بهترین گوشی از نظر دوربین در هر بازه قیمتی (خرداد 1400)

راهنمای خرید بهترین گوشی از نظر دوربین

تقریبا چند سالی میشه که دنیای دوربین‌های موبایلی دچار تغییر و تحولات گسترده‌ای شده و پیشرفت‌های زیادی از جمله سنسورهای بزرگ‌تر، زوم‌های اپتیکال و… تو این صنعت دیده میشه تا حدی که خیلی‌ها خرید یه گوشی با دوربین خوب رو به خرید دوربین عکاسی ترجیح میدن. در راستای همین پیشرفت‌ها اتفاقات خیلی جذابی هم رقم خورده؛ از همکاری با کمپانی‌های مشهور مثل Hasselblad و Leica گرفته تا اعداد و ارقام فضایی که تو لنزها می‌بینیم. همیشه انتخاب بهترین گوشی از نظر عکاسی کار خیلی سختیه چون رقابت خیلی نزدیکی رو بین گوشی‌ها شاهد هستیم. تو این مطلب قصد داریم تا بهترین گوشی از نظر عکاسی رو تو هر بازه قیمتی به شما معرفی کنیم. البته در نظر داشته باشید که برای انتخاب بهترین گوشی ما عملکرد کلی سیستم دوربین‌های یه گوشی رو در نظر گرفتیم و این امکان وجود داره که یه گوشی تو یه حالت خاص از بقیه رقبای خودش بهتر باشه. مثلا میشتونیم بگیم گوشی ردمی نوت 10 پرو بهترین گوشی از نظر عملکرده سنسور ماکرو هستش! بریم ببینیم بهترین گوشی ها توی هر بازه قیمتی کدوم گوشی ها هستن و رقابت بین کمپانی های معروف گوشی سازی به نفع کی تموم میشه!

  • تا 3 میلیون تومان

گوشی های موجو توی بازه قیمتی کاملا اقتصادی هستن و همین باعث میشه کمپانی های سازنده روی دوربین این گوشی ها تمرکز زیادی نداشته باشند. البته سامیونگ سعی کرده بهترین گوشی از نظر دوربین رو تولید کنه و با توجه به عملکرد گلکسی ای 11 توی بخش دوربین میشه گفت سامسونگ به هدف خودش رسیده!

سامسونگ Galaxy A11

عکس‌هایی که با لنز اصلی گرفته میشن دقت رنگ و روشنایی خیلی خوبی دارن اما تو ثبت جزئیات یکم به مشکل میخورن و عملکرد ضعیفی دارن. این یعنی وقتی رو عکس زوم می‌کنید جزئیات از بین میرن. دوربین اولتراواید هم فقط و فقط تو شرایط نوری خیلی مناسب عملکرد قابل قبولی داره و عکس‌های نسبتا خوبی رو میشه باهاش ثبت کرد. متاسفانه یکی از اصلی‌ترین مشکلات Galaxy A11 نبود حالت شب تو منوی دوربینه که باعث میشه عکسبرداری تو محیط‌های کم‌نور واقعا ناامیدکننده باشه. در مجموع میشه گفت توی این بازه قیمت این گوشی، بهترین گوشی از نظر دوربینه!

دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل f/1.8

دوربین اولتراواید: 5 مگاپیکسل f/2.2

سنسور تشخیص عمق: 2 مگاپیکسل f/2.4

فیلمبرداری 1080p@30fps

  • 3 تا 6 میلیون تومان

بازه 3 تا 6 ملیلون تومن جاییه که کمپانی ها رقابت به شدت نزدیکی باهم دارن! همین باعث میشه بهترین گوشی از نظر دوربین برای این بازه قیمتی فقط یه گوشی خاص از برند خاصی نباشه. تیو این بازه قیمتی رقابت به قدری نزدیکه که حتی برندی مثل شیائومی میتونه چندتا نماینده داشته باشه!

هواوی Nova 7i

لنز اصلی از تکنولوژی ادغام چهارتایی استفاده میکنه که باعث میشه در کنار کیفیت مناسب عکس، حجم اون کاهش پیدا کنه. عکس‌های این لنز شارپنس و گستره دینامیکی خوبی دارن و جزئیات رو خیلی دقیق به نمایش میذارن. عکس‌های اولتراواید هم کیفیتی به خوبی عکس‌های لنز اصلی دارن اما تو نمایش رنگ‌ها و گستره دینامیکی عملکرد ضعیف تری دارن. لنز ماکرو هم بیشتر حالت تزئینی داره و تو شرایط نوری خیلی مناسب میتونه عکس‌های قابل قبولی رو براتون ثبت کنه. 

دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل f/1.8

دوربین اولتراواید: 8 مگاپیکسل f/2.4

دوربین ماکرو: 2 مگاپیکسل f/2.4

سنسور تشخیص عمق: 2 مگاپیکسل f/2.4

فیلمبرداری 1080p@30fps

شیائومی Redmi Note 10

عکس‌ها تو حالت اصلی 12 مگاپیکسلی ثبت میشن. شارپنس و روشنایی خوبی تو عکس‌ها دیده میشه اما یه مقدار نویز تو عکس‌های این لنز وجود داره. عکس‌های اولتراواید هم کیفیت خوبی دارن اما نسبت به لنز اصلی شارپنس کمتری دارن و جزئیات تصاویر مقداری به هم میریزه. اگه شرایط نوری خوبی فراهم باشه، سنسور ماکرو عملکرد خوبی داره. نکته مثبت درباره این سنسور اینه که برخلاف اکثر رقبا، دقت رنگ بالایی داره و رنگ‌ها خیلی به طبیعت خودشون نزدیکن. این گوشی حالت شب هم داره، کیفیت عکس‌ها تو این حالت خیلی خوب نیست اما خب کار راه بندازه!

دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل f/1.8

دوربین اولتراواید: 8 مگاپیکسل f/2.2

دوربین ماکرو: 2 مگاپیکسل f/2.4

سنسور تشخیص عمق: 2 مگاپیکسل f/2.4

فیلمبرداری 4K@30fps, 1080p@30/60fps

فریم دوربین های REDMI NOTE 10

سامسونگ Galaxy A12

عکس‌برداری با این گوشی تو یه سطح کاملا معمولی قرار می‌گیره. عکس‌هایی که با این گوشی گرفته میشن نه خیلی خارق‌العادست که شما رو به وجد بیاره نه خیلی بده که ناامیدتون کنه. لنز اصلی تو قسمت شارپنس خوب عمل میکنه اما اگه رو عکس‌هایی که با این لنز گرفته میشه زوم کنید عملا جزئیات از بین میره. از طرفی تو مدیریت منابع نوری هم مقداری مشکل داره و نمیتونه سایه روشن‌ها رو مدیریت کنه. عکس‌های اولتراواید هم به نسبت لنز اصلی افت کیفیت شدیدی رو تو خودش می‌بینه و اعوجاج اون هم خیلی زیاده. سنسور ماکروی این گوشی هم واقعا نمیتونه از عهده وظیفه خودش بربیاد و بیشتر حالت فانتزی داره.

دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل f/2.0

دوربین اولتراواید: 5 مگاپیکسل f/2.2

دوربین ماکرو: 2 مگاپیکسل f/2.4

سنسور تشخیص عمق: 2 مگاپیکسل f/2.4

فیلمبرداری 1080p@30fps

دوربین های Galaxy A12

شیائومی Redmi 9T

این گوشی میتونست دوربین‌های بهتری داشته باشه اما انگار شیائومی به همین حد بسنده کرده. همین باعث شده تا Redmi 9T آخرین گوشی تو این بازه قیمتی قراربگیره. مطابق انتظار عکس‌های لنز اصلی، کیفیتی کاملا معمولی و حتی رو به پایین دارن. لنز اولتراواید علی رغم کیفیت پایین، زاویه دید گسترده‌ای رو پوشش و اعوجاج تصویر رو تا حد زیادی کاهش میده. عکس‌های ماکرو هم به قدری بده که شاید شما اصلا قید استفاده از اون رو بزنید؛ نه فوکوس درست حسابی داره و نه رنگ‌ها دقیق ثبت میشن. به طور کلی فقط و فقط تو شرایط نوری خیلی مناسب میشه عکس‌های قابل قبولی با این گوشی ثبت کرد. 

دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل f/1.8

دوربین اولتراواید: 8 مگاپیکسل f/2.2

دوربین ماکرو: 2 مگاپیکسل f/2.4

سنسور تشخیص عمق: 2 مگاپیکسل f/2.4

فیلمبرداری 1080p@30fps

فریم دوربین های REDMI 9T

  • 6 تا 8 میلیون تومان

شیائومی Mi 11 Lite

لنز اصلی تو نور روز عکس‌های فوق‌العاده‌ای می‌گیره. چیزی که ثابت شده اینه که حتی گوشی‌های میان‌رده شیائومی هم عکس‌هایی با دقت رنگ و شارپنس بالا ثبت می‌کنن. تنها ایراد عکس‌های این لنز، گستره دینامیکی پایین اونه که باعث میشه تو نمایش نقاط تیره و روشن یکم به مشکل بخوره. طبیعتا عکس‌های اولتراواید افت کیفیت دارن اما همچنان سعی میشه تا دقت نمایش رنگ بالا باشه و کیفیت قابل قبولی رو ارائه بده. نکته مثبت درباره لنز اولتراواید پوشش بالای زاویه دید اونه. اما بر خلاف نمونه‌های قبلی، سنسور ماکروی این گوشی غوغا میکنه. فوکوسی که رو روی لنز ماکرو اعمال شده کار با اون رو بشدت جذاب میکنه.

دوربین اصلی: 64 مگاپیکسل f/1.8

دوربین اولتراواید: 8 مگاپیکسل f/2.2

دوربین ماکرو: 5 مگاپیکسل f/2.4

فیلمبرداری 1080p@30fps, 720p@120fps

دوربین Mi 11 Lite

سامسونگ Galaxy A51

Galaxy A51 اولین گوشی از خانواده سری A بود که چهار لنز داشت. سامسونگ برای دوربین اصلی این گوشی از لنز Sony IMX582 استفاده کرده که بطور پیش فرض عکس‌های 12 مگاپیکسلی ثبت میکنه. همین باعث میشه تا کیفیت عکس‌ها بره بالا و نشه ایراد خیلی خاصی به این لنز گرفت. عکس‌های اولتراواید هم درست مثل لنز اصلی خیلی خوب و قابل قبولن و زاویه دید گستره اون حتما شما رو به وجد میاره. دوربین ماکرو هم اصلا به درد عکس‌برداری از طبیعت و… نمیخوره و صرفا جنبه سرگرمی داره.

دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل f/2.0

دوربین اولتراواید: 12 مگاپیکسل f/2.2

دوربین ماکرو: 5 مگاپیکسل f/2.4

سنسور تشخیص عمق: 5 مگاپیکسل f/2.2

فیلمبرداری 4K@30fps, 1080p@30/120fps

سامسونگ Galaxy A51

شیائومی Redmi Note 9 Pro

سنسور اصلی این گوشی GM2 ساخت سامسونگه و این یعنی ادغام چهارتایی تو این سنسور هم دیده میشه. نکته خیلی مثبت درباره این لنز وایت بالانس بشدت خوبه اونه که باعث میشه رنگ‌ها تا حد زیادی به واقعیت نزدیک باشن. گستره دینامیکی عکس‌ها هم بد نیست اما بعضا تو نمایش جزئیات قسمت‌های تیره‌تر به مشکل برمیخوره. عکس‌های اولتراواید هم دقیقا مشکل گستره دینامیکی رو دارن، اگه این مشکل رو کنار بذاریم، عکس‌های اولتراواید این گوشی واقعا خوبن. سنسور ماکرو هم بدک نیست؛ این لنز فوکوس خودکار داره که یه نکته مثبت حساب میشه اما از اون طرف تو نمایش رنگ‌ها دقت چندان بالایی نداره. 

دوربین اصلی: 64 مگاپیکسل f/1.9

دوربین اولتراواید: 8 مگاپیکسل f/2.2

دوربین ماکرو: 5 مگاپیکسل f/2.4

سنسور تشخیص عمق: 2 مگاپیکسل f/2.4

فیلمبرداری 4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, 720p@960fps

  • 8 تا 10 میلیون تومان

سامسونگ Galaxy A52

دوربین Galaxy A52 روی کاغذ مشخصات چشمگیری داره، خوشبختانه عملکرد اون هم واقعا چشمگیره. درسته این گوشی یه گوشی میان‌رده به حساب میاد اما عکس‎های لنز اصلی کیفیت خارق‌العاده‌ای دارن و نمیشه ایراد خاصی به اون‌ها گرفت. تنها ایراد، دستکاری‌های نرم‌افزاریه که به طور خودکار روی عکس اعمال میشه که مورد پسند ما نبود. سطح نمایش جزئیات تو عکس‌های اولتراواید نسبت به عکس‌های لنز اصلی میاد پایین‌تر اما اونقدری بد نیست که شما رو آزار بده. این یعنی عکس‌های اولتراواید یه کیفیت کاملا معمولی دارن. خوشبختانه دوربین ماکرو نسبت به نسل قبل پیشرفت چشمگیری داشته و حالا از اون فانتزی بودن خودش در اومده و میشه عکس‌های خوبی رو باهاش گرفت.

دوربین اصلی: 64 مگاپیکسل f/1.8

دوربین اولتراواید: 12 مگاپیکسل f/2.2

دوربین ماکرو: 5 مگاپیکسل f/2.4

سنسور تشخیص عمق: 5 مگاپیکسل f/2.4

فیلمبرداری 4K@30fps, 1080p@30/60fps

فریم دوربین های GALAXY A52

شیائومی Redmi Note 10 Pro

تو لنز اصلی این گوشی یه اتفاق عجیب افتاده و شیائومی یه لنز 108 مگاپیکسلی رو انتخاب کرده که واقعا عدد جذابیه! تصاویر 108 مگاپیکسلی حجم بسیار بالایی دارن و شیائومی برای حل این مشکل از تکنولوژی ادغام نه‌تایی پیکسل‌ها استفاده می‌کنه. این باعث میشه تا کیفیت عکس به رو کامل رضایت شما رو جلب کنه اما وقتی زوم می‌کنید نباید انتظار دیده شدن جزئیات زیادی رو داشته باشید. عکس‌های اولتراواید هم به معنای واقعی خوب ثبت میشن. جزئیات این عکس‌ها خیلی خوبه و نمایش رنگ‌ها هم با دقت مثال زدنی انجام میشه. دیگه تو این بازه قیمتی حتی دوربین‌های ماکرو هم پیشرفت خوبی داشتن و عکس‌هایی با جزئیات بالا و رنگ‌هایی زنده رو به نمایش میذارن

دوربین اصلی: 108 مگاپیکسل f/1.9

دوربین اولتراواید: 8 مگاپیکسل f/2.2

دوربین ماکرو: 5 مگاپیکسل f/2.4

سنسور تشخیص عمق: 2 مگاپیکسل f/2.4

فیلمبرداری 4K@30fps, 1080p@30/60fps

  • 10 تا 12 میلیون تومان

سامسونگ Galaxy S20 FE

خبری از اعداد و ارقام خیلی فضایی تو این گوشی نیست، اما عملکرد دوربین نسبت به قیمت گوشی فوق‌العاده خفنه. به جز شارپنس پایین تو نور کم دیگه اصلا نمیشه هیچ ایرادی به لنز اصلی این گوشی گرفت. عکس‌های اولتراواید خیلی معمولی‌ان و یه مقدار تو بخش روشنایی ضعیف‌تر عمل میکنن. لنز تله‌فوتوی این گوشی امکان زوم 50 برابری رو به شما میده که عالیه! این زوم تا 5 برابر بصورت اپتیکال انجام میشه و این یعنی افت کیفیت چندانی رو شاهد نیستیم. اما از 5 برابر به بعد کم کم افت کیفیت مشهود میشه و آخرین مرحله یعنی زوم 50 برابری عملا کاربردی نداره!

دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل f/1.8

دوربین اولتراواید: 12 مگاپیکسل f/2.2

دوربین تله‌فوتو: 8 مگاپیکسل f/2.4 – زوم اپتیکال 3 برابری

فیلمبرداری 4K@30/60fps, 1080p@30/60fps

دوربین گلکسی اس 20 اف ایی

شیائومی Mi 10T Pro 

سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ تو این گوشی هم استفاده شده. حالا با توجه به گشودگی مناسب دیافراگم عکس‌های لنز اصلی روشنایی به شدت بالایی دارن. تنها ایراد سنسور اصلی توانایی پایین تو مدیریت روشنایی نقاط تیره و روشن تصویره. از اونجایی که تصاویر 12 مگاپیکسلی ثبت میشن اگه رو عکس‌ها زوم کنید جزئیات از بین میرن! این گوشی بابت عکس‌های اولتراواید خیال شما رو راحت میکنه و شما جز فوکوس ضعیف، ایراد دیگه‌ای رو تو این لنز نمی‌بینید. لنز ماکرو، فوکوس خودکار داره که خوبه اما از اون طرف شارپنس، جزئیات و رنگ‌ها چنگی به دل نمیزنن. با این حال این سنسور نسبت به بقیه سنسورهای ماکرویی که تو گوشی‌ها می‌بینیم عملکرد بهتری داره. 

دوربین اصلی: 108 مگاپیکسل f/1.7

دوربین اولتراواید: 13 مگاپیکسل f/2.4

دوربین ماکرو: 5 مگاپیکسل f/2.4

فیلمبرداری 8K@30fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/120fps

سامسونگ Galaxy A72

لنز اصلی و ماکروی این گوشی دقیقا همون لنز‌هایی‌ان که تو Galaxy A52 شاهد حضورشون بودیم. عملکرد لنز اصلی خیلی خوبه اما همچنان دستکاری‌های نرم‌افزاری تو عکس‌ها دیده میشه که میتونه تو ذوق بزنه. لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی به خوبی کار خودشو انجام میده و کاملا کار راه بندازه! تفاوت اصلی دوربین این گوشی با Galaxy A52 اضافه شدن یه لنز مخصوص زومه. این لنز 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو قابلیت زوم بدون افت کیفیت تا 3 برابر و زوم دیجیتال تا 30 برابر رو فراهم میکنه. طبیعتا بعد از زوم 3 برابری افت کیفیت تو تصاویر شروع میشه. لنز ماکرو دقت رنگ خوبی داره، جزئیات رو به خوبی نشون میده و در کل میشه برچسب « رضایت بخش» رو بهش داد.

دوربین اصلی: 64 مگاپیکسل f/1.8

دوربین اولتراواید: 12 مگاپیکسل f/2.2

دوربین تله‌فوتو: 8 مگاپیکسل f/2.4 – زوم اپتیکال 3 برابری

دوربین ماکرو: 5 مگاپیکسل f/2.4

فیلمبرداری 4K@30fps, 1080p@30/60fps

  • 12 تا 15 میلیون تومان

شیائومی Mi Note 10 Pro

شیائومی دست به کار عجیبی زده و این گوشی رو به 5 تا لنز مجهز کرده. شلوغ کاری شیائومی نتیجه خوبی داشته و دوربین به راحتی از پس هرکاری برمیاد. لنز اصلی همه چی تمومه، واقعا خوبه و هیچ حرفی برای گفتن نمیذاره. گستره دینامیکی بالا نکته مثبتیه که تو همه لنزهای این گوشی به چشم میخوره. اگه علاقه به گرفتن عکس از طبیعت دارید، دوربین اولتراواید این گوشی به طور کامل نیاز شما رو برطرف می‌کنه. دوتا لنز تله‌فوتو هم تو این گوشی تعبیه شده که امکان زوم 3.7 برابری اپتیکال و 5 برابری هیبریدی رو به کاربر میده. طبیعتا کیفیت عکس‌ها تو حالت تله‌فوتو و اولتراواید نسبت به سنسور اصلی پایین‌تره اما خوشبختانه این اختلاف چندان فاحش نیست. شیائومی برای تکمیل دوربین‌های این گوشی یه سنسور ماکرو هم در نظر گرفته که کیفیت رضایت بخشی داره. تنها ایرادی که میشه به دوربین این گوشی گرفت عملکرد ضعیف اون تو حالت شبه. 

دوربین اصلی: 108 مگاپیکسل f/1.7

دوربین اولتراواید: 20 مگاپیکسل f/2.2

دوربین تله‌فوتو: 12 مگاپیکسل f/2.0 – زوم اپتیکال 2 برابری

دوربین تله‌فوتو: 8 مگاپیکسل f/2.2 – زوم اپتیکال 3.7 برابری، هیبریدی 5 برابری

دوربین ماکرو: 2 مگاپیکسل f/2.4

فیلمبرداری 4K@30fps, 1080p@30/60/120/240fps, 720p@960fps

  • 15 تا 20 میلیون تومان

سامسونگ Galaxy S20 plus

برخلاف عضو Ultra که یه سری عدد و رقم نجومی رو تو خودش جاداده بود Galaxy S20+ خیلی آروم و بدون حاشیه یکی از بهترین دوربین‌های موجود تو بازار رو به خودش اختصاص داده. لنز اصلی علی رغم 12 مگاپیکسلی بودن، عملکرد بشدت خوبی در حد و اندازه یه قاتل پرچمدار ظاهر میشه.  تنها ایراد این لنز فوکوس ضعیفه اونه. لنز اولتراواید واقعا ما رو شگفت‌زده کرد. زاویه دید خوب، عدم اعوجاج، روشنایی بالا همه چیزهاییه که از یه لنز خوب انتظار میره و لنز اولتراواید Galaxy S20+ همه این ویژگی‌های مثبت رو داره. لنز تله‌فوتو فقط تا 1.1 برابر زوم اپتیکال داره، تا 3 برابر زوم هیبریدی اتفاق میوفته و از اون به یعد تا 30 برابر شاهد زوم دیجیتالی هستیم. طبیعتا هرچی این زوم بیشتر میشه کیفیت عکس به طرز چشمگیری پایین میاد. سنسور ToF هم به خوبی عمل میکنه و به راحتی میتونه سوژه رو از پس زمینه جدا کنه. در مجموع Galaxy S20+ علی رغم قرار گرفتن زیر سایه برادر بزرگ‌تر خودش، تونسته تو بهش دوربین حرف‌هایی برای زدن داشته باشه

دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل f/1.8

دوربین اولتراواید: 12 مگاپیکسل f/2.2

دوربین تله‌فوتو: 64 مگاپیکسل f/2.0 – زوم اپتیکال 1.1 برابری، هیبریدی 3 برابری

سنسور تشخیص عمق: 0.3 مگاپیکسل TOF 3D

فیلمبرداری 8K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps

طراحی Galaxy S20 Plus

سامسونگ Galaxy S21

این گوشی برخلاف جدیدتر بودن با اختلاف کمتری رقابت رو به Galaxy S20+ میبازه. از نظر سخت افزاری تقریبا شاهد همون ترکیبی هستیم که تو Galaxy S20+ دیده بودیم با این تفاوت که حالا خبری از سنسور ToF نیست. لنز اصلی تو شرایط نوری خوب، قشنگ در حد و اندازه یه پرچمدار براتون عکس میگیره. اما اگه ذره‌بین بگیریم دستمون و بیفتیم به جون عکس متوجه میشیم که وقتی رو عکس‌ها زوم می‌کنیم جزئیات از بین میرن. سنسور اولتراواید به خوبی نسل قبلیه و نمیشه ایرادی بهش گرفت. تو Galaxy S21 Ultra دیدیم که سنسور اولتراواید توانایی گرفتن عکس‌های ماکرو هم داره، متاسفانه سنسور اولتراواید Galaxy S21 این قابلیت رو نداره. لنز تله‌فوتو هم که وظیفه بزرگنمایی رو داره تا زوم 3 برابری که هیبریدی رخ میده عملکرد قابل قبولی داره اما از اون به بعد رفته رفته تا زوم 30 برابری کیفیت عکس‌ها از بین میره. 

دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل f/1.8

دوربین اولتراواید: 12 مگاپیکسل f/2.2

دوربین تله‌فوتو: 64 مگاپیکسل f/2.0 – زوم اپتیکال 1.1 برابری، هیبریدی 3 برابری

فیلمبرداری 8K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps

  • 20 تا 25 میلیون

این بازه قیمتی مخصوص پرچمدار ها یا گوشی های نزدیک بهپرچمدار محسوب میشه. به همین دلیل کمپانی ها سعی میکنن بهترین گوشی های خودشون رو توی این بازه قیمتی تولید و عرضه کنن. دوربین هم یکی از بخش های به شدت مهم برای انتخاب یه گوشی به عنوان بهترین گوشی به حساب میاد. در نتیجه شما میتونید بهترین گوشی ها از نظر دوربین رو توی این بازه قیمتی ببینید.

سامسونگ Galaxy S21 Ultra

به جرات میشه گفت این گوشی هر چیزی که از یه دوربین همه فن حریف انتظار دارید رو تو خودش جا داده. از سنسور اصلی باکیفیت گرفته، تا زوم‌های فضایی که تو کمتر گوشی پیدا میشه. این گوشی نسبت به نسل قبلی خودش یه لنز اضافه‌تر داره. از نظر عملکرد اصلا نمیشه ایرادی به این گوشی گرفت. لنز اصلی قابلیت گرفتن عکس‌های 12 بیتی داره که فوق‌العادست. سنسور HM3 که تو این لنز استفاده شده این امکان رو میده تا 64 برابر رنگ‌های بیشتری توسط لنز جذب بشن. دوربین اولتراواید حالا به سیستم فوکوس جدیدی مجهز شده که این امکان رو میده تا علاوه بر عکس‌های اولتراواید، بتونید عکس‌های ماکروی کم نظیری هم توسط این دوربین ثبت کنید. لنزهای تله فوتو هم قابلیت زوم فضایی 100 برابری رو به این گوشی آوردن با این تفاوت که حالا با اضافه شدن حالت قفل روی سوژه، دیگه اون مشکل لرزش تو زوم‌های زیاد از بین رفته. در مجموع Galaxy S21 Ultra  کامل‌ترین گوشی حال حاضر بازار از نظر دوربینه.

دوربین اصلی: 108 مگاپیکسل f/1.8

دوربین اولتراواید: 12 مگاپیکسل f/2.2

دوربین پریسکوپ تله‌فوتو: 10 مگاپیکسل f/4.9– زوم اپتیکال 10 برابری

دوربین تله‌فوتو: 10 مگاپیکسل f/2.4 – زوم اپتیکال 3 برابری

فیلمبرداری 8K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps

هواوی P40 Pro

با اینکه تقریبا یک سال از معرفی این گوشی گذشته اما P40 Pro همچنان یکی از بهترین‌های بازاره و رقابت نزدیکی با پرچمدار سامسونگ داره. همکاری با Leica باعث افزایش کیفیت عکس‌های این گوشی شده. لنز اصلی در کنار کیفیت بالا از فیلتر RYYB استفاده میکنه. همین مورد باعث افزایش 40 درصدی جذب نور نسبت به فیلترهای RGGB که تو بقیه گوشی استفاده میشه شده. این یعنی عکاسی تو نور شب با این گوشی خارق‌العادست. لنز اولتراواید کیفیت مشابه لنز اصلی داره با این تفاوت که نور کمتری رو میتونه جذب کنه. لنزهای تله‌فوتو هم امکان زوم 50 برابری رو برای این گوشی فراهم کرده. زوم تا 10 برابری با افت خیلی کم کیفیت همراهه اما از 10 برابر بیشتر عملا کیفیت کاهش پیدا میکنه و بیشتر جنبه سرگرمی داره تا کاربردی!

دوربین اصلی: 50 مگاپیکسل f/1.9

دوربین اولتراواید: 40 مگاپیکسل f/2.8

دوربین پریسکوپ تله‌فوتو: 12 مگاپیکسل f/3.4– زوم اپتیکال 5 برابری

سنسور تشخیص عمق: TOF 3D

فیلمبرداری 4K@30/60fps, 1080p@30/60fps, 720@7680fps, 1080p@960fps

اپل iPhone 12

نه خبری از لنزهای زیاده و نه خبری از مگاپیکسل بالاست. iPhone 12 با تمرکز روی عملکرد و خروجی بهتر تونسته با داشتن فقط 2 لنز اصلی و اولتراواید وارد این رقابت بشه. سنسور اصلی نسبت به نسل‌های قبلی دیافراگم بازتری داره و همین باعث افزایش جذب نور میشه. کیفیت عکس‌های لنز اصلی به معنای واقعی کلمه خوبه. همه چی از گستره دینامیکی تا دقت رنگ تو بالاترین حد خودش قرار داده. لنز اولتراواید هم شرایط مشابهی داره و فقط یه ایراد داره؛ اونم شارپنس پایین‌تر نسبت به لنز اصلیه. البته این تفاوت کیفیت بین لنز اصلی و اولتراواید همیشه وجود داشته و طبیعیه. متاسفانه خبری از لنز تله‌فوتو تو این گوشی نیست و زوم به صورت دیجیتالی و تا 5 برابر انجام میشه که طبیعتا با افت کیفیت همراهه.

دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل f/1.6

دوربین اولتراواید: 12 مگاپیکسل f/2.4

فیلمبرداری 4K@24/30/60fps, 1080p@30/60/120fps

آیفون 12

  • 25 میلیون تومان به بالا.

از اونجایی که همه گوشی‌های موجود توی بازه قیمتی بالای 25 میلیون پرچمدار و بهترین گوشی هر برندی محسوب میشن، کمپانی‌ها نهایت سعی و تلاش برای بهترین بودن رو انجام دادن. همین باعث میشه که عملا تفاوت خیلی خاصی بینشون وجود نداشته باشه و رتبه بندی اون‌ها غیرممکن باشه. به طور کلی اگه دنبال یه گوشی همه فن حریف میگردید قطعا Galaxy S21 Ultra  میتونه انتخاب اول و آخر شما باشه. از طرفی همکاری وان‌پلاس با Hasselblad باعث شده تا OnePlus 9 Pro یکه تاز تصویربرداری و فیلم‌برداری سینمایی تو گوشی‌های هوشمند باشه. اما اگه خیلی درگیر عدد و رقم نیستید و کیفیت مد نظر شماست صددرصد iPhone 12 Pro Max بهترین انتخاب برای شماست.

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱۹ خرداد, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 128
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
SHAYAN ART

روی گوشی های سامسونگ برای دوربین خیلی بهتر از شیائومی و بقیه برند ها میشه حساب باز کرد.

۰۷ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
۰۷ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
Masoud Amini

عالی بود ممنون

۰۶ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
Sedalix

makhsosan macrosh

۰۶ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
Sedalix

redmi note 10 pro awlie

۰۶ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
ehsan__fanaie

s20

۰۵ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
sina.kh

s20 fe فقط

۰۴ آبان ۱۴۰۰
    comment-user-img
    ehsan__fanaie

    خیلی خوبه

    ۰۵ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
sina.kh

عالی

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
Sajjad. H

نوا 7 به غیر دوربین پرازنده عالی داره

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
Sajjad. H

فقط نوا 7i

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
ghazal1386@

برو درسته عالی مقایسه کردی

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
Amirrezasharifat

اپل و p40 pro فقط😍

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
MHE

مثل هميشه عالي

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
parsa.k.n

عالی

۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
mohammad

بهترین مقایسه
عالی

۰۳ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
iliya.s

عالی

۰۳ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
mahan.2009

💙💙💙

۰۲ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
naseh

لعنت بهش🤣

۰۲ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
hosein9890

عالی

۰۱ آبان ۱۴۰۰
    comment-user-img
    rezahasani1900

    🏈🏀

    ۰۴ آبان ۱۴۰۰
comment-user-img
MATINz

S20plus💪💪

۲۲ مهر ۱۴۰۰