بررسی مشخصات گوشی ROG PHONE 5 ایسوس

بررسی گوشی راگ فون 5 ایسوس

ROG Phone سال 2018 توسط کمپانی ایسوس رسما وارد دنیای گوشی‌های گیمینگ شد و امپراطوری گوشی‌های گیمینگ خودش رو شروع کرد. حالا بعد از ROG Phone 3 نوبت به راگ فون 5 رسیده تا این مسیر رو ادامه بده. آره درست خوندید؛ خبری از عدد 4 نیست و ایسوس مستقیما سراغ عدد 5 رفته. این نامگذاری بخاطر نمایش پیشرفت چشمگیر نسبت به نسل قبل نیست و یه دلیل ساده داره. از اون جایی که عدد 4 تو زبان چینی شبیه به کلمه «مرگ» نوشته میشه، کمپانی‌های چینی تا حد ممکن سعی میکنن تا از این عدد تو محصولات خودشون استفاده نکنن.به بحث بررسی این گوشی جذاب برگردیم. ایسوس امسال خانواده ROG Phone 5 رو تو سه نسخه معمولی، نسخه Pro و نسخه Ultimate به بازار عرضه کرد. معمولا نسخه Pro به دست ما نمیرسه و نسخه Ultimate هم خیلی کمیابه. ما هم مثل خیلی های دیگه فقط به نسخه معمولی اون دسترسی داشتیم. البته خود نسخه معمولی هم سه نسخه رم  16گیگابایت،  رم 12 گیگابایت و رم 8 گیگابایت داره که خوشبختانه ما نسخه 16 گیگابایتی ROG Phone 5 رو در اختیار داشتیم.ROG Phone 5 اگه بهترین نباشه قطعا یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ دنیاست که میتونه هر گیمری رو مجذوب قدرت و ابهت خودش کنه. حتی اگه گیمر هم نباشید نمایشگر عالی، طول عمر بالای باتری، اسپیکرهای قدرتمند و… قطعا توجه شما رو جلب میکنه. پس با بررسی تخصصی ایسوس ROG Phone 5 همراه موبونیوز باشید. 

طراحی و کیفیت ساخت ROG PHONE 5

گوشی‌های گیمینگ ایسوس همیشه گوشی‌هایی خاص با طراحی‌هایی خاص بودن و راگ فون 5 هم از این قاعده مستثنی نیست. اخیرا ایسوس تصمیم گرفته تا طراحی محصولات گیمینگ خودش رو تغییر بده و این مورد شامل حال این گوشی هم شده. حالا ROG Phone 5 علیرغم پیشرفت‌هایی که تو طراحی داشته، حس گیمینگ کمتری رو به کاربر منتقل میکنه.اما اگه منصفانه قضاوت کنیم طراحی ROG Phone 5 هنوز هم خیلی جذابه. حالا پنل پشتی تماما شیشه‌ایه و حس خیلی خوبی رو به کاربر موقع دست گرفتن گوشی القا میکنه. ایسوس برای محافظت از این پنل شیشه‌ای، از گوریلاگلس 3 استفاده کرده که خب یه نقطه ضعف برای این گوشی به حساب میاد. تو قسمت بالای همین پنل دوربین سه‌تایی تو یه قاب شش‌ضلعی قرار گرفته. به لطف ضخامت زیاد، بیرون زدگی دوربین کم شده و آزاردهنده نیست.اینفوگرافی بخش طراحی

 

لوگوی ROG جذاب‌ترین قسمت پنل پشتیه که حالا دیگه خبری از یه LED یه تیکه نیست و این لوگو حالت پیکسلی به خودش گرفته. علاوه بر این یه LED هم وجود داره که یه سری متن رو به نمایش میذاره که پنل پشتی رو جذاب تر کنه. اتفاق جالب اینه که شما میتونید نور این دو تا LED رو به صورت جداگونه از بین 8 طیف رنگی انتخاب کنید.

پنل rgb قاب پشتی ROG PHONE 5

جایگیری پورت‌ها و دکمه‌ها تو گوشی‌های گیمینگ اهمیت خیلی بالایی دارن و ایسوس به خوبی این موضوع رو درک کرده. تو لبه پایینی یه درگاه شارژ Type-C دیده میشه. ایسوس دست به انجام به کار خیلی خوب زده و حالا مجددا از جک 3.5 میلیمتری تو این گوشی استفاده کرده؛ چیزی جای خالیش بشدت تو ROG Phone 3 به چشم میومد. دکمه‌های پاور و تنظیم صدا هم با یه فاصله مناسب از هم تو لبه سمت راستی گوشی قرار گرفتن. با اینکه راگ فون 5 یه گوشی بزرگ محسوب میشه اما جایگیری این دکمه‌ها انقدر خوبه که به راحتی با انگشت شست میشه به اون‌ها دسترسی پیدا کرد.

طراحی فریم میانی ROG PHONE 5

لبه سمت راست دو عضو بشدت جذاب و خفن دیگه هم داره. دو تا دکمه اختصاصی تو بالا و پایین این لبه وجود داره که تو بازی کمکتون میاد و ایسوس اسم air trigger  رو برای اون‌ها انتخاب کرده. حالا این دکمه‌ها به گوشه‌ها نزدیک‌تر شدن تا دسترسی به اون‌ها برای کاربرانی که دست‌های کوچکی دارن هم آسون‌تر شه. لبه بالایی تقریبا خلوته و جز یه میکروفون چیز دیگه‌ای دیده نمیشه.

ایرتریگر های ROG PHONE 5

از اونجایی که انتظار میره تا این گوشی بیشتر تو حالت افقی استفاده بشه ایسوس برای راحتی کاربر موقع استفاده، یه درگاه شارژ Type-C دیگه هم تو لبه سمت چپ قرار داده. این پورت هم مثل پورت لبه پایینی از تکنولوژی‌های PD 3.0، QC 5.0 و Asus Hyper Charge با حداکثر توان 65W پشتیبانی میکنه. علاوه بر این، این پورت از نوع نسل دوم USB 3.1 هست که این امکان رو به شما میده تا بتونید از ROG Phone 5 خروجی تصویر 4K بگیرید. در کنار درگاه تایپ Type-C یه کانکتور POGO هم دیده میشه که این امکان رو میده تا ماژول‌های مختلف رو به این گوشی وصل کنید.

در گاه اتصال ماژول های ROG PHONE 5

این پورت توسط یه پلاستیک پوشیده شدن که خب استحکام زیادی نداره و امکان افتادن و گم شدن اون خیلی زیاده؛ به همین خاطر ایسوس یه پلاستیک یدکی دیگه هم تو جعبه برای کاربر قرار داده. آخرین موردی هم که تو لبه سمت چپ دیده میشه خشاب سیم کارته که قابلیت استفاده از دوسیم کارت همزمان رو به شما میده اما خبری از کارت حافظه جانبی نیست!

تو پنل جلویی شاهد حضور یه نمایشگر تخت هستیم که بالا و پایینش حاشیه داره. دوربین سلفی تو همین حاشیه بالایی قرار گرفته. علاوه بر دوربین سلفی یه اسپیکر تو حاشیه بالایی و یدونه دیگه تو حاشیه پایینی وظیفه پخش صدای استریو رو بر عهده دارن. این حاشیه‌ها باعث شده تا نمایشگر بدون هیچ ناچ و حفره‌ای باشه و لذت بازی کردن چند برابر بشه. در مجموع میشه گفت ROG Phone 5 یه طراحی خفن داره که همه رو، حتی افرادی که گیمر نیستن رو هم به خودش جذب میکنه. شاید تنها ایرادی که بشه تو بخش طراحی گرفت اینه که ROG Phone 5 گواهینامه IP68 نداره و در مقابل آب مقاوم نیست.

حاشیه پایینی نمایشگر ROG PHONE 5 حاشیه بالایی نمایشگر ROG PHONE 5 دوربین سلفی و اسپیکر ROG PHONE 5

نمایشگر ROG PHONE 5

ایسوس برای نمایشگر ROG Phone 5 دست به دامن سامسونگ شده و از پنل‌های AMOLED سامسونگ استفاده کرده. این نمایشگر 6.78 اینچی، 82 درصد پنل جلویی رو به خودش اختصاص داده و توسط آخرین نسل گوریلاگلس یعنی گوریلا گلس وکتوس محافظت میشه. اما وقتی اعداد و ارقام و جزئیات این پنل رو مشاهده می‌کنید واقعا به وجد میاید. این نمایشگر میتونه تا 1 میلیارد رنگ رو نمایش بده، نرخ تازه سازی 144 هرتزی داره، از HDR10+ پشتیبانی میکنه و رزولوشن 1080 در 2448 داره. شاید بهتر میشد اگه ایسوس رزولوشن بالاتری رو برای راگ فون 5 انتخاب میکرد. اما اگه رزولوشن بالا خیلی براتون مهمه اونوقت باید سراغ نسخه Ultimate این گوشی برید.اینفوگرافی بخش نمایشگر

 

کیفیت نمایش تصاویر و دقت رنگ تو این نمایشگر فوق‌العادست. روشنایی این پنل هم حداکثر به 1300 نیت میرسه که کاملا کافیه و حتی زیر نور مستقیم خورشید هم به راحتی می‌تونید از اون استفاده کنید. اما نرخ تازه سازی 144 هرتزی باعث شده تا حس سرعت بسیار بالایی رو موقع کار کردن با این گوشی تجربه کنید. برای نرخ تازه سازی چهار حالت 60 هرتز، 120 هرتز، 144 هرتز و حالت خودکار در نظر گرفته شده. حالت خودکار بسته به فعالیتی که انجام میدید نرخ تازه سازی رو کم یا زیاد میکنه.

نرخ تازه سازی تصویر ROG PHONE 5

مثلا موقع بازی نرخ تازه سازی میره بالا و موقع دیدن عکس و فیلم و … این مقدار کاهش پیدا میکنه. قطعا نرخ تازه سازی 60 هرتزی بهترین حالت برای افزایش طول عمر باتریه اما استفاده از نرخ 144 هرتزی تو بازی انقدر خوبه که باعث میشه شما قید باتری رو بزنید. این پنل به نرخ نمونه برداری لمسی 300 هرتزی مجهز شده که بالاترین مقدار تو همه گوشی‌های هوشمنده. اما نرخ نمونه برداری لمسی چیه؟ به زبان ساده این عدد هرچی بالاتر باشه سرعت پاسخ صفحه نمایش به لمس‌های شما بیشتر میشه.

تنظیمات نمایشگر ROG PHONE 5تنظیمات رنگی نمایشگر ROG PHONE 5

ایسوس هیچ وقت تو بخش صفحه نمایش گوشی‌های خودش خساست به خرج نداده و اینبار هم یکی از بهترین پنل‌های موجود تو دنیا رو برای راگ فون 5 انتخاب کرده. این نمایشگر به قدری کیفیت داره که میتونه ساعت‌ها شما رو سرگرم خودش کنه.

باتری و شارژدهی ROG PHONE 5

ROG Phone 5 درست مثل نسل قبل خودش از یه باتری بزرگ 6000 میلی آمپر ساعتی بهره میبره. اما طراحی این باتری نسبت به نسل قبل تغییر کرده و حالا ایسوس از دو سلول جداگونه 3000 میلی آمپر ساعتی که دو طرف پردازنده قرار گرفتن، استفاده کرده.کابل و آداپتور ROG PHONE 5عملکرد باتری قابل قبوله و تو استفاده‌های معمولی رو به زیاد تا 2 روز میتونه نیاز شما رو برطرف کنه. اما اگه تصمیم دارید به طور مداوم بازی کنید نباید بیشتر از یه روز رو این باتری حساب کنید. تو تست‌ها ما به ازای هر 1 ساعت بازی Call of Duty تقریبا 13 تا 15 درصد از شارژ باتری کم میشد که واقعا عدد خوبیه.مصرف باتری ROG PHONE 5به لطف سیستم جدید باتری، یعنی تقسیم باتری به دو سلول مجزا امکان شارژ  65W این باتری محیا شده. البته این تقسیم باتری باعث شده تا گرمای تولیدی موقع شارژ تا 46 درصد کاهش پیدا کنه. برای شارژ هم میتونید از آداپتوری که ایسوس داخل جعبه قرار داده استفاده کنید. به ادعای خود ایسوس با استفاده از همین آداپتور، باتری طی مدت 52 دقیقه به طور کامل شارژ میشه. اما تو تست‌های ما این زمان به 1 ساعت و 5 دقیقه رسید. با اینکه این مقدار، بیشتر از چیزیه که ایسوس گفته بود اما همچنان برای یه غول 6000 میلی آمپر ساعتی عالیه.تنظیمات باتری ROG PHONE 5ایسوس یه سری تنظیمات خیلی خفن برای این گوشی تو بخش باتری در نظر گرفته که باعث افزایش طول عمر باتری میشه. شما میتونید با فعال کردن حالت Steady Mode سرعت شارژ باتری رو پایین بیارید تا تو بلندمدت عمر باتری افزایش پیدا کنه. یا اینکه می‌تونید محدودیت بذارید تا باتری بیشتر از 80 یا 90 درصد شارژ نشه. یه حالت فوق‌العاده هم برای شارژ موقع خواب داره که گوشی با توجه به بازه زمانی که شما تعیین می‌کنید،سرعت شارژ خودش رو تنظیم میکنه و از مواردی مثل شارژ بیش از حد جلوگیری میکنه.قابلیت خاص باتری ROG PHONE 5خیلی شنیدیم موقعی که گوشی تو شارژه نباید از اون استفاده کرد چون جریانی ورودی به باتری، باعث تولید حرارت میشه و در نتیجه طول عمر باتری کاهش پیدا میکنه. اما اگه شما یه گیمر باشید، قطعا 1 ساعت صبر برای شارژ شدن گوشی اذیتتون میکنه. راگ فون 5 یه قابلیتی داره که می تونید باتری رو به طور کل از از مدار خارج کنید، گوشی رو به طور مستقیم به شارژ بزنید و از اون استفاده کنید. این ویژگی از گرم شدن بیش از حد باتری هم جلوگیری میکنه.  

امنیت ROG PHONE 5

مثلا اکثر گوشی‌های بازار، ایسوس برای تامین امنیت ROG Phone 5 از دو سیستم تشخیص اثر انگشت و چهره استفاده کرده. این گوشی یه حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر داره که علاوه بر دقت خیلی خوب، سرعت فوق‌العاده بالایی هم داره و تو کسری از ثانیه میتونه گوشی رو باز کنه. جایگیری مناسب سنسور هم از نکات مثبتیه که باید بهش اشاره کرد و در نهایت افکت‌های جذاب باز شدن گوشی استفاده از این سنسور رو واقعا لذت بخش میکنه.حیگر اثر انگشت ROG PHONE 5تشخیص چهره ROG PHONE 5وظیفه تشخیص چهره به عهده دوربین سلفی گذاشته شده. از اونجایی که به جز دوربین سلفی هیچ سنسور دیگه‌ای تو این امر دخیل نیست، نمیشه خیلی روی امنیت اون حساب کرد؛ چرا که امکان داره با یه عکس از شما گوشیتون باز بشه یا تو باز کردن گوشی تو محیط های تاریک به مشکل بخورید.  از نظر سرعت اما یکی از بهترین هاست.

دوربین ROG PHONE 5

داشتن یه دوربین خارق‌العاده هیچ وقت تو اولویت سازنده‌های گوشی‌های گیمینگ نیست و نبوده. با این حال همواره ایسوس دوربین‌های مناسبی رو برای گوشی‌های گیمینگ خودش انتخاب کرده و ROG Phone 5 هم از این قاعده مستثنی نیست. ترکیب دوربین سه‌تایی خیلی شبیه به چیزیه که تو ROG Phone 3 دیده بودیم. یه سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی ساخت سونی، یه سنسور اولتراواید 13 مگاپیکسلی، یه سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو و یه سنسور 24 مگاپیکسلی سلفی، همه لنزهایی هستند که تو راگ فون 5 بکار برده شدن.  همین ابتدا باید گفت که اصلا نباید از ROG Phone 5 انتظار رقابت با سایر پرچمدارها رو داشت.اینفوگرافی بخش دوربین

  • سنسور اصلی:

یه سنسور 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.8 ساخت سونی وظیفه ثبت عکس تو حالت اصلی رو برعهده داره. از اونجایی که عکس‌های 64 مگاپیکسلی فضای زیاد اشغال میکنن، این سنسور به تکنولوژی ادغام چهارتایی پیکسل‌ها مجهز شده که باعث میشه تصاویر نهایی رزولوشن 16 مگاپیکسلی داشته باشن. تصاویری که با این لنز ثبت میشن تعریف چندانی ندارن. شارپنس و جزئیات تو سطح خیلی خوبی قرار نمیگیرن و نمیشه روشون حساب کرد. در مورد گستره دینامیکی هم همین موضوع صدق میکنه. اما برخلاف این موارد وایت بالانس خوبه، رنگ‌ها با دقت خیلی خوب و نزدیک به واقعیت ثبت میشن.

نمونه عکس پرتره ROG PHONE 5
برای مشاهده سایز اصلی رو عکس کلیک کنید
نمونه عکس سنسور اصلی ROG PHONE 5
برای مشاهده سایز اصلی رو عکس کلیک کنید

عکس‌هایی که با لنز اصلی گرفته میشن یه مشکلی دارن و اون هم دستکاری‌های نرم افزاری زیادیه که توسط گوشی روی عکس‌ها اعمال میشه. گوشی میاد تا با اعمال به سری تغییرات عکس‌ رو بهتر کنه اما عملکرد خوبی نداره و عکس از واقعیت دور میشه. عکس‌های پرتره هم چنگی به دل نمیزنن. تشخیص، جداسازی و مات کردن پس‌زمینه خیلی خوب اتفاق میوفته اما خب کیفیت عکس‌ها همچنان پایینه. اگر اولویت شما موقع خرید گوشی دوربینه، باید قید ROG Phone 5 رو بزنید چون تو این بازه قیمتی گوشی‌های به مراتب بهتری رو میتونید پیدا کنید.

  • سنسور اولترا واید:

یه سنسور 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 و زاویه دید 125 درجه‌ای شما رو تو ثبت عکس‌عای اولترا واید همراهی میکنه. عکس‌های اولترا واید فقط تو شرایط نوری خیلی خوب، کیفیت چشمگیری دارن و در غیر این صورت نویز خیلی زیادی تو عکس‌ها دیده میشه و عکس شارپنس خودش رو از دست میده. خوشبختانه گستره دینامیکی تو سطح خوبی قرار میگیره و رنگ‌ها هم با دقت مناسبی ثبت میشن. اما در مجموع کیفیت عکس‌های اولترا واید نسبت به دوربین اصلی خیلی پایین تره.

نمونه عکس اولترا واید ROG PHONE 5
برای مشاهده سایز اصلی رو عکس کلیک کنید
  • سنسور ماکرو:

از اونجایی که سنسور اولترا واید فوکوس خودکار نداره، پس نمیشه از اون به عنوان لنز ماکرو هم استفاده کرد. ایسوس یه سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو برای رفع این مشکل در نظر گرفته. از اونجایی که این لنز هم فوکوس ثابت داره نمیشه بیشتر از یه حد مشخصی به سوژه نزدیک شد. فوکوس تو حالت ماکرو عملکرد خوبی نداره. به جز دقت رنگ بالا بقیه موارد، اصلا سطح خوبی ندارن. بنظر ایسوس بیشتر برای اینکه بگه ماهم سه تا لنز داریم، لنز ماکرو رو به ROG Phone 5 اضافه کرده. عکس‌های ماکرو با ارفاق میتونن قابل قبول باشن.

نمونه عکس ماکرو ROG PHONE 5
برای مشاهده سایز اصلی رو عکس کلیک کنید
  • فیلم برداری:

لنز اصلی ROG Phone 5 قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 8K با 30 فریم بر ثانیه و 4K با 120 فریم بر ثانیه رو داره. لنز اولترا واید هم میتونه باکیفیت 4K با 30 فریم بر ثانیه برای شما ویدیو ضبط کنه. علاوه بر این قابلیت زوم صدا، کاهش صدای باد و لرزشگیر فوق‌العاده خفن هم تو این لنزها دیده میشه. جزئیات تو حالت 8K خیلی خوبن و دقت رنگ به شدت بالاست. گستره دینامیکی یه مقدار مشکل داره که میشه چشم پوشی کرد. اما تو حالت 4K همه چی تو بالاترین سطح خودشون قرار دارن و لرزشگیر هم یه عملکرد خارق‌العاده ای داره. همه این موارد باعث میشه تا راگ فون 5 برعکس بخش تصویربرداری، تو بخش فیلمبرداری بتونه با بهترین گوشی‌های دنیا رقابت کنه.

  • دوربین سلفی:

دوربین سلفی یه سنسور 24 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.5 رو تو خودش می‌بینه. این لنز هم از تکنولوژی ادغام چهارتایی استفاده میکنه و تصاویر سلفی به صورت 6 مگاپیکسلی ثبت میشن. تو شرایط نوری خوب، جزئیات و رنگ‌ها خیلی دقیق ثبت میشن. شارپنس تصاویر هم خوبه اما اگه یکم دقیق‌تر نگاه کنیم متوجه میشیم که شارپنس به طور مصنوعی به عکس اضافه شده. دوربین سلفی میتونه عکس‌های پرتره هم براتون بگیره اما از اونجایی که جداسازی سوژه از پس‌زمینه به صورت نرم افزاری اتفاق میوفته، گاهی اوقات لبه‌های سوژه هم به همراه پس‌زمینه مات میشه. در مجموع این لنز میتونه عکس‌های سلفی رضایت بخشی رو براتون ثبت کنه.

نمونه عکس سلفی ROG PHONE 5
برای مشاهده سایز اصلی رو عکس کلیک کنید
نمونه عکس سلفی حالت پرتره ROG PHONE 5
برای مشاهده سایز اصلی رو عکس کلیک کنید

اما همه این موارد رو که بذاریم کنار بزرگترین نقص دوربین سلفی تو بخش فیلمبرداریه. جایی که اکثر گوشی‌های بالارده و میان‌رده توانایی فیلمبرداری 4K رو دارن، اما کیفیت فیلمبرداری سلفی تو راگ فون 5 به 1080 و 30فریم بر ثانیه محدود شده.

پردازنده و سخت افزار ROG PHONE 5

یه کاربر از یه گوشی تو بخش پردازش چی‌ می‌خواد؟ ROG Phone 5 همه اون‌ها رو با هم داره. اصلا این گوشی فقط اومده که تو بخش پردازشی مچ همه رقباش رو بخوابونه که اتفاقا موفق هم بوده. اگه پردازنده A14 Bionic اپل رو که کلا یه دنیای دیگه‌ای برای خودش داره رو بذاریم کنار، پردازنده Snapdragon 888 قوی‌ترین و بهترین پردازنده موبایلی حال حاضر دنیاست که تو اکثر پرچمداران هم استفاده میشه. ایسوس هم تو بخش سخت افزار دست روی بهترین‌ها گذاشته.اینفوگرافی بخش پردازندهگیم پلی کال آف دیوتی ROG PHONE 5تنظیمات بازی ROG PHONE 5ROG Phone 5 به پردازنده 5 نانومتری Snapdragon 888 مجهز شده. این پردازنده یه 1 هسته با فرکانس 2.84 گیگاهرتزی برای انجام کارهای سنگین نظیر بازی با بالاترین کیفیت و فیلمبرداری 8K، 3 هسته با فرکانس 2.24 گیگاهرتزی برای انجام کارهای نیمه سنگین و 4 هسته با فرکانس 1.80 گیگاهرتزی برای انجام کارهای سبک داره. پردازنده گرافیکی Adreno 660 هم این پکیج رو تکمیل میکنه. اما این آخر ماجرا نیست! راگ فون 5 نسخه‌هایی با رم 8، 12یا 16 گیگابایتی داره که در کنار حافظه 128/256 گیگابایتی از نوع UFS 3.1، این گوشی رو تبدیل به قدرتمندترین گوشی اندرویدی حال حاضر دنیا میکنه.دمای گوشی ROG PHONE 5 موقع بازی کردنوقتی با ROG Phone 5 مشغول بازی میشید همه اتفاق‌های خوب دنیا براتون میوفته! سیستم خنک کننده اختصاصی که از گرم شدن بیش از حد گوشی جلوگیری میکنه، پردازنده قوی که نهایت قدرت رو در اختیار شما میذاره، پردازنده گرافیکی عالی که از عهده اجرای گرافیکی‌ترین بازی‌های ممکن برمیاد، صفحه نمایش 144 هرتزی که حس سرعت فوق‌العاده خوبی رو به شما منتقل میکنه و در آخر دو دکمه اختصاصی که بازی کردن رو براتون راحت میکنه. به طور کلی ROG Phone 5 بهترین بهترین بهترین‌هاست!

نرم افزار و رابط کاربری ROG PHONE 5

بیاید قبل از شروع این بخش یه نگاهی به اسم این گوشی بندازیم. ROG یا Republic of Gamers به معنی «جمهوری گیمرها». شاید فکر کنید این لقب به خاطر سخت افزار فوق‌العاده‌ای که این گوشی داره بهش داده شده اما به عقیده ما، نرم‌افزار و رابط کاربریه که تونسته این ترکیب خارق‌العاده رو رقم بزنه. ROG Phone 5 همراه رابط کاربری اختصاصی ROG UI سوار بر اندروید 11 عرضه شده. این رابط کاربری به خوبی تونسته با سخت افزار هماهنگ بشه و نهایت قدرت Snapdragon 888 رو به نمایش بذاره.نسخه اندروید ROG PHONE 5معمولا افرادی که سراغ گوشی‌های گیمینگ میرن انتظار یه فضای نسبتا خشن، با سایه‌های جذاب و خطوط رنگی مخصوصا قرمز رو دارن. این دقیقا همون چیزیه که تو ROG UI دیده میشه. اما اگه شما این فضا رو دوست ندارید اصلا نگران نباشید؛ چون این رابط کاربری نهایت امکانات، دسترسی‌ها و شخصی‌سازی‌ها رو به شما میده. می‌تونید تم‌های مختلف رو روی گوشی نصب کنید، صفحه نمایش همیشه روشن رو شخصی سازی کنید، افکت حسگر اثر انگشت رو تغییر بدین و آیکون‌ها رو طبق سلیقه خودتون طراحی کنید. هر بخشی از تنظیمات این گوشی خودش یه دنیای جدیده.تم های مختلف ROG PHONE 5قابلیت رابط کاربری ROG PHONE 5آیکون های ROG PHONE 5X Mode جذاب‌ترین قسمت این رابط کاربریه. با فعالسازی این حالت یه سری افکت‌های سینمایی رو می‌بینید، یه انیمیشن جذاب تو تصویر زمینه اجرا میشه و حاشیه دور آیکون‌ها به همراه لوگوی پشت گوشی شروع به درخشیدن میکنن. همه این موارد یه حس فوق‌العاده خوب رو به کاربر منتقل میکنن. البته اگه اینقدر شلوغ‌کاری رو دوست ندارید به راحتی میتونید همه این افکت‌ها رو غیرفعال کنید.قابلیت های ایکس مود ROG PHONE 5تنظیم کردن ایرتریگر های ROG PHONE 5اما این گوشی یه پورتال بازی خیلی جذاب هم داره. شما تو این محیط همه بازی‌هایی که رو گوشیتون نصبه رو میتونید ببینید و برای هر کدوم پروفایل جداگونه تشکیل بدین. یعنی شما میتونید برای هر بازی تنظیمات مختلفی مثل سرعت چرخش فن، نرخ تازه سازی نمایشگر، مقدار روشنایی، پروفایل رنگی، حساسیت لمس و… رو تعریف کنید تا همیشه با تنظیمات مورد علاقه خودتون وارد بازی بشید.

اسپیکر ROG PHONE 5

درست مثل نسل قبل ROG Phone 5 هم از دو اسپیکر تو حاشیه بالایی و پایینی نمایشگر خودش بهره میبره. اتفاق خوبی که افتاده اینه که حالا هر دو اسپیکر اندازه یکسانی دارن و از نظر عملکرد دقیقا شبیه به همدیگه عمل میکنن. هر کدوم از این اسپیکرها آمپلی فایر اختصاصی خودشون رو دارن که تا 21 درصد نسبت به نسل قبلی قدرت بیشتری دارن. هر کدوم این اسپیکرها به تنهایی میتونه عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته باشه. ایسوس با استفاده از این دو اسپیکر یه شاهکار خلق کرده. قطعا این اسپیکر اگه بهترین نباشه، یکی از بهترین‌هاست.  کیفیت، بلندی و تفکیک صدا تو بالاترین حد خودش قرار داره و اصلا از این بیشتر نمیشه!! ترکیب این اسپیکرها با نمایشگر یه تجربه بی‌نهایت لذت بخش از بازی و فیلم دیدن رو به همراه میاره.اسپیکر های ROG PHONE 5به لطف همکاری با کمپانی DIRACحالا تو بخش نرم‌افزاری هم اتفاقات جذابی افتاده و شما 10 اکولایزر مختلف رو در اختیار دارید که میتونید صدا رو بر اساس سلیقه خودتون تنظیم کنید. علاوه بر این 4 حالت از قبل تعیین شده دینامیک، موسیقی، سینمایی و بازی هم وجود داره که برای تنظیم سریع و آسون صدا به کمکتون میاد.

جمع بندی

باتری با طول عمر عالی، صفحه نمایش بشدت جذاب و قوی‌ترین سخت‌افزار موجود باعث شده تا ROG Phone 5 به بهترین گوشی گیمینگ دنیا تبدیل بشه. پس اگه شما دنبال یه گوشی می‌گردید که از نظر پردازشی از عهده هرکاری بربیاد و سنگین‌ترین کارهای گرافیکی رو مثل آب خوردن انجام بده قطعا راگ فون 5 باید انتخاب اول و آخر شما باشه.  اما اگه عکس گرفتن خیلی براتون مهمه، این گوشی تا یه حدی میتونه نیازهاتون رو برطرف کنه. عکس‌هایی که با این گوشی گرفته میشن واقعا کیفیت خوبی دارن اما تجربه عکاسی با بقیه پرچمدارها به مراتب لذت‌بخش‌تره. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.

نقاط قوت
سخت افزار فوق العاده
عملکرد شارژدهی
کیفیت نمایشگر
طراحی جذاب
نقاط ضعف
کیفیت دوربین
نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱۰ خرداد, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 135
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

balach

اگه بخوام یه گوشی گیمینگ بگیرم اولین انتخابم میشه این گوشی😍

۰۴ آبان ۱۴۰۰
mahsa-m

🌸🙏

۰۴ آبان ۱۴۰۰
m3k

گوشی های گیمینگ واقعا دوست داشتنین

۰۴ آبان ۱۴۰۰
mehdi_soul

بدون شک بهترین بهترین ها تو دنیای گیمر های موبایله

۰۴ آبان ۱۴۰۰
monoapp

ولی خدایی خوراک کالافه ، بدون لگ راحت بازی کنی ، حالا لگ‌هم بستگی به اینترنت داره ولی خب کالاف رو میشه با کیفیت بالا بازی کرد

۰۴ آبان ۱۴۰۰
Estamad

با این پول یه ps 5 میخری خب چه کاریه

۰۴ آبان ۱۴۰۰
AZIZEMESR

یه شوگرمامی هم نداریم برامون ازینا بخره 🥲😂

۰۴ آبان ۱۴۰۰
Excalibure

❤️

۰۴ آبان ۱۴۰۰
Sajjad panah

ای کاش گوشی های گیمینگ به دوربین های خیلی خفن تری مجهز بشن که دیگه همه فن حریف بشن ،

۰۴ آبان ۱۴۰۰
MeysamHB

خدایا شکرت ROG PHONE 5 اینجاست…

۰۳ آبان ۱۴۰۰
MohammadAminMehrpour

ایسوس از نظر من تو سخت افزار اول

۰۲ آبان ۱۴۰۰
mohamad__slv55

❤❤❤

۱۹ شهریور ۱۴۰۰
mohamad__slv55

مثل همیشه عالی

۱۹ شهریور ۱۴۰۰
parikr

کاش پول داشتم میرفتم اینو میخریدم

۰۹ شهریور ۱۴۰۰
mehrab d

عالی

۲۵ مرداد ۱۴۰۰
alli.talebi

افرادی که این مدل گوشی رو برای بازی خریداری میکنند
خب با این پول میشه یه کنسول بازی خرید یا اینک یه لپتاپ گیمینگ خرید و روش یه شبیه ساز نصب کرد
دلیلتون از خرید همچین گوشیایی چیه؟؟

۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    MohammadAminMehrpour

    دمت گرم عجب نکته ای عالی بود

    ۰۲ آبان ۱۴۰۰
    monoapp

    عالی بود 👍

    ۰۴ آبان ۱۴۰۰
alirezanikkhah

عالی،ولی کاش چند تا بازی سنگین دیگه هم تست کنی

۱۵ مرداد ۱۴۰۰
Abolfazl MOBO NEWS

بهترین یوتیوبر ایرانی خود خودتی

۰۲ مرداد ۱۴۰۰
kasrasmart

?

۰۱ مرداد ۱۴۰۰
kasrasmart

لعنت به گرونی

۰۱ مرداد ۱۴۰۰