 15 داشته باشه و به عکاسی هم علاقه مندید، این گوشی میتونه گزینه بسیار خوب و جذابی برای شما در این بازه قیمتی باشه.

Pixel 8

گوشی پیکسل 8 همون طراحی قدیمی گوشی های پیکسل رو استفاده میکنه و پنل پشتی شیشه ای براق و فریم آلومینیومی مات، بدنه این گوشی رو تشکیل میدن. در کل گوشی خوش دستیه و کیفیت ساخت خوب و مناسبی داره. نمایشگر 6.2 اینچی گوشی ابعاد و حاشیه مناسبی داره و رزولوشن تصویر، روشنایی و دقت رنگی بالایی داره و از رفرش ریت 120 هرتزی هم استفاده میکنه. باتری 4575 میلی‌ آمپر ساعتی حدود 5 6 ساعت در استفاده روزمره به شما شارژدهی میکنه و خیلی عملکرد درخشنده ای در این بخش نداره. اگه با شارژر 30 واتی که در داخل جعبه هم قرار نداره این گوشی رو شارژ کنید، توی حدود 1 ساعت و 35 دقیقه کاملا شارژ میشه.
سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی عکس های 12 مگاپیکسلی ثبت میکنه که شارپ و با داینامیک رنج فوق‌العاده‌ هستن و نویزهای به شدت کمی داره که به وسیله هوش مصنوعی انجام میشه و باعث از دست رفتن جزئیات میشه. قابلیت های هوش مصنوعی باعث جذاب تر شدن بخش دوربین این گوشی شده، مثلا قابلیت Best Take به شما اجازه میده زمانی که چندین عکس از سوژه های مختلف میگیرید، بهترین عکس ممکن رو خود گوشی از بین عکس های گرفته شده تولید کنه. عکس های پرتره خیلی خوب گرفته نمیشن ولی اگه عکس معمولی ثبت کنید و بعد در مرحله ادیت تبدیل به پرتره اش کنید، کیفیت نهایی کار بهتر میشه. لنز 48 مگاپیکسلی اولترا واید هم عملکرد مناسبی داره و مثل دوربین گوشی های دیگه مثل آیفون 15 و S23 معمولی عمل میکنه. کیفیت فیلمبرداری خوبی داره ولی هنوز به کیفیت و عملکرد گوشی های آیفون نمیرسه. لنز 10.5 مگاپیکسلی سلفی عملکرد خوبی داره و به جز مقداری ضعف در عکس های پرتره مشکل و نقطه ضعفی نداره.
پردازنده Tensor G3 گوگل با اینکه از لحاظ قدرت پردازشی خالص عملکرد خیلی خوبی نداره و نمیتونه در بازی ها و برنامه های سنگین ادیت خیلی عملکرد روونی از خودش نشون بده، ولی در استفاده های معمولی عملکرد قابل قبولی داره و بیشتر قابلیت های هوش مصنوعی جذاب و کاربردی داره که شاید همگی به کار نیان! اندروید 14 خالص این گوشی که تا 7 سال هم جدیدترین آپدیت های نرم افزاری رو زودتر از بقیه برندها دریافت میکنه جزو نقاط قوت و برتری این گوشی به حساب میاد و باعث جذاب تر شدنش میشه. اسپیکر های استریو بلندی خوبی دارند اما تفکیک خیلی خوب انجام نمیشه.

مشاهده قیمت روز گوشی Pixel 8

 

Nothing Phone 2

شما میتونید با حدود قیمت 33 میلیون تومان نسخه با رم و حافظه 12/256 گوشی مخصوص خاص باز ها و شبه پرچمدار ناتینگ رو تهیه کنید. البته به نسبت گزینه های دیگه این بازه با اینکه خیلی عملکرد دوربین و یا سخت افزار بهتری نداره اما با استفاده از یه بدنه و طراحی جذاب و همچنین رابط کاربری کارآمد و با امکانات شخصی سازی مناسب و روون میتونه یه تجربه خاص رو به شما بده.

گوشی Nothing Phone 2

طراحی گوشی خاص‌ترین بخش این گوشیه. استفاده از یه طراحی شفاف و ترانسپرنت در کنار حدود 1000 تا LED که توی شیپ های مختلف توی این قسمت کار شدن و میتونن موقع دریافت تماس و یا نوتیف های شما به حالت های مختلف روشن بشن این گوشی را خیلی خاص کرده. حاشیه نمایشگر نسبتا کمی داره و وزن نسبتا کمی با توجه به اندازه نمایشگرش داره و با استفاده از طراحی خمیده توی قسمت پشتی توی دست راحت تر قرار میگیره. گواهی IP54 هم توی ساختش به کار رفته. صفحه نمایش 6.7 اینچی اولد با تکنولوژی LTPO کیفیت و دقت رنگ مناسبی داره و با داشتن روشنایی بالا توی محیط روشن هم خیلی راحت میتونید از گوشی استفاده کنید.
باتری 4700 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خیلی خفنی نداره و اگه استفاده خیلی سنگینی مثل بازی کردن از گوشی بکنید کمتر از یک روز بهتون شارژ میده. از آداپتور 45 واتی پشتیبانی میکنه که توی جعبه نیست و توی حدود یک ساعت و 10 دقیقه کاملا شارژ میشه. شارژ بیسیم 15 واتی و همچنین شارژ بیسیم معکوس هم داره. اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در کنار Nothing OS 2.0 که روی گوشی استفاده شده یه عملکرد خیلی روون و جذاب رو به شما میده و یه تجربه نزدیک به اندروید خام گوشی های پیکسل رو با این گوشی به دست میارید. استفاده از فونت و آیکون های اختصاصی برای این بخش کار با گوشی رو جذاب‌تر هم کرده. توی بازی ها هم عملکرد مناسبی داره و خیلی داغ نمیکنه.
یه سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی و یه دونه 50 مگاپیکسلی اولترا واید برای دوربین این گوشی استفاده شده. عکس ها به جز بخش دینامیک رنج توی بخش های دیگه مثل جزئیات و دقت رنگ عملکرد مناسبی با توجه به قیمت دارند. سنسور سلفی 32 مگاپیکسلی دینامیک رنج و دیتیل خوبی داره اما یه مقداری جاهای روشن رو میسوزونه. اسپیکر استریو گوشی بلندی صدا خوبی داره اما تفکیک و کیفیت صدا خوب نیست.

مشاهده قیمت روز گوشی Nothing Phone 2

 

بهترین گوشی پرچمدار ( 40 میلیون به بالا)؟

رسیدیم به بخش جذاب گوشی های پرچمدار! تو این بازه شرکت های تولید کننده هر چی تو چنته دارن ریختن وسط دایره و بهترین های دنیا گوشی های هوشمند رو اینجا می تونید ببینید. قدرت و کیفیت ساخت بالا، عدم افت قدرت و پشتیبانی نرم افزاری چندین ساله در کنار حفظ ارزش قیمتی شون باعث شده کسایی که میخوان یه گوشی رو سالیان سال استفاده کنن و موقع فروشش بتونن راحت تر و با کاهش قیمت کمتری این کار رو بکنن بیان سراغ این بازه. تو همه بخش ها بهترین عملکردی که میشه داشت شاهدیم و تقریبا به ته راه رسیدیم! پنل امولد با رزولوشن WQHD+ و وضوح رنگ عالی، نرخ به روز رسانی 120 هرتزی، روشنایی صفحه بالا، حاشیه صفحه نمایش خیلی کم وHDR10+ امکاناتیه که تو بخش های قبلی هم داشتیم اینجا داستان فرقی نداره و همه گوشی های بهترین هارو دارند. از امکانات خوب اضافه شده به این بازه، قابلیت LTPO میشه اشاره کرده که این امکان رو داره نرخ به روز رسانی رو تا ۱ هرتز پایین بیاره تا زمانی که از گوشی استفاده نمی کنید، باتری کمتری مصرف بشه. استفاده از بهترین و با کیفیت ترین متریال باعث شده تو بخش طراحی و کیفیت ساخت کاملا پرچمدار بودن این گوشی ها رو حس کنید. بهترین و قوی ترین پردازنده ها برای استفاده در این بخش ساخته میشن و شرکت ها هم سعی میکنن بیشترین عملکرد و خروجی رو از این تراشه ها بگیرن تا یه تجربه فوق العاده از عملکردشون داشته باشید. بخش باتری هم با توجه به قدرت بالا و مصرف زیاد صفحه نمایش ها عملکرد خوبی داره اما هنوز سرعت شارژهای فوق العاده بالا مثل بازه های میان رده رو نمی بینیم. شارژر هم دیگه در جعبه یه سری از گوشی ها پرچمدار قرار نمیگیره و یه هزینه جدا باید بابت این بخش بزارید کنار. شارژ معکوس، شارژ بیسیم، شارژ مگنتی از امکاناتیه که تو این بخش در اکثر گوشی ها استفاده شده. بهترین سنسورهای دوربین، در کنار قدرت سخت افزاری و نرم افزاری باعث شده که دوربین ها عملکرد عالی داشته باشن. بخش صوتی این گوشی ها هم عملکرد خیلی خوبی داره و کاملا راضی تون میکنه اما طبق سنت چند ساله تو این بازه دیگه از جک ۳.۵ میلیمتری صدا خبری نیست.

در این بازه قیمتی همه گوشی های جذاب و خفن از برندهای مختلف رو میتونید پیدا کنید، از پرچمدارهای اپل و سامسونگ گرفته تا گوشی های گیمینگ خاص و بسیار قدرتمند اما به خاطر اینکه اکثر گوشی های خاص مثل گوشی های گیمینگ ایسوس و ZTE و یا گوشی های تاشو و خمیده از برندهای موتورولا و اوپو با تعداد خیلی زیادی وارد بازار نمیشن و قیمت به نسبت بالاتری هم پیدا کردن، پس توی این بازه باید به انتخاب هایی از برندهای محبوب سامسونگ و اپل بسنده کنید که قیمت مناسب تری دارند و میتونن به نسبت قیمت ارزش خرید بسیار بیشتری دارند اما اگه خیلی مشکل مالی ندارید و دنبال برندهای خاص و یا تجربه های جدیدتر هستید، در این بازه قیمتی دستتون کاملا بازه و خیلی راحت میتونید گوشی مورد نظرتون رو پیدا کنید.

بهترین گوشی های پرچمدار گوشی های سامسونگ S24 Ultra، شیائومی 13 اولترا و آیفون 13 پرو مکس هستند. با تایید خبر عدم واردات گوشی های سری 14 و 15 آیفون تقریبا باید به دیدن گوشی های آیفون سری 13 توی این لیست عادت کنیم وگرنه جای سری جدید گوشی های آیفون تو این لیست خالیه. پس بهترین گوشی های بازار عبارتند از:

  • سامسونگ S24 Ultra
  • iPhone 13 Pro Max
  • Xiaomi 13 Ultra

 

Samsung S24 Ultra

گوشی S24 Ultra بهترین گوشی سامسونگ و یکی از بهترین گوشی های پرچمدار اندرویدی بازاره که با کلی قابلیت هوش مصنوعی نه چندان کاربردی اما جذاب و بدنه ای تیتانیومی و باز طراحی شده و نسبتا تخت و با یک نمایشگر تخت به بازار عرضه شده. اما با توجه به قیمت دلار و قیمت بالای 71.7 میلیون تومانی این گوشی برای نسخه با رم و حافظه 12/256 این گوشی شاید برای همه افراد گزینه مناسبی برای خرید نباشه. به نسبت ماه پیش حدود 6 7 میلیون تومانی هم گرونتر شده. البته اگه بهبودهای ایجاد شده در طراحی و قابلیت های مختلف هوش مصنوعی و آپدیت بلند مدت 7 ساله برای شما اهمیتی نداره، خرید گوشی پرچمدار قدیمی سامسونگ یعنی s23 ultra که حدود 20 میلیون تومان ارزونتره میتونه گزینه مناسب تری باشه.

Samsung S24 Ultra

مشخصات فنی و ویژگی های مهم این گوشی به شرح زیر است:

  • سامسونگ برای S24 اولترا به تقلید از اپل، در ساخت گوشی از بدنه و فریم تیتانیومی استفاده کرده است. طراحی تقریبا مشابه گوشی S23 Ultra سامسونگ سال قبل است ولی همه چیز کمی تخت‌تر شده است. قاب پشتی گوشی رنگ مات جذابی دارد که در هفت رنگ مختلف تولید شده است.
  • بدنه تیتانیومی این گوشی باعث کاهش وزن گوشی نسبت به نسل قبل نشده است. بدنه مثل آیفون 15 به راحتی خط و خش به خودش می‌گیرد. اگر قاب محافظ نداشته باشید احتمال اینکه روی بدنه و حتی نمایشگر خش بیوفتد، وجود دارد.
  • نمایشگر 6.8 اینچی Gorilla Glass Armor روی S24 اولترا استفاده شده است و رفله و انعکاس کمتری به نسبت پرچمدار نسل قبلی دارد. این صفحه رزولوشن فوق العاده بالای 3120 در 1440 پیکسل دارد و میتواند به روشنایی بیشینه 2600 نیتی در نور زیاد برسد.
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در اس 24 اولترا با استفاده معمولی، تقریبا ۱۰ تا ۱۱ ساعت اسکرین تایم در روز خواهد داشت. در صورت استفاده خیلی سنگین حداقل ۷ تا ۸ ساعت اسکرین تایم خواهید داشت. در کل، شاهد یکی از بهترین عملکردهای شارژدهی در گوشی های پرچمدار هستیم. مثل سال های قبل از شارژر خبری نیست ولی در صورت استفاده از آداپتور 45 واتی میتوانید در حدود یک ساعت و ربع کاملا باتری گوشی را شارژ کنید.
  • دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی داینامیک رنج خوبی دارد؛ کنتراست و روشنایی فوق العاده جذابی دارد. در این گوشی پرچمدار به جای یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی زوم ۱۰ برابری، از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری استفاده شده است.
  • سامسونگ S24 Ultra تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (Qualcomm SM8650-AC Snapdragon 8 Gen 3) دارد که فوق العاده همه چیز را روان و سریع اجرا می‌کند. در بازی کردن با بالاترین گرافیک هیچ مشکل خاصی وجود ندارد. در کار کردن عادی با گوشی هم لگ و باگ خاصی دیده نمی‌شود و همه چیز کاملا روان اجرا می شود.
  • اس 24 اولترا با اندروید 14 و One UI 6.1 و کلی قابلیت AI منتشر شده است. یک سری قابلیت مثل circle to search یا ادیت هایی که می‌توانید با دوربین انجام دهید، از طریق گالری هم قابل انجام است. اما قابلیت های AI که این گوشی دارد تا آخر سال ۲۰۲۴ رایگان است.

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ S24 Ultra

 

iPhone 13 Pro Max

بهترین، خفن ترین و بزرگترین گوشی رجیستر شده برند اپل، خلاصه کلام در مورد گوشی آیفون 13 پرو مکسه و تمام. اگه دنبال صفحه نمایش با جزئیات زیاد، قدرت سخت افزاری خفن و شارژدهی باتری خیلی خوب می گردید و کمی هم شم عکاس حرفه ای بودن دارید، حتما باید سراغ iPhone 13 Pro Max برید. البته با توجه به رجیستر نشدن سری 14 و 15 آیفون ها و اخبار مربوط به اینکه این سری آخرین گوشی های رسما رجیستر شده اپل در ایران هستن، باعث شده قیمت این گوشی با توجه به قدیمی بودن و عرضه سری های جدیدتر هنوز مقداری بالا باشه و برای خرید این گوشی باید چیزی بین 80 تا حدود 100 میلیون تومان کنار بزارید. هیچ نشونه‌ای هم از کاهش قیمت از خودش نشون نمیده. البته شاید این عدد برای عاشقان سینه چاک اپل خیلی بالا نیست و میتونید برای خودتون توجیه بیارید و به عنوان یه سرمایه گذاری هم بهش نگاه کنید! (برای دیدن سایر گزینه های قابل خریداری اپل و مقایسه ارزش خریدشون میتونید به راهنمای خرید گوشی آیفون موبونیوز مراجعه کنید.)

از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت هیچ ضعف و نکته منفی در این گوشی نیست و فقط میشه گفت عالی! البته اندازه بزرگ گوشی و وزن زیاد اون باعث میشه کمی استفاده از اون در طولانی مدت دست رو اذیت کنه. صفحه نمایش 6.7 اینچی با پنل اختصاصی Super Retina XDR OLED و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی یکی از بهترین صفحه نمایش گوشی های هوشمند رو بهتون میده که در کنار جزئیات بالا خیلی روون و سریعه.

بررسی ارزش خرید و قیمت آیفون 13 پرو مکس اپل

باتری 4350 میلی آمپر ساعتی توی استفاده معمولی و سبک حدود 2 روز کامل بهتون شارژ میده که برای یه گوشی با این قدرت و اندازه عالیه. آداپتور 20 واتی که باید جدا خریداری کنید باتری رو توی حدودا 75 دقیقه شارژ میکنه که با توجه به شارژدهی خوب باتری عدد مناسبیه. بخش دوربین به لطف پیشرفت های نرم افزاری و هوش مصنوعی که داشته با اینکه از لنز های مشابه 12 مگاپیکسلی سال قبل استفاده کرده ولی شاهد یه پیشرفت خوبی هستیم و عملکرد دوربین هیچ کم و کاستی نداره و یکی از بهترین دوربین گوشی های هوشمند رو میتونید با این گوشی داشته باشید.

یکی از بهترین و قوی ترین پردازنده های دنیا یعنی تراشه A15 اپل توی این گوشی استفاده شده و در کنار 6 گیگ رم توانایی اجرای هر برنامه و بازی سنگینی رو داره و اگه گیمر باشید از خیلی گوشی های گیمینگ دیگه عملکرد بهتری و با ثبات تری از خودش نشون میده و در طولانی مدت هم عملکرد مناسب خودش رو حذف میکنه. رابط کاربری iOS 15 که امکان ارتقا به iOS 16.2 رو داره در کنار سخت افزار قدرتمند یه تجربه کاربری خیلی خوب و روون بهتون میده و این مچ بودن باعث شده خیلی عملکرد گوشی بهتر بشه. پشتیبانی بلند مدت اپل هم خیالتون رو بابت عمر طولانی مدت این گوشی راحت میکنه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی iPhone 13 Pro Max

 

Xiaomi 13 Ultra

خفن ترین و آخرین پرچمدار شیائومی مدتی میشه که با رام گلوبال توی بازار ایران موجود شده و اگه فن و طرفدار پر و پا قرض شیائومی هستید، میتونید با یه هزینه ناقابل! حدودا 54.5 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 16/512، سراغ خرید این گوشی خفن برید و یکی از بهترین عملکردهای دوربین رو داشته باشید. البته به نسبت پرچمدار جدید سامسونگ قیمت نسبتا مناسب تری داره ولی با داشتن یه دوربین خفن، کیفیت ساخت و طراحی منحصر به فرد و خاص و همچنین قدرت سخت افزاری و صفحه نمایش عالی نه تنها چیزی از رقیب سامسونگی کم نداره، بلکه میتونه به خوبی با این گوشی رقابت کنه ولی اگه دنبال یه گوشی پرچمدار اندرویدی با قیمت مناسب و همه چی تموم می گردید، گوشی S24 Ultra سامسونگ گزینه جذاب تر و به روزتری به حساب میاد.

بررسی مشخصات گوشی Xiaomi 13 Ultra

از لحاظ طراحی با یه گوشی خیلی خوش ساخت و خفن طرفیم که قطر نسبتا زیاد و وزن مناسبی با توجه به باقی گوشی های پرچمدار داره، اما به خاطر جزیره بزرگ دوربین که برآمدگی زیادی هم داره، این گوشی بیشتر به یه دوربین DSLR شباهت داره تا یه گوشی هوشمند. پنل پشتی از چرم دست ساز با کیفیتی ساخته شده که حس خوبی توی دست داره و در کنار طراحی نسبتا گرد پنل پشتی که به نسبت باقی پرچمدارها خمیدگی خیلی زیادی داره، باعث میشه یه مقداری بهتر توی دست قرار بگیره. گوریلا گلس ویکتوس و گواهی IP68 هم توی ساخت گوشی به کار رفته.

صفحه نمایش به صورت خمیده و با اندازه 6.73 اینچی ساخته شده که یه پنل امولد با کیفیت و رزولوشن +QHD داره که امکان نمایش 1 میلیارد رنگ در کنار این نمایشگر پر جزئیات حس بسیار خوبی موقع کار با گوشی بهتون میده. رفرش ریت 120 هرتزی با قابلیت LTPO در کنار امکانات دیگه باعث تجربه روون، سریع و لذت بخش گوشی میشه و مصرف انرژی مناسبی هم داره. روشنایی صفحه نمایش به گفته شیائومی تا 2600 نیت افزایش پیدا میکنه که توی همه شرایط شاید نتونه به این عدد برسه، اما در کل تجربه خیلی خوب و بدون مشکلی رو در محیط روشن به شما میده.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مثل گوشی های پرچمدار رقیب نیست و یه مقداری (در حدود 10 درصد) شارژدهی کمتری رو به شما میده اما میتونه حدود یک روز شما رو در استفاده روزمره همراهی کنه. آداپتور 90 واتی قرار گرفته توی جعبه سرعت شارژ خوبی داره و میتونه توی حدود 40 دقیقه کاملا باتری رو شارژ کنه. شارژ بیسیم 50 واتی و شارژ معکوس بیسیم 10 واتی هم جزو امکانات دیگه این بخش به حساب میاد. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مثل باقی گوشی های پرچمدار امسال برای این گوشی استفاده شده و تقریبا توی اکثر بنچمارک ها در حد و اندازه گوشی های رقیب قرار داره. در استفاده روزمره و یا بازی هم میتونید انتظار یه تجربه خیلی خوب و روون رو داشته باشید. رابط کاربری MIUI 14 و اندروید 13 برای این گوشی استفاده شده که تجربه مناسبی داره و میتونه امکانات و قابلیت های شخصی سازی خوبی رو در اختیار شما بزاره. تا 3 سال هم آپدیت های نرم افزاری برای این گوشی عرضه میشه. اسپیکر استریو به کار رفته هم صدای کاملا بالانس، بلند و با کیفیت خوبی رو پخش میکنه.

شیائومی علاوه بر یه سنسور بزرگ 50 مگاپیکسلی با اندازه 1 اینچی از یه دیافراگم متغیر هم برای دوربین این گوشی استفاده کرده تا در کنار سه دوربین یکسان تله فوتو و اولترا واید با سنسور 50 مگاپیکسلی پکیج دوربین این گوشی خیلی جذاب و خفن بشه. با همکاری برند لایکا پردازش و ترکیب رنگ عکس ها خوب و زنده است و در کل میتونه عکس های با جزئیات، ترکیب رنگ و دینامیک رنج خوبی حتی توی شرایط نوری نامناسب به شما تحویل بده. دیافراگم متغییر هم میتونه به گرفتن عکس های پرتره خفن و توی شرایط مختلف کمک کنه. دوتا لنز تله فوتو با زوم 3.2 برابری و 5 برابری کیفیت مناسبی دارند و نویز خیلی زیادی توی عکس های این سنسورها دیده نمیشه. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی به نسبت باقی پرچمدارها و حتی دوربین پشتی خیلی خفن و جذاب نیست اما عملکرد مناسب و قابل قبولی داره.

مشاهده قیمت روز گوشی Xiaomi 13 Ultra

 

جمع بندی

اگه به اینجای مقاله رسیدید یعنی یا واقعاً مقاله اونقدری جذاب بوده که زمان بذارید و این همه محتوا رو بخونید یا خیلی سریع اسکرول کردید تا به بخش انتهایی برسید که امیدواریم احتمال اول اتفاق افتاده باشه! تو مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی هر بازه قیمتی سعی کردیم تو هر بازه قیمتی بهترین گوشی هایی رو که هم جدید باشن و هم خریدشون دردسر و ریسک زیادی نداره رو معرفی کنیم. تو بعضی بازه های قیمتی انتخاب بهترین گوشی کار ساده ای بود و تو بعضی بازه های تنوع مدل ها و نزدیکی عملکرد و مشخصات، انقدری انتخاب بهترین گوشی هر بازه قیمتی رو سخت کرده بود که زمان زیادی رو سر مقایسه میلیمتری گوشی ها صرف کردیم تا بشه پای منطق و دلیل انتخاب گزینه هایی که معرفی کردیم با قدرت بیشتری بایستیم! البته که هیچ کاری مصون از خطا نیست و ممکنه چند تا گوشی این وسطا حقشون ضایع شده باشه یا شما استدلال قوی تری برای انتخاب بهترین گوشی هر بازه قیمتی داشته باشید که امیدواریم با مشارکتی که تو قسمت نظرات توسط موبوبکس شکل میگیره تو آپدیت های بعدی، مقاله راهنمای خرید گوشی جامع تر و کامل تری داشته باشیم. نظر شما در مورد بهترین گوشی هر بازه قیمتی چیه و به نظرتون جای کدوم گوشی ها تو این لیست خالیه؟

اگه دنبال راهنماهای خرید تخصصی تر و مفصل تر هم هستید میتونید به مقالات زیر مراجعه کنید:

راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ

راهنمای خرید بهترین دوربین گوشی

راهنمای خرید گوشی سامسونگ

راهنمای خرید گوشی شیائومی

راهنمای خرید گوشی آیفون

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 2 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 1356
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

imaneshoonam

مررررسی از تیم مهدی شجاری

۳۱ فروردین ۱۴۰۳
Saber360

سلام وقتتون بخیر
ممنون از سایت بی‌نظیر موبو نیوز

گوشی 2023 Galaxy S21 FE 5G نسخه snapdragon 888

وارد بازار ایران شده و در سایت تکنولایف موجوده ، مشکلاتی که با نسخه اگزینوس همین مدل در سال های گذشته رو داشتیم بابت داغ کردن و زود خالی شدن باطری تا حد زیادی رفع شده

درسته بدنه پلاستیکی پشت گوشی پلاستیکه نسبت به رقبا که از شیشه یا فلز

ولی از متریال بالا و قیمت مناسب در بازه ۲۰ میلیونی هست
ممنون میشم نگاه دیگه ای به این مدل رو داشته باشید تا دوستان از یه گوشی پرچمدار با متریال بالا و پردازنده قوی و قیمت مناسب استفاده کنند وتا چند سال خیالشون راحت باشه بابت گوشی

۲۴ فروردین ۱۴۰۳